PDA

Zobacz pełną wersję : Napinacz do paska rozrządu



lukas-comp
07-03-06, 16:43
Zbliza sie wymiana paska rozrzadu w D14Z6 (SHHEU7.....), dlatego mam pytanie: co jest wlozone jako oryginal ?
Czy ktos kupowal zamiennik (gdzie i ile kosztowalo? :) )
Czy oprocz napinacza i paska trzeba wymieniac cos jeszcze (czy warto wymieniac srube, sprezyne + podkladke pod sprezyne ? )

Thx za odpowiedzi :)

MichalG
07-03-06, 20:53
Czy oprocz napinacza i paska trzeba wymieniac cos jeszcze (czy warto wymieniac srube, sprezyne + podkladke pod sprezyne ? )


Pompę wody.
Mówią, że z żadka wytrzymuje następne 120kkm i warto wymienić od razu, żeby dwa razy tego samego nie wyciągać.
ZTCP to ksiązeczka serwisowa sugeruje też wymianę tej pompy.

lukas-comp
07-03-06, 22:15
hmm bo w aso nic o niej nie wspominali :)
ile moze kosztowac taka pompa ? :)

MichalG
09-03-06, 16:23
hmm bo w aso nic o niej nie wspominali :)
ile moze kosztowac taka pompa ? :)

A to raczej dziwne, że w ASO nic nie wspomnieli.
W książce przeglądów stoi - 120.000/96 miesięcy - wymiana paska rozrządu, sprawdzenie autonapinacza, pompy wody*

* 3D z wyjątkiem TypeR, 5D z wyjątkiem 2.0L

To tyle. Co prawda Honda we własnej książeczce zaleca sprawdzenie, ale ja bym wymienił na Twoim miejscu i rolkę i pompę.

A ile to kosztuje to nie mam fioletowego pojęcia :)

BTW, czy typeR albo 2.0L mają łańcuch czy pompę wody na pasku wieloklinowym?

lukas-comp
09-03-06, 23:02
pompa wodna ok. 600zl :/
nie jest konieczna wymiana, jesli nie ma luzu na niej :D
koniecznie trzeba wymienic przy 240kkm
z tego co wiem type-r jest chyba na lancuchu

rem36
09-03-06, 23:07
ja wymienialem rozrzad w 6 genie teraz przebieg kolo 170k i seryjna pompa byla w stanie igla, wczesniej raczej eni byla wymieniana bo byla orginalna a sam pasek juz nie.... Rolka napinacza zato mial juz lekki luz ( nie wiem czy byla wczesniej wymieniona cyz nie ) tak wiec ja uwazam ze trzeba wymienic rolke i pasek a pompe sprawdzic.

Buczer
10-03-06, 09:17
To jakies herezje z wymiana pompy wody !! Przeciez to duze pieniadze, a ASO nie zaleca zadnej wymiany a jedynie sprawdzenie. Po co wymieniac? Zeby pozbyc sie szybciej kilkuset zlotych ?? Totalny bezsens .. na tej zasadzie mozna pol auta wymienic :) Mialem Civica 1.4 z 98 (nie wiem czy tak bardzo rozni sie nowy silnik 1.4 z 7 generacji) i wymiana paska rozrzadu przy 100 tys .. jak sprzedawalem auto mialo ponad 170tys i nic nie bylo z pompa wody robione !! Inna sprawa, ze auto bylo na prawde dobre i nic nie musialo byc robione (oprocz sprawy zwiazanej z wachaczem).

Ojciec ma Accorda 1.8 .. 200 tys juz wlasnie minelo. To co prawda inny silnik ale pompa wody nie tknieta ....

Nie ma co na sile sobie dorabiac kosztow w stylu - tarcze moze wytrzymaja 20 tys a moze 10 tys, to wymienie je np. juz teraz ;) W ten sposob to do 60 tys zaplacilbys za to fortune :D Jedziesz na przeglad i ASO o wszystko zadba, nie boj sie :)

MichalG
10-03-06, 09:29
To jakies herezje z wymiana pompy wody !! Przeciez to duze pieniadze, a ASO nie zaleca zadnej wymiany a jedynie sprawdzenie. Po co wymieniac? Zeby pozbyc sie szybciej kilkuset zlotych ?? Totalny bezsens .. na tej zasadzie mozna pol auta wymienic :)
Eeetam zaraz herezje. To że pierwszy raz o czyms słyszysz to nie znaczy że to nie istnieje. Nie zamierzam bronić teorii wymiany pompy (ja ją napewno wymienię ale do tego jeszcze dużo czasu) ale pomyśl, że Honda zaleca również sprawdzenie (nie wymianę) autonapinacza - a Ty jednak bez namysłu wymieniasz...


Ojciec ma Accorda 1.8 .. 200 tys juz wlasnie minelo. To co prawda inny silnik ale pompa wody nie tknieta ....

Ja miałem takiego Accorda i pompę wymieniałem (tzn. mechanik wymieniał - ja patrzyłem) - nie były to jakieś obłedne kwoty a pompa miała już jwój "jęk" nawet przy obracaniu ręką. Z tym nigdy nie wiadomo a nie zaglądasz do niej przez 120kkm czyli jak dla mnie przez 6 lat.


