PDA

Zobacz pełną wersję : 4x4 w Civic'u



BUBA
27-04-09, 17:30
Ponownie wrócę do tematu, który kiedyś poruszałem, ale za cholerę nie mogę go znaleźć teraz.
Jak w temacie. Marzy mi się mieć w cifie stałe 4wd. Cały czas rozwijam te marzenia i utwierdzam i dopracowuje.
I co noż napotykam na trudności. Wiem ,że da radę zamontować tylne zawieszenie od cr-v z mostem i walem i skrzynia do b-serii (I gen cr-v'ki)
z tym szkopułem, że wtedy moje zmudne starania tarcz z tyłu pojdą na marne.
Cr-v ten ma bębny z tyłu i 5x114,3. Na przód musiał bym w tym przypadku zwrotnice od itr skrecic( bedzie trudno) To ta gorsza wersja.
Teraz czy ktoś słyszał o takiej zamianie aby do ej9 wsadzic tył od hondy z tarczami z tyłu i gotowym do 4x4?
najlepiej gdyby miała jeszcze 4x100 :D jak nie to chociaż 5x114,3.
Co wy na to?

mickar
27-04-09, 19:52
Wielokrotnie widziałem, ze w tym kraju możliwe jest wszystko. Wiec nie zdziwię się jak usłyszę o ej9 4x4 ;) powodzenia.

BUBA
27-04-09, 23:04
wielkie dzięki mickar, przyda się bo coś wizja najbardziej optymistyczna jest marna, chyba, że ktoś pomoże

buster_11
27-04-09, 23:20
Ehhh popatrz sobie w moj temat może cos Ci sie przyda i zycze powodzenia

P.S. o tarczach zapomnij raczej i raczej o stałym tez zapomnij

zabas
28-04-09, 10:16
poszukaj sobie V gena RTSi bo takie wersje wychodziły seryjnie z napedem 4x4 kolega o nicku RTSi własnie na tym forum taka ma ale chyba galerii nie ma. V gen w sedanie.

michalm320
28-04-09, 15:16
Kiedyś na allegro była do sprzedania V gen. w sedanie właśnie z napędem 4x4....jak dobrze pamiętam to jakaś meksykańska wersja chyba była....

tu popatrz:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.honda.co.jp/factbook/auto/CIVIC/19870909/image3/021-001.jpg&imgrefurl=http://forum.donanimhaber.com/m_25890270/tm.htm&usg=__hghiPiY1_5CzQujK2OvarH39DLA=&h=276&w=400&sz=28&hl=pl&start=11&um=1&tbnid=pL3-ylqxPVU8kM:&tbnh=86&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dcivic%2BRTSi%26gbv%3D2%26hl%3Dpl%26lr %3D%26sa%3DN%26um%3D1

BUBA
28-04-09, 16:03
z tym rtsi to juz obczaiłem, nikłe szanse narazie, mogę czekac w nieskonczoność aż się pojawi na rynku na sprzedaż (najlepiej na częsci) oprócz rtsi wychodziła jeszcze rtx czym się tam różniła w napędzie, ale jest chyba jeszcze rzadsza. Chyba pojdę w cr-v.
wkurzające tylko to, że nie ma stałego awd. Co tu zrobić.

YETI
01-05-09, 11:47
w tym temacie przychodzi mi do głowy honda shuttle z dołączanym tyłem. Kiedyś widziałem temat jakiegoś CRXa z tyłem od shuttle.

