Zobacz pełną wersję : Remont D16Z6 i podbicie komprechy
damianlapszys
01-05-09, 16:59
Witam miesiac temu zrobilem swapa na D16Z6 po czym okazalo sie ze silnik bierze mi 0.5 litra oleju na 1tys kilometrow. Zdecydowalem sie na remont silnika a przy okazji chce zwiekszyc moc silnika. Wiem ze bylo duzo tematów ale tak dokonca to nikt nie napisal jak dokladnie postapic. Wracajac do remontu to chce powiedziec ze jestem nowicjuszem jesli chodzi o zabawe w mechanika a niestety u nas w Gorzowie Wlkp nie ma zadnego normalnego mechaniora ktory by sie znal na temacie. Wszyscy mechaniocy mowia ze moga zrobic remont ale oni nie wiedza co mam za czesci tam wsadzic, wiec drodzy koledzy powiedzcie co mam kupic i gdzie zeby moj silnik byl jak igla i mial cos wiecej kucy. Na chwile obececna kolega zamowil mi zawieszenie ze stanow wiec przy okazji jednej przesylki zakupilem jakis ostry walek rozrzadu i lekkie kolo zamachowe.Na remont silnika nie liczac robocizny mam okolo 3 tys zlotych. Prosze o pomoc
U mnie na stronie www.strojenia.pl jest Projekt Carlos'a "D16Z6" na 153KM / 171Nm - bardzo sympatyczne autko i fajnie jeździ :) robione przez SSG. Jeśli Ci tyle wystarczy to... :cool:
Odezwij sie do Carlos'a a na pewno Ci podpowie co i jak zrobić mechanicznie żeby było dobrze :)
Jeśli nie masz doświadczenia i chcesz żeby było profi zrobione to polecam oddać samochód firmie która miała juz co najmniej kilka mocnych Hond w swoich rękach.
Wiem ze bylo duzo tematów ale tak dokonca to nikt nie napisal jak dokladnie postapic.
np ja pisałem już co najmniej dwa razy co dokładnie potrzeba
Wracajac do remontu to chce powiedziec ze jestem nowicjuszem jesli chodzi o zabawe w mechanika a niestety u nas w Gorzowie Wlkp nie ma zadnego normalnego mechaniora ktory by sie znal na temacie.
Zagadaj do prz3mo. On jest z Gorzowa, może poleci ci jakiegoś mechanika.
Wszyscy mechaniocy mowia ze moga zrobic remont ale oni nie wiedza co mam za czesci tam wsadzic, wiec drodzy koledzy powiedzcie co mam kupic i gdzie zeby moj silnik byl jak igla i mial cos wiecej kucy.
Takich to omijaj lepiej. Honda to nie polonez i nawet nie golf.
zakupilem jakis ostry walek rozrzadu
Zakupiłeś "jakiś" wałek? To tak wywaliłeś kilkaset $$$ na pałę i nawet nie wiesz czy się nada do Twojego auta? :eek:
www.kuzniamocy.pl
chlopaki beda wiedzieli o co kaman i od gorzowa do barlinka nie ma jakiejs meeeega odleglosci :)
polecam temat zaczety niegdys przeze mnie
tłoki doprężające do D16Z6 i ogolne wzmocnienie (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=27328)
z mnostwem konretnych informacji i rzetelnych odpowiedzi, a nie tylko pierdu pierdu
na tym forum mozna duuuzo znalezc
trzeba tylko chwilke poszukac
pozdrawiam
damianlapszys
04-05-09, 18:40
co do kuzni mocy to moge powiedzie tylko tyle ze to oni mi robili swapa. Od nich rownierz kupilem swapa ktory mial byc idealny a co sie okazalo? Okazalo sie ze sprzeglo jest do wymiany, skrzynia biegow sie rozlatuje a silnik przy spokojnej jezdzie bierze 0,5 litra na 1 tys kilometrow a boje sie sprawdzic ile beddzie bral oleju jak przycisne. Podliczajac Swap 2600+ robocizna 1000+ sprzeglo 600+ wymiana sprzegla 200+ inna skrzynia 350+ wymiana skrzyni 150zl = razem 4900 i mam zajechany silnik jak koń po westernie. Co do ssg to tez sie nie wypowiadam. Zadzwonilem do nich i oni chca minimuim 2500 zl za rozebranie silnika i pomierzenie go aby sprawdzic co i jak do roboty jest!!!!! Co do wałka to nie wiem jaki on jest bo go zamawiali dla mnie wraz z zawieszeniem chlopaki z kuzni mocy.
