Zobacz pełną wersję : konwersja bebny na tarcze!
jak wyzej mam civa coupe 92-95 V-TEC chce zarzucic mu tarcze od VTi, pytanko do was czy to warto, czy trudne i ile kosztuje takie cos..ARTX juz gadalem z toba o tym ale chce poznac zdanie innych..gdzie to zrobc jakby co, wiem ze moge u siebie w TOMARACING ale szukam tez alternatywy czy to na 1000% da sie wykonac bezpiecznie zeby potem sie nie zabil
Jak wymienisz calosc z wahaczami, piastami.... (opisywane juz w kilku tematach u nas na forum) to niby co ma ci sie stac. hcc tez to bedzie robil i jak widac tencio tez.
AEM i ine firmy maja cale kity troche drogo ale jest wsio i to nowe wiec problem z glowy wlasnei pracuje nad oferta na takie gadzety :wink:
a kiedy ja wypracujesz??? i ile taki kit kosztuje???
kup całe wachacze z piastami i wszystkim innym. podpasują od hb sohc vtec. przy okazji sprawdz czy pompa hamulcowa jest taka sama i rozdzielacz siły hamowania.
Sory za odgrzanie kotleta ;)
male pytanie-czy srednica bebnow w eg9 jest wieksza od srednicy bebnow w eg4?
Sory za odgrzanie kotleta ;)
male pytanie-czy srednica bebnow w eg9 jest wieksza od srednicy bebnow w eg4?
zalezy od wersji chyba...
w 5 genie byly 2 rodzje bebnów conajmniej...
mniejsze (eg3/eg8-usa/eg4.......???)
wieksze (ej2/ej1.....????)
Dzieki LCFR
Mam prośbe-moze ktos, kto ma eg9/ej1 zmierzyc srednice bebnow? Mialbym porownanie do eg4.
Z gory dziekuje.
To jak z tymi kitami hamulców AEM? Gdzie można takie wyrwać i za ile?
Dzieki LCFR
Mam prośbe-moze ktos, kto ma eg9/ej1 zmierzyc srednice bebnow? Mialbym porownanie do eg4.
Z gory dziekuje.
one srednicą sie nie duzo róznia.... (choc na pewno też troche)
bardziej kształtem samego bebna...
są bebny które maja kształt obrysu jak prostokat (te wieksze własnie - cos takiego ]
a te mniejsze bebny które maja kształt obrysu jak ze sporą fazą (te mniejsze własnie - cos takiego >
nie mam aparatu chwilowo wiec tylko słabej jakosci foty (wykadrowane z innych dlatego słaba jakosc)
zdjecie mnieszego bębna
http://images21.fotosik.pl/193/6543c6077447fdfem.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6543c6077447fdfe)
zdjecie wiekszego bębna
http://images21.fotosik.pl/193/5c95c58902be6d5cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5c95c58902be6d5c)
nawet "na oko" widac róznice.... Dodam, ze szczęki w mniejszym bebnie sa węższe o jakies 4-5mm i krótsze o jakies 2cm...
Dzieki LCFR jeszcze raz,
No wlasnie..... to mam na sprzedaz szczeki do tych wiekszych bebnow.....czyli do vtec-a
Dzieki LCFR jeszcze raz,
No wlasnie..... to mam na sprzedaz szczeki do tych wiekszych bebnow..... czyli do vtec-a
do VTEC ej1.... albo do d15b7 w budzie ej2...
przeslij jakies foto tych szczęk na pw moje bo moje sie koncza wiec moze wezmę... :)
hehe posiadam ej1 i prawda jest taka ze oprócz wielkości to te bębny się niczym nie różnią. Sam zastanawiam sie nad takim swapikiem ale to koszt 450 zl i szczerze to opłaca się tylko w tedy gdy chcemy założyć jakieś ciekawe felgi typu ROTA Circuit lub Sub Zero żeby bębenek nie straszył wyglądem :P
powitac
panowie mam prozbe moze ktos pomoze...
jestem posiadaczem d16z9 buda ej1, z tylu bebny. Chce wrzucic cale wachacze z tarczami I tu moja prozba czy mogl by ktos wrzucic fotke reduktora jaki wychdzil przy tarczach bez abs-u I moze dla porownania z abs-em ale wtedy to juz chyba nie reduktor tylko inny wynalazek.Bo przy bebnach bedzie inny.. ??? tak przynajmniej wyczytalem
P.S. badzcie wyrozuniali jestem ty swiezy ale sporo na ten temat przeczytalem,mam nadzieje ze glupot nie pisze// soryyy za bledy //
mam nadzieje ze glupot nie pisze
jak czytam te błędy ortograficzne i literówki w oszałamiającej ilości, to mam mieszane uczucia ... :/
Z tym co wyczytałeś, nie mylisz się !!