Poza tym, może nie warto szukać w ogóle w hondzie. Może warto od razu poszukać jakiegoś napędu z subaru czy mitsubishi? Niezależnie co zrobisz to i tam będziesz miał sporo rzeźby ;) Silnik od mitsubishi już widziałem w hondzie

soldi
01-05-09, 17:31
crv ma silnik b seria, shuttle d seria

BUBA
01-05-09, 18:12
tak i skrzynia od cr-v pasi do b-serii a ja mam zamiar mieć b-serie.
poza tym łatwiej dopasować mocowanie wahaczy od cr-v niż od czegoś innego.
nie wiem nawet czy nie pasują od razu od I gen. skrzynia plug & play wiec będzie od cr-v zawieha tez
ewentualnie most i wal inny ale czy ma sens kombinowanie skoro jest dopasowane? bardziej
mnie martwi to ze nie jest staly napęd tylko dołączany, trzeba coś wykombinować, żeby działało
na stałe przy czym nie było za głośne ( bo podobno jest) i działała blokada tylnego mostu (bo sie czasmi przyda).

subaru itp maja calkiem inne wszystko wiec nie wiem czy warto o tym myslec. a silnika hondowskeigo nie zaminie na zaden inny, bo to juz honda nie bedzie, to by była profanacja :D

YETI
01-05-09, 19:21
subaru itp maja calkiem inne wszystko

poważnie? :rolleyes:


a silnika hondowskeigo nie zaminie na zaden inny, bo to juz honda nie bedzie, to by była profanacja :D

napęd 4x4 nie jest domeną hondy. Samochody AWD występują incydentalnie. Zamiast rzeźbić przednionapędówkę może warto kupić gotowe auto z napędem na cztery łapy. Szkoda wyważać otwarte drzwi.

BUBA
01-05-09, 19:47
poważnie? :rolleyes:



napęd 4x4 nie jest domeną hondy. Samochody AWD występują incydentalnie. Zamiast rzeźbić przednionapędówkę może warto kupić gotowe auto z napędem na cztery łapy. Szkoda wyważać otwarte drzwi.

czemu nie, ale jaka honde? przeciez nie zrobię shuttle, cr-v albo hr-v na sporta :D a inne sa poza zasięgiem.
a ta rzeźba to bedzie rarytas, nie ma takich wiele a będzie bardzo ciekawa zabawa przy realizacji projektu i uzytkowaniu pozniejszym auta, a to najwazniejsze. nie zamienie hondy na inny. ta mi sie podoba i chce ja zrobic. na poczatku rozwazalem opcje fwd i zamiast oem lsd wsadzic płytkową szperkę ale to nadal przy starcie słabo, a docelowo planuje sporo koni i fwd nie starczy. jak awd się nie sprawdzi to łatwo wrocic do fwd. Chcę spróbować bo to wyzwanie, a ja lubię je.

YETI
01-05-09, 20:04
czemu nie, ale jaka honde?
złe podejście

nie zamienie hondy na inny
skuteczny napęd 4x4 już wynaleziono, szkoda kasy i czasu na rzeźbienie. Kiedyś w szkole słyszałem o gościu, który produkował animacje rzeźbiąc klatki w płytach gipsowych. Ponoć dzięki takiemu rozwiązaniu jego dzieła zyskiwały na artyzmie. Ja uważam, że gość jedynie zmarnował spory kawałek swojego życia, przez to że nie używał kompa. Widzę też, że planujesz podobne "wielkie dzieło".

BUBA
01-05-09, 20:46
wiele rzeczy wynaleziono, ale jak sie nie ma tego co się chce to trzeba sobie poradzić z tym co się ma. A czas po to jest żeby go ciekawie spędzić, pieniądze po to żeby je ciekawie wydać. Pokochałem Hondę i przy niej zostanę. To hobby a tu sie nie liczy kasa i pieniądze, wazna satysfakcja i efekt. Szkoda, że tego nie rozumiesz :D

YETI
01-05-09, 22:12
Odpowiedz sobie na pytanie: Po co Ci civic 4x4? W czym będzie on lepszy od już istniejących konstrukcji?


jak sie nie ma tego co się chce to trzeba sobie poradzić z tym co się ma.

Jeżeli masz samochód, to znaczy, że możesz go zawsze sprzedać i kupić nowy.


Pokochałem Hondę i przy niej zostanę. To hobby a tu sie nie liczy kasa i pieniądze, wazna satysfakcja i efekt. Szkoda, że tego nie rozumiesz :D

Jeżeli pasuje Ci takie rzeźbienie, to ok. Jednak wydaje mi się że środki są niewspółmierne do zysku...

