Zobacz pełną wersję : Cala prawda o nacinanych i nawiercanych tarczach
Jak w temacie warto czy nie warto kupowac takie tarcze??
Slyszalem ze lubia sie wyginac!!
z tego co sie orientuje to do tych naszych seryjnych zaciskow itp. itd. najlepiej kupowac gladkie tarcze ze wskazaniem bodajze na brembo,sa grube?? tak cos kivik nawijał nawet??
tak cos kivik nawijał nawet??
W tym temacie
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=9997&start=0
Zrobiłem 8kkm na ATE POWERDISC+KLOCKI ATE
-takie pseudonacinane-taszczelina mala jest
Na razie polecam bardzo-hamowania zauwazalnie lepsze (nie duzo ale dla usera zauwazalnie)
ps. kazde heble mozna zajeździc... Czy sa nacinane, czy nawiercane....
lepiej nacinane - jeśli są nawiercane to mają mniejszą pojemośc cieplną i lubią pękać "od rantu do dziurki" - sam nie doświadczyłem ale wystarczy zerknąć na zagraniczne fora - jeśli tarcza ma być nawiercana to tylko orginał wypasionej firmy (nie należy się nabierac na pordóby brembo z ebaya...)
Czy ktoś wie jak wyglada tarcza EBC TurboGroove w 240mm?
Czy ma tylko rowki, czy jest również wiercona?
nawiercane można brać, przewiercanych nie polecam z powodów przywołanych przez Cobweba :)
Prawda jest taka, ze kup gladkie tarcze za rozsadna cene - gladkie brembo idealnie tutaj pasuja.
Zeby lepiej hamowalo trzeba koniecznie wymienic klocki, plyn i przewody. Minimum klocki i plyn.
Jak kupisz "mocniejsze" klocki to sie poteznych rozmiarow hondowska tarcza przegrzeje predzej czy pozniej. Jedni mowi ze sie gnie, inni ze sie nie gnie, a bicie pochodzi od innego zjawiska....
Efekt jest taki, ze bedzie trzeba kupic nowe tarcze lub przeszlifowac te. Dlatego polecam zrobic to co napisalem w pierwszym zdaniu.
Kup gladkie bo maja najwieksza pojemnosc cieplna, zapomnij koniecznie o otworach bo lubia pekac tarcze. Wiadomo po co sa naciecia ale potencjalne korzysci plynace z naciec szybko zostana przucmione wadami takimi jak oslabienie tarczy i mniejszy kontakt klocek-tarcza.
W naszych niewielkich hamulcach najwazniejsze jest to zeby bylo jak najtrudniej przegrzac tarcze i zeby byl jak najwieksze pole powierzchni styku klocka i tarczy.
Dla przykladu moge powiedziec, ze oryginalne tarcze naleza do ciezszych. Sa ciezsze niz np brembo gladkie. oryginalen zniosly 3 wizyty na torze w Poznaniu, gladkie brembo 2 wizyty. Raz mialem jakies lzejsze gowniane tarcze - nie wiem co, bo byly na samochodzie jak go kupilem i mialy dosc po jednej wizycie na torze czyli ok 100km.
Za kazdym razem byly te same klocki i te same opony.
rozumiem, czyli nie warto.
Przewody w stalowym oplocie beda, plyn ham bedzie, klocki tez.
Wiec narazie pojezdze jeszcze na moich tarczach i jak sie zuzyja to kupie grube brembo.
ok czyli do 240mm glupota jest nacinana czy nawiercana tarcza, ale nie rozumiem jednego
jak szanujący się producent moze sprzedawać takie tarcze jeśli one i tak wiadomo podobno ze odrazu nienadaja się w tym rozmiarze do tego i zaraz sie beda giąć i pękać
jesli to by sie działo często czy nagminnie producent napewno trafił by na wizerunku a mysle ze swiatowi potentaci w tej dziedzinie nie powzolili by na to :)
tak sobie dywaguje bo ciagle mysle ze zalożyc do siebie i różne jeszcze pytania mi sie nasuwaja ehhe
nawiercane można brać,
bo???
moje nacinene-nawiercane już odbiegają od doskonałości, wiec nie wiem w co będe inwestował teraz.....
moje nacinene-nawiercane już odbiegają od doskonałości, wiec nie wiem w co będe inwestował teraz.....
czyli pomimo wiekszej tarczy (262 jak sie nie myle) i markowemu producentowi nie daly rady? :) sa jak kolo roweru po spotkaniu ze Scania? :D wiem ze glupei porownanie ale brak inwencji juz o tej godzinie :)
może nie tak strasznei jak to by wynikało z Twego porównania ale nie dały rady....
pogięły się ot co i nie był to hebel za 200 czy 400pln!!!!!!!!!!!
kivik zaproponuj teraz jeszcze do kompletu dobry klocek
:-)
No więc ja zrobiłem kilka tyś na tarczach nawiercanych Zimmermann i moge powiedzieć że co do hamowania nie moge sie przyczepić ale niestety sie zlekka pogieły :evil: i mam teraz za darmo ABS :D
ferrodo DS2500
bo EBC zdecydowanie nie polecam (szczególnie Greenów)
bo???
nie pękna jak przewiercane na wylot :) Sprawdzone, co prawda w astrze, ale 2,0LE a nie D14 ;)
a co powiecie o tarczach nacinanych TAROXa G88 :?: Tarox jest chyba dobra marka :roll: Potrzebuje dobre hamulce na tor a jak wiadomo hamulca uzywa sie bardzo czesto i nie wiem czy doskonale spisza sie gładkie Brembo...
kivik dadza rade? w gre nie wchodzi wymiana całego KIT'u bo brak kasy narazie na cos takiego.
