Zobacz pełną wersję : Czy silnikowi nic się niestało? :/
SPUTNIK1957
03-05-09, 13:18
Mam pytanie do osób które znają silniki hondy i ich wytrzymałóść, a mianoiwicie przez moją pomyłke spowodowaną przemęczeniem w nieodpowiednim czasie doszło do duzego szarpniecia w układzie napedowym tzn na liczniku było z 30 na obrotomierzu 3000 załączony 3 bieg i sprzegło puszczone bardzo raptownie.
Jestem troche przewrażliwiony na tym punkcie ale mam pytanie czy na panewkach niedoszło do powstania rys zatarciowych czy niezostały one w inny jakikolwiek sposób uszkodzone.
Mysle ze skrzynia to bardziej dzielnie zniesła ale wiem ze łożyskowanie wałka głównego w tym momencie też dosyć dobrze dostało
Proszę o odpowiedz.
hmmm...:D no co ty.. ? co to za szarpniecie... ? chodzi Ci o to ze zrobiles tak zwanego "strzala ze sprzegla"?
jesli o to chodzi to mozesz sie nie martwic twoj samochod nawet tego nie odoczul. moj ma takie strzaly kilka razy na dzien i zyje:D
SPUTNIK1957
03-05-09, 16:25
moj ma takie strzaly kilka razy na dzien i zyje
na 3 biegu ? jeżeli jest to 1 czy nawet 2 to kołami zdoła obrócić czyli siła się rozładuje a tu to dzwiek był taki jak by w coś się walneło wiec z tad to moje pytanie
Wszystko przez olej w skrzyni, jest tam dobry olej przekładniowy z dodatkami antysciernymi nadajacy się do duzych przeciążen ale o gestośći 75/90W chodzi oczywiście dobrze, niesłychać żadnego wycia jak niektórzy pisali ale niestety jest gesty i redukcja z 3 na 2 wymaga przygazówki,
hmm. czytasz forum? rob jak chcesz, ale wydaje mi sie ze powinienes zmienic jak najszybciej olej w skrzyni, na MTF lub silnikowy 10w-40. synchronizator dlugo tego nie wytrzymaja... budowa skrzyni w hondach jest przystosowana do zadkich olejow.
a jesli chodzi o to uderzenie, to nie martw sie, silnikowi nic nie ebdzie, jedyne na co przeszed moment obr przy strzale ze sprzegla to sprzeglo i docisk.
SPUTNIK1957
03-05-09, 20:37
Ok dzęki za odpowiedz,
jeżeli jeszcze ktoś ma w tej kwestii coś do dodania to bardzo chetnie przeczytam :)
a jezeli chodzi o olej w skrzyni to zmienie w tym tygodniu, w sumie jezeli MTF ma lepsze własciwości smarne od 10w40 to niema co oszczedzać ale pewności niemam co mi te magiki z aso naleją
Silnik zwyczajnie sie przydławił, nic mu nie będzie. Układ napędowy z reguły też jest przystosowany wytrzymałościowo do parametrów silnika i ten mu krzywdy nie zrobi, różnica obrotów ucieknie albo poślizgiem opon lub słabego sprzęgła, albo obroty silnika spadną (zależnie od przełożenia, nawierzchni, itp.)
Z tym olejem w skrzyni to Kuba dobrze radzi, wlej MTF lub ewentualnie silnikowy 10W40 dobrej klasy jakościowej pod warunkiem częstszych wymian.
SPUTNIK1957
04-05-09, 20:02
Pamietam jak robiłem kurs na kat C, akurat wówczas miałem jazdę z troche nawiedzonym instruktorem i puszczałem sprzęgło jak zawsze, tak najzwyczajniej jak to sie robi ale jakoś mi się tak zdazyło że popdczas zmiany biegów na wyszsze lekko wprowadziłem silnik na obroty tak może gdzieś na 1000, sprzegło pusciłem jak zawsze (nie że gwałtownie ale i też znów nie z poslizgiem) ale on usłyszał lekkie walnięcie czy jak to nazwać w tylnym moscie i wówczas to mi strzelił wykład że tak się nierobi bo żywotność układu napedowego sie skraca :D, ale to szybkie skasowanie luzu bo tak to nazwię to było niczym dosłownie niczym w porównaniu jak walło w mojej hondzie :/ a jak na złość mam nadzwyczaj dobre sprzegło....
