Zobacz pełną wersję : Kontrolka ABS nie gaśnie
witam,
mam problem, od jakiegoś czasu nie gaśnie mi kontrolka od ABS jaka może być przyczyna? czy to cos poważnego? ewentualnie jak usunąc ten problem??
z góry dzieki za pomoc
Witam,
Zacznij od samodiagnostyki, bez tego to jak wróżenie z fusów - od złego kontaktu na wtyczce któregoś z czujników do uszkodzonego czujnika, a może sam reset pomoże.
Pozdrawiam
on własnie ras sie zaswieci i swieci przezdłuzszy czas potem zgasnie, a czasem zgasnie po uruchomieniu silnika:confused:
W takim wypadku musisz zczytać kody błędu ABS, bo nie wiadomo który czujnik sprawia problemy i czy to wogóle problem czujnika. Nie ma inne drogi na skróty, żeby mieć pewność. Możesz sprawdzić wizualnie każdy czujnik z osobna, czy nie jest bardzo zabrudzony, sprawdzić kontakty we wtykach - ale to jest szukanie po omacku. Najlepiej zrobić samodiagnostykę, gdy kontrolka ABS nie zgasła.
Pozdrawiam
ale jak zrobić samodiagnostykę, jeszcze jestem zielony w temacie:(, wczesniej miałem CRXa i zczytywałem kody błędów z komputera, był on pod nogami pasarzera, gdzie jest komp. w civicu?
Komputer jest pod schowkiem po prawej stronie nóg pasażera. Żeby zczytać kody błędów czy to silnika czy ABSu musisz wyciągnąć i zmostkować wtyczkę która znajduje się nad komputerem pod samym schowkiem przy słupku drzwi i do której idą DWA kabelki. Po zczytaniu kodów odczytujesz z tabelki co go boli. Ja stawiam na któryś czujnik przy kole.
Pozdrawiam Maxx
damianeq87
06-05-09, 11:30
mi samodiagnostyka wszystko wyjasnila...pokazalo w ktorym kole nie dziala czujnik...wymienilem i jest ok...
skolopendra
06-05-09, 11:42
wymienilem i jest ok...
ile dałeś za czujnik?
Ja też wymieniałem i dałem 20 zł :D + koszty przejazdu :D
damianeq87
06-05-09, 14:20
ja dałem jakieś 40 zł
Witam,
Właśnie też mam problem z czujnikiem w tylnym prawym kole (po samodiagnostyce). A te czujniki to kupowaliście zamienniki w sklepie czy używki ze szrotu?
skolopendra
24-07-09, 18:19
poszukaj tu :