PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 1.6 16V VTEC bierze olej



Sebik
16-03-06, 23:25
Civic 1.6 16V 125 KM VTEC, bierze mi olej i to nie setkami,tylko litrami.Co z tym zrobić, wydaje mi się że uszczelniacze na zaworach poszły.Mam racje?Czy remont jest nie unikniony?Jaką kase trzeba w to włożyć?

Nie mogłem podobnego tematu znależć,więć jak był już taki temat to sorki!!!

tomekk
17-03-06, 00:08
Tematy podobne były -> słabo szukałeś

Litrami to znaczy ile? Sprecyzuj dokładniej. Ale jeśli rzeczywiście jest już tak źle, to nie licz, że wymiana uszczelniaczy cokolwiek pomoże. Na pewno musisz też zabrać się za pierścienie...
Koszt? To będzie zależało od tego, gdzie kupisz części i kto będzie Ci to zmieniał, ale pewnie w okolicach 1000PLN.

Bonifacy
17-03-06, 08:49
Civic 1.6 16V 125 KM VTEC, bierze mi olej i to nie setkami,tylko litrami.Co z tym zrobić, wydaje mi się że uszczelniacze na zaworach poszły.Mam racje?Czy remont jest nie unikniony?Jaką kase trzeba w to włożyć?
A jaki masz przebieg ?

Sławek
17-03-06, 21:01
W moim D16Z6 było to samo. Wymieniłem pierścienie i uszczelniacze, oraz uszczelkę pod głowicą, i teraz przy normalnej jeździe wcale nie bierze oleju. Koszt to na pewno grubo ponad tysiąc zł. (dochodzi planowanie głowicy itp.)
Sławek

tomekk
17-03-06, 23:04
Koszt to na pewno grubo ponad tysiąc zł. (dochodzi planowanie głowicy itp.)

Mógłbyś sprecyzować? Tzn jak dokładnie przedstawiał się u Ciebie kosztorys? Bo na dniach będę zmieniał uszczelkę (nie planuję tylko pierścieni zmieniać) i mi jakoś tak dużo nie wychodzi... z góry dzięki:)

Matey
17-03-06, 23:58
Podstawa to pierscienie i uszczelniacze...

Sławek
18-03-06, 11:22
Zapłaciłem 1800zł z robocizną. Już nie pamiętam ile za części a ile za robotę.

tomekk
18-03-06, 13:13
Zapłaciłem 1800zł z robocizną

No to powiem, że jak na mój gust to dużo 8)

sajmon1100
18-03-06, 13:39
Zapłaciłem 1800zł z robocizną. Już nie pamiętam ile za części a ile za robotę.
ja kupiłem wszystko w zamiennikqach ale dobrych i robiłem sam -koszt 600z;

LIO
18-03-06, 14:06
ale dobrych

skąd wiesz, czy dobrych ?

paru osobom już teżsię wydawało że dobrych, a po dłuższej jeździe stwierdzą zgodnie, ze mną włącznie
Wszelkie części do remontu silnika, tylko oryginał.
Trzeba zobaczyć uszczelniacze zaworowe w zamienniku po niedługim przebiegu. Wytrzymałość uszczelek pod głowice, też nie należy do najlepszych. Jeśli coś ma służyć na długo, to zrobić, raz a porządnie.

Matey
18-03-06, 14:21
Dokladnie... Ale znow nie kazdego stac na oryginal...

delSol
18-03-06, 14:27
Zawsze mozna co tydzien wlewac litra! :D Wazne ze *******ala! :D

LIO
18-03-06, 15:22
Dokladnie... Ale znow nie kazdego stac na oryginal...
wiec pozornie zaoszczedzi, po to zeby po pewnym czasie miec ten sam efekt co teraz i wykladac kase po raz kolejny.
To albo dolewac olej, jakis najtanszy i zbierac na oryginaly i jezdzic, albo wylozyc od razu na porzadny towar i zrobic jak nalezy.

emg
18-03-06, 16:00
na podróbach i zamiennikach silnika nie ma co robić bo szkoda kasy i nerwów bo i tak się zwali prędzej czy później, a raczej prędzej.
A dolewanie co tydzień litra to średnia oszczędność zrobić raz a porządnie i zapomnieć

TENCIO
18-03-06, 18:17
zgadzam sie z przedmowcami, sam zdecydowalem sie robic na oryginalach. jezeli masz kogos w usa to niech ci to tam kupi w jednym ze sklepow internetowych handlujacych czesciami oryginalnymi do hond i wysle do polski. podawalem juz ile mnie to wynioslo, ale dobra...podam jescze raz!
-komplet usczelniaczy A i B
-komplet pierscieni
-uszczelka pod glowice
-uszczelka miski olejowej
-uszczelka dekla zaworow+uszczelki swiec

