PDA

Zobacz pełną wersję : blok z d16z6 i głowica b16



karpik
11-05-09, 15:41
witam wszystkich ostatnio gdy bylismy na zlocie na sniatowie zobaczylismy niezłego cudaka była to honda crx de sol z blokiem d16z6 i cała góra od b16 czyli glowica kolektory itp?mam nastepujace pytanie czy ktos u nas próbował juz czegos takiego i jakim cudem to wogle jezdzi nie przegrzewa sie itp jak gora pasowala z dołem dodam tylko ze silnik do okola był suchy i nigdzie nie było zadnych wycieków.

pozdrawiam

artek0903
11-05-09, 15:45
jestes pewny ze to taki setup byl? jakos mi sie wierzyc nie chce :rolleyes:

sadam
11-05-09, 18:24
poczekaj, jeszcze raz: blok d16 i glowica od b16?
raczej niemozliwe...

buster_11
11-05-09, 18:38
:rolleyes:a to ciekawostka :rolleyes:

majin103
11-05-09, 18:41
a moze góra była DOHC ale D seria?

TasiOZ
11-05-09, 20:39
udało mi się zrobić szybko fotke, troche kiepska ale widać głowice z b-seri i blok D16Z6

http://img503.imageshack.us/img503/9725/d16z6.jpg

bulikcbr
11-05-09, 21:06
Nie jest to D16A9?

ygor
11-05-09, 21:07
nie , to jest vtec - widac cewke ... i to jest na pewno dohc vtec ... eeee tego ...

michauu90
11-05-09, 21:34
no co sie tak dziwicie, opakowanie silikonu do tego troche drutu i zrobione :D

kfas666
11-05-09, 21:37
Całe życie słyszałem że to niemożliwe żeby tą głowicę na blok od D serii założyć... wierzyć mi się nie chce, ale wobec zdjęcia wymiękam...:eek:

whoytas
11-05-09, 21:43
:D tylko czekałem aż ktoś zrobi szum :D łee hehhe potwierdzam to jest góra b16 a dół d16z6 i już drugi raz widze takiego potwora jeżdżącego :D takie patenty to chyba tylko w ZS :D

majin103
11-05-09, 21:52
trzeba prześledzić różne fora USA. moze to mozliwe jednak. Pytanie: co wymaga większej obróbki żeby do siebie pasować: głowida B czy blok D?

whoytas
11-05-09, 22:22
jedno chyba jest pewnie dobry pilnik jest potrzebny :D po za tym to nie jedzie... :p

karas
11-05-09, 23:37
pokaz fotke tego cuda

TasiOZ
11-05-09, 23:48
właśnie Wojtas, pokaz fotke :D

Kras
12-05-09, 08:21
Hahahaha - taki inszy LS/VTEC - z duzym wykorbieniem d-serii pewnie ma ladny moment;)

Pati
12-05-09, 10:05
stawiam na przebijane numery. masz wiecej zdjec?
glowy B na blok D nie zalozysz bo: inny rozstaw srub, inna srednica cylindrow, a co za tym idzie inne rozstawienie komor spalania, o niepasujacej szerokosci glowicy i bloku nie wspomnę.

Kras
12-05-09, 10:08
Faktem jest, ze techniczne trudnosci takiej rzezby sa ogromne...duzo latwiej przebic :P

majin103
12-05-09, 10:20
a moze to DOHC D seria z CRX'a z pokrywą od B serii i jakos dorobionym VTEC?

ygor
12-05-09, 10:25
to i tak numery musialyby byc przebite , bo jak wszyscy wiemy z6 to SOHC

whoytas
12-05-09, 15:19
czyli ogółem galimatias :D łee hehhe

karpik
12-05-09, 15:40
tylko po co ktos mialby przebijac numery na bloku,skoro jedno i drugie to 1,6 a dla samej wartosci rynkowej b seria jest drosza od d seri .?zlwaszcza zeby nabic nowe to trzeba usunac stare a tam nic nie wygladało na grzebane,szlifowane itd,blok wygladal na typową serie,tez nie chialem wierzyc ale osobiscie macałem i szukałem odpowiedzi jak to mozliwe.:)moze polega cala magia na rozwierceniu bloku i przełozeniu samych tłoków???

ygor
12-05-09, 15:44
a nie mogles zwyczajnie zapytac ?

