Zobacz pełną wersję : Katalizator...
andrzej_civic
11-05-09, 17:10
Witam
Mam pytanie słyszalem ze usuniecie katalizatora moze delikatnie ''ozywic'' silnik ile jest w tym prawdy??
mam silnik 1.4i 90km. Jak przeprowadzic taki zabieg heh tzn czym zastapic kata bo strumiennica jakos mnie nie przekonuje pozdrawiam
hypercivic
11-05-09, 17:20
no ja wycągnąłem ze swojego civica kata no i moc jest odczuwalnie wyższa no i wydaje mi sie ze spalanie sie polepszyło
takze osobiscie polecam
jedyny mankament to nieznacznie głośniejsza praca
ale szczerze jestem na tak
pozdrawiam hypercivic
SPUTNIK1957
11-05-09, 17:30
Napewno coś przybedzie mocy, ile tego nikt niewie, mówia że kat zabiera ok 5 KM
Ja skorzystam z okazji i się podepne pod temat i zapytam czy usunioecie katalizatora moze wpłynąć na wiekrze zuzycie paliwa i czy bedzie prawidłowy odczyt dla sondy, chodzi o silnik D15Z3 a tam katalizator jest umiejscowiony zaraz za głowicą, jest tam szerokopasmowa sonda umiejscowiona przed katalizatorem czyli omiatanie sondy przez spaliny się zmieni jeżeli niebedzie przeszkody w postaci katalizatora.
Napewno coś przybedzie mocy, ile tego nikt niewie, mówia że kat zabiera ok 5 KM
Ja skorzystam z okazji i się podepne pod temat i zapytam czy usunioecie katalizatora moze wpłynąć na wiekrze zuzycie paliwa i czy bedzie prawidłowy odczyt dla sondy, pewnie zaraz się znajdą tacy ktorzy sie usmieją wiec odrazu wyjasniam ze chodzi o silnik D15Z3 a tam katalizator jest umiejscowiony bezposrednio za kolektorem wydechowym na wysokości silnika, jest tam szerokopasmowa sonda umiejscowiona przed katalizatorem czyli omiatanie sondy przez spaliny się zmieni jeżeli niebedzie przeszkody w postaci katalizatora, Wiec ?
wywalaj kata zobaczysz jak odczujesz róznice o sonde sie nie mart nic ci nie pokaze jesli wywalisz kata to trzeba zmienic kolektor bo jak sam napisałes u nas jest kolektor wraz z katem ja u siebie wywaliłem kata załozyłem kolektor 4-2-1 i odczułem róznice a co do sondy to badz spokojny nic ci nie pokaze gdyż sonda jest przed katalizatorem
SPUTNIK1957
11-05-09, 17:41
wywalaj kata zobaczysz jak odczujesz róznice o sonde sie nie mart nic ci nie pokaze jesli wywalisz kata to trzeba zmienic kolektor bo jak sam napisałes u nas jest kolektor wraz z katem ja u siebie wywaliłem kata załozyłem kolektor 4-2-1 i odczułem róznice a co do sondy to badz spokojny nic ci nie pokaze gdyż sonda jest przed katalizatorem
Dobra ok, ale gdzie ty tą sonde przykreciłeś, i czy ci wiecaj zaczeła palić
co do sondy to jak kupisz kolektor 4-2-1 do oczywiscie d serii to w nim jest wa mniejsca na sonde ja umiesciłem w tym pierwszym tu na fotce widac choć kiepska jakosc http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6b6c042049837a33 a co do spalania to troszke spadło gdyz silnik swobodniej wyzuca spaliny
andrzej_civic
11-05-09, 18:34
Fajnie czyli dni mojego kata sa juz policzone:D a co w to miejsce wstawic? jakas rure podejrzewam ...hehe
Fajnie czyli dni mojego kata sa juz policzone:D a co w to miejsce wstawic? jakas rure podejrzewam ...hehe
tak wstaw rurke nie baw sie w jakies strumnienice bo z nimi to róznie bywa a rurka nie zaszkodzi i napewno tansza :P
SPUTNIK1957
11-05-09, 18:55
Dzieki Drex za info , to z tym spalaniem to mnie bardzo podbudowało :D
skolopendra
11-05-09, 18:57
''ozywic'' silnik ile jest w tym prawdy??
jeśli kat jest w dobrym stanie ,to po wywaleniu nie odczujesz różnicy,a nawet można stracić na momencie
lecz nigdy niema reguły
andrzej_civic
11-05-09, 19:01
Podziekowal za info:D
pozdrawiam Panowie i Panie oczywiscie:D
rurka rurce nie równa ... jakiś przekrój tej rurki ?
u mnie generalnie coś zaczyna się przepalać chyba bo głosniej się robi przy kolektorze ( srodkowy i koncowy tłumik wymieniony ) i tez mysle zeby sie za tego kata zabrac... :] albo oddac w rece fachowe
SPUTNIK1957
11-05-09, 20:45
jeśli kat jest w dobrym stanie ,to po wywaleniu nie odczujesz różnicy,a nawet można stracić na momencie
A to dlaczego tak się dzieje?, i czy tego momentu duzo ubedzie?,
Wiem że na przyrost momentu w dolnych i srednich obrotach ma znaczenie długość kolektora ssącego tzn im dłuszsy tym lepiej na dole a im krótszy tym lepiej na górze a o wydechu jakoś nigdzie niesłyszałem
ja wywalilem kata i moze minimalnie roznica jest w mocy ale to minimalnie.... mam d15z3 ... zadnych bledow itp... faktycznie glosniej jest ale przy calym przelocie roznica nie robi sie znaczaca.... kolektor wjechal od d16costam
skolopendra
13-05-09, 13:18
o wydechu jakoś nigdzie niesłyszałem
http://tuningmania.pl/tuning&serwis/teoriapraktyka/strumienicekleskaczy.htm
i setki innych w necie
SPUTNIK1957
13-05-09, 19:50
Strumiennice mnie nie obchodzą http://hondapodkarpacie.com/viewtopic.php?f=18&t=364&sid=b9e6e6ccfc80d2e75766aa5671be676a
Podepnę się do tematu,
Jak sprawa wygląda na przeglądzie technicznym?? Auto bez kata spokojnie przejdzie badania??
