radar333
01-05-09, 20:42
Panowie, po przykrych doświadczeniach z allegropodobnymi sprężynami (dokładnie MTS Technik) powróciłem do swoich starych, pordzewiałych ale O NIEBO lepszych progresywnych Eibach'ów -35 cm.
Mam sportowe amory TA Technix z regulacją nastawioną na max dół z przodu i auto siedzi ok -45, -50 (tylko o przodzie mowa - tył jest -50 i wystarczy)
Autko prowadzi sie bajecznie po zakrętach! Teraz jak miałem zmienione na MTS Technik to wiem że firmowe springi są naprawde O WIELE LEPSZE! Bez porównania! Eibach to Eibach!
Brakuje mi tylko wizualnie ten 1 cm. No może max 2 cm. Tak żeby przód był na jeden palec - teraz mam na dwa palce:D
Teraz proźba o opinie. Wiem że obcinanie sprężyn to mega wiocha, zaprzeczenie prawom fizyki, ingerencja w przeliczone naciski sprężyn, stważanie niebezpieczeństwa i nieprzewidziame sytuacje w zawieszeniu ALE...
Moje eibachy są progresywne i górne zwoje leżą jeden na drugim nieruchomo. Może są juz stare i się zleżały ale pierwsze 6-8 zwoi dotykają się zawsze. Są nieruchome powiedzmy. Auto prowadzi sie na nich super!
Mam plan obciąć dwa górne zwoje aby obniżyć właśnie o ten 1-2cm przód.
Skoro te zwoje i tak leżą nieruchomo to według mnie nie zmieni to właściwości sprężyny a tylko pozbawi "zbędnych" zwoi na kożyść obniżenia i poprawienia wfektu wizualnego.
Co wy na to? (proszę o poważne i logiczne opinie uwzględzniające konkretny opisany przypadek)
http://img9.imageshack.us/img9/1064/springb.th.png (http://img9.imageshack.us/my.php?image=springb.png)
Mam sportowe amory TA Technix z regulacją nastawioną na max dół z przodu i auto siedzi ok -45, -50 (tylko o przodzie mowa - tył jest -50 i wystarczy)
Autko prowadzi sie bajecznie po zakrętach! Teraz jak miałem zmienione na MTS Technik to wiem że firmowe springi są naprawde O WIELE LEPSZE! Bez porównania! Eibach to Eibach!
Brakuje mi tylko wizualnie ten 1 cm. No może max 2 cm. Tak żeby przód był na jeden palec - teraz mam na dwa palce:D
Teraz proźba o opinie. Wiem że obcinanie sprężyn to mega wiocha, zaprzeczenie prawom fizyki, ingerencja w przeliczone naciski sprężyn, stważanie niebezpieczeństwa i nieprzewidziame sytuacje w zawieszeniu ALE...
Moje eibachy są progresywne i górne zwoje leżą jeden na drugim nieruchomo. Może są juz stare i się zleżały ale pierwsze 6-8 zwoi dotykają się zawsze. Są nieruchome powiedzmy. Auto prowadzi sie na nich super!
Mam plan obciąć dwa górne zwoje aby obniżyć właśnie o ten 1-2cm przód.
Skoro te zwoje i tak leżą nieruchomo to według mnie nie zmieni to właściwości sprężyny a tylko pozbawi "zbędnych" zwoi na kożyść obniżenia i poprawienia wfektu wizualnego.
Co wy na to? (proszę o poważne i logiczne opinie uwzględzniające konkretny opisany przypadek)
http://img9.imageshack.us/img9/1064/springb.th.png (http://img9.imageshack.us/my.php?image=springb.png)