BUBA
02-05-09, 11:52
wydaje mi się, że koniec tematu bo i tak się nie dogadamy. Popatrz na wszystkie mega projekty potworów na forum i zadaj im to pytanie po co im takie samochody? przecież na pewno nie do pracy. Pozdrawiam

Pati
04-05-09, 21:57
samochód ma być do *******alania na wprost czy na winkle?
crv 1gen jest zbudowany na płycie civica. mniej więcej...

BUBA
04-05-09, 22:06
I na wprost i na winkle, do street'u, od czasu do czasu dla fun'u na 1/4, a i ciasnymi sprawnościowymi nie pogardzę, obecnym ej9niezle mi idzie tylko samochod jużnie daje rady - zawieszenie hamulce i moc. ale to sie zmieni :D
4wd chcę zrobić aby trakcja była moja bo przy turbo ciężko ją znaleźć. Poza tym fwd mają wszyscy dlaczego ja nie mogę mieć innego?

Pati
04-05-09, 22:14
no to napęd z hondy nie ma sensu. policz sobie nakłady finansowe na zrobienie tego co chcesz zrobic i sprawdz ile kosztuje evo.

BUBA
04-05-09, 22:21
evo -60k-70k zl i niecałe 300KM, dużo ich jest i to nowszych i szybszych, żeby wydusić 400KM trzeba pewnie jeszcze ze 20k dołożyć a to juz pod 90 podchodzi.

jaka honde jestem w stanie zrobić za 90k ???

wydaje mi się, że za połowę tej ceny można mieć hondę, która będzie jeb%$#$% wszystkie evo.

Look_As
04-05-09, 23:09
zrobić się da, dostępność części żadna. ściągaj z japoni coś na części albo same części, albo licz na cud że dostaniesz 5 lub 6 gen u nas na części i przełożysz zawieszenie i napęd i do tego 4x100. ja trafiłem 6 gen i mam komplet do przekładki. buster trafił rtsi przełożył i wyniki conajmniej wymierne :D niemniej jednak uważam że on jak i ja mieliśmy mega dużo szczęścia bo ten temat ciężki.

z szutla można przęłozyć ale raczej do 4 gena, bo tam zawiszenie z tyły to samo, tyle że sprzęgło na linke i wał z wiskozą.

do 5/6 gen tylny dyfer to to samo co hrv i crv. trzeba by zdobyć tylne zawieszenie i bak, ale jak wyżej - części praktycznie nie do zdobycia...

BUBA
04-05-09, 23:13
a co wyżej?
dopasować tylne zawiesznie od crv ( i to mnie martwi najbardizej, czy i jak podpasuja mocowania wahaczy, tu najwiekszy problem)
skrzynia od b20z, wal, most i heja
przejde na 5x114,3 dlatego pytalem na innym temacie czy podejdą przednie wahacze ze zwrotnicami od preli h22 5 gen. bo ona mia 5x114,3

Pati
05-05-09, 09:10
z prali nie podejdą - pisałem w innym temacie.
za 70k zrobisz civica, ktory bedzie jezdzil podobnie do evo. na prostej moze bedzie szybszy, ale zawieszeniowo, prowadzeniem, przeniesieniem napędu, hamulcami, sztywnością nadwozia takie evo zdeklasuje civica.

buster_11
05-05-09, 10:11
No raczej sa male szanse zeby w zakretach civ był lepszy od evo :). Jedyne na co mozesz liczyc gdzie bedzie szybszy to prosta. Za 70k bez wiekszych trudow bedzie evo wciagal na prostej. Pewnych rzeczy raczej nie da sie przeskoczyc

BUBA
05-05-09, 11:26
Pati to tylko z itr podejda jesli 5x114,3 ?