...wszystko z transportem do polski ok 800zł (moglem sie pomylic o +/- 100zł bo to bylo juz troche temu)

te same czesci w polskim ASO to wydatek 1925zł
efekt po naprawie jest taki ze na bagnecie jezeli auto nie widzi vteca to nie ubywa nic(lub niezauwazalnie)

[ Dodano: Sob 18 Mar, 2006 ]
jedank w przypadku mniej wysilonych jednostek nie koniecznie trzeba uciekac sie do czesci sygnownych przez honde. ci sami mechanicy ktorzy robili moje b16, maja juz na koncie pare innych silnikow serii d robionych niekoniecznie na oryginalach H i problemy z ubytkiem oleju ustaly.

sajmon1100
19-03-06, 17:57
ale dobrych

skąd wiesz, czy dobrych ?

paru osobom już teżsię wydawało że dobrych, a po dłuższej jeździe stwierdzą zgodnie, ze mną włącznie
Wszelkie części do remontu silnika, tylko oryginał.
Trzeba zobaczyć uszczelniacze zaworowe w zamienniku po niedługim przebiegu. Wytrzymałość uszczelek pod głowice, też nie należy do najlepszych. Jeśli coś ma służyć na długo, to zrobić, raz a porządnie.
hmm,zrobiłem 40.000 i oleju niebierze ,a zaiwania ja głupi ,,,,dobre bo z opini wiem ze dobre-pierścienie CTI ,uszczelniacze i uszczelka TAComy -panewki był dobre więc niewymieniałem,a tak na marginesie jak byłem w JKK zeby sie spytac jakie części wkładają w zamienniku to akurat gościu powiedział ze jesli chodzi o pierścionki to C.T.I wkładają tyle ze kasują za nie 3x tyle co kosztują normalnie

Sebik
20-03-06, 23:30
Juz wszystko wiem,byłem u znajomego mechanika i zrobienie pierścieni i uszczelniaczy oraz wymiana uszczelki pod głowicą to koszt około 500-600zł.Oczywiście zamienniki,bo nie warto przepłacać...

tomekk
20-03-06, 23:46
Juz wszystko wiem,byłem u znajomego mechanika i zrobienie pierścieni i uszczelniaczy oraz wymiana uszczelki pod głowicą to koszt około 500-600zł

Ta cena z kolei za niska jak dla mnie 8) Sama uszczelka metalowa to koszt co najmniej 150PLN, do tego pierścienie (pewnie ok 300PLN), uszczelniacze, szlif głowicy i robocizna... :roll: Spore u Was rozbieżności chłopaki :wink:
A ja planuję robić na oryginalnych częściach i zmieszczę się na pewno gdzieś po środku... i to bliżej Sebika niż Sławka... :D

Sebik
21-03-06, 00:05
Kurce coś wspominał o uszczelce pod głowice i chyba z uszczelką przekroczyło by o jakieś 50zł te 600zł.A z częściami to tak jest różnie,ale on wszystko załatwia.
A jeżeli na orginalnych częśiach to gdzieś około 1000zł,ale to wszystko jest dobre do czasu,jak już sie rozbierze to jeszce wyjdzie troche rzeczy. :roll:

tomekk
21-03-06, 00:11
Juz wszystko wiem,byłem u znajomego mechanika i zrobienie pierścieni i uszczelniaczy oraz wymiana uszczelki pod głowicą to koszt około 500-600zł



Kurce coś wspominał o uszczelce pod głowice i chyba z uszczelką przekroczyło by o jakieś 50zł te 600zł

W koncu z uszczelką, czy bez?

Cairo
21-03-06, 08:05
Oczywiście zamienniki,bo nie warto przepłacać...

Czy nie warto to się okaże, ja jednak był tego nie robił na zamiennikach, ale Twoja kasa, Twój samochód, Twój wybór...

rally
15-05-06, 19:53
Witam!

Mam ten sam silnik D16Z9 i bierze mi olej. Bierze gdy go butuje porzadnie i wtedy dymi na niebiesko. Jak jezdze normalnie to zuzycie male i brak dymienia.

Mam takie pytanie: czy uszczelniacze sa do wymiany? Jak tak to czy trzeba w tym silniku sciagac glowice do tej operacji? I czy mozecie polecic jakis zaklad w oklicach Łodzi co robi takie wymiany?

Dodam ze to w budzie coupe jezdzi i raczej wykluczam zuzyte pierscienie bo auto dobrze cisnie, 8s do 100km/h. Znajomy z serwisu hondy mowi ze uszczelniacze ponoc do wymiany sa. Przebieg ok 210 000 km

pozdro

sajmon1100
15-05-06, 23:59
Witam!

