Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nie otwieraja sie jedne drzwi z centralnego



lostek
06-05-09, 18:41
Witam serdecznie mam taki problem nie otwieraja sie jedne drzwi z centralnego zamka czy ktos mial juz taki problem ile moze kosztowac taka naprawa i gdzie najlepiej naprawiac, jestem z opola, z góry dzieki za rady

KUBI2410
06-05-09, 20:57
mam to samo tylne drzwi za pasażerem nie działa centralny jeszcze za to się nie zabrałem z braku czasu ale najprawdopodobniej padł siłownik prawie na 100% koszt na allegro zamiennika około 20zł

rumcajs21
08-05-09, 01:20
Miałem dokładnie to samo. W Katowicach zapłaciłem 170zł w ASO.

Legionista84
08-05-09, 11:12
mialem to samo w Toyocie. zalozylem nowy silownik i bylo elegancko. ja wlasnie tez kupowalem na allegro i spisywal sie bez zastrzezen.

lostek
13-05-09, 17:51
a mam pytanie czy to musi byc koniecznie silownik do tego rocznika ? bo takiego nie umiem znalez :)

Suruwa
13-05-09, 18:14
Najpierw najlepiej rozkręcić boczek i sprawdzić co jest grane, być może coś się poluzowało lub wyskoczyło.

agent
13-05-09, 22:09
Siłownik zakładaliśmy nieorginalny uniwersalny. Orginalny parę stówek z tego co wiem więc większość daje sobie na luz i zakłada za 10-20 zł uniwersalny np. z allegro. Trzeba jednak znależć dla niego odpowiednie miejsce pod boczkiem i przykręcić do cięgna.

dychy
14-05-09, 13:03
oryginalny siłownik ma chora cenę w ASO w Warszawie, 400zł, założyłem do tyłu uniwersalny, dopasowało się cięgna i działa wyśmienicie, koszt to kilkadziesiąt złotych

genior
17-05-09, 21:39
agent,zakładałeś z przodu? mógłbyś napisać gdzie znalazłeś miejsce na ten siłownik tak że Ci przypasował bo mnie też czeka wymiana w ojca hb po stronie pasażera w przednich drzwiach
no i jeszcze chciałbym wiedzieć o jakiej mocy kupić bo są o sile uciągu od 4 do 8 kg nawet, a może by się udało go założyć w miejsce oryginalnego?
taki jest najpopoularniejszy, wystarczy?
http://moto.allegro.pl/item635617250_silownik_master_slave_super_mocny_gw arancja.html

agent
18-05-09, 08:28
Zakładałem z tyłu i z przodu chyba tez, w każdym razie już dwa ale nie pamiętam dokładnie gdzie założyłem. Ale jak odkręcisz boczek zobaczysz gdzie idą pręty od zamka (z przodu chyba w poziomie) to weź siłownik i popatrz gdzie by pasował na otwory w blasze. Tam gdzie mi pasowały otwory tam przykręciłem, potem trzeba wpiąć się w przewody od orginalnego siłownika i po sprawie. Napewno sobie poradzisz.

LemonR
18-05-09, 09:37
Do drzwi wystarczający jest ten o sile uciągu do 4kg. Mocniejsze stosuje się do np klapy bagażnika chociaż nie zawsze jest potrzebny mocniejszy.

genior
24-05-09, 00:48
Dzisiaj zakładałem ten uniwersalny siłownik z allegro 16 zeta z przesyłką :)
i przy okazji popełniłem manuala, może się przyda komuś kto by chciał zrobić sam a nie wie jak się za to zabrać
opis jest do hatchback'a 5D - przednie drzwi pasażera

Na początek siłownik-slave czyli wykonawczy-2przewody
(ten do drzwi kierowcy-master czyli sterujący ma 4 przewody):
http://img132.imageshack.us/img132/2981/53187151.jpg

1. ściągamy to coś;) - kilka zatrzasków
BTW u mnie dobrze się spisywał nożyk owinięty taśmą malarską żeby nie porysować plastików
http://img43.imageshack.us/img43/6326/60121662.jpg

2. ściągamy plastik-osłonę lusterka (jeden zatrzask i 2 haczyki) oraz kolejny już duży plastik - trochę więcej zatrzasków - sugeruję zacząć ściąganie od strony pokazanej na zdjęciu, od drugiej szczerze NIE POLECAM! :D
http://img23.imageshack.us/img23/9720/37555674.jpg