kenny prosze zrob wyjatek i napisz ostatni trzeci raz :)
może wystarczy wymienić tylko pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe - wyjdzie po rozebraniu silnika - to ten optymistyczny wariant ...jak masz ok 3tys. złotych, troche chęci i czasu, chcesz troche zwiększyć moc i ogólnie zainwestować w silnik to idz odrazu w nadwymiarowe tłoki z pierścieniami + szlif cylindrów - tłoki z pierścieniami ściągnij z USA - OEM lub tańsze NPR, blok możesz wysłać do Wawy - będzi profi szlif. jakiś mały remoncik głowicy, szczególnie uszczelniacze zaworowe i nowa uszczelka OEM pod głowice... do tego jeszcze np nowe panewki wału i korbowodów + szpilki głowicy arp...rzeczy typu wałek, sprężynki, talerzyki, regulowane kółka rozrząu, strojenie to dopiero na końcu - ogarnij najpierw remont, dolot, wydech, kolo zamachowe. jak zabraknie mocy to idz dalej...
za około 3000 ograniesz remont ( robocizna i częśći ) jak chcesz jakis dokładniejszy kosztorys to pisz.
ehh wystarczy nawet poczytac niektore tematy . . .
o remontach sam znalazlem przed robieniem swojego dla potwierdzenia wpisujac i uzywajac wyszukiwarki ?!?
Na pewno przed rozpoczeciem kapitalki oddac blok do pomiarow odnosnie owalizacji cylindrow, stanu itd. itp.
dokladnie zbadac czy nie ma rys, bo zabawa ze szlifem, to dodatkowe 1000-1500 na nadwymiarowe tloki
Robiac kompletny remont silnika (tak tez robilem robiac mojego poprzedniego D16Z6) uzyl bym (z cenami przy obecnym dolarze):
- panewki ACL Race glowne i korbowe 400-420zl.
- pierscienie NPR lub Rikkeny - na pierwszy montaz lecialy do Hond i sa dobre, a cena przyzwoita - 180-220zl
- uszczelniacze zaworowe OEM Honda - 160-200zl
- uszczelka pod glowice OEM Honda !! - 200zl
- ewentualna uszczelka pod miske OEM Honda (jedyna jaka mi nie ciekla i to bez silikonu) -90zl
- ewentualna uszczelka pod pokrywe zaworow OEM Honda (jedyna ktora zdejmowalem juz 9 razy i nadal nie cieknie bez silikonu) - 40zl
do tego warto przy okazji doliczyc majac silnik na wierzchu rozrzad
ceny zalezy kto ma jakie znizki w intercarsie chociazby :)
- pompa gmb/aisin - 90-170zl
- pasek mitsuboshi - 44-70zl
- napinacz gmb/koyo/skf - 50-100zl
do tego dolicz conajmniej 2 wymiany oleju (docieranie)
teoretycznie przydalo by sie ogarnac inne szpilki do glowicy, bo seryjne niby do jednorazowe uzycia, ale od groma osob tego nie robi (znam i zyja z tym :)) i jakos z powodzeniem smigaja
kwestia funduszy, przypadku czegokolwiek
tak i tak sie robi
tak i tak sie jezdzi lub nie
P.S.osobiscie kupujac uzywany silnik i majac wszystko na wierzchu dla swietego pokoju wrzuca sie komplet swiezego sprzegla wlasnie zeby uniknac takich historii, bo stare moze ladnie wygladac ale byc juz przycienkie itd. - mozna suwmiarka sprawdzac grubosc tarczy, wytarcie docisku itd. ale kupujac komplet porzadny juz - za 200-300zl (oporowe, tarcza i docisk) masz spokoj na kilkadziesiat km i nie wkurzasz sie ze trzeba drugi raz zrzucac . . . :)
pozdrawiam
wszystko ok NasE poza pozycja "panewki ACL Race glowne i korbowe"... co codziennej jazdy proponowałbym jednak Dura Glide, nie dość że o polowe tańsze to na dłużej starcza niz te Race- jest mase info to tym na forach w usa...
damianlapszys
06-05-09, 20:53
a wienc na chwile obecna dopiero zakupiłem uszczelke pod glowice w salonie i zapłaciłemn 255 zl. Co do rozrzadu to nie musze tego robic bo chlopaki robiac swapa wymienili wszystko (oczywiscie za dodatkowa opłata). Czy po wymianie pierscienie i uszczelniaczy musze tlanowac i docierac zawory? Jesli chodzi do uszczelniaczy zaworowych to jakie mam kupic bo w salonie hondy w Gorzowie Wlkp zawołali mi 50 zl za sztuke a z tego co wiem to potrzeba 8 na wydech i 8 na ssacy
jak potrzebujesz uszczelniacze zaworowe do d16z6 to mam komplet oryginalnych za 200+wysylka.