Jesli nie masz wbitego kata do dowodu rejestracyjnego, przeglad przejdzie bez problemu...
A jeśli ma się wbite w dowód 'Honda Civic 1.5 KAT' ??
andrzej_civic
18-08-09, 21:06
A jeśli ma się wbite w dowód 'Honda Civic 1.5 KAT czyli mozesz miec problem na przegladzie bo jak pisze masz wbity katalizator ale... na wszystko jest w tym kraju sposób:D
zazwyczaj nie ma z tym problemu. konkurencja jest duza i ja na tym bazuje. podjezdzam do pierwszej lepszej stacji kontroli pojazdow i mowie "magiczne" zdanie.
"dzien dobry, chce zrobic przeglad, zrobie go u pana jesli nie bedzie pan bral pod uwage ukladu wydechowego, bo brak mu kata. reszte prosze kontrolowac normalnie:
jak pan mowi ze nie ma takiej opcji(a tak raz sie zadazylo) to jade do nastepnej stacji. uwierzcie nie mialem zadnych problemow by znalesc taka stacje:D
A no faktycznie.. Kiedyś to były czasy jak motor mi przeszedł przegląd bez ruszania go z garażu.. :D
W takim razie pomyśle o wywaleniu katalizatora.
A jaki kolektor zakładać zamiast fabrycznego kolektora połączonego z katem (D15Z3) ?
Najlepiej coś taniego.
A wziąłbym coś kasy za obecny kolektor wraz z katem?
podłącze się i ja
powiem szczerze że już się szykowałem na wymianę kata na strumienice i teraz mam dylemat
jedni mówią tak drudzy inaczej
to co włożyć zamiast kata do mojej hani D14A4
to co włożyć zamiast kata do mojej hani D14A4
rurke, lub ewentualnie tlumik przelotowy... strumiennice tez mozesz ale nie mysl ze ona cos zmieni... to cos jak magnetyzery:D
Proponuje zamiast katalizatora włożyć sprawny katalizator, nawet tani z jakimś tam wkładem metalicznym zamiast ceramicznego z Allegro. Ew. tłumik przelotowy w obudowie katalizatora. Żadnej strumienicy.
skolopendra
22-08-09, 10:27
to co włożyć zamiast kata do mojej hani D14A4
http://www.allegro.pl/item712672957_awg_tlumik_w_obudowie_katalizatora_c zestochowa.html
http://www.allegro.pl/item712672957_awg_tlumik_w_obudowie_katalizatora_c zestochowa.html
słyszałem że te TŁUMIKI W OBUDOWIE KATALIZATORA wydają z siebie metaliczny dźwięk
po prostu dzwoni ta stal :confused:
ma ktoś z was ten tłumik?
Dzwoniła to mi rurka którą wspawałem w katalizator, który wcześniej wytłukłem w środku (nie róbcie tego bez maseczki na twarz, masakra). A środek kata można potem sprzedać...
Wywalenie kata daje prawdopodobnie tyle, że już 5-6 letni nie spełnia swojej roli jak nowy.
Mi tez dzwonila rurka ..... i po jez zalozeniu zamiast kata - roznicy w mocy nie zauwazylem zadnej ..... oprocz tego ze mi ciszej chodzil WM Sport to na plus nic wiecej nie bylo. A rurka dzwonila tak od 2.500 obrotow do 3500 gdzies - wpadala w rezonans widocznie. Rurka zdjieta i wrzucilem z powrotem swoj katalizator. Jak ktos chetny na rurke z flanszami (od d13b2 - nie wiem czy pasowac bedzie do innych modeli) to zapraszam.
A no faktycznie.. Kiedyś to były czasy jak motor mi przeszedł przegląd bez ruszania go z garażu.. :D
W takim razie pomyśle o wywaleniu katalizatora.
A jaki kolektor zakładać zamiast fabrycznego kolektora połączonego z katem (D15Z3) ?
Najlepiej coś taniego.
A wziąłbym coś kasy za obecny kolektor wraz z katem?
Nie zauważyłem żeby te czasy minęły... :D
Jeśli katalizator jest po słusznym przebiegu 120+ kkm to na pewno coś tam blokuje mocy zwykle 3-5 KM
Za stary katalizator można ze 200zł dostać.
Za stary katalizator można ze 200zł dostać.
kto ci tyle daje??
Podepne sie do tematu. pewnie w niejednej hance to jest ze osłona katalizatora jest przegnita i w czasie jazdy drży co bardzo denerwuje wiec mam pytanie czy mozna poprostu ja usunac i czy katalizator nie bedzie wtedy bardziej podatny na uszkodzenia :PP ???
zieliniaczek
03-09-09, 00:31
nie bedzie... mozesz wywalic
jedyne co to uwazaj zeby kable od sondy Ci to wydechu nie dotykaly
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.