Tomi.civic
07-08-07, 19:02
To i ja się dołącze
Mam civica EJ9 z silnikiem D14A3 '98 i bębenkami na tylnej osi, co potrzeba do swapa na tarcze i ewentualnie z jakiego innego civica podejdą graty?
Z tego co ja wiem i mi pisano na HONDATECH to musisz kupic wahacze, piasty i te wzystkie inne pierduly od VTi 5 lub 6 gen, poniewaz sa takie same, czyli wymienne.
I tu moja prozba czy mogl by ktos wrzucic fotke reduktora jaki wychdzil przy tarczach bez abs-u I moze dla porownania z abs-em ale wtedy to juz chyba nie reduktor tylko inny wynalazek.Bo przy bebnach bedzie inny.. ??? tak przynajmniej wyczytalem
fotka nic Ci nie da..........
dlaczego?????
dlatego, ze reduktory zewnetrznie są identyczne(wiem bo mam oba)
róznia sie oznaczeniami jedynie.....
i moze wnetrzem.....
wiec fota na nic.............
To i ja się dołącze
Mam civica EJ9 z silnikiem D14A3 '98 i bębenkami na tylnej osi, co potrzeba do swapa na tarcze i ewentualnie z jakiego innego civica podejdą graty?
Z tego co ja wiem i mi pisano na HONDATECH to musisz kupic wahacze, piasty i te wzystkie inne pierduly od VTi 5 lub 6 gen, poniewaz sa takie same, czyli wymienne.
czyli kupic najlepiej wahacz wzdłuzny z pistą i zaciskiem (+linka= mallyna ;) ) od:
6 gen 3d (nie wiem jak z 4 i 5d)
albo 5 gen 2,4d
i załozyc do siebie
i pasie...
kilka szczegółow w moim podpisie - civic d15b7 mial swap tylnych hamulców....
No dobra a jak sie ma sprawa przy ABS-ie czy liczba zębów na koronkach nie jest inna na piastach do tarcz niż na piastach do bębnów ??
Trochę odkopałem ale z ciekawości chciałem zapytać czy robił ktoś swap w EG3 ?
Trochę odkopałem ale z ciekawości chciałem zapytać czy robił ktoś swap w EG3 ?
a co to za róznica?
a co to za róznica?
Z ciekawości chciałem się zapytać czy ktoś robił takiego swapa i ewentualnie z czego najlepiej przypasować graty :)
ewentualnie z czego najlepiej przypasować graty :)z tego samego co do innych wersji
Trek, nie ma znaczenia jaką masz wersje, poprostu kupujesz zestaw do konwersji na tarcze i przekładasz ot co.
Witam
zrobilem swapa kompletnych hamulcow VTI (5gen sedan) do civic ej2 i mam maly problem. Otóż tylne hamulce sa bardzo slabe, wrecz praktycznie nie hamuja. Wymieniłem wszystko oprócz korektora siły hamowania, czyli pompe serwo cale piasty przednie z zaciskami i tylne wahacze z zaciskami itp. Wyczytałem, że korektor siły hamowania do tarcz na tyle daje większe cisnienie niż ten od bębnów i że bez wymiany korektora można jeździć. Pedal jest twardy wiec raczej nie ma już powietrza. Macie jakis pomysł w czym może być problem?
wymienic korektor skoro od tarcz daje wieksze cisnienie wiec mocniej zaciska z koleii jak bebnowy jest slabszy to nie ma co sie dziwic ze tarcze nie hamuja
no ok ale moze ktos potwierdzi ze nie trzeba zmieniac korektora, bo doczytalem ze bez zmiany tez powinno dzialac
ile ludzi tyle opinii...jedni jeżdżą bez zmiany korektora siły hamowania i piszą, że jest ok i lepiej niż na bębnach inni znowu ze odwrotnie lub ze nie czuć różnicy po zmianie korektora...
do póki korektora nie wymienisz to się nie przekonasz chyba, ze Twój problem spowodowany jest czym innym.
a tak na marginesie to korektor z eg5 bez abs'u to koszt ok. 50zł chociarz rzadko sie trafiają...(z tym, ze EG5 bez ABS'u miało hamulce 242/239mm a nie np. 282 czy 262 z przodu na jakie ludzie w wiekszości zmieniają - jesli wogole to ma jakis wpływ)
chodzi o to, że tyl wogole nie lapie i raczej nie przejdzei przegladu a akurat sie zlozylo ze musze podbic :/. czyli jeśli można z tym korektorem to gdzieś indziej mam problem. Tylko że nie mam pojęcia gdzie, bo odpowietrzalem dużo razy i nigdzie nie ma powietrza. Tłoczki też byly rozkrecane i chodza.Przecieków też nigdzie nie zauważyłem.:(
A tloczki chodzą ? W jakim stanie tarcze i klocki ?