Kupic evo to pojscie na latwize, a zrobic honde jezdzaca podobniejak evo to wyzwanie
poza tym te evo 6 za 70k to ochydne sa jak cholera a nastepny model to juz ponad 100k przekracza
sadze, za sporo taniej a nawet za polowe mozna zrobic dobra honde lykajaca evo na prostej, a w zakretach to macie racje, system przeniesiena mocy jest sprytniejszy i to bije honde. no nie wiem, nikt nie chce mnie wesprzec w projekcie ani dodac otuchy.

az tak bardzo bezsensowny i niewykonalny jest ten pomysl?

Konrad84
05-05-09, 12:43
http://www.motomax.pl/ ??

buster_11
05-05-09, 15:16
Buba pomysl jest *****isty i zycze Ci zebys go wykonal. Jest troche pracy napewno nad tym. Nie wiem tylko po co sie uparles na tym tarczowym 5x114,3, uwierz mi, ze taki zestaw jak jest u mnie juz daje spokojnie rade. Beben z tylu to nie jest takie zlo jak sie wszystkim wydaje. To, ze nikt Ci nie pomoze w tym to sie nie dziw bo jak do tej pory jedyna osoba, ktora zrobila z civica 4x4 na tym forum jestem ja a dokladniej firma promotoR, do ktorej jak masz jakies pytanie podejrzewam, ze mozesz sie jakos odezwac a noz widelec cos Ci doradza :D. Ja jestem ze swojego projektu baaardzo zadowolony. W tym sezonie moje auto bedzie jezdzilo zapewne tylko i wylacznie na 1/4, moze gdzies tam na koniec sezonu pojade na jakas rozete czy cos w tym stylu zeby zobaczyc czy sa wogole jakiekolwiek szanse zeby to naprawde szybko latalo po zakretach. A jezeli sie uda to w przyszlym roku bede mial specyfikacje zapewne czysto torowa o ile oczywiscie uzbieram odpowiednia ilosc gotowki. Jak nie to zostane przy setupie czysto na 1/4. Ja buduje auto zeby cos osiagalo w zawodach a zarazem po to zeby mozna tym bylo jezdzic rowniez na codzien. Nie wiem dokladnie jakiej specyfikacji Ty oczekujesz bo jezeli chcesz czysto na zawody, laweta i te sprawy to da rade rozwiazac problem zeby ten naped nie byl dolaczany. A tak jak wczesniej juz kilka osob pisalo evo z tego nie zrobisz, mozesz sie jedynie zblizyc, ale w zakretach moim skromnym zdaniem nie bedzie szans. Na 1/4 da rade za ta kwote (porownujac wydana kase) loic takie evo jak chcesz.

