Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak rozebrac wentylator nawiewu



Furious
10-01-05, 13:27
Witam!
Dzisiaj zabralem sie za wyczyszczenie wentylatora nawiewu... pare lisci wyciagnalem ale chcialem tez zdjac cały ten krecący wiatrak aby wyczyścic trzpień bo chodzi troszke ciezko, a po wyczyszczeniu i nasmarowaniu moze byloby tez troszke ciszej. Niestety nie mialem pojecia jak to zrobic. Odkrecilem z tego wentyalora pozostale 2 srubki zdjąłem obejme z końca trzpienia i nic... nie moglem tego zdjąć, rozbierał juz ktoś ten wentylator?
Civic 5g, Dzieki

LIO
10-01-05, 14:10
Ten plastikowy walec/wiatrak jest dosc ciezko zalozony, ale jesli zdjales z góry t obejme, to proponuje podlozyc pod spód dwa duze, plaskie srubokrety i podwazac na calej powierzchni, jak da rade to delikatnie popsiukac jakims WD-40 moze cos tam splynie. Jest ciezko, ale da rade. Potem kolejna obejma i po kolei zdejmuj podkladki i wszystko co tam jest, tylko ukladaj sobie w kolejnosci zeby potem dobrze to zlozyc, bo troszke tego jest. Zeby wyjac caly mechanizm ze srodka, to musisz jeszcze w trakcie zabiegu wyjac blaszki od zlacza elektrycznego, odkrecic od spodu chyba dwie male srubki. Dobrze jest oczyscic i nasmarowac te 2 szczotki ze sprezynkami, które tam sa oraz dolne lozysko.
Mam taki jeden na zbyciu, juz kilkakrotnie rozbierany, ale jest glosny, bo pekl mi magnes i potem musialem go kleic, no i silniczek delikatnie o niego ociera, wydzielajac nieprzyjemny dzwiek. Kupilem drugi i przelozylem do starego cifa. :-)

Furious
10-01-05, 14:23
ok thx, przy najblizszej wolnej chwili poproboje znowu :)

ashen
11-03-05, 22:01
Mi natomiast nie działa dmuchawa na 1 i 2 położeniu. Na 3 i 4 jest ok, Co mi siadło? Jaki będzie koszt naprawy? Zrobię to sam ?

ksiu600
11-03-05, 22:36
prawdopodobnie opornica albo coś w instalacji ! ale na 90% opornica

jamal
11-03-05, 22:40
a mam pytanko gdzie sie ten wentylator znajduje ?:( bo niemam zielonego pojecia a tez bym musial troszke go przeczyscic bo glosno chodzi :(

Zbyszek
11-03-05, 22:40
Padł Ci tzw. "rezystor dmuchawy" w ASO jakis 160 PLN :-)
Mozna kombinowac samemu naprawiac ale to upierdliwa robota.
Trzeba znalezc odpowiedni drut oporowy, zwinac spiralke i umocowac (nie da sie lutowac ze wzgledu na temperature pracy spiraliki).
Te rezystorki umocowane sa na plytce z wtykiem przykrecanej w okolicy wentylatora.
Powodzenia

bruner
10-12-05, 13:44
czy wiecie jaką opornośc maja poszczegolen rezystory? W hyundaiu pony mialem ten sam problem i wymienilem na rezystory porcelanowe i dzialalo jak trza :) tyle ze tam mialem schemat z rozpisanymi oporami a tu lipa, w manualu do hondy jest to rozrysowane ze sa rezystory ale opornosci zoltki nie podali :)

ppm702
10-12-05, 13:52
zawsze można się uśmiechnąć do kogoś, kto ma angola, żeby dokonał pomiarów :) Kto chętny :?:

wunat
10-12-05, 15:31
dzisiaj z remem to robilismy (no dobra, ja nadzorowalem ;] ). wieczorem postaram sie dac opornosci.

MacK
10-12-05, 16:47
czy wiecie jaką opornośc maja poszczegolen rezystory?
http://www.hondapodkarpacie.pl/viewtopic.php?p=1137#1137 :wink:

rem36
10-12-05, 17:34
bruner napisał/a:
czy wiecie jaką opornośc maja poszczegolen rezystory?

http://www.hondapodkarpacie.pl/viewtopic.php?p=1137#1137

u Wunata wyszlo zupelnie co innego :) Zreszta opis ma sie pojawic to potrzymam jeszce wszytkich w napieciu :)

yjaro
10-12-05, 23:01
ja tez miałem uszkodzony I i II bieg nawiewu wyjąłem płytke z opornikami która znajduje się na górnej częsci wentylatora za schowkiem ( troszke kłopot z odkręceniem dwóch wkrętów mocujących ta płytke), poprosiłem kolege radioelektronika i bez problemu zlutował dwa przerwane druty oporowe. teraz działa bez zarzutu na wszystkich biegach. Jak cos daj znac na emaila CHĘTNIE POMOGE.

