Zobacz pełną wersję : Ssak D16Z6 --> do D14A4
Witam,
Nie wiem czy wybrałem dobry dział do tego tematu, jestem tu nowym użytkownikiem i jeżeli wybrałem zły dział proszę o przeniesienie :)
Chcę wsadzić ssaka od z6 do d14a4.
Czy pasuje on bez problemów ? co należy również kupić listwę paliwową ?
Czy ssak od D15 też podejdzie ?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
skolopendra
07-05-09, 14:01
Czy pasuje on bez problemów ?
są problemy
listwę paliwową ?
podejdzie stara
Czy ssak od D15 też podejdzie ?
podejdzie
są problemy
Hmm.. dzięki za informację, lecz wiele mi to nie mówi :)
Jakiego rodzaju problemu ?
skolopendra
07-05-09, 14:06
Jakiego rodzaju problemu ?
tu masz lekko naświetlone problemy
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1582
Dzięki śliczne za wiadomości, czyli wszystko do ogarnięcia :)
Pozdrawiam
Suruwa
skolopendra
07-05-09, 14:34
czyli wszystko do ogarnięcia
to togo mocne nerwy i po sprawie :)
ja zamontowałem z d15b7 ssak i korzystałem z tej stonki
www.dodo-upgrades.nl (http://www.dodo-upgrades.nl/)
po przygotowaniu wszystkiego zgodnie z opisem, robota zajęła około 3h w dwie osoby. Jedynym problemem jaki pamiętam było to że niektóre węże były za krótkie, na szczęście kumpel miał różne pozostałości i podobieraliśmy tam gdzie brakowało :D.
Listwę zostawiłem seryjną - trzeba dowiercić nowe otwory ( z z6 miałem beż regulatora ciśnienia:().
A jak sprawa wyglada z silnikiem D14A2? Mozna sie wzorowac na przerobkach z http://www.dodo-upgrades.nl/ ? Czy wymiana kolektora ssacego razem z listwa wtryskowa przynosi odczuwalne zmiany?
A jak sprawa wyglada z silnikiem D14A2? Mozna sie wzorowac na przerobkach z http://www.dodo-upgrades.nl/ ? Czy wymiana kolektora ssacego razem z listwa wtryskowa przynosi odczuwalne zmiany?
Można. W zasadzie ten silnik (d14a2) to jest to samo co d14a3 czy a4 tylko że ma już seryjnie kolektor wyglądem zbliżony do tego z z6 i przepustnicę mocowaną pionowo.
Kolektor z z6 jest większy, lepiej dopracowany i daje lepszy przepływ.
Wydaje mi się że jeśli chodzi o samą listwę to przy zmianie kolektora jest to raczej kwestia estetyki, listwa od z6 poprostu jest dopasowana do kolektora a w wypadku pozostawienia tej z a3 jest wiercona, i aparat ciśnieniowy jest po drugiej stronie i ten wąż tak się ciągnie przez całą długość.
Jeśli chodzi o listwę plus wtryskiwacze to bajka jest już inna... jeśli zmienisz też wtryskiwacze to komp zacznie szaleć ponieważ standardowo masz wtryskiwacze 190cc natomiast w z6 i w b7 były 240cc, efekty podłączenia za dużych wtryskiwaczy do nieprzystosowanego kompa były już opisywane na forum. Musisz zatem zmienić też komp na ten z b7 albo z6... a co za tym idzie zrobić całą listę modyfikacji - obd1 swap, sonda 4żyłowa, aparat zapłonowy...
Można. W zasadzie ten silnik (d14a2) to jest to samo co d14a3 czy a4 tylko że ma już seryjnie kolektor wyglądem zbliżony do tego z z6 i przepustnicę mocowaną pionowo.
Kolektor z z6 jest większy, lepiej dopracowany i daje lepszy przepływ.
Wydaje mi się że jeśli chodzi o samą listwę to przy zmianie kolektora jest to raczej kwestia estetyki, listwa od z6 poprostu jest dopasowana do kolektora a w wypadku pozostawienia tej z a3 jest wiercona, i aparat ciśnieniowy jest po drugiej stronie i ten wąż tak się ciągnie przez całą długość.