BUBA
05-05-09, 17:15
dzięki buster. tego potrzebowałem. jeśli chodzi o 5x114,3 to nie upieroam sie przy tarczach, to jest rozstaw na bebnie w crv 1 gen. (220mm). na rti, rtsi albo rtx niemam co liczyc,a nawet jesli to cenowo bardziej sie oplaca pokombinowac z napedem od crv a niema crv 4x100. skoro z tylu musi byc 5x114,3 to na przod tez trzeba cos wydumac. jedyne co to itr zostaje i tak bede czychal najakiegos. chce kupic calego itr rozbitego zeby motor i przednia zawieche do mnie przelozyc no i pare gratow moze jeszcze sie nada. beben z tylu juz sie z nim pogodzielm. w sumie traz mam 180mm i jest ok, rekaw jest nieziemski, doslownie przy kazdej predkosci blokuje tyl. a od crv bedzie 220mm to tylko lepiej. ewentualnie cos nad chlodzeniem pomysle zeby cieplo z bebna lepiej odprowadzic. samochod bedzie do streetu. bardziej uniwersalny niz konkretnie do 1/4 czy toru. na codzien tez ma sie nadac. w zwiazku z tym ze turbo zawita, opusci mnie trakcja. wszyscy maja ten problem ja chce go rozwiazac i pokazac ze sie da i to "prosto". a 400KM w fwd slabo sie trzyma, a nie chce na 1st biegu uwalniac 250KM i tak stopniowo. w awd bedzie mozna od razu wszystkie na raz i to bedzie wrazenie.
mam bardzo powazne plany odelzenia go i zrobienia cos na styl demo car, ale nie wiejski tuning, bedzie oryginalna bryla ale wizualnie bedzie jedyny w swoim rodzaju,a napęd i motor to bedzie taka wisienka na szczycie tortu, albo na odwrot zalezy kto co uwaza za wazniejsze. Ten silnik i naped to moje marzenie i chce je zrealizowac przy okazji budowy samochodu pokazowego mojej firmy (przyszlej firmy) Ogorm pracy przede mna bo musze caly samochod rozebrac ale jak juz zaczne to chce miec wszystko co potrzebuje zeby nie robic tego 2 lata. Heble na przod sa, byly i na tyl ale sie koncepcja zmienila (moze ktos chce kupic swap eg6 na tyl jak nowy oderestaurowany, niedlugo wystawie) potrzebny motor i naped. kupilem mc2 zeby motor wymontowac, ale za bardzo mi sie spodobala jazda nim i szkoda mi pozbawiac go serca, sprzedam i bedzie na b18c6. w zwiazku z tym ze tyl crv jak mowilem wczesniej ma 5x114,3 to musze i przod taki znalezc. integra, bo od preli krzyczycie ze nie pasi. jak integra to widze ze za 16k mozna kupic rozbita dc2 z motorem i przodem jaki potrzebuje wiec poczycham troche na takom moze ktos przywiezie. chyba ze ktos ma pomysl jak znalezc rozbite dc2 w japonii. no i tak to wyglada. tak sie rozpisalem ze pewnie nikomu nie bedzie sie chcialo tego czytac.
a propo evo. marzy mi sie lojic taka niepozorna hania te cwaniaki co mysla za maja najszybsze i najlepsze wozy, a zadko kiedy umieja jezdzic, czesto tylko na prostej, otworzyc wrota stodoły i wypuscic stado koni.

yyy. sorki ze tak duzo :D

Pati
05-05-09, 20:13
podsumuje dwoma słowami: bzdury tam piszesz.
skompletowanie czesci zajmie Ci rok. zlozenie tego do kupy kolejny. tu masz gotowe: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8470009
brniesz w ślepy zaułek...

BUBA
05-05-09, 21:28
Partyk ty to potrafisz porządnie podsumować człowieka.

No nic, dzięki wam bardzo chłopaki, rozwiązanie problemu zachowam dla siebie bo wiedzę, że nie wszyscy to akceptują.

ps. jakie sa realne koszty porządnego b18c6 turbo na 400KM? Przyjmijmy, że swap z osprzętem jest, samo przygotowanie z włożeniem, widełki cenowe.

Pati
05-05-09, 21:59
korby z tłokami +/-3500, zlozenie silnika +/-1500, wsadzenie silnika +/-1200, dolicz przerobke wiązki, strojenie - sprawdz cene s300 na stronie ecu performance. koszty kolektora wydechowego, turbosprezarki, intercoolera, wastegate, bov, orurowanie, wtryski, uklad zaplonowy. plus jakies zegarki by sie przydały, bla bla bla. po zsumowaniu to daje... duzo.
aha - 400hp to igranie z ogniem w seryjnym bloku, a jak ma być dobrze to doliczyłbym tulejowanie +/-4200.

BUBA
05-05-09, 22:04
nie czytasz ze zrozumieniem....
w sumie z tulejowaniem 20k ???

Pati
05-05-09, 22:08
masz na mysli ze zanosisz seryjne b18c6, a odbierasz zatulejowane, zakute, z calą stertą gratów, odpalone, dotarte i mające 400hp?

BUBA
05-05-09, 22:20
taa...

Pati
05-05-09, 22:24
z turbosprezarka i gadzetami, moze byc mało.

BUBA
05-05-09, 22:25
25k??

Pati
05-05-09, 22:27
bardziej realne. plus cena silnika.

