PDA

Zobacz pełną wersję : UPDATE! Test [wykres] EG9 z B16A2 + DC sports 4w1 = ...



wojtrek
10-01-05, 20:39
Witam ponownie,

pare dni temu prosiłem Was o rady odnosnie do kolektora, oto jak przebiegały testy...
Najpierw założylem sam kolektor do starego wydechu, panownie w firmie Kaliński pod Poznanien (Chyby) bardzo byli w szoku, że coś może tak idealnie pasować jak ten kolektor, wiec cala operacja zdjecia starego i zalozenia nowego trwała jakies 30minut. Moj stary wydech na rurach 50mm (wew. 47mm) i 2 przelotowych tłumikach (bez kata) sprawował sie do tej pory bez zarzutu, ladnie działał, brzmial i w ogole - mialem cichą nadzieję, ze zakladajac do niego kolektor będzie jakaś poprawa, niestety przed zalozeniem i po zalozeniu kolektora wykresy byly niemal identyczne wiec sie nie bede nimi bez sensu chwalil, nie ruszyla sie ani charakterystyka ani max wartosci... niestety trzeba było szarpnąć się na nowy wydech. ponieważ nadal uwazam, ze 2.5cala to lekka przesada, postanowiłem załozyc wydech 60mm (wew. srednica to 57mm) czyli 2.25cala wewnątrz.
Chcialem zauważyć w tym miejscu, ze DC Sports którego kupiłem, ma srednice wylotu 63mm wewnątrz, a seryjny kolektor ma, jak pokazała suwmiarka - tylko 40mm :shock:
no nic, po 2h wydech był gotowy wiec pojechalem na testy... i oto co wyszło...
http://www.diesel.win.pl/stuff/dcsports.jpg
jak widać wartości max mocy i jej poprawa nie zachwyca, moment już tak. dobre jest to, że moment i moc urosły sporo w interesującym mnie przedziale górnych obrotów, wiec tak bardzo się nie przejąłem tym, że max moc urosła w okolicach 3KM. Procz wykresu podam Wam także jak zmienily się czasy przyspieszeń, bo taki test tez zrobilem. zeby wyeliminować bład wynikający z tego, ze ruszyc tak samo z 4tys obr jest cieżko, tak wiec robilem pomiary mozna powiedziec z rolowanego startu. oto co wyszlo

przed po
30-100km/h: 6.3s 5.9s
100-120km/h: 2.7s 2.6s
120-140km/h: 3.3s 3.1s
140-160km/h: 5.1s 4.9s
160-180km/h: 5.7s 5.1s

30-180km/h: 23.1s 21.6s
test na cwierć mili, na zimówkach, wiec nie przesadzałem z niewiadomo jakim ruszaniem (4tys i lekki poslizg sprzegla) wypadł tak

przed: 16.1 @ 148km/h
po: 15.6 @ 149km/h

na letnich we wrzesniu, w tym samym miejscu zmierzylem 15.4s na starym wydechu, wiec sie nie smiac, ze 16.1 :P to mial byc test poglądowy :P moze na wiosne, na letnich lub slickach ponizej 15s sie uda zejsc.. kto wie..

No nic, oto co wyszlo... nie wiem jak zrobic by ten kolektor dał coś wiecej. Czy wg Was dał tyle ile powinien, czy za malo, czy moze duzo? Jak uwazacie? ja raczej mialem nadzieje, ze wyjdzie tak z 8KM wiecej, a tu załamka lekka :sad: moment wygląda OK, ale ta moc.. testy przyspieszenia mnie pocieszają, bo roznica calkiem OK. no nic...
jakies pytania, sugestie, pomysly?

PS. co ciekawe, moc w piątek byla 171,4KM na starym wydechu i tyle samo po zalozeniu kolektora na stary wydech... tez okolice 171. a tu dzis 167... tankowalem w weekend na innej stacji. zazwyczaj shell, a tym razem esso, moze stąd roznica? nie wiem juz mam dosyc tuningu, wydechów, hamowni itd...