Jeśli chodzi o listwę plus wtryskiwacze to bajka jest już inna... jeśli zmienisz też wtryskiwacze to komp zacznie szaleć ponieważ standardowo masz wtryskiwacze 190cc natomiast w z6 i w b7 były 240cc, efekty podłączenia za dużych wtryskiwaczy do nieprzystosowanego kompa były już opisywane na forum. Musisz zatem zmienić też komp na ten z b7 albo z6... a co za tym idzie zrobić całą listę modyfikacji - obd1 swap, sonda 4żyłowa, aparat zapłonowy...
Hm, a jeżeli wtryski pozostawię seryjne z D14 ? czy potrzebna będzie wymiana kompa. Czy jest też sens montowania od Y8 ?
skolopendra
08-05-09, 09:34
seryjne z D14 ?
musisz pozostawić seryjne wtryski ,inaczej silnik będzie źle pracował
wymiana kompa równa się wymianie aparatu zapłonowego i zabawy z wiązką
Czy jest też sens montowania od Y8 ?
da ten sam efekt co z6
generalnie jeśli chodzi o sam sens montowania ssaka z b7 z6 y8... to jednoznacznie można powiedzieć że jest, bo gdyby nie było to nikt by się w to nie bawił. Nie można jednak spodziewać się jakiegoś wielkiego przyrostu mocy. Natomiast odczuć można dużą zmianę w pracy silnika, chodzi zdecydowanie płynniej, wydaje zdrowszy dźwięk i lepiej reaguje na pedał gazu :D - takie są moje wrażenia.
da ten sam efekt co z6
generalnie jeśli chodzi o sam sens montowania ssaka z b7 z6 y8... to jednoznacznie można powiedzieć że jest, bo gdyby nie było to nikt by się w to nie bawił. Nie można jednak spodziewać się jakiegoś wielkiego przyrostu mocy. Natomiast odczuć można dużą zmianę w pracy silnika, chodzi zdecydowanie płynniej, wydaje zdrowszy dźwięk i lepiej reaguje na pedał gazu :D - takie są moje wrażenia.
Czyli z pewnością polecany zabieg, z tego co widzę koszta nie wielkie ale różnice można odczuć :)
skolopendra
09-05-09, 10:36
ale różnice można odczuć
w zasadzie dopiero na gorze obrotów
Mam w b7 ssaka z z6 i fakt, czuć coś przy wyższych obrotach. Szału nie ma ale cóż...
Tak się zastanawiałem, czy gdyby do tego dołożyć trochę większą przepustnicę można byłoby coś jeszcze więcej z tego wycisnąć? Może taka modyfikacja map wtrysku aby dostawał więcej paliwka w górnych obrotach dałaby efekty?
skolopendra
09-05-09, 11:14
trochę większą przepustnicę
myślę że efekty będą mniejsze niż po wymianie kolektora, co innego strojenie
Moje wrażenia po zamontowaniu ssaka z D16Y8 + "short ram" Simota:
- zdecydowanie lepiej ciągnie od 5500 RPM do końca
- pogorszył się środek obrotów (takie przynajmniej odnoszę wrażenie)
- można przyspieszać na 5-tce - wcześniej napewno słabiej jechał na niskich obrotach
- zniknął efekt "kopnięcia" przy 4500 RPM
- spadło zużycie paliwa na trasie - przy jeździe z prędkościami 110 - 130 km/h spalił 5,8 l/100 km - przecierałem oczy ze zdumienia, bo wcześniej ciężko było zejść poniżej 6,3 litra.
Narazie przejechałem ok 1000 km z tym kolektorem, więc być może ECU jeszcze się go uczy stąd to dziwne spalanie.
Konieczne będzie jeszcze obudowanie stożka i nadmuch zimnego powietrza, narazie nie zdążyłem tego ogarnąć.
A czy resetowałeś kompa po wymianie ?
Nie, komputer nie był resetowany.
skolopendra
09-05-09, 16:59
nie był resetowany.
to błąd
Kolektor wymieniałem u chłopaków z Morawicy, pytałem czy należy resetować komputer, stwierdzili, że nie ma takiej potrzeby, ECU i tak będzie korygował dawki paliwa.
