Zobacz pełną wersję : Silnik do V Turbodoładowany jaki?
Mateusz999
03-05-09, 12:55
Sprawa następująca Honda civic V gen oryginalnie 1.3 Nazbierało się trochę gotówki i szukam jakiegoś silnika ze sporym potencjałem na tuning. Silnik oczywiście pójdzie do zakucia. I teraz pytanie jaki silnik? Zastanawiałem się nad 3 ale ceny też są rożne i z dostępnością jest jeszcze gorzej mianowicie: H22A5 185ps , B18C 200ps oraz h22a2 200ps najtaniej wychodzi h22a5 potem h22a2 który chyba jest najlepszy 2,2l a moc taka jak b18c który ma chyba mniejszy potencjał (nie jestem pewien) b18c za to trudno dostać ale wołają za niego kosmiczne ceny.Co proponujecie jakieś sugestie rady? jaki silnik? a może jeszcze jakiś inny w miarę łatwo dostępny? Silnik chciał bym aby miał możliwość doładowania do około 1bara. Czekam na pomoc (jak wybrałem zły dział to sory)
"Sory" nie tłumaczy Cię przed brakiem znajomości regulaminu. Przeniosłem do odpowiedniego działu, chociaż w nim powinieneś po przeczytaniu znaleźć pytanie na swoje wątpliwości.
Poza tym wypadałoby się przywitać w odpowiednim temacie na forum...
Najbardziej opłacalny cenowo jest B18C4 z LSD
Najtańszy sensowny to D16Z6/Z9
H22 jest kiepski pod turbo chyba że będziesz osadzał nowe tuleje
Misiekemeryt160
03-05-09, 14:39
z drugiej strony H22 to pojemnośc, a jak wiadomo możesz uturbiac i rózne wydumki techniku stosować ale fizyki nie oszukasz...pojemność to pojemnośc...jesli masz kase to uderz w 2,2 i konkretnie przygotuj.
Mateusz999
03-05-09, 23:42
tak więc dzięki bardzo za pomoc w przyszłym tygodniu jadę po prelude do uk jak dobrze mi czas na to pozwoli. Silnik będzie rozebrany do gołego i składany od nowa więc problemów nie będzie. Zastanawiam sie tylko czy kaste będzie trzeba jakoś przygotować aby czasem przod nie odjechał a ja z tyłem nei został na światłach
kuba_guzik110
10-05-09, 12:33
Najpierw bym polecał poczytanie forum potem pakowanie takiej ilości gotówki :)
Po drugie na twoim miejscu brał był d16z6/z9 jak pisał burnout poniewaz ma same plusy tanie czesci duza dostepnosc nizsze ubezpieczenie itp :)
Porządne uturbienie H22 lub jakiejkolwiek B serii (nie mówiąc już nawet o "K") to koszt 20k PLN+(nie mówię o koszcie tzw "turbo kitu" ale o niezbędnych modyfikacjach żeby to coś wypluło i się przy okazji nie rozpadło) więc tak jak napisał Burnout...
Jak h22 w V genie z turbo to czy musi to być doładowanie ok 1 bara?? Moce na sofcie sięgają ok 300 hp i już wtedy jest problem z trakcją a i właśnie idzie dalej zabawa z kucizną itp.
tanio do h22 to mozna albo tak lekko ziewnąć. jak chcesz tam dmuchac, to pierw trzeba tulejowac.
No waśnie lipa z tymi H22 że trzeba tulejować a koszt wtedy nie mały i zabawy jeszcze więcej. Zobaczym co pokaże u mnie H22a2 nie zakute z wałkami skunk2 stage 1 turbo, kółka regulowane unortodoxa, Kolektor dolotowy skunk2, i wszystko zestrojone na dmuchanie 0,4-0,5. Zobaczym jaki wynik da i jak to będzie banglać :)
A co ma pokazać..Grodzio jeździł na takim "sofcie" dmuchając na zawodach chyba 0.8-0,9bara. Rozpadło się. Zakuł, dmuchnął więcej ( nie wiem ile, ale klepał takie średnio-niskie 12sec na 1/4mili ) i ostatnio też się rozpadło.
pogadaj na forum PTP z gościem o ksywie PentaQ jest z ZS i z tago co wiem ma ładnie dmuchanego Accorda Combi ;) w h22a
A co ma pokazać..Grodzio jeździł na takim "sofcie" dmuchając na zawodach chyba 0.8-0,9bara. Rozpadło się. Zakuł, dmuchnął więcej ( nie wiem ile, ale klepał takie średnio-niskie 12sec na 1/4mili ) i ostatnio też się rozpadło.
tulejował czy nie?
jakie turbo?
Nie, tylko Mahle gold. A turbo z zestawu turbonetics'a z ebaya, niemałe :)
czarna mamba
18-05-09, 23:13
sprzedaj cvc swojego
doloz troszke i kup gotowego potwora od Mati'ego
jest w dziale Vgen tu na forum opisany
400hp za dwadziescia pare tysiecy :eek:
jeden z najszybszych fwd street w PL
polecam
moze do m,nie na PW uderzyc
ale klepał takie średnio-niskie 12sec na 1/4mili
wysokie tak
ale nie mozliwe ze niskie ....
cos bym wiedzial ;)
Jeżeli ktoś planuje zabawę w zakuwanie i przygotowywanie silnika pod duże moce to faktycznie opcja kupienia gotowej hondy matiego jest najlepsza. I mniejszy stres czas i kasa jak sobie człowiek na koniec zrobi zimną kalkulacje. Ja od 8 miesięcy mam uziemone auto a osoba co zaczeła swap i zpartoliła koncertowo jeszcze chciała kase za swoją robote więc czy warto się aż tak stresować.
wysokie tak
ale nie mozliwe ze niskie ....
cos bym wiedzial
ziom.. ;) wysokie robił w pruszczu gdańskim jeszcze na sofcie ( tzn 0,8bara bez kucia ) i to były chyba jego jedyne zawody z pomiarem. 12.9 wyszło. Po zakuciu klepał c63amg, które robilo pozniej 12.6. I to o ładnych kilka długości ;)
czarna mamba
20-05-09, 01:11
hmm zdarzylo mi sie sklepac c6 z06 ktore w serii robia 11,7 ...wiec szacujowalbym sie na srednie 11cie
hmm .. tylko ze ja nigdy nie mialem nawet 11ki .... ;)
ps z oficjalnych ma 12,9 chyba wlasnie jak wywalili silnik w walce o 12ke wlasnie
a potem juz nic oficjalnie nie zmierzone ... wiec 12,9 :D
niech Ci będzie.. ja swoje na własne, nieprzepite oczy i tak widziałem :p
czarna mamba
20-05-09, 10:10
nieprzepite oczy i tak widziałem
aha
czyli pewnie po browarku juz bylo :p
Nie przepite co nie znaczy że nie napite :) hehe. Fakt faktem puki na papierku wynik wtedy jest czarno na białym :) Nie każdy kierowca ogarnie te AMG i Z06 a w większości wogle nie ogarniają patrząc co się dzieje na drodze jak chcą się ścigać. Ale wracając do tematu każdy silnik można dać turbo tylko pytanie co dalej :) ja mam h22 zamieżone doładowanie 0,4-0,5 max a to dlatego że dla mojej frajdy i gejowskiego syczenia Blowoffem :) chce mieć turbinke i pare njutonów więcej :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.