BUBA
05-05-09, 22:28
to wraz z b18c6 mamy połowę evo tego co podałes wczesniej. 3k za nepedę plus robocizna (moja bo sam potrafię trochę zrobić) To co tu jest niewspółmierne?

a ile trzeba wpompowac w to evo zeby cokolwiek przerobić? np do 400KM dojsc, bezpieczne 400KM to pewnie kucizna to 15-20k??

qwerty1
05-05-09, 23:16
a brałes pod uwage ze ten naped moze za dobrze tej planowanej mocy nie zniesc?
no i napewno nie mysl ze za zrobienie napedu to Cie wyjdzie 3000 nawet jak bedziesz robil sam.

Hikiel
06-05-09, 01:11
Bujasz w oblokach troche.

Chcesz *******alajace auto na cwiare? kup fure od Tieesto.

Chcesz zadupiac w zakretach? Kup Evo. Oprocz tych podanych kwot przez Patiego dolicz nieplanowane wydatki, ktore ZAWSZE sie pojawiaja + to co sie wysra podczas roboty i zaraz po zlozeniu.

Poskladasz to wszystko w koncu i sie okaze ze za kupe siana masz 15 letnie auto z dolaczanym tylnym napedem..

BUBA
06-05-09, 03:56
dobra, jeszcze jedna osoba niech mnie skrytykuje i odpuszczem. wygraliście.
Bedzie fwd i b18c6 turbo. nie chce evo (narazie) nie ma frajdy z 9000 obr/min i vtec'a. moze jak mnie honda znudzi to bedzie evo, ale to juz konkterne 500+ KM

a nawiazujac do silnika i schodzac z tematu napedu to lepiej modyfikowac c4 czy c6? do tych 400KM, c4 dwa razy tansze, ale kiepscizna z kanalami i czyms tam jeszcze a i tak pompe oleju od c6 lepiej wsadzic, prawda?
jak sie maja koszty doprowadzenia c4 aby mozna było modyfikowac w nim to co w c6 od razu? i jak to sie ma pozniej do mozliwosci silnika? rozumiecie?

...Bartuś...
06-05-09, 13:27
Co by nie powiedzie możesz kupić od Matiego B18C4 Turbo podkręcone na 412km...I tylko zeswapowac tak jak to zrobił Tiessto :p

kuba_guzik110
07-05-09, 09:14
Buba ja bym robil to co sobie wymarzyłeś też mam takie chore plany i jak tylko skończe studia i bede miał troszkę więcej kasy będe je realizował. Co do hebli masz na sprzedaż tarcze 262mm z rozstawem 4x100??

Hikiel
07-05-09, 09:36
Kup auto od Matiego. W tej chwili za taka kase ciezko dorwac co lepszego.

BUBA
07-05-09, 16:09
Jakiego Matiego, jakie auto. nic mi nie wiadomo o jakims b18c6 turbo na sprzedaż a jeszcze z autem.

kuba_guzik110 ja mam poliftowe ej9 wiec nie musze zmieniac zwrotnic i zakladam tylko zaciski od legenda i bede mial na sprzedaz te od 262mm zaciski ale to pozniej bo teraz tego nie zakladam, chce wszystko skompletowac, nie wiem kiedy sie wyrobie. A na tył to mam od eg6 ale jak nie bede realizowal tego 4wd to zostawiam je tylko troche zmodyfikuje. jeszcze przemysle temat.

Pati
07-05-09, 16:32
to auto: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10898

ches7
19-08-09, 13:16
a nie mozna np naped od evo 1,2,3,4 tam wcisna jak to robia w mitsubishi colt np ?

LIO
19-08-09, 13:18
mozna od Patrola GR...

hayboss
12-12-11, 23:18
wiecie co mnie zastanawia gość chce coś zrobić coś innego i wszyscy go krytykują
po 1 moje zdanie jest takie to tuning polega na personalizowaniu auta a nie robieniu tego co wszyscy , po 2 takie evo może kupić sobie każdy kto ma kase , po 3 było juz tych przypadków od ch.....ja gdzie wszyscy krytkowali a potem pjali z zachwytu ,i na koniec kiedy tuning był rozsądny i opłacalny ...

lozek
12-12-11, 23:27
I po co sie bawisz w archeologa...