PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik do V Turbodoładowany jaki?



Mateusz999
03-05-09, 12:55
Sprawa następująca Honda civic V gen oryginalnie 1.3 Nazbierało się trochę gotówki i szukam jakiegoś silnika ze sporym potencjałem na tuning. Silnik oczywiście pójdzie do zakucia. I teraz pytanie jaki silnik? Zastanawiałem się nad 3 ale ceny też są rożne i z dostępnością jest jeszcze gorzej mianowicie: H22A5 185ps , B18C 200ps oraz h22a2 200ps najtaniej wychodzi h22a5 potem h22a2 który chyba jest najlepszy 2,2l a moc taka jak b18c który ma chyba mniejszy potencjał (nie jestem pewien) b18c za to trudno dostać ale wołają za niego kosmiczne ceny.Co proponujecie jakieś sugestie rady? jaki silnik? a może jeszcze jakiś inny w miarę łatwo dostępny? Silnik chciał bym aby miał możliwość doładowania do około 1bara. Czekam na pomoc (jak wybrałem zły dział to sory)

havok
03-05-09, 13:46
"Sory" nie tłumaczy Cię przed brakiem znajomości regulaminu. Przeniosłem do odpowiedniego działu, chociaż w nim powinieneś po przeczytaniu znaleźć pytanie na swoje wątpliwości.

Poza tym wypadałoby się przywitać w odpowiednim temacie na forum...

BurnOuT
03-05-09, 14:37
Najbardziej opłacalny cenowo jest B18C4 z LSD
Najtańszy sensowny to D16Z6/Z9

H22 jest kiepski pod turbo chyba że będziesz osadzał nowe tuleje

Misiekemeryt160
03-05-09, 14:39
z drugiej strony H22 to pojemnośc, a jak wiadomo możesz uturbiac i rózne wydumki techniku stosować ale fizyki nie oszukasz...pojemność to pojemnośc...jesli masz kase to uderz w 2,2 i konkretnie przygotuj.

Mateusz999
03-05-09, 23:42
tak więc dzięki bardzo za pomoc w przyszłym tygodniu jadę po prelude do uk jak dobrze mi czas na to pozwoli. Silnik będzie rozebrany do gołego i składany od nowa więc problemów nie będzie. Zastanawiam sie tylko czy kaste będzie trzeba jakoś przygotować aby czasem przod nie odjechał a ja z tyłem nei został na światłach

kuba_guzik110
10-05-09, 12:33
Najpierw bym polecał poczytanie forum potem pakowanie takiej ilości gotówki :)

Po drugie na twoim miejscu brał był d16z6/z9 jak pisał burnout poniewaz ma same plusy tanie czesci duza dostepnosc nizsze ubezpieczenie itp :)

taz666
10-05-09, 23:31
Porządne uturbienie H22 lub jakiejkolwiek B serii (nie mówiąc już nawet o "K") to koszt 20k PLN+(nie mówię o koszcie tzw "turbo kitu" ale o niezbędnych modyfikacjach żeby to coś wypluło i się przy okazji nie rozpadło) więc tak jak napisał Burnout...

gruby1983
11-05-09, 13:57
Jak h22 w V genie z turbo to czy musi to być doładowanie ok 1 bara?? Moce na sofcie sięgają ok 300 hp i już wtedy jest problem z trakcją a i właśnie idzie dalej zabawa z kucizną itp.

Pati
11-05-09, 15:49
tanio do h22 to mozna albo tak lekko ziewnąć. jak chcesz tam dmuchac, to pierw trzeba tulejowac.

gruby1983
11-05-09, 17:32
No waśnie lipa z tymi H22 że trzeba tulejować a koszt wtedy nie mały i zabawy jeszcze więcej. Zobaczym co pokaże u mnie H22a2 nie zakute z wałkami skunk2 stage 1 turbo, kółka regulowane unortodoxa, Kolektor dolotowy skunk2, i wszystko zestrojone na dmuchanie 0,4-0,5. Zobaczym jaki wynik da i jak to będzie banglać :)