3. odkręcamy wszystkie widoczne śruby (7 lub 8szt)
http://img40.imageshack.us/img40/2166/75834164.jpg

4. odpinamy kostkę i ściągamy sterownik szyby - chyba na dwóch haczykach
http://img38.imageshack.us/img38/6421/33170628.jpg

5. podważamy od góry zaślepkę za klamką i odkręcamy dwie śrubki, następnie odpinamy drut od klamki, pamiętajcie też o tej śrubie zaznaczonej na czerwono żeby potem nie rzucać mięsem! :D
http://img43.imageshack.us/img43/1120/69001757.jpg

teraz już można ściągać największą część - cały bok - zatrzaski u dołu i po bokach, a później lekko do góry, odklejamy folię i montujemy siłownik :)
u mnie po wszystkim wyglądało to tak: (myślę że to najlepsze miejsce do zamocowania w tych drzwiach)
http://img38.imageshack.us/img38/1015/71375457.jpg

wszystkie elementy do montażu miałem w zestawie z siłownikiem, wyprofilowałem odpowiednio drut i połączyłem go ze starym:
http://img30.imageshack.us/img30/8353/58771994.jpg

kostkę do podłączenia siłownika wypinamy ze starego, wkładamy rękę za blachę i szukamy DOLNEJ! kostki w którą się trzeba wpiąć, dla pewności kolory przewodów do niej dochodzące to żółty i żółto-czarny, to białe między siłownikiem i blachą to moja inwencja w kwestii wygłuszenia - nie lubię jak mi coś stuka :)
http://img40.imageshack.us/img40/585/50837323.jpg

oczywiście bez przeszkód się nie obeszło i musiałem stuningować ten nie wiadomo komu potrzebny:Dstyropian bo siłownik ciut wystawał :) chociaż nie przymierzałem bo może by wlazł na chama :)
http://img132.imageshack.us/img132/8684/90052475.jpg

składamy w odwrotnej kolejności, a ja mogę jeszcze tylko dodać że siłownik jest na oko dużo mocniejszy niż fabryczne i bardzo małym kosztem można sobie zreperować samemu
a to tak przy okazji załączam foty dla kolegów którzy nie mają chlapaczy tylnych - masakra pozimowa:eek:
http://img35.imageshack.us/img35/8766/46705827.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/3204/46093919.jpg
Pozdrawiam

LemonR
24-05-09, 10:25
Dobra robota i tylko jedno pytanko.
Pod nikiem masz ES7 a ostatnie zdjęcia to 5D. A manual wymiany zamka to dla jakiej fury bo się pogubiłem.

genior
24-05-09, 10:42
manual jest do hb 5d - drzwi pasażera - to autobus mojego ojca, ja mam es7 :D

genior
21-03-12, 23:56
Padł kolejny siłownik i tym razem się zawziąłem i postanowiłem dojść do sedna sprawy.
Okazuje się że przyczyną awarii siłownika jest silniczek, a konkretnie jeden z jego elementów; termistor.
Jest to taki bezpiecznik termiczny, który z czasem traci swoje właściwości i osłabia działanie silniczka.
Poniżej opiszę, jak się zabrać do naprawy tego ustrojstwa

Po rozebraniu tapicerki drzwi, ściągamy plastik trzymający cięgna

http://img851.imageshack.us/img851/7467/dscn7927k.jpg

Następnie odkręcamy śrubę mocującą szynę szyby i odsuwamy szynę, na tyle żeby mieć lepszy dostęp

http://img38.imageshack.us/img38/3003/dscn7924t.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/9326/dscn7925s.jpg

zdjęcia akurat pokazują drzwi tylne ale w przednich jest bardzo podobnie, tyle że w innym miejscu są te śruby (znajdziecie bez problemu)
Mamy już dostęp do siłownika - odkręcamy śrubkę nr 1 i sciągamy kolejny plastik, a następnie śrube 2 i 3 i wyciągamy siłownik

http://img20.imageshack.us/img20/4388/dscn7931.jpg

Cały mechanizm jest klejony, ale da się go rozebrać; wciskamy cienki płaski śrubokręt w miejsce spojenia i delikatnie uderzamy młotkiem, do momentu rozklejenia mechanizmu

http://img694.imageshack.us/img694/9021/dscn7922f.jpg

Wyciągamy sam silniczek! nie polecam wyciągać ślimaka bo ciężko go później założyć :)