Pozdrawiam
ja jeśli bym teraz kupował (a kupiłem miesiąc temu fabryczne) to
za cenę fabrycznego kompletu wziąłbym komplet stoptecha stg 2
on jest zrobiony na powerslotach
generalnie o taroxach też się dobrze wypowiadają – dużo wiedzy jest TUTAJ (http://civictype-r.co.uk/phpbb2/index.php) – wystarczy wpisać w wyszukiwarkę odpowiednie słowo
angole troche to potestowali
a gdzie mozna dostac i za jaka cene przewody w stalowym oplocie?
www.enzet.pl cena +/- 400 pln za komplet.
Skydiverek
14-03-06, 20:12
firma PTM w W-wie sprzedaje przewody Goodridge. Sa BDB.
kivik zaproponuj teraz jeszcze do kompletu dobry klocek
:-)
wlasnie wlasnie :)
mamy zloty srodek czyli gladkie brembo teraz by pasowalo jakies scierne cudo do idealnego zgrania :)
raceboarder
16-03-06, 11:48
:573:
mam jeszcze pytanie :
co radzicie zrobic w celu poprawy hamowania :
-swap hamulca z Vti/accorda - wieksze tarcze 262mm i wiecej ; )
-nacinane i/lub nawiercane tarcze 240mm do V gn np powedisc'i
auto to V gen .
ps: czy ktos jeszcze ma tarcze ATE model powerdisc ?
wiecej opini userow prosze ;)
Takie sobie czytam wasze opinie o EBC i troche sie zaniepokoilem, bo nie sa one zbyt pochlebne. Wlasnie planuje zakup kompletu tarcz EBC Turbo Groove i klockow Green Stuff. To jak to w koncu jest, warto je nabyc czy nie?
pzdr.
widać ze nie chciało ci się poszukać - lenistwo nie popłaca ;)
moje klocuszki po intensywnym uzytkowaniu na fabrycznej tarczy :evil:
http://img304.imageshack.us/img304/906/p1010116a1pv.jpg
http://img304.imageshack.us/img304/7522/p1010118a6iu.jpg
http://img295.imageshack.us/img295/385/p1010119a0nf.jpg
ja mam powerdisk i na razie jest ok
tarcza jest jeszcze prosta :)
ale uważam jak kivik opisywał, jeśli ostro hamuje przed światłami to po zatrzymaniu kulnę się jeszcze pół metra i hamuje ręcznym, dając odetchnąć przednim hamulcom
>>Cobweb
Odnosnie tarcz i klockow przejrzalem chyba wszystko co bylo na tym i paru innych forach. Idzie o to, ze o wiekszosci tarcz i klockow roznych producentow mozna przeczytac skrajne opinie, stad problem z decyzja o zakupie.
Tak wiec jaki zestaw tarcza/klocek bedzie najlepszy do 1.4 MB2?
pzdr.
dobre pytanie hihi
ja ostatecznie zadecydowałem że tarcze będą fabryczne a po dostarciu być może zaryzykuję klocki ferodo DS2500 (jeśli dobrze pamiętam oznaczenie)
a generlanie jak już bawić się w hamulce to może pomyśl o założeniu większych tarcz, a moze poprostu od wyższego modelu (chociaż nie wiem na ile będą pasowały)
Fajne klocki na ulice czyli takie co w sumie niewiele lub znosnie piszcza to:
endless ss-s, cc-x juz dosc mocna piszcza
ferodo DS2500 troche tez piszcza
hawki HP+ moga ciut piszczec
hawki HPS lagodniejsze od HP+
na tor to Hawki BLUE,
ja mam carbotechy panther XP 1108 i na tor sa super
na ulicy troche piszcza i jak sa zimne nei najlepiej hamuja
wszystko to sprawa kompromisow co kto jest wstanie zniesc na ulicy
[ Dodano: Sro 22 Mar, 2006 ]
Trzeba pamietac zeby klocki i tarcze dotrzec
i uwazam ze to jest jedna z najwazniejszych rzeczy
[ Dodano: Sro 22 Mar, 2006 ]
za cenę fabrycznego kompletu wziąłbym komplet stoptecha stg 2
on jest zrobiony na powerslotach
Jako ze jestesmy przedstawicielami Stoptech to pozwolilem sobie sprawdzic powyzsze stwierdzenie,
Stoptech kategorycznei zaprzeczyl jakoby uzywali tarcz powerslota
na tor to Hawki BLUE,
ja mam carbotechy panther XP 1108 i na tor sa super
dostepne w PL od reki ? :wink:
na tor to Hawki BLUE,
ja mam carbotechy panther XP 1108 i na tor sa super
dostepne w PL od reki ? :wink:
W 10 dni
to moze jeszcze napisac procedure poprawnego docierania hamulców.
