PDA

Zobacz pełną wersję : Falujace obroty po mini-me



mbroberto
25-04-09, 08:55
Mam takie pytanko.Zrobilem mini-me z D15B7 na D16Z16.Zrobilem juz nim 600 km ale mam dwa problemy.Pierwszy to taki ze bardzo faluja mi obroty tzn jak wlacze swiatla,klime,radio i na wolnych obrotach bede chcial skrecic kierownica to obroty spadaj mi do zera i wylacza mi sie nieraz auto.Co mozna z tym zrobic??
Druga sprawa to wyskakuje mi blad podczas samodiagnostyki: blad 41 czyli grzalka sondy lambda lub jej obwod.Pokazuje jeszcze mi jeden blad 12 od recyrkulacji gazow wylotowych.Takie bledy wyskoczyly mi kiedys jak montowalem CAI i kolektor wydechowy z kwasowki.Wyjezdzilem 1000 km i zgaslo.Sonde byla sprawna przed mini-me a nie ruszalem jej, wiec to raczej nie uszkodzona sonda.Autko to Honda civic coupeVgen.
Co moze byc tego przyczyna?

siemens_15
25-04-09, 10:34
Co do pierwszego problemu to sprawdź krokowy

_Z_I_K_
25-04-09, 15:24
mieszanka, zaplon, mi od czasu do czasu gasnie

PeJot
26-04-09, 17:57
Pewnie auto pasowałoby wystroić, kilka kucyków tez dzięki temu dojdzie :)

Macias_OS
27-04-09, 15:23
kompa powinienes miec od d16z6 czyli P28 - masz takiego? co do spadania obrotów sprawdź alternator

_Z_I_K_
27-04-09, 15:57
jezeli ma kompa od z6 to mapy tez ma od z6 ludzie co wy wypisujecie, trzeba wystroic bo kupa bedzie a nie jezdzidelko

mbroberto
27-04-09, 15:58
Kompa mam przerobionego przez Furious.Krokowy to napewno nie jest bo go przeczyscilem.A jak sprawdzic alternator?Jak go jeszcze wystroic??

albin3
27-04-09, 19:55
Jeśli włożysz inny silnik i nie zmienisz oprzyrządąwania tzn.czujników itp.to myślę ,że będą kłopoty.Każdy silnik ma swoje parametry .

Alternatora się nie stroi.To jest prądnica .

mbroberto
27-04-09, 20:30
Ale ja nie zmienialem silnika tylko glowice a chodzilo mi jak wystroic jeszcze silnik?:)

Macias_OS
28-04-09, 09:02
jak powiedziales furiousowi ze robisz minime, to pewnie zgrał Ci na eprom juz poprawioną mapą... sprawdz jakie napiecie daje alternator na jałowym i pod obciążeniem np gdy włączysz swiatla

carlos
28-04-09, 12:14
moim zdaniem przede wszystkim sprawdź kostki przy przewodach oraz samą sondę. czasami kabel zwyczajnie gdzieś nie łączy

emg
30-04-09, 23:10
falujące obroty to może być problem z mapą (paliwo/zapłon), odpowietrzeniem, układem ładowania/napięciowym

mbroberto
04-05-09, 21:27
Samochod byl u elektryka i mechanika niby wszystko spoko a check jak palil tak pali sie nadal i tak samo z tymi obrotami.
A jakie powinny byc obroty po zmianie na mini-me?Bo moze mam za niskie obroty i powinienem lekko je podkrecic?

mbroberto
09-05-09, 11:49
Nastepne pytanko mam.Czy krokowy jest taki sam w D15B7 i D16Z6?Czy takie same sa przepustnice od tych dwoch silnikow?

tfidos
10-12-09, 09:50
Nie będę zakładać nowego tematu.
Mam problem z obrotami (po mini). Jak silnik się zaczyna nagrzewać to już zaczynają się problemy z obrotami. Potrafią zacząć tak spadać ze zaczynają falować 500-1000( prawie gaśnie - ale po spadku na 500 podbija ) i tak w kółko.
Krokowy wyczyszczony, przepustnica(z H22) czysta. Lewego powietrza na 99% nigdzie nie łapie - chyba wszystkie możliwe węże podciśnienia sprawdziłem. Macie jakiś pomysł?

81saren
10-12-09, 12:49
Macie jakiś pomysł?
Tak wystroic auto .. Komp p28 ogarnia pojemnosc 1,6 wy macie glowice 1,6 blok 1,5 inne dawki paliwa itp
Ja bym sie zastanawial nad wystrojeniem i miec to z glowy , pozatym dopiero to zacznie wtedy jezdzic teraz to jest taka kupa nie Vtec . Panowie Stroic sie .

Tompro
10-12-09, 12:51
Nastepne pytanko mam.Czy krokowy jest taki sam w D15B7 i D16Z6?Czy takie same sa przepustnice od tych dwoch silnikow?

Są takie same.

Co do strojenia to można też wrzucić rom z przeliczoną dawką paliwa na 1,5 i będzie śmigało. 1,5 roku jeździłem na minime bez żadnego strojenia a miałem tylko zmienione mapy paliwa pod pojemność 1,5.

81saren
10-12-09, 18:33
miałem tylko zmienione mapy paliwa pod pojemność 1,5.
Hmm taka witamina C na goraczke ... lepiej raz pozadnie sie wytroic i miec wszystko z glowy

Tompro
10-12-09, 18:40
Hmm taka witamina C na goraczke ... lepiej raz pozadnie sie wytroic i miec wszystko z glowy

Zależy kto co lubi, ja nie planowałem za długo przy 1,5 zostać więc po co to stroić i wydawać kase? Teraz już siedzi H22A i się powoli kończy auto składać ;) Jak to się mówi pojemności nie oszukasz. Po minime jedzie lepiej ale jakoś tak jest niedosyt.

A co do strojenia to jak robić porządnie to od razu wyregulować kółkiem wałek i ustawić mapy paliwa oraz zapłonu. Samo ustawione paliwo to też takie połowiczne strojenie.

tfidos
12-12-09, 14:59
Ja bym sie zastanawial nad wystrojeniem i miec to z glowy , pozatym dopiero to zacznie wtedy jezdzic teraz to jest taka kupa nie Vtec . Panowie Stroic sie .pomyslalem ze masz 100% racji
dlatego podlaczylem P06 z D15B7 zeby sprawdzic, jak auto zachowuje sie na mapach do 1.5
niestety dalej obroty tak samo raz faluja raz nie faluja

jest podejrzenie na krokowy albo mapsensor

takze nie jest regula, ze bez strojenia nie ma jezdzenia. teraz pojechalbym sie wystroic, wgrac dobre mapy, wyplacil za to pare stowek, a obroty dalej by wariowały pewnie ;)