PDA

Zobacz pełną wersję : Mocowanie rozpórki OEM vs tjuningowe



YETI
01-05-09, 00:15
Zastanawiam się nad skutecznością mocowania rozpórki przedniej, górnej OEM (mocowanie do nadkoli, np. w EK3) vs reszta produktów mocowanych pod śruby mocujące amortyzator.

U siebie widzę małe zagłębienia w nadkolach, wyglądające jak przygotowane pod wybicie otworów na rozpórkę OEM (mugen też jest podobnie mocowany). Jednak nie jestem pewien czy chcę robić jakiekolwiek dodatkowe dziury w budzie. Czy ma to sens?

Bemo
07-05-09, 18:29
sporo osób tak ma a rozpórka jest oem więc chyba zle nie będzie.........

Tomi.civic
08-05-09, 09:32
Ja zakupiłem OEM, dziurki wywierciłem i jest git. Za niewielką kase masz sztywniejszy przód...

artek0903
08-05-09, 11:41
jest to miejsce przewidziane przez producenta wiec pewnie ma to sens...

peter89evo
09-05-09, 03:29
a ja słyszałem natomiast że nie ma sensu montować tylko rozpórki z przodu, powinno się też montować od razu tylną dolną, prawda to?

YETI
09-05-09, 12:08
oem jest najtańszym i najpewniejszym rozwiązaniem, ale nie chce mi się dziurawić budy...

co do mocowania tylnej dolnej to nie widzę sensu w takim zabiegu. Pierwszeństwo mają rozpórki górne, które rozpierają górne mocowania amortyzatorów żeby się nie schodziły podczas mocniejszego nacisku na koło. Dół zawieszenia ze swojej natury jest mocniejszy od góry... ale nie zaszkodzi go wzmocnić

kuba_guzik110
10-05-09, 12:20
Popieram Yeti najpierw gora przod potem góra tyl potem dół przód dół tył i na koncu cpilar a najlepiej klatka 6 punktowa :) o takiej marze u siebie :P

Popieram Yeti najpierw gora przod potem góra tyl potem dół przód dół tył i na koncu cpilar a najlepiej klatka 6 punktowa :) o takiej maże u siebie :P

kenny
10-05-09, 22:36
Ostatnio przerabiałem rozpórki u siebie i przez chwilę jeździłem bez. Auto się prowadziło jak ponton, pływało strasznie.

G.R.E.G
10-05-09, 23:08
Popieram Yeti najpierw gora przod potem góra tyl potem dół przód dół tył i na koncu cpilar ...
zapomniałeś jeszcze o B-Pillarze do kompletu za przednimi fotelami :D

rem1k
11-05-09, 15:03
wykorzystam temat. Mam pytanie odnosnie rozporki tylnej gornej?(tej miedzy kielichami z tylu) nie znalazlem (na allegro) takiej do sedana (eh9) i zastanawiam sie czy od HB bedzie pasic?

Pati
11-05-09, 15:51
bedzie

rem1k
11-05-09, 20:02
bedzie
dziekuje

zabas
21-10-09, 09:43
hej a co powiecie na temat tego zestawu -
http://www.imagebam.com/image/06c23d53079899

mam możliwość okazyjnie kupić od kolegi. przeznaczone były do Vi coupe. miały by być w 5 gen sedanie :) myśle żę pasują bez problemów, czy mylę sie ? co powiecie warto ? są niby aluminiowe. nie pognie sie to ?
na przód wpadłaby najprawdopodobniej Vti. a tak przy okazji czy rozpórka przednia górna z Vti jest też aluminiowa ?

kenny
21-10-09, 11:11
wyglądają ja megan racingi

zabas
21-10-09, 11:38
masz racje kenny ale raczej tylko tak wyglądają :D na bank są to jakieś ebayowe podróby ale chyba sie skusze bo to zawsze będzie sztywniej a do streetowego auta sie przyda :) i tak wsadze je jak zrobie zawieche dopiero :) ale skoro okazja jest :)

syndrom
30-10-09, 12:41
gdzie moge nabyc jakas przyzwoita rozporke w ludzkiej cenie na przednie kielichy do ej9?
pomozcie ;)

kenny
30-10-09, 13:52
ile to jest ludzka cena?

syndrom
30-10-09, 17:34
powiedzmy ze okolice 300zl

mroziak1
30-10-09, 19:31
Rpm...

syndrom
30-10-09, 21:40
ultraracing kosztuje 450 w rpm :rolleyes:

pwl
05-11-09, 16:47
Temat jest o rozpórkach, więc pytam ;)

Mam rozpórkę Mugen-style, mocowaną na śrubach od amortyzatora. Moje pytanie jest następujące - jak się ją montuje na te śruby? Zakłada się ją nad te nakrętki, które już są i przykręca nowymi, czy odkręca te co są, zakłada rozpórkę i przykręca je nad rozrpórką?