Jedni mówia, zeby poczatkowo przez powiedzmy 300km delikatnie hamowac.
Ja slyszalem równiez i tej opini zawsze sie trzymam, zeby rozpedzic auto na 100 lub ciut wiecej km/h i kilkakrotnie mocniej przyhamowac, ale nie do zera, tylko jakis 30km i dalej jechac i czynnosc kilkakrtonie powtórzyc. Potem jezdzic, ale starajac sie mozliwie nie katujac ich mocno i nie doprowadzajac do mocnego przegrzania. Oczywiscie zasady uzytkowania codziennego z zdejmowaniem nogi z pedalu hamulca na postojach, szczegóolnie po mocniejszym hamowaniu.
Cos do poprawek, cos innego ?
W pierwszej kolejnosci zastosowalbym procedure zalecana przez producenta klockow.
Wszyskie swoje mocniejsze klocki docieram w ten sposob:
5-10 hamowan z 50-60km/h prawie do zera, nie wolno sie zatrzymac,
zasadniczo nie chlodze klockow pomiedzy tymi hamowaniami.
Po tych 5-10 hamowaniach jezdze troche i staram sie troche schlodzic klocki
pozniej kolejne 5-10 hamowan ze 100-130 do 10-20km/h.
Moga klocki zadymic, pozniej koniecznei dobrze schlodzic jezdzac,
staram sie nei zatrzymywac.
Jak juz sie schlodza jede do domu a w zasadzie schladzam jadac do domu.
Trzeba zostawic fure na noc a najlepiej na 24 godz.
Jezeli na torowych klockach jezdze po ulicy dosc dlugo nie hamujac/rozgrzewajac ich zbyt mocno, to co pewien czas robie pare hamowan ze 130 i schladzam klocki nie zatrzymujac sie.
Chodzi o to zeby material z klocka rownomiernei przeszedl na tarcze. Zimne klocki torowe scieraja ten material klocka z tarczy i chce go tymi hamowaniami znow rownomiernie naniesc.
Z mojego doświadczenie powiem tak.
Kupiłem ATM tarcze + Klocki kaszanki. Dotarłem to lekko hamując przez jakieś 200 km. I ze 190 do zera wyhamowało to bez jąknięcia 8) . Może moc hamowania nie była jakaś oszałamiająca ale przynajmniej się nie pogieły :D .
Do następnej też bym to kupił. kosztowały 140 sztuka czy cuś. Dara kupił do CRX tarcze JC i padły w 6kkm. Już miały bicie jak cholera.
ja mam takie pytanie:
nawiercane i nacinane tarcze w rozmiarze 240 mm sa lipne (przegrzewaja sie i gna), a czy tak samo ma sie to do 262 mm? Czy juz do 262 mm. mozna zalozyc nacinane bez wiekszych problemow z przegrzewaniem sie ich?
Musze wlasnie teraz zmienic tarcze z klockami i sie teraz zastanawiam, moge wydac na to gdzies w granicach 400-500zl. Stad moje watpliwosci odnosnie tarcz nacinanych czy moze za te pieniadze (dos niewielkie) zostac przy gladkich Brembo?
Byl bym wdzieczny za szybka odpowiedz poniewaz przed Świetami bym chcial wymienic je.
Tak wiec zdecydowalem sie w koncu na zestaw Brembo/Ferodo, mianowicie tarcze z serii Max oraz klocki z serii DSPerformance. Do kompletu jeszcze plyn Ferodo Dot 5.1. Mam nadzieje, ze bedzie dobrze hamowac.
Niestety musze jeszcze chwile poczekac na swoj setup, poniewaz okazalo sie, ze pan w Intercarsie, mimo, iz dwukrotnie powtorzylem, ze chodzi mi o komplet do Civica 5D, zamowil graty do 3D :evil: No coz....
pzdr.
czy moze za te pieniadze (dos niewielkie) zostac przy gladkich Brembo?
zostan przy brembo!!
Polecam też Brembo, u mnie siedzi i zacisk i tarcza nacinana Brembo na klockach Ferodo Premium i staje w miejscu ( dosłownie prawie ;) )
Panowie, Help!
Sprzedawcy w Intercarsie juz sie pogubili a ja niestety razem z nimi: Czy tarcza w Civicu MB2 z 99r. ma 262mm czy 240? Zamowilem tarcze Brembo Max i sprowadzili mi na 240mm. Czy orientujecie sie jaki jest symbol klocow Ferodo DSPerformance do mojego auta? Obstawiam FDS613, ale znalazlem tez FDS598 i juz sam nie wiem, ktore beda ok.? Please, help, bo obsluga w IC juz bezradnie rozklada rece (a ja razem z nimi :evil: )...
pzdr.
PS: Z innej strony patrzac - czy hamulce w Civicu MB2 sa takie same jak w Roverze z serii 400, bo w katalogach te czesci wystepuja do tych aut razem?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.