Co do oleju to wymysliłem tak że jak niebędzie to MTF to zaleje go syntetykiem 10W60 co do MTFu to nikt niewie co to za olej kto go produkuje nic dosłownie nic, jezeli idziesz do asso dajesz butelke oni idą tam na warsztat i co ci naleją tego nikt niewie, moze zwykły silnikowy półsyntetyk a ty płacisz jak naiwny....
Slawkowski
04-05-09, 21:27
Co do oleju to wymysliłem tak że jak niebędzie to MTF to zaleje go syntetykiem 10W60 co do MTFu to nikt niewie co to za olej kto go produkuje nic dosłownie nic, jezeli idziesz do asso dajesz butelke oni idą tam na warsztat i co ci naleją tego nikt niewie, moze zwykły silnikowy półsyntetyk a ty płacisz jak naiwny....
mialem okazje zalac skrzynie Mobilem, a za dwa dni MTF Honda i roznica w pracy skrzyni byla wyczuwalna.
SPUTNIK1957
08-05-09, 17:47
mialem okazje zalac skrzynie Mobilem, a za dwa dni MTF Honda i roznica w pracy skrzyni byla wyczuwalna.
A może było to tylko subiektywne odczucie ?.....
Wymieniłem olej w skrzyni na Honda MTF-3 i za specjalnej róznicy niewidze, troszeczku latwiej biegi wchodzą ale 1 przy 20km/h dalej niewrzuce tak samo z 2 przy 40 km/h trzeba je wrzucać z przygazówką. Może i to wina synchronizatorów, ale to by chyba zgrzytało - tak?
W 99% 10-letnich Hond tak jest. Zużycie, poduszki silnika... Nie szukaj dziury w całym.
SPUTNIK1957
08-05-09, 17:53
poduszki sa dobre....
Czy są dobre, np. u mnie, to też nie wiem pomimo że mi tak mechanik powiedział :/ I się zastanawiam, jak to na 100% sprawdzić.
BTW: JAK został zmieniony olej z 75W90 na MTF? Jeśli chodzi o wycie przy 75W90 i inne zonki "skrzyniowe" dokonywane przez mechaników to jestem chyba nr 1 na forum ;) Jeśli po prostu był spuszczony 75W90 i wlany MTF, to zmarnowałeś olej a różnicy dużej nie będzie, a z czasem może być gorzej niż jak byś jeździł na 75W90.
Najpierw byłem o to pytać w ASO Hondy, a potem sam się przekonałem! Powiedzieli, że te oleje się nie połączą i albo zrobią się "gluty" albo może nawet się ta mieszanka pienić i będzie jeszcze gorzej. Oni w takich wypadkach (zalania skrzyni czymś nieprawidłowym) wysysają resztki starego oleju podciśnieniem (ssakiem), potem zalewają MTF który po 2kkm trzeba znowu zmienić - oczywiście jak zwykle przy takiej gadce uznałem to za przesadę i próbę naciągnięcia mnie, ale...
Nie wiem czy czytałeś moje tematy, ale spece w warsztacie podmienili mi skrzynię zamiast remontować i jeszcze zalali ją właśnie 75W90. Efekt był taki (pomijając wycie na rozgrzanym silniku, przy ruszaniu z jednoczesnym bardzo ostrym zakrętem-sprawdź sobie), że biegi wchodziły z oporem ale nie "gęstym" tylko raczej jakby w skrzyni nie było oleju - lewarek chodził lekko, ale albo coś haczyło, albo stawiało opór, nie zgrzytało i też czasem był potrzebny międzygaz, głównie przy wyższych obrotach i zmianie miedzy 2 i 3 biegiem. Potem po prostu wymienili na MTF, jedynie wydmuchując sprężonym powietrzem pozostałości 75W90. Przez pierwsze 2kkm było super - nie wyło, biegi wchodziły fajnie. A teraz? Chyba wszystkie łożyska w tej skrzyni terkoczą - jak puszczę sprzęgło na luzie, jak przygazuję na wciśniętym sprzęgle... Przy ruszaniu słychać czasem jakieś stuknięcie. Skrzynia jest głośna. Na początku zaczęła wyć na 1 biegu, teraz wyje też na 2. Nie przejmuję się tym, bo i tak walczę z warsztatem. Właśnie skończyła się moja cierpliwość, tydzień temu ich ostrzegłem, że za tydzień idę do miejskiego rzecznika praw konsumenta - i w poniedziałek to uczynię. Podobno "ktośtam im tą skrzynię ma załatwić", ale o tym warsztacie i szczegółach napiszę jak się więcej wyjaśni.