Misiekemeryt160
05-11-09, 16:51
Zróbcie sobie sami rozpórki. wyjdzie sporo taniej a bedzie to samo.

kielu
05-11-09, 17:47
odkręca te co są, zakłada rozpórkę i przykręca je nad rozrpórką?

według mnie to jest właściwa opcja.

Gorliś
05-11-09, 18:21
pwl, a mugen nie pownien miec jeszcze mocowan tam gdzie seryjna rozporka od vti? Mysle, ze warto ja przykrecic we wszystkich 8 miejscach.
A co do mocowania do kielichow to tak jak napisal kielu.

Nowy Kubi
05-11-09, 18:35
OEM to OEM ale rzeczywiście nie każdy chce wiercić
te niebieskie to imitacja Megana
co do celowości to rozpórki na kielichy dają najwięcej, w solu wręcz różnica kolosalna w "chodzeniu" budy na dziurach, szczególnie bez dachu
tylna dolna to IMHO efekt wizualny bo tę szynę kolejową, która tam jest ciężko jeszcze bardziej usztywnić
przedniej dolnej nie poledam na nasze drogi, można pięknie zaryć o coś i po geometri podłogi, za nisko

mam aktualnie takie sztuki na przód na kielichy w cenie ok 100 zł, więc niewiele drożej jak OEM

http://dwauto.pl/hondaparts/tn_IMG_1867.JPG

a tylne (kielichy i dół) powinienem mieć przed Świętami

pwl
05-11-09, 18:45
pwl, a mugen nie pownien miec jeszcze mocowan tam gdzie seryjna rozporka od vti? Mysle, ze warto ja przykrecic we wszystkich 8 miejscach.
A co do mocowania do kielichow to tak jak napisal kielu.

Ma 4 na stronę. Nie chcę jednak na dzień dzisiejszy wiercić dziur w budzie ;) Może kiedyś się to dorobi.

Lokito
07-11-09, 23:32
Czy ten Mugen-stajl jest tak samo cienki jak Megany i ich kopie?

Gorliś
10-11-09, 21:06
Kolejne pytanie odnosnie rozporek:
Zawsze jak jest mowa o allegrowych rozporkach przychodzi temat mocowan do kielichow i tego, ze sa tak cienkie, ze mozna je powyginac w rekach. A moglby mi ktos powiedziec jak sprawa wyglada w OEM-owej rozporce? Nie widzialem jej nigdy na zywo, a na zdjeciach nie wyglada szczerze mowiac, zeby jej mocowania byly solidne. Z drugiej strony nigdzie nie widzialem, zeby ktos na nia zle slowo powiedzial.
Wiec jak to jest?

Pati
10-11-09, 22:44
kwestia użytego materiału.

Nowy Kubi
11-11-09, 03:22
Nie wiem jak można powyginać wspornik z 2mm stali skręcony na sztywno. A siły nie działają w kierunku, w którym cokolwiek mogłoby się hipotetycznie wygiąć. Musiałbyś odkręcić rozpórkę z jednej strony i ciągnąć za nią jak za dzwignię, a to się nijak ma do jej pracy.

wojtus1199
13-11-09, 09:38
Porównując więc OEM do tej którą pokazałes na fotce czy będzie różnica? i na korzyśc której w EJ2? Osobiscie posiadam przygotowaną OEM ale nei mam otworów pod nią a nie chcę wiercić, dlatego myślałem o tej za 100zl. Tylko czy ona sztywnością i funkcjonalnością chociaż dorównuje OEM? a może ją przewyższa?

CEZAR86
13-11-09, 22:04
Wg mnie oem to oem i żadna tania rozpórka z ebaya jej nie dorówna. Wierć dziurki i się nie zastanawiaj;)

airman
16-11-09, 18:09
Montował ktos do swojego EG rozpórkę przednią dolną z EG6? Kupiłem taka ale jeszcze nie zaglądałem pod auto:) Pytam bo ta rozpórka ma z jednej strony tak jakby podkładkę zgrzaną fabrycznie a z drugiej nie, i sie zastanawiam czy tak było od nowości bo nie widać ingerencji..

zabas
30-11-09, 12:08
a co powiecie na taką ? ma z tego co widze możliwość montażu na oryginalne miejsca montażowe od rozpórki OEM VTi a zarazem chyba do kielichów też. podróba mugena
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-93-94-95-HONDA-CIVIC-MG-JDM-FRONT-UPPER-STRUT-BAR_W0QQitemZ360211139328QQcmdZViewItemQQptZMotors _Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item53de41cb00