Może tłoczki wcale nie chodzą i dlatego nie hamuje ? Sprawdzałeś ?
Robiłeś regeneracje zacisków, zmieniałeś tarcze, klocki jak robiłeś swapa ? Czy tylko wsadzone pordzewiałe badziewie i dziwota, że nie hamuje.
Ja robiąc swapa robiłem pełną regeneracje zacisków, która nie wiem nawet czy była konieczna, zmieniłem tarcze i klocki na nowe, korektor mam serie od 242/beben i nie ma absolutnie żadnych problemów z hamowaniem tyłu. Wszystko w normie, na diagnostyce wszystko wychodziło ok.
wszystko chodzi. Rozbieralem cale zaciski bo byly malowane. Wymieniane byly tylko klocki bo reszta byla w dobrym stanie. Zamówiłem jednak ten korektor od eg5 i zobaczymy czy w tym byl problem... jeśli to nie pomoże to juz nie bde mial pomysłów. A musze cos pokombinowac bo do jutra musze zrobic hamulce na przeglad a jak sie nie wyrobie to od nowe bde musial placic;/.
mam jeszcze pytanie do Ciebie spychu: czy dźwikgnia recznego dziala Ci normalnie seryjna? bo mi sie wydaje, że ma za mały skok. podkręciłem linkę a i tak reczny łapie na samym końcu dopiero. A jak podkręcam więcej linke to już zaciski sie zaciskaja na tarczy. Linki są od vti.
Dźwigienka ręcznego działa jak najbardziej normalnie, nie mam z nią absolutnie żadnych problemów.
wymienilem korektor i teraz wreszcie dzialaja.... Nie wiem od czego to zależy, że czasem dziala bez wymiany korektora a czasem trzeba go wymienic :confused:
bardzo ciekawa informacja tym bardziej, ze głosów na 'tak' i na 'nie' czy zmieniac korektor jest pół na pół...
być może korektory siły hamowania różniły się czymś także w tych samych modelach aut...był temat na forum gdzie ktoś pokazywał zdjęcia dwóch "takich samych" korektorów z EG5 i różniły się one jakimiś oznaczeniami.
Witam!
Na wstępie mówię od razu, że jestem trochę "lajkonikiem" w tych sprawach. Mam Civica coupe 95 rok ej2 i mechanik zaproponował mi wymianę hamulców bębnowych na tarcze (chodzi o tył). Powiedział, że ładnie wyglądają z aluskami z tym się zgodze;) ) , że są lepsze od bębnowych i że siła hamowania jest lepsza i jeszcze parę rzeczy dodał. I mam do Was pytania:
1. Czy wogóle opłaca mi się wymiana??
2. Ile może to mnie kosztować przerzucenie z bębenków na tarcze ogólnie??
3.Czy naprawdę hamulce tarczowe są lepsze od bębnowych??
Z góry dziękuje za odpowiedź:)
;) ) , że są lepsze od bębnowych i że siła hamowania jest lepsza i jeszcze parę rzeczy dodał. I mam do Was pytania:
1. Czy wogóle opłaca mi się wymiana??
2. Ile może to mnie kosztować przerzucenie z bębenków na tarcze ogólnie??
3.Czy naprawdę hamulce tarczowe są lepsze od bębnowych??
