PDA

Zobacz pełną wersję : Jak mądrze "'spiąć" usterka z alermem?

AndMal100
16-03-06, 19:16
Witam !!!
Temacik wrzucam tutaj, bo jest w sumie alarm to zabazpieczenie...:-) Jeżeli źle trafiłe to proszę admina o przeniesienie. Dziekuję..:-)

Jestem posiadaczem elektrycznie składanych lustereczek. Poniżej schemacik:

http://img215.imageshack.us/img215/9213/foldingsy1bm.jpg (http://imageshack.us)

Jestem również posiadaczem poniższego alarmu:

http://img469.imageshack.us/img469/5679/alarm9oa.jpg (http://imageshack.us)

Postanowiłem, że lusterka powinny składac/rozkładać się przy włączeniu/wyłaczniu alarmu.
Nie jestem elektrykiem, dlatego pewnie napotkałem na problemy z którymi nie potrafię sobie poradzić:
1. Rowiazanie tego poprzez impuls otwierania/zamykania centralnego zamka jest niemożliwe ponieważ:
- wyłączam alerm rozkładają sie lusterka,
- zapalam samochód, alarm zamyka centralny zamek a lusterka sładają się..:-(
- gaszę samochód, po 5-ciu sekundach centralny otwiera się i rozkładają się lusterka,
- zamykam samochód, składają sie lusterka....:-(
Czyli efekt osiągnięty...ale jeżdziłbym ze złozonymi lusterkami....:-)
Pomijam sytuację kiedy auto zgaśnie (np w wyniku złago puszczenia sprzęgła) i zamek otwiera się...:-)
2. Podpięcie pod kierunkowskazy byłoby możliwe ale boję się co stanie się kiedy włączy się alarm? Lustka będa składać/rokładac się..:-(
Moze ktos poradzi mi jek to zrobić tak żeby rokładały sie i składały tylko podczas właczania/ wyłaczania alrmu....:-)
Z góry dziękuję za pomoc.
AM

adami12
16-03-06, 19:52
sprawdz co pojawia sie na przewodzie do sterowania blokady/czujek i daj znaka (najlepiej małą zarówką do 5 w)

cobra333
16-03-06, 20:22
wyłącz antynapad tzn zeby centralka nie zamykała drzwi po odpaleniu auta, innym sposobem jest odpiecie obwody lusterek od centralnego zamka i wpiecie przekaźnika który eozłącza kusterka przy włączonym zapłonie

AndMal100
16-03-06, 20:40
wyłącz antynapad tzn zeby centralka nie zamykała drzwi po odpaleniu auta,