bruner
11-12-05, 10:52
Dzieki ale juz znalazlem tą instukcje, zaraz po napisaniu mojego posta na temat opornosci.
Okazlo sie po wykreceniu ze przepalil sie najgrubszy drut biegu 3, wymienilem go na rezystor ceramiczny 0,56 bo nie bylo 0,6 ohma i dziala jak trzeba, ale jak sadze te dwa nastepne przepala sie za jakis czas, bo stracily powloke ktora miala chlodzic. Ale koszt opornikow jest w zasadzie zaden robota tez wiec bedzie dobrze. To bylo mi potrzebne do Civica kumpla, w moim jest narazie ok. Przy okazji chcialem wyjac dmuchawe i oczyscic z lisci ale nie dalo rady je wydlubac, po odkreceniu 2 srub powinna wyjsc ale cos ja trzymalo, mam wrazenie ze po dzwonie jaki honda dostala te plastiki wewnatrz albo sie przemiescily albo cos sie zlamalo i blokuje silnik. W kazdym razie przy okazji filtr przeciwpylkowy wyczyscilem, i o dziwo w tej wersji byla plastikowa ramka do mocowania w niej filtra i potem wsuwania, u mnie tego nie ma. Filtr wsunałem sam. Czy w kazdym civicu jest taka ramka w ktora sie wsuwa filtr bez wyjatku. U niego filtr wsuwa sie z przodu kanalu u mnie od dołu.
Nadmienie ze jego civic to kombi 99 moj hatchback 98

MacK
12-12-05, 10:40
Czy w kazdym civicu jest taka ramka w ktora sie wsuwa filtr
4 i 5 gen nie ma, anglik 5D już ma

bruner
12-12-05, 10:51
A moja to chyba gen. 7 :) z 97/98 :)

siemaR
12-12-05, 13:01
A moja to chyba gen. 7 z 97/98
6gen przed faceliftem, jeszcze musisz się troche nauczyć młody Jedi :D

bruner
12-12-05, 13:47
nie wazne o generacje, pomylilem sie. Lepiej powiedz co z ta dmuchawa? :)

jacek5m
09-01-06, 21:57
Czesc,

D14a8 '98 aero --> regulator dmuchawy !!!

Jakie wartosci ohmowe opornikow ceramicznych mam zastosowac ??

bruner
09-01-06, 22:52
Oporności (http://www.hondapodkarpacie.pl/viewtopic.php?p=1137#1137)

jacek5m
10-01-06, 14:42
no wlasnie jakie !!!
napisalem to samo tylko innymi slowami, a odpowiedzi nadal nie mam !!!

bruner
10-01-06, 14:53
Mistrzu masz jak byk napisane na schemacie 0.6, 2.0 i 2.6 Ohm.!!!
Oczywiscie 12 V w obudowie porcelanowej max W jake bede ale to chyba 20 W byly te co wymienialem kumplowi.

jacek5m
10-01-06, 17:00
spoko spoko
widzialem, ale zasugerowalem sie postem ze, dla civic >95 te wartosci sa inne,
jak pisali poprzednicy

ale ok :D
juz wszystko jasne
za wysokie cisnienie ;) wywolane moim postem :D i za rade wlk dzieki

Pozdr
J :D

bruner
10-01-06, 17:26
Luz. Lutuj i daj znac czy dalo rade :) Te z ciensze sprenzynki maja wieksza opornosc i grubsze odwrotnie :)

dejvt
04-05-06, 20:34
Witam jurto ide do elektryka. Moge prosic zeby ktos dokladnie powiedzial co mam kupic ? Tylko spiralki oporowe ? o jakiej mocy czy jakie to maja byc ?

cyt z forum
"ja kupiłem dwa rodzaje: 1500W oraz 800W obie 230V "

takie mam kupic ? prosze jeszcze powiedziec o co chodzi z tymi ohm.. Skad mam wiedziec gdzie jakie spiralki mam przylutowac ? tam sa jakies oznaczenia ile maja ohm czy co ? ?

rem36
04-05-06, 20:38
zrob to na oko, rzad wartosci masz podany, podlacz iles tam omow wlacz i sprawdz czy to dobra predkosc dla danego biegu, jak zaszybko to daj wiecej zwojow jak zamalo to kilka odejmij.