Fawor
11-05-09, 18:47
A co ma pokazać..Grodzio jeździł na takim "sofcie" dmuchając na zawodach chyba 0.8-0,9bara. Rozpadło się. Zakuł, dmuchnął więcej ( nie wiem ile, ale klepał takie średnio-niskie 12sec na 1/4mili ) i ostatnio też się rozpadło.

whoytas
12-05-09, 19:03
pogadaj na forum PTP z gościem o ksywie PentaQ jest z ZS i z tago co wiem ma ładnie dmuchanego Accorda Combi ;) w h22a

sane
12-05-09, 19:12
A co ma pokazać..Grodzio jeździł na takim "sofcie" dmuchając na zawodach chyba 0.8-0,9bara. Rozpadło się. Zakuł, dmuchnął więcej ( nie wiem ile, ale klepał takie średnio-niskie 12sec na 1/4mili ) i ostatnio też się rozpadło.

tulejował czy nie?
jakie turbo?

Fawor
13-05-09, 00:10
Nie, tylko Mahle gold. A turbo z zestawu turbonetics'a z ebaya, niemałe :)

czarna mamba
18-05-09, 23:13
sprzedaj cvc swojego
doloz troszke i kup gotowego potwora od Mati'ego
jest w dziale Vgen tu na forum opisany

400hp za dwadziescia pare tysiecy :eek:

jeden z najszybszych fwd street w PL

polecam

moze do m,nie na PW uderzyc


ale klepał takie średnio-niskie 12sec na 1/4mili

wysokie tak
ale nie mozliwe ze niskie ....

cos bym wiedzial ;)

gruby1983
19-05-09, 10:19
Jeżeli ktoś planuje zabawę w zakuwanie i przygotowywanie silnika pod duże moce to faktycznie opcja kupienia gotowej hondy matiego jest najlepsza. I mniejszy stres czas i kasa jak sobie człowiek na koniec zrobi zimną kalkulacje. Ja od 8 miesięcy mam uziemone auto a osoba co zaczeła swap i zpartoliła koncertowo jeszcze chciała kase za swoją robote więc czy warto się aż tak stresować.

Fawor
19-05-09, 13:41
wysokie tak
ale nie mozliwe ze niskie ....

cos bym wiedzial
ziom.. ;) wysokie robił w pruszczu gdańskim jeszcze na sofcie ( tzn 0,8bara bez kucia ) i to były chyba jego jedyne zawody z pomiarem. 12.9 wyszło. Po zakuciu klepał c63amg, które robilo pozniej 12.6. I to o ładnych kilka długości ;)

czarna mamba
20-05-09, 01:11
hmm zdarzylo mi sie sklepac c6 z06 ktore w serii robia 11,7 ...wiec szacujowalbym sie na srednie 11cie

hmm .. tylko ze ja nigdy nie mialem nawet 11ki .... ;)

ps z oficjalnych ma 12,9 chyba wlasnie jak wywalili silnik w walce o 12ke wlasnie
a potem juz nic oficjalnie nie zmierzone ... wiec 12,9 :D

Fawor
20-05-09, 01:22
niech Ci będzie.. ja swoje na własne, nieprzepite oczy i tak widziałem :p

czarna mamba
20-05-09, 10:10
nieprzepite oczy i tak widziałem

aha
czyli pewnie po browarku juz bylo :p

gruby1983
20-05-09, 13:11
Nie przepite co nie znaczy że nie napite :) hehe. Fakt faktem puki na papierku wynik wtedy jest czarno na białym :) Nie każdy kierowca ogarnie te AMG i Z06 a w większości wogle nie ogarniają patrząc co się dzieje na drodze jak chcą się ścigać. Ale wracając do tematu każdy silnik można dać turbo tylko pytanie co dalej :) ja mam h22 zamieżone doładowanie 0,4-0,5 max a to dlatego że dla mojej frajdy i gejowskiego syczenia Blowoffem :) chce mieć turbinke i pare njutonów więcej :)