Ale może rzeczywiście spróbuje, zobaczymy jaka będzie różnica.
Kolektor wymieniałem u chłopaków z Morawicy, pytałem czy należy resetować komputer, stwierdzili, że nie ma takiej potrzeby, ECU i tak będzie korygował dawki paliwa.
Ale może rzeczywiście spróbuje, zobaczymy jaka będzie różnica.
Kolego jesteś ze świętokrzyskiego ?
Ile płaciłeś za wymianę ssaka?
Zastanawiam się, czy nie warto byłoby wymienić regulator ciśnienia paliwa na np. D16Y7 - narazie mam seryjny, a dziwnie niskie spalanie może świadczyć o ubogiej mieszance.
skolopendra
11-05-09, 11:48
regulator ciśnienia paliwa na np. D16Y7 -
jest jest taki sam a4 ,ale można od z6
Serwisówka podaje:
2,3 - 2,8 bar dla D14A3/4, D15Z4/Z5/Z6/Z7
2,6 - 3,1 bar dla D16Y4/5/7/8/9
Więc jakaś różnica powinna być. Jakie ciśnienie daje Z6?
Piotrek83, zmieniłeś też ECU ?
Piotrek83, zmieniłeś też ECU ?
Nie...przecież nie robiłem swapa tylko zmieniałem sam kolektor ;). Zresztą nie bardzo sobie wyobrażam, na jakie ECU mógłbym zmienić.
Mam wątpliwości czy ECU nie potrzebuje ingerencji (strojenia) już po wymianie kolka ssącego.
Tylko nie wiem czy komp z D14 nadaje się do jakichkolwiek modów (a jak już to pewnie kosztuje to sporo i nie ma takich możliwości jak np. P28 ...)
Mam wątpliwości czy ECU nie potrzebuje ingerencji (strojenia) już po wymianie kolka ssącego.
Tylko nie wiem czy komp z D14 nadaje się do jakichkolwiek modów (a jak już to pewnie kosztuje to sporo i nie ma takich możliwości jak np. P28 ...)
W strojenie tego kompa raczej nie warto się bawić, jest bardzo mało informacji na ten temat, poza tym samo strojenie mogło by dać słaby efekt, ze względu na uproszczoną budowę wiązki. Np sygnał z ECU wychodzi tylko na 2 wtryskiwacze i jest dopiero dalej rozdzielony na 4... W kompach typu Po6 czy P28 są 4 separowane sygnały na każdy wtryskiwacz z osobna, dzięki czemu można wykorzystać lepiej ich potencjał...
Najsensowniejszym według mnie rozwiązaniem jest zmiana kompa (a co za tym idzie części osprzętu) i przejście na obd1 lub obd2.
Zacznę od wymiany regulatora, powinna podnieść się ilość paliwa podawana przez wtryskiwacze w całym zakresie pracy silnika.
Jak będzie za bogato przy niskich obrotach i małym obciążeniu, to ECU za pomocą autoadaptacji skoryguje delikatnie mapy i zuboży mieszankę (o ile zmieści się w zakresie regulacji). Przy wyższych obciążeniach komputer powinien działać w pętli otwartej (bez użycia sygnału sondy) i stosować ustawione na sztywno mapy wtrysku, co przy wyższym ciśnieniu będzie skutkowało bogatą mieszanką.
Zacznę od wymiany regulatora, powinna podnieść się ilość paliwa podawana przez wtryskiwacze w całym zakresie pracy silnika.
Jak będzie za bogato przy niskich obrotach i małym obciążeniu, to ECU za pomocą autoadaptacji skoryguje delikatnie mapy i zuboży mieszankę (o ile zmieści się w zakresie regulacji). Przy wyższych obciążeniach komputer powinien działać w pętli otwartej (bez użycia sygnały sondy) i stosować ustawione na sztywno mapy wtrysku, co przy wyższym ciśnieniu będzie skutkowało bogatą mieszanką.