http://img850.imageshack.us/img850/9572/dscn7921x.jpg

Wyciągamy złącza

http://img822.imageshack.us/img822/3585/dscn7918.jpg

Rozchylamy jakimś szpikulcem dwie blaszki z boku silniczka i ściągamy plastikową pokrywę

http://img707.imageshack.us/img707/2853/dscn7917e.jpg

Komutator i pokrywa będą mocno zabrudzone, przemywamy benzyną lub spirytusem i suszymy, tu już wyczyszczone

http://img855.imageshack.us/img855/3536/dscn7919a.jpg

To jest termistor, który wysiadł, a poniżej jego zastępstwo w postaci złożonej folii aluminiowej. Można go też zastąpić blaszką o takiej samej grubości (sprawdzone w drugim siłowniku i też działa)

http://img51.imageshack.us/img51/1435/dscn7923l.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/8159/dscn7920n.jpg

Składamy całość, ja po złożeniu uszczelniłem bardzo cieniutką warstwą silikonu do uszczelek silnika i dodatkowo można maleńką śrubką wszystko skręcić, ale jak dobrze rozkleimy to nie będzie potrzeby. Miejsce przewiercenia celeowo zaznaczyłem bo nie ma zbyt wielu opcji do założenia dodatkowej śrubki

http://img849.imageshack.us/img849/8523/dscn7928p.jpg

Składamy wszystko i cieszymy się działąjącym siłownikiem. Teoretycznie zamiast tego termistora powinno się dać jakiś inny bezpiecznik, ale z moich źródeł wynika że cały sprzęt ma się świetnie bez tego :)

Jet-Set
26-03-12, 14:26
Wszystko pięknie i ładnie, dobry manual, ale jak ściągnąć korbkę od szyb w tylnych drzwiach ?

genior
26-03-12, 14:59
Rozebranie boczków masz w pokazane w manualu, który jest do pobrania z linków na samej górze działu technicznego (Linki do stron dot serwisówki i katalogu części).

Korbka jest osadzona na zawleczce którą trzeba pociągnąć, ale musisz to zobaczyć na rysunku żeby nie urwać, więc polecam ściągnąć manuala i po prostu pooglądać jak to ma być zrobione.

owsikk
26-03-12, 15:37
Wszystko pięknie i ładnie, dobry manual, ale jak ściągnąć korbkę od szyb w tylnych drzwiach ?

Weź od mamy albo od babci szydełko... bardzo łatwo tym ściągnąć zawleczkę korbki ;-)

bazej
19-07-13, 15:38
czy ktoś mi może wytłumaczyć mi tak "po chłopsku" jaką rolę pełni ten termistor? Zrobiłem jak w instrukcji ale silniczek zaczął się kopcić i efekt jest taki ze jeden z 3 elementów tworzących komutator upalił się i skończył się żywot silnika. Czy za dużą blaszkę dociąłem? Mogło to mieć wpływ?

LemonR
21-07-13, 13:16
Termistor jest rezystorem którego rezystancja jest zmienna a zależy od temperatury. Tu pełni rolę zabezpieczenia przed przegrzaniem i w twoim przypadku najprawdopodobniej silnik się spalił i wymiana samego termistora czy pominięcie go nic nie da.

bazej
25-07-13, 15:09
LemonR nie zrozumieliśmy się chyba. Silniczek przed docięciem tej blaszki zwanej termistorem nie działał. Po zamontowaniu nowej blaszki zaczął działać ale też dymić i ostatecznie się spalił czy to moja wina? Jeśli tak to co źle zrobiłem?

LemonR
25-07-13, 21:52
Silniczek się "przyjarał" (przegrzał) i zadziałało zabezpieczenie termiczne a po wsadzeniu blaszki (ominięcie zabezpieczenia) po prostu wydał ostatnie tchnienie. Ja to tak widzę wszelkie zabezpieczenia, bezpieczniki itp same rzadko się uszkadzają (przepalają) najczęściej jest jakaś przyczyna. W silnikach przegrzanie jest częstą przyczyną uszkodzeń bo topi się izolacja na drucie nawojowym dochodzi do zwarcia zwojów zmiana rezystancji, silnik nie staje od razu, zaczyna śmierdzieć bo grzeje się jeszcze bardziej i wtedy najczęściej działa termistor ale silnik jeszcze chodzi z tym że już nie długo.

maxfloda
27-07-13, 12:32
Miałem to samo. Zamieniłem silniczek na silniczek centralnego z accorda 02r. Trzeba tylko zamienić ślimak na silniczku i śmiga. We wcześniejszych gen były chyba tez takie same.