-----------------------------------------------------------------------
Witam ponownie
jak pisałem, pomiary robilem na benzynie z innej stacji niz zwykle i stąd mogly wyniknąc nizsze moce. tak wiec zrobilem wczoraj test, złą benzyne wyjechalem do prawie zera, nalałem 10l Racinga zeby wymieszac, wyjezdzilem to, i zalalem znowu pare litrow na pomiary.
Moje zaskoczenie bylo calkiem spore :) Na wykresie są 3 pomiary, przed zmianą wydechu, po zmianie ale na zlej benzynie i po zmianie ale na dobrej benzynie:

http://www.diesel.win.pl/stuff/dc_3.gif

na zimowkach i przy 0st C, 1/4mili zrobilem w 15.3 (moj rekord z modlina 15.35ET, ale wtedy mialem 168KM)

czas 30km/h - 170km/h z nowym wydechem i na zlej benzynie był 18.9s teraz jest 17.2 :shock: do setki na zimowkach 7.3 (ciezko dobrze ruszyc w takich warunkach ;) )
ewidentnie cos bylo nie tak z benzyną, nawet dupohamownia mowila ze jest lepiej, a test to potwierdzil...

DC sports + wydech 2.25cala dal ostatecznie w szczycie 6KM i 10Nm i praktycznie na calej dlugosci wykresu jest sporo lepiej (czerwone vs zielone pomiary ;) )
teraz jestem szczesliwym czlowiekiem ;-)

przemir
10-01-05, 21:13
bardzo fajny test!! Pokazuje ze 4-1 to nie taki diabel straszny i dolu nie popsuł !! a Cyferki -3KM to troche malo ale ja osobisice do cyferek z hamowni nie przywiazuje wagi bo na 1/4 mili robilem czasy troszke lepsz eniz b podobne auta dysponujace taka sama badz troche lepsza moca.
Moze sie tez okazac ze teraz silnik bedzie bardziej czuly na jakosc paliwa i przy dobrym paliwie mogly by wyjsc bardziej optymistyczne cyferki :wink:

jinjet
10-01-05, 21:15
3 km to nie duzo tak jak piszesz, domyslam sie ze koszt przerubek byl spory.

p.s nie zalamuj sie - wszyscy musza przejsc przez to zalamanie a potem albo sie z tego lecza tak jak ja albo brna w to dalej tak jak inni urzytkownicy forum.... :P

itr
10-01-05, 21:56
Ten test na 1/4 mili zbyt optymistyczny jak dla mnie.

Tak poza tym fajny test, wykres sie nieco poprawia :)

LIO
10-01-05, 22:18
Fajny tescik (jak zawsze zreszta), ja bym sie cieszyl ze sporej poprawy momentu, szczególnie góry. Byc moze na innym dobrym paliwie, te róznice bylyby wieksze. Ja bym sie jednak cieszyl, bo osiagi najwazniejsze.

typeR
10-01-05, 22:19
Super test wojtrek! Sledzilem kiedys twoje testy dolotow na sr.pl, tez kawał dobrej roboty. Tak trzymac! Mam małą prosbe do ciebie, zebys cyknął fotke od spodu, czy faktycznie ten kolektor schodzi ponizej miski olejowej i jak bardzo (2 czy 7 cm ??!)

havok
11-01-05, 10:22
Jakbyś potrzebował terapii, żeby przeboleć mimimalne wzrosty, to mam znajomego dobrego kolegę po fachu w Poznaniu :D

wojtrek
11-01-05, 13:33
czy faktycznie ten kolektor schodzi ponizej miski olejowej i jak bardzo (2 czy 7 cm ??!)
tu masz fotke, wychodzi ze w najnizszym miejscu jest nizej od miski o niecałą grubosc rury, czyli z 4-5cm max
http://www.diesel.win.pl/stuff/dc_wys.jpg

a do reszty:
ja wiem, ze w max wartosciach dodało 3KM i 7Nm, ale zauwazcie, ze przy np. 6800obr dodało 9KM i 10Nm!! to jest przeciez bardzo duzo. caly zakres vteca sie poprawil i to sporo, do tej poty nie czulem momentu zalaczenia vteca, procz dzwieku, teraz natomiast czuc delikatnego kopa w plecy :D

bObOrObOl
11-01-05, 13:55
do tej poty nie czulem momentu zalaczenia vteca, procz dzwieku, teraz natomiast czuc DELIKATNEGO kopa w plecy :D