Napisz czy się coś zmieniło jak zamontujesz, ja mam jeszcze listwę z regulatorem od d16z6, planuje ją zainstalować po zmianie ECU... ale jeśli coś daje to zamontuje wcześniej :D
aha jeśli chcesz zamontować ten regulator do seryjnej listwy z d14 ... to niestety złe wieści, kompletnie nie pasuje, próbowałem przy przeszczepie ssaka :/
aha jeśli chcesz zamontować ten regulator do seryjnej listwy z d14 ... to niestety złe wieści, kompletnie nie pasuje, próbowałem przy przeszczepie ssaka :/
Nie pasuje rozstaw otworów czy wejście na listwę? W takim razie muszę poszukać od Y7.
Więc, reasumując sama wymiana ssaka ma sens ?
Ciężko powiedzieć...generalnie tuning jest bez sensu ;) Ładujesz kasę w auto, żeby było głośniejsze, więcej paliło, miało nieseryjne, drogie części tylko po to, żeby poczuć minimalny przyrost mocy...a częściej tylko satysfakcję, że coś zmieniłeś.
Jeżeli zależy ci na ciszy i momencie w dole obrotów to zostaw serie.
Jak chcesz dokręcać silnik do 7000 żeby wykrzesać te 2-5 koni z 1.4 - myślę, że warto zmienić kolektor.
Nie pasuje rozstaw otworów czy wejście na listwę? W takim razie muszę poszukać od Y7.
ani wejście ani rozstaw... obawiam się że ten z y7 też nie podejdzie, bo w d14 listwa jest mniejsza i aparat proporcjonalnie też.
Jeśli będziesz zmieniał listwę to z kolei wąż paliwowy od d14 ma inną końcówkę, więc dobrze mieć listwę z aparatem i wężem paliwowym.
Więc, reasumując sama wymiana ssaka ma sens ?
spróbuj i przekonaj się sam:D na razie nikt tu chyba nie narzekał
ja mam cala listwe od z6 z regulatorem i nie narzekam wszystko gra jak nalezy montowalem ja odrazu z ssakiem.
Przewod paliwowy pasuje tylko jest troche bardziej napiety ale tragedi nie ma.
skolopendra
19-05-09, 14:42
Jeżeli zależy ci na ciszy i momencie w dole obrotów to zostaw serie.
czemu serię skoro tam jest 4.1 a jak wszystkim wiadomo nie jest on najlepszy na dole obrotów?
bawiam się że ten z y7 też nie podejdzie, bo w d14 listwa jest mniejsza i aparat proporcjonalnie też.
e.są takie same w y7 jak d14
i najlepiej zrobić tak
ja mam cala listwe od z6 z regulatorem i nie narzekam wszystko gra jak nalezy montowalem ja odrazu z ssakiem.
po co utrudniać ;)
czemu serię skoro tam jest 4.1 a jak wszystkim wiadomo nie jest on najlepszy na dole obrotów?
Ale my tu o ssącym, nie wydechowym ;)
ja mam cala listwe od z6 z regulatorem i nie narzekam wszystko gra jak nalezy montowalem ja odrazu z ssakiem.
Przewod paliwowy pasuje tylko jest troche bardziej napiety ale tragedi nie ma.
Pewnie przypasować przypasujesz, tylko że u mnie wyglądało to tak że końcówka na wężu paliwowym d16z6 ma wiele otworów na obwodzie, moja w d14a3 miała tylko dwa ...nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie, ale wole mieć oryginalny wąż z 6 do listwy z z6.
skolopendra
20-05-09, 18:01
nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie,
nie ma
:confused: Siakiś głupi jestem bo nie do końca skumałem ;) Jeżeli przy zmianie kolektora dolotowego wykorzystałem listwę wtryskową od d16z6 wraz z regulatorem ciśnienia paliwa to oznacza, że (teoretycznie) mam teraz większe ciśnienie na listwie niż w serii? Czy oznacza to, że (teoretycznie) moje seryjne wtryski 190 dostając większe ciśnienie na listwie mają teraz większą wydajność i teoretycznie pracując na pętli zamkniętej (pełne otwarcie przepustnicy) dają one większą ilość paliwa niż przy seryjnej listwie z seryjnym regulatorem?