Mam ten sam silnik D16Z9 i bierze mi olej. Bierze gdy go butuje porzadnie i wtedy dymi na niebiesko. Jak jezdze normalnie to zuzycie male i brak dymienia.

Mam takie pytanie: czy uszczelniacze sa do wymiany? Jak tak to czy trzeba w tym silniku sciagac glowice do tej operacji? I czy mozecie polecic jakis zaklad w oklicach Łodzi co robi takie wymiany?

Dodam ze to w budzie coupe jezdzi i raczej wykluczam zuzyte pierscienie bo auto dobrze cisnie, 8s do 100km/h. Znajomy z serwisu hondy mowi ze uszczelniacze ponoc do wymiany sa. Przebieg ok 210 000 km

pozdro
jak butujesz i dymi to pierscienie -,bo cisnienie przeciska olej do komory spalania,natomiast jak kopci ci na postoju to uszczelniacze nie trzymają

Bonifacy
16-05-06, 00:07
auto dobrze cisnie, 8s do 100km/h.
no...to niezly wynik gratuluje .. ;)

rally
16-05-06, 09:10
jak na seryjne auto to dobry wynik bo astra 2.0 16V 150KM nie daje rady mojej czarnej perelce :)

[ Dodano: Wto 16 Maj, 2006 ]
A do wymiany uszczelniaczy trzeba w tym silniku wyjmowac glowice ??

D16Z9

k0st3k
16-05-06, 15:05
hmmm autor tematu nie napisal ile dokladnie mu bierze oleju.

Na 1000km ile ci bierze?? moze ostro mu deptasz, a vtec lubi sobie olej popalic.

Z tego co piszesz, ze pali ci litrami to bylaby taka dymaka za toba, ze powinno w lusterku widac :lol:

pozdro

Fanta123
16-05-06, 15:19
Fajny silniczek D16z6 mało pali z z seri 125 zronilem 162 bez turbo 7,2 do 100km, a co do oleju to okolo litra na 10tyś. km i roszke sie poci pod misko olejowej i pokrywy zaworów.
Moja honda bardzo sie grzeje bynajmnie tak mi sie wydaje niewiem czy d16z6 tak mają czy to przez tuning silnika ale nawet w 10 min w miescie po odpaleniu autka jak wracam na parking wentylator sie załancza. Płynu chłod. nieubywa wcale.

lukass
16-05-06, 15:41
U mnie wentylator załącza sie raz na ruski rok..naprawde sporo trzeba czasu i "grzania" żeby się włączył...a co do oleju..czytam tu ze wszystkim bierze ..a mi ani grama..mam 154 tys km...auto servisowane do 100 tys..Zmieniam olej co 8-9 tys...Zrobiłem nim już kolo 40 tys i nigdy nie dolalem oleju między wymianami. Dodam że jeżdrze normalnie..i używam vteca..dość często.Jednym slowem BARDZO DOBRY SILNIK

LIO
16-05-06, 17:25
Fajny silniczek D16z6 mało pali z z seri 125 zronilem 162 bez turbo 7,2 do 100km
a mógłbyś się pochwalić co zrobiłeś w tym aucie, uzyskując taki wynik i możesz pokazać wykres z hamowni ?

tomekk
16-05-06, 17:35
a mógłbyś się pochwalić co zrobiłeś w tym aucie, uzyskując taki wynik i możesz pokazać wykres z hamowni ?

I ja się przyłączam do tej prośby :)

Co do grzania się silnika, to chyba tak długo, jak temperatura pozostaje w normie, nie ma się czym martwić. Mój silnik niesamowicie szybko łapie swoją temperaturę (z czego się akurat cieszę) i nie znaczy to, że się przegrzewa:) Dochodzi do standardowej temperatury pracy i wskazówka ani drgnie...

minime
17-05-06, 23:38
Mam takie pytanie: czy uszczelniacze sa do wymiany? Jak tak to czy trzeba w tym silniku sciagac glowice do tej operacji? I czy mozecie polecic jakis zaklad w oklicach Łodzi co robi takie wymiany?


Dokladnie napisz ile ci pali,
powiem krotko jak pali ci tak jak palil mi - najpierw 1l /1000 km , po remoncie 2l/1000 km szuakj silnika, bo dobrego mechanika ...oj ciezko ciezko a na 100% to nie powiedza ci ze to uszczelniacze zaworowe a z jakies 800 PLNow to bedzie cie kosztowac.

Zadko jaki mechanik zrobi ci to bez sciagania glowicy , a jak juz zrobi to wymienic musisz uszczelke pod glowica, jesli do tego dojdzie planowanie glowicy .... moze zawory...