EDIT: Aha, jeszcze wsteczny mi baaardzo często nie chce wejść i nieraz nie pomaga ani wysprzęglenie, ani wrzucanie 3 czy 5.
SPUTNIK1957
08-05-09, 23:27
Najpierw byłem o to pytać w ASO Hondy, a potem sam się przekonałem! Powiedzieli, że te oleje się nie połączą i albo zrobią się "gluty" albo może nawet się ta mieszanka pienić i będzie jeszcze gorzej. Oni w takich wypadkach (zalania skrzyni czymś nieprawidłowym) wysysają resztki starego oleju podciśnieniem (ssakiem), potem zalewają MTF który po 2kkm trzeba znowu zmienić - oczywiście jak zwykle przy takiej gadce uznałem to za przesadę i próbę naciągnięcia mnie, ale...
Widziałeś te gluty, piane ?
To są wymysły i tyle, wiele osób zmieniało z innego oleju na MTFi takich rzeczy niemiało, ale zresztą dobrze że o tym mówisz bo może profilaktycznie go spuszcze i zobacze czy wszystko jest w pożądku, aczkolwiek zgodzę się z tym że nalezało by go wymienić tak gdzieś po 1000 km ze wzgledu na to że skrzynia została wymyta przez nowy mtf i aby się pozbyć całkowicie opiłków to najlepiej było by go wyienić powtórnie.
a co do tej podmienionej skrzyni to może ona już była walnieta jak ją wkładali, sk.ad wiesz jak poprzedni własciciel się nią posługiwał, wielu sobie mysli że jak Honda to to jest wytrzymałe i ze mozna bezkarnie ruszac z piskami opon, to są kuzwa skrzynie do uzytku cywilnego a nie WRC!
Ziom, pare spalen laka skrzynie wytrzymuja, nie przesadzaj ;]
Ziom, pare spalen laka skrzynie wytrzymuja, nie przesadzaj ;]
:cool:
Temat mojej skrzyni to inna sprawa. Jeździłem z tą skrzynią którą teraz mam jak emeryt, po 2 tyg zaczęła hałasować. Inna sprawa, że o ile wiem to skrzynie S20 mają słabsze łożyska, chyba tak coś gdzieś wyczytałem.
Zresztą po co się ze mną Sputnik spierasz i zakładasz ten temat, skoro wszystko wiesz? Myślisz że smarowałem tego posta z 10 minut żeby Ci na złość robić czy co? Czy widziałem jak wyglądają pomieszane dwa różne oleje w skrzyni? Tak, w poprzedniej Skodzie Felicji dolali Castrola TAF-X do Mogula Trans 75W. Syntetyczny do mineralnego. Jak to wylewali w innym warsztacie wyglądało jak opisałem. A wylewali bo skrzynia padła po 3 miesiącach.
SPUTNIK1957
09-05-09, 08:04
Zresztą po co się ze mną Sputnik spierasz i zakładasz ten temat, skoro wszystko wiesz? Myślisz że smarowałem tego posta z 10 minut żeby Ci na złość robić czy co?
To się nazywa wymiana poglądów, i ja się naprawdę cieszę i dziękuje forumowiczom którzy tu odpisują, a dla Ciebie szcuneczek że pisałeś tak długo posta dla mnie :)
wracajac do tematu to chyba jedynym wyjsciem aby sprawdzić czy wszystko gra jest wylanie tego oleju i sprawdzenie czy ma jednorodną strukturę, widzisz teraz to się zastanawiam czy dobrze zrobiłem z tym MTFem kazdy mówi że tylko mtf a mogło zostać na 10w40.
:)
No własnie ktoś już pisal, że jexdzil na 10W40 i ze zaluje, bo skrzyni to na dobre nie wyszlo na sluzsza mete. A olej jak najbardziej wylej i sprawdz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.