dlatego pisalem Ci ze uszczelniacze bierz od kogos od nas z forum, bo sciagaja graty OEM taniej ze Stnaow i nadal pomimo wysokiego kursu dolara sie oplaca
czytales co pisalem?
takowymi rzeczami handluje dzida, Pati, merfi i pare innych osob
od wszystkich z nich cos bralem i moge w slepo polecic . . .
damianlapszys
07-05-09, 15:32
A co z pierscieniami?
oemowe sa drogie. ludzie zakladaja rik czy jakies cti i jakos tam to dziala...
jeszcze teikoku dają radę
mysle ze do tego zdalo by sie doliczyc jeszcze popychacze
i koszt obrobki glowicy ~400-500zl
jeszcze teikoku dają radę
Dokladnie :D Teikoku Pistons
damianlapszys
09-05-09, 10:38
dzwonilem do hipolu i nie maja na stanie rik pierscieni bo czekaja na statek. facte polecil pierscienie NPR
Skrzynie oddaj w ręce rama36 podpowie ci co zrobić jest mistrzem. Remoncik d16z6 i nie tylko zrobią ci chopaki z SSG mają najlepsze pojęcie i lata doswiadczenia sa magikami od hond:-) doradzą ci wszystko rozwieją każdą twoją wątpliwość ogarniają hondy jak Miodek polszczyzne polecam będziesz miał kawałek do Dziekanowa ale jak chcesz najlepiej to do nich. Kontakt do rema36 od SSG:-) numero uno:)
osobiscie kuzni mocy to ja bym nie polecał, no ale co kto lubi...mi sie u nich akurat udalo kupic zdrowy silnik
Wszystko oem , tloki pierscienie mozesz dac NPR , oczywiscie blok do szlifu , zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie OK , regeneracja kompletna Glowicy i poprawa Kanalow,
Tylko podbijajac kompresje trzeba byc ostroznym lub miec juz plan co dalej ostry walek ITP, mozna latwo silnikowi kuku zrobic , stosujac nieodpowiednie paliwo / brak strojenia / zle wyregulowany zaplon.
tak spokojnie 160-170koni mozna zrobic z D16 a nawet wiecej ,
To teraz ja mam pytanie a mianowicie skladam d16z6 na tlokach z a6 npr. Nadwymiarowe blok po szlofie uszczelki oem i uszczelka pod głowice od y8 i mam pytanie bo skorzystałem z porady by jeszczę stopień sprezania uszczelka pod glowice została pozbawiona srodkowej warstwy i moje pytanie czy ktos robił taki zabieg z uszczelka aha i na jakie cr mozna liczyc glowica liznieta o 0,5mm
a jakie cr mozna liczyc glowica liznieta o 0,5mm
z kalkulatora 10.44 przy oem uszczelce i 10.75 przy uszczelce 0.6 mm
według tego samego kalkulatora wychodzi ze seryjne y8 nie moze miec 2 warstwoej uszczelk bo wtedyCR jest za duze
to nie wiem gdzie taka znajdziesz
to był 3 warstwowa z d16y8 pozbawiona tej środkowej warstwy
Są też 3 warstwowe zamienniki 0.6mm, zaraz będzie pewnie napinka że uszczelka to tylko oem ale tą osobiście polecam.
no OEM uszczelka tylko ze rozebrana 81saren doradził mi w trakcie rozmowy :P zapytałem czy można podobno kilka osób tak ma i dla tego pytam bo już złożyłem silnik czeka na wsadzenie i zastanawiam się czy będzie ok
Sebek cr u ciebie bedzie w okolicach 10.8/10.9 :1 Uszczelka OEM D16y8 Pozbawiona srodkowej warstwy .. ( 0,63 mm )
bedzie OK
to był 3 warstwowa z d16y8 pozbawiona tej środkowej warstwy
Połowa amerykańskich hond tak jeździ wiec bedzie git :)
Dziekuje za rozwiazanie niejasnosci
no to zrobie odkop tematu. Planuje wsadzić do swojego d16z6 tłoki p29/pm7 i wszystko skrecic na uszczelce oem z6. Cr powinno wyjsc 12,1. Samochód bedzie w przyszłosci zasilany instalacja LPG przez co o spalanie stukowe sie nie boje, a silnik zostanie wysterowany na 98.
Czy wymieniajac tłoki trzeba zmienić równiez ich sworznie ??
Jak wyglada sprawa z pierwszym odpaleniem, oraz docieraniem silnika na ostro. Jakoś wczesniej trzeba ustawic specjalne mapy ??
Jakoś wczesniej trzeba ustawic specjalne mapy ??
Oczywiscie , specjalnie stworzonej dla twojego silinka
Górnik roku , ponad rok leżal temat ;) poszukaj dla twojego pytanie jest dużoodpowiedzi , musisz wystroic silnik.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.