Ja sam obecnie szukam Z6 i chyba jutro juz kupie bo w remonty niestety tak wychodzi ze nie warto sie bawic (poza przypadkami kiedy komus sie udalo i jest zadowolony) jakies 2 osoby z calego forum.

Wiec jesli nie pali duzo oleju - po prostu jezdzij az zacznie palic duzo, a moze nie zacznie, a w koncowym etapie szukaj silnika - najlepiej juz zacznij zeby cos konkretnego znalezc w dobej cenie, gwarantuje ci ze bedziesz bardziej zadowolony bo remonty to moim zdaniem pozorna oszczednosc.

Moj przypadek: Wydalem 800pln , padl pasek rozrzadu bo ...moze mechanik zle go zalozyl, moze zuzycie po 30000 ....teraz musialbym wydac 1000 zeby ...no wlasnie miec 50% szanse ze bedzie ok lub nie ok.

Wiec tylko silnik (male OT , wlasnie zwineli (kupili) mi sprzed nosa dzisiaj doslownie 30minut przed przyjazdem mojego kumpla civica z 95 roku z B16A2 , koles chcial 1500 euro - w sumie nie dziwie sie ze ktos go wzial od reki)

Pozdro
Mini

k0st3k
17-05-06, 23:47
[quote]civica z 95 roku z B16A2 , koles chcial 1500 euro - w sumie nie dziwie sie ze ktos go wzial od reki)

Pozdro
Mini

gdzie takie okazje sie trafiaja ?? :shock:

moze zamiast z6 odrazu b16a2 :)

rally
21-05-06, 16:24
Moje osiagi: 7.51 do 96km/h mierzone g-techem.

Pali oleju z 2l na 10tys.

z tym cifem za 1500euro to sie nie dziwie ze go wzieli, bardzo dobra cena

TENCIO
21-05-06, 17:30
powodzenie remontu zalezy od uzytych czesci i umiejetnosci mechanika. jak sie oszczedza na wszystkim to sie nie dziwie ze efekty mierne

rally
21-05-06, 20:27
zna ktos sklep gdzie mozna kupiuc dobre uszczelniacze zaworowe??, oprocz ASO

cisoboy
05-07-08, 16:14
Też mam V-TECa D16Z6 125HP,
Bierze olej - pół litry na tysiac km, juz mu wlałem mineralny,
Robiłem przymiarki do wymiany uszczelniaczy,
ale,
Dziś zmierzyłem kompresje manometrem, po czym wlałem mu kilka ml oleju przez otwór świecy na tłok, poczekałem żeby sie rozlał, zmierzyłem ponownie i kmpresja wzrosła dwukrotnie (olej doszczelnił).
Pierścienie do wymiany.
=======================================
Edycja:
No i porobiłem, zapalił na dyg, czy będzie brał olej tego jeszcze nie wiem, dopiero zobaczę. Pierścienie ciężko było dobrać - rowek na drugim pierścieniu, inne niż w d15, nawet w jednym D16 olejowy był za gruby. Zamówiłem, przysłali inne złe, znalazłem na szczęście w sklepie odpowiednie.Sporo czyszczenia, ale jak robić to porządnie. Serwisówka bardzo przydatna.
Z pierścieniami był strzał w dziesiątkę! Stare pierścionki olejowe prawie z tłoka nie wystawały, weszły do środka rowka całe.
Kilka kilometrów już zrobiłem, nie wyciskałem obrotów ale zryw jest dużo lepszy. Za tysiąc kilosów skontroluje wszystko (po dotarciu), zakręcę wysoko i zobaczę czy jest siwo z tyłu i ile oleju łyka - może nic.
Silnik D16Z6
Koszt: 150(pierścionki)+129(uszczelka pod głowicę)+20(uszczelka miski)+10zł(uszczelka kolektora dolotowego)+16(filtr oleju) = 325zł
Doliczyć trzeba nowy olej, płyn chłodniczy, silikon termoodporny, piwo.
Koniecznie potrzebne kobyłki lub kanał, klucze 14,12, 17, 19, pisaki do zaznaczania (min 3kolory), papier ścierny wodny 1000 i 500, rozpuszczalnik, szmatki.

Zdjęcia na: http://www.civic.ciso.pl/remont

==================================================
Edycja

1500km zrobione ilość dolanego oleju 0ml !
Na razie mineralny Lotosa, ale przymiarka do wymiany na półsyntetyk ( od razu w skrzyni też się zmieni).
Olej jest czysty, nie kopci z rury przy V-tecu.
Hondzia ma buciora lepszego.
Problem był z obrotami, ale reset załatwił sprawę.
Polecam taki remoncik !

================================================== =
EDYCJA

2200km zrobione,
brak spadku oleju na bagnecie,
częste używanie V-TECa