Pati
12-05-09, 16:07
karpik - srednica tloka w D to 75mm. w B 81mm. niby to nie tak wiele, ale wystarczająco, żeby bloku D nie rozwiercić na tyle oraz zeby było spore przesunięcie w komorach spalania. to nie ma szans na bycie szczelnym.

whoytas
12-05-09, 17:23
jak zapytaliśmy kto jest właścicielem to się nie ujawniał na początku :D później okazało się że właściciel owy nie ogarnia w ogóle tematu o co komon :D
pati ale wiemy co widzieliśmy :D hehe chyba około 10 osób przy tym aucie nie miało zbiorowej halucynacji... :D

Pati
12-05-09, 17:42
ja nie twierdze ze on tam nie mial D16Z6 nabite na bloku. jakkolwiek technicznie uważam za niemożliwe sklejenie góry z B z dołem z D. A numery zawsze można przebić i nie ma z tym dużo roboty.

whoytas
12-05-09, 17:45
jak bedzie okazja to specjalnie dla ciebie zrobię szczegółową sesję tego patentu ;) hehe
tylko pytanie... po kiego przebijać numery z b16a2 kultowego na d16z6?? :D :confused:
odwrotnie to rozumiem :D

Pati
12-05-09, 17:53
najprostrza metoda to sprawdzić numery na skrzyni biegów ;) skrzyni z B z blokiem D nie połączysz. druga rzecz to foto obudowy rozrządu.

whoytas
12-05-09, 17:55
jak sobie życzysz panie koleżko :D obadam temat szczegółowo :D
jak się nie myle to jest właśnie ten wymysł :D
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8563194

suchy2004
12-05-09, 18:11
http://www.thezcr.com/forums/showthread.php?t=14474

Potem tylko wlożenie dekla od B-serii :D:P

Pati
12-05-09, 18:23
no takie to proste!!

wróc jak się dokształcisz...:confused:

whoytas
12-05-09, 18:25
:D

suchy2004
12-05-09, 18:28
no takie to proste!!

wróc jak się dokształcisz...:confused:


;)

ygor
12-05-09, 19:36
po co przebijac ? u niemcow ubezpieczenie placi sie od mocy , to moglby byc juz jakis powod (nie wiem na ile niemcowi to by sie oplacalo) , moze silnik byl wymieniany z z6 i chcieli zeby tak zostalo w papierach ? nie znam sie na delsolkach wiec nie potrafie powiedziec czy ta z ogloszenia to vti , pati ma dobry pomysl :)

sane
12-05-09, 19:47
widziałem kiedyś na amerykańskim forum blok serii H pożeniony z głowicą od K-series i też wybałuszałem oczy, ale D + B to jeszcze nie widziałem...

komar!!
12-05-09, 22:48
szkoda że tego nie widziałem :rolleyes: masakra jakas:)

sivy
26-05-09, 23:54
ale to jeździło chociarz? tzn widziałeś jak to cudo jeździło jeśłi sie udało to złożyc? bo ja wcześniej tez gdzies słyszałęm ze da sie to zrobić

Look_As
27-05-09, 00:51
ktoś kto widział blok bez głowicy i przeczytał to co napisał pati wie doskonale że taki myk nie przejdzie i jedynym realnym wytłumaczeniem tej fotki są przebite numery. wykonanie czego takiego graniczyłoby z absurdem z racji ilości rzeźby potrzebnej do chociażby odpalenia tego. nie wspomnę o bezawaryjnej jeździe czy szczelności ....

Chaoz
27-05-09, 13:41
ale to jeździło chociarz? tzn widziałeś jak to cudo jeździło jeśłi sie udało to złożyc?

no wlasnie w tym rzecz ze to jezdzilo, nie wiem jak, ale jezdzilo. Sam zrobilem wielkie oczy jak to zobaczylem. Wolalismy z whoytasem o wlasciciela ale sie nie przyznal.
Masakra jakas.
Poza tym znawca nie jestem, ale numery wygladaly w miare oryginalnie...

whoytas
28-05-09, 10:25
numery wyglądały na w miare ordżinal... jak chcecie spróbuje umuwić sie ze sprzedawcą ( jeśli jeszcze bedzie ogłoszenie ) tego czegoś i obadać temat dokładnie pstryknąć foty itd. i nie ma co się zacietrzewiać że coś jest nie możliwe :D :p przecież u nas w kraju różne cuda sie zdarzają :D obadamy zobaczymy ;)

kamilgt
29-05-09, 12:28
może swap był robiony za czasów kiedy przy przekładce silnika zazwyczaj trzeba było się bawić w przebijanie numerów ? :rolleyes:

jaroszx
31-05-09, 11:56
Przykład po Gdyni śmiga d16z6 z oznaczeniem b16a2 :D

Na h3m było foto ale nie mogę go odszukać :D

buster_11
31-05-09, 12:49
Ja tam bym wolał miec b15 a oznaczyc d16, ale co tam :)

whoytas
01-06-09, 16:38
b15?? :D

buster_11
01-06-09, 17:30
;) ojc palec przeskoczyl na klawiaturze hehe oczywiscie b16

whoytas
02-06-09, 22:20
no no widać kto przebija numery :D ;)

Gufer1
30-01-10, 16:25
A da radę założyć głowicę od d16z5 160KM z CRX do d16z6 w Civic ?? Obie fury mają Vtec.

AdamCIV
30-01-10, 16:45
D16Z5 to DOHC bez VTEC-a, 124KM

JulekCIVIC
31-01-10, 13:48
w crx'sie nie bylo 160km tylko 150 z B16A1. a wczesniej byla juz mowa co do DOHC bez VTECi laczenie z DOHC z VTEC'iem...
czytac!!!!