Z góry dziękuje za odpowiedź:)
Czy lepsze ? Na pewno ! Czy lepsza siła hamowania ?na pewno. Czy sie opłaca? To zalezy od wielu czynnikow. Jak wykorzystujesz auta i jakie mody planujesz . Wiadomo ze tylne maja duzo mniejszy wpływ na hamowanie ale mimo wszystko gdy wymieniłem zuzyte tarcze klocki z tyłu na nowe różnica była dramatyczna
Nie wiem czy zuzyte tarcze= sprawne bebny:) ale sam byłem zdziwiony ze tylne tarcze mozna tak mocno odczuc zwlaszcza gdy z przodu sa małe talerze
jak chcesz swapowac bebny na tarcze 242 to nie odczujasz prawie zadnej roznicy. jak zmienisz korektor to dopiero cos tam odczujesz (bardzo minimalnie). sam swap tarcz w dobrym warsztacie to kwota ok 300-500zl. do tego sam koszt hebli okolo 300zl (z tarczami i klockami w niezlym stanie).
jak chcesz swapowac bebny na tarcze 242 to nie odczujasz prawie zadnej roznicy. jak zmienisz korektor to dopiero cos tam odczujesz (bardzo minimalnie). sam swap tarcz w dobrym warsztacie to kwota ok 300-500zl. do tego sam koszt hebli okolo 300zl (z tarczami i klockami w niezlym stanie).
Nie pisz bzdur, a jak juz to robisz to niech to bedzie poparte czymkolwiek a nie wlasnymi wymyslami lub opiniami zaczerpnietymi cholera wie skad.
Korektor np. w 5genie z tarczami 242mm/beben jest taki sam jak w EG5 bez ABS z tarczami 242/240. Oczywiscie, ze po zmianie tylu z bebnow na tarcze jest roznica.
Korektor np. w 5genie z tarczami 242mm/beben jest taki sam jak w EG5 bez ABS z tarczami 242/240.
Dobrze wiedzieć :) Czytałem sporo i wszędzie wałkowali że inny, widać coś przeoczyłem.
że są lepsze od bębnowych i że siła hamowania jest lepsza
Taaak…? Rozgrzej je i leć się ślizgać zimą, zobaczymy czy są takie lepsze od bębnów ;] Niestety, ale z tyłu bębny są jak najbardziej dobrym rozwiązaniem. Chociaż sam swapuję na tarcze, ale po prostu w moim przypadku dobrze to wychodzi cenowo. Jakbym miał kupe kasy za to płacić to zostałby bęben.
do tego sam koszt hebli okolo 300zl (z tarczami i klockami w niezlym stanie).
Ktoś, kto kupuje swapa z poniekąd niewiadomego źródła i nie robi mu remontu, tylko ogarnia odrazu na auto jest przynajmniej nieodpowiedzialny. PRZYNAJMNIEJ zregenerować zaciski, Przynajmniej. Jak twierdzisz, że tarcza i klocki są ok (bo można to stwierdzić gołym okiem często) to sobie je zakładaj, ale zapiekający się tłoczek już nie jest tak fajny ;] Aktualnie zapieka mi się przedni (niestety swap po remoncie musi poczekać aż będę miał czas) i czasami ostre hamowanie i zastanawiam się czy jak puszczę pedał, to nie będę dalej ciągnął koła ;]
Kondraczek
20-03-12, 12:08
Pany, a może mi ktoś powiedzieć jakiej średnicy jest łożysko w piaście hebli tylnych z eg5? 28, czy 30mm? Nie wiem czy to ma znaczenie, ale piasta z abs. I może ktos wie, czy eg5 i eg6 to ta sama piasta?
Witam, swapuje heble przód tył w mojej EJ2. Kupiłem 282/260, linki do ręcznego są, przód przewód hamulcowy pasuje ok pytanie z tyłem.
W zacisk wchodzi oczko ze śrubą - o taka końcówka:
http://i.imged.pl/przewody-hamulcowe-w-oplocie-hel-honda-cbr600rr-p-5004933528.jpg
Natomiast potrzebuje z drugiej strony takiej końcówki:
http://obrazki.elektroda.pl/5329144700_1330247338.jpg
A wszystkie przewody jakie widzę mają takie zakończenia:
https://media2mi.pl/p/2/434/177/photo-a7d3be44-5593-4abf-a0f9-1c27f239499b-for_zoom.jpg
Czy istnieje taki w ogóle przewód z końcówka jak z drugiego obrazka i z oczkiem?
odkręć przewód hamulcowy przy samej karoserii, nie przy wahaczu i będziesz miał takie zakończenie jakie potrzebujesz
znając życie ty odkręcasz przewód gdzie masz czerwoną strzałkę:
http://www.civic5g.pdg.pl/foty/wym_cukierkow/cukierek_5.jpg
a musisz odkręcić tutaj:
http://www.civic5g.pdg.pl/foty/przewody_ham/przewod_3.jpg
Dobra, wymontowałem. :) Trochę zalatany jestem i mi w głowie uciekają informację. :) Racja, już mam wszystko co potrzeba - zamówienie na ten przewód już złożone. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.