W takim razie coś jeszcze nie bangla tak jak trzeba ;-)

Javo
11-01-05, 14:22
Ale Wojtrek ma kolektor od b18C6, wiec moze dlatego jest nizej niz miska. Jak by to byl od b16a2 to moze byl by wyzej :roll:

Vassago
11-01-05, 20:26
Moj mugen wystawał podobnie a był dydykowany tylko do b16. Przymierzalem do ITRa i dupa...
5 cm ponizej miski to od ch... Obyscie nie musieli sie o tym przekonac na wlasnej skorze.

Lukasz4D
12-01-05, 11:48
Vass ale ty miałes miskie auto bardzo i chetnie celowałes w studzienki :-)
zrobiłes 50% przelotu :-)
ale fakt kolektor od B18 w B16 musi bardziej wystawac choc nie sadze ze jest to az 5 cm.

pozdr
łukasz

p.s. ehh sam bym taki test zrobiłe swego czasu tyle ze 4-2-1 vs 4-1

wojtrek
16-01-05, 14:18
nowy test na nowej, lepszej benzynie, nowy wykres i nowe czasy w 1wszym poscie (u góry) ;)
polecam!

LIO
16-01-05, 14:24
jednak dobry wydech robi swoje, paliwo zreszta tez. Poprawa w calym zakresie obrotów, naprawde fajna. Teraz pozostaje tylko czekac na sucha nawierzchnie i sprawdzic wyniki w porównaniu do okresu letniego.

Banzai
16-01-05, 17:28
Sorry, a czy dzisiaj nie było poprostu znacznie zimniej?

wojtrek
16-01-05, 17:42
Sorry, a czy dzisiaj nie było poprostu znacznie zimniej?
a co to ma za znaczenie, przeciez kazda hamownia koryguje to wg normy (zazwyczaj DIN70020, moja tez).
odejmuje/dodaje do wyniku iles % zaleznie od cisnienia atm. i temp. wiec de facto bylo jeszcze wiecej KM, ale to co ja podalem to jest wg normy.

Banzai
16-01-05, 18:01
No bo sie właśnie nie doczytałem czy było to korygowane czy nie.

Vassago
16-01-05, 19:28
głupie pytanie zadam. Mam nadzieje, ze resetowałeś kompa. Moj dostał skrzydeł z mugenem dopiero po resecie.

wojtrek
16-01-05, 20:26
Vass: nie resetowalem :oops: mowisz, ze powinienem? dzieki za rade Vass!


dostalem propozycje kupienia przepustnicy i kolektora ssacego od ITRa i sie zastanawiam czy brac...
moze troche poteoretyzujmy i powiedzcie mi ile wg was ja do tych 177KM moge dolozyc tylko kolektorem ssacym + przepustnicą od ITRa i jakąś swinką (raczej smt6)? ktos pobawi sie we wrozke?
dominik (doc :) ) mial w swoim VTi swego czasu tak długą liste modów, ze sie recytowało ją ze 2h ;) a mial coś koło 200KM, wiec po prostu zastanawiam sie nad sensem wydawania circa 2000-2300zł na te rzeczy.
decyzja zalezy od tego co to moze mi dac. raczej dalej juz nie będę nic grzebał bo wtedy koszty juz są okrutne :D
wiec jezeli wg Was te mody mi podciągną moc pod 185KM :) to sie bede mocno zastanawial, ale jezeli przepustnica + kolektor ssacy niewiele dadzą bez np. innych walkow to olewam w ogole dalsze mody...
co radzicie?