pamiętam że ktoś mierzył cisnienie i troche wzrosło minimalnie a najlepiej bedzie jak sam zmierzysz sobie będziesz pewny.
no dobra..kolektoe kolektorem...wtryski i regulator..a jaka przepustnice...tez od z6 czy zostawialiscie ta co mieliscie np z d14a4
no dobra..kolektoe kolektorem...wtryski i regulator..a jaka przepustnice...tez od z6 czy zostawialiscie ta co mieliscie np z d14a4
Od Z6 przepustnicy nie wlozysz bez rzezby wiazki na OBD1 z racji tego ze krokowy w Z6 jest z tylu ssaka a w D14 jest na przepustnicy.
Jak chcesz miec wolne obroty to musisz zostawic przepustnice z D14 jedyne co musisz zmienic to mocowanie linki. Przekladasz wraz ze sprezyna to z D16 i bangla.
wiem wiem Spychu ze u ciebie tak jest bo widzialem a spytalem sie z ciekawosci ;)
ja dzis zakladalem ssacy od z6... w temacie o przekladaniu kolektorow do d serii jest napisane na przykladzie d16y7 ze trzeba zaslepic jeden wezyk od wody... no niestety ja u siebie nie zaslepialem bo troche dziwnie by bylo bo do krokowca sa 2 krocce..jeden waz idzie tu z kolektora z krocca a drugi wlasnie z tej rurki wiec o jaki przewod chodzilo :/
szczypior88
08-01-10, 17:54
Kupiłem kolektor od D14A2 do swojej hondy D15b2 w celu przeróbki. Powiedziano mi że to to samo co kolektor od D16Z6...prawda to? Jeśli nie to gdzie są różnice?
To samo w sensie, że pasuje i da się przykręcić (w końcu to jest D-seria) ale co Ci może dać kolektor D14A2 w silniku D15B2 tego już za bardzo nie rozumiem ...
Jak już chcesz przerobić ssący to na MPFI D15B7 (poszukaj na forum - jest ciekawy wątek na ten temat), wzrośnie Ci moc i spadnie spalanie - to już ma sens :)
szczypior88
08-01-10, 22:57
to jest pełny wtrysk i podobnież ma szersze kanały niż ssak od d15b7...
Ale czy to jest pełny MPFI czy symulowany (jednoczesny sygnał na 2 cylindry tak jak w D14A4) ?
Do tego jest już OBD2 ...
szczypior88
08-01-10, 23:18
tego właśnie nie wiem dlatego pytam:) Czym te ssaki sie różnią...
skolopendra
11-01-10, 16:03
podobnież ma szersze kanały niż ssak
ale nie na 100%
Witam :)
Odgrzewam temat bo wczoraj walczyłem z montażem kolektora w moim d14a3.
Niestety gramoliłem się w sumie 11 godzin, bo nie doczytałem o problemach z listwą, a nie miałem regulatora z d16. Ale nawierciłem nowe mocowania i gra.
Ale mam pytanie co do przepustnicy. Jakoś zamontowałem full serie z d14 ale:
- jest ona przystosowana do montażu poziomego i przy pionowym ułożeniu linka zawadza o wygiętą blaszkę chyba do ręcznego "gazowania"
- podmieniałem kółko na którym się kręci linka na to z d16 i tamto mocowaniu linki ma w dobrym miejscu, tyle że widzę że d16 ma mniejszą średnicę i zarazem mniejszy zakres ruchów linki :
-- d14 ok 3cm a d16 ok 2 cm
I podejrzewam że to sprawiłoby że pedał gazu miałby mniejszy zakres ruchów i czułość
Co WY na to ?
pzdr
skolopendra
03-10-10, 10:43
Co WY na to ?
da się wszystko wyregulować na prowadnicy ,ewen rozwiercić wzdłużnie otwory mocowania
da się wszystko wyregulować na prowadnicy ,ewen rozwiercić wzdłużnie otwory mocowania
chodzi ci o rozwiercenie otworu umieszczenia kołka na końcu linki ? czy chodzi ci o mocowanie ?
pewnie w tygodniu podmienię to kółko na mniejsze z d16z6 i zobaczy jak się będzie jeźdźić
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.