havok
16-01-05, 22:59
Nie wiem, czy pomoże, ale pewnie nie zaszkodzi:
http://www.hondaswap.com/forums/index.php?s=02de6cb51150efce312992c11a2aba03&showtopic=29758&pid=273575&st=0&#entry273575

Vassago
17-01-05, 00:20
moze własnie roznica mocy nie wynikala z jakosci paliwa tylko komp powoli uczy sie nowych ustawień. Po co smt6. Apexi plus reg cisnienia paliwa w zupelnosci wystarczą. Ja bym brał tą przpeustnice z kolektorem. Ziarnko do ziarnka... ;)

wojtrek
17-01-05, 01:15
no nic, zrobie reset i zobacze.
po dlugiej rozmowie z dominikiem jestem teraz sporo madrzejszy :) (dzieki Dominik! :) )
i wiem, ze w moim setupie, bez walkow, moze cos by dała przepustnica, ale nie warto wydawac tyle pieniedzy dla 1KM :) lepiej dac smt6 i wysterowac paliwko, tu mozna sie spodziewac jakis sensownych przyrostow. a smt6 bo bardziej dokladne niz apexi chyba, poza tym mozna np. tez zaplonem sie bawic, do tego tansze sporo :) a reg cisnienia paliwa to niekoniecznie.
co do ziarnko do ziarnka to tak, jak najbardziej, ale jak mam za 2 ziarnka dac 2000zł :) a ona maja mi dac 2KM, to pieXXole taki interes :) wg dominika teraz tylko cos co doda paliwa, by osiagnac afr 12.8, pojade zbadac jakie jest teraz i bede potem robil by bylo 12.8. a potem to juz podziekuje bo kazdy nastepny mod wiarze sie z duuzo za duzą kasą za zbyt male przyrosty :)

a i tak mam najszybszego EG w wlkp. :P chyba hehe

boomer
17-01-05, 11:26
Kolejny dobry test :)

Lord_ZED
17-01-05, 18:01
Wow jestem w szoku małym. Chodzi mi głównie o wpływ wachy na KM.
Pozatym myślałem że da to troche więcej :). Ale wynik i tak dobry.
Pozatym jak układ dolotowy da około 8whp to tylko pozostaje spytać ile cię to wyjdzie. Bo to na pewno fajny mod NA.

kuki
18-01-05, 15:30
A ja mam pytanie tz. zastrzezenie do wykresu.
Nie widze "uderzenia" vtec-a przeciez na 5.5 RPM powinien byc skok a tu nic czyzby Vtec wysiadl ??

LIO
18-01-05, 15:59
tak szczerze, to ja jeszcze na rzadnym wykresie, nie widzialem jakiegos uderzenia po zalaczenia vteca, a czulem i czuje i nie tylko u siebie podczas jazdy, szczególnie w Vassa Crx del sol.

krystianITR
18-01-05, 19:55
zawsze jest delikatny unios, przy załaczaniu sie VTECA

Banzai
18-01-05, 20:15
tak szczerze, to ja jeszcze na rzadnym wykresie, nie widzialem jakiegos uderzenia po zalaczenia vteca, a czulem i czuje i nie tylko u siebie podczas jazdy, szczególnie w Vassa Crx del sol.

LIO to obejrzyj sobie wykresy seryjnych K20a2 - jakbyś panoramę Alp oglądał 8) .

kuki
18-01-05, 21:38
tak szczerze, to ja jeszcze na rzadnym wykresie, nie widzialem jakiegos uderzenia po zalaczenia vteca, a czulem i czuje i nie tylko u siebie podczas jazdy, szczególnie w Vassa Crx del sol.

to jeszcze chyba malo widziales :lol: panoramy ALp istnieja :]

LIO
18-01-05, 22:32
malo precyzyjnie sie wyrazilem, mialem bardziej na mysli B16/D16
ale:
http://www.hondata.com/k20a3civicsirelease.html

http://www.hondata.com/k20a2release.html