Nie ma co na sile sobie dorabiac kosztow w stylu - tarcze moze wytrzymaja 20 tys a moze 10 tys, to wymienie je np. juz teraz ;) W ten sposob to do 60 tys zaplacilbys za to fortune :D Jedziesz na przeglad i ASO o wszystko zadba, nie boj sie :)
Jakbym przy wymianie rozrządu miał dylemat, że pompa wytrzyma 20 a może 60kkm to wymieniłbym ją napewno - ona ma przejeździć natępne 120000 lub 6 lat!.

Co do ASO - to jest jak z każdym rzemieślnikiem. Jak Ty nie zadbasz to nikt nie zadba. A ASO w szczególności już PO gwarancji.

lukas-comp
10-03-06, 13:23
ja 120kkm robie w 2.5-3lata :mrgreen:
co do pompy okaze sie w poniedzialek
w jcauto w krakowie za napinacz powiedzieli 550zl (drozej niz oryginal w ASO) :/
to samo z klockami kaszanki 220zl (tyle co EBC)
chore ceny...

GENO
11-03-06, 16:02
U mnie stuknęło właśnie 119 000km i byłem się pytać co i jak z rozrządem. W ASO powiedzieli, że wystarczy sam pasek wymienić bo napinacz i pompa spokojnie wytrzymują do 200 000km :D

MichalG
11-03-06, 20:06
U mnie stuknęło właśnie 119 000km i byłem się pytać co i jak z rozrządem. W ASO powiedzieli, że wystarczy sam pasek wymienić bo napinacz i pompa spokojnie wytrzymują do 200 000km :D

Powiedz w tym ASO żeby Ci dali pisemne zobowiązanie do wykonania bezpłatnego remontu silnika w razie awarii rozrządu przy 199.999km :)

GENO
11-03-06, 20:20
:D :D :D

lukas-comp
11-03-06, 21:07
napinacz po 200kkm ?
glupota, wczesniej strzeli i bedzie trzeba remontowac silnik ;)

MichalG
11-03-06, 23:44
napinacz po 200kkm ?
glupota, wczesniej strzeli i bedzie trzeba remontowac silnik ;)

No właśnie, a jak pompa stanie? Wiem, że hardcore i pewnie z żadka się trafia ale IMHO równie prawodopodobne :)

Z drugiej strony, jeśli konstruktor wypisuje w książce gwarancyjnej "wymiana paska, sprawdzenie autonapinacza i pompy wody" to coś w tym sprawdzaniu jest. W końcu iluś niebylejakich inżynierów chyba nad tym pracowało a my to debatujemy jak mechanicy od siedmiu boleści... ;)

Zrobisz jak chcesz. Skoro robisz 120kkm w dwa/trzy lata to może tą pompę bym sobie faktycznie odpuścił jeśli jest OK, pasek i rolka musowo do wymiany. Ja przy swoich przebiegach ~20kkm rocznie wymienię i pompę i rolkę i pasek ale to wszystko za 6 lat :lol:

lukas-comp
12-03-06, 00:44
autko mam od lipca, a juz nabilem 37kkm ;)
w poniedzialej jade odstawic autko to sie wszystko ladnie obada
jeszcze tylko jakby ktos podal jakie sa fabryczne te elementy zalozone w hondzi ?
myslalem o pasku gates'a, ale postanowilem dolozyc te 100zl i zakupic oryginal w ASO
ceny, czesci itp podam jak wymienie :P

Nowy
12-03-06, 22:22
Witaj.

Bezwzględnie oprócz paska wymień napinacz. Z pompą daj sobie spokój. Poza sprawdzeniem, dla spokoju, tak jak piszą w książce. Ja w poprzednich moich civicach, a zrobiłem na nich 500kkm nie znałem problemu pompy wodnej. Wg starej szkoły wymieniałem płyn co 2 lata. Nie wiem, jaki to miało wpływ, ale na pewno nie skróciło resursu pompy. I na pewno wychodzi taniej. Jeżdżę ok 60 kkm rocznie i jeśli miałbym zmieniać pompę co 2 lata to dziękuję bardzo - sprzedaję EU7.

Pozdrawiam.

PS. Ostatnio paski Gatesa miały złą passę!!!

GENO
15-03-06, 19:48
U mnie stuknęło właśnie 119 000km i byłem się pytać co i jak z rozrządem. W ASO powiedzieli, że wystarczy sam pasek wymienić bo napinacz i pompa spokojnie wytrzymują do 200 000km :D

Powiedz w tym ASO żeby Ci dali pisemne zobowiązanie do wykonania bezpłatnego remontu silnika w razie awarii rozrządu przy 199.999km :)

Dają gwarancję na 120000 :D

Byłem dzisiaj z ciekawości się zapytać jak to faktycznie jest z tym napinaczem i pompą i jak u nich się zmieni pasek i sprawdzą resztę to dają gwarancję na następne 120000km ale tak przyjemność kosztuje około 400zł, nie dopytałem czy na piśmie :lol:

MichalG
15-03-06, 20:50
przyjemność kosztuje około 400zł

A orietujesz się ile kosztuje rolka?

lukas-comp
15-03-06, 21:44
w krezelu za rolke z napinaczem zycza sobie 154zl (juz zamowilem i czekam na dostawe)
pasek rozrzadu w arherze 170zl, robocizna 200zl

MichalG
15-03-06, 22:45
w krezelu za rolke z napinaczem zycza sobie 154zl (juz zamowilem i czekam na dostawe)
pasek rozrzadu w arherze 170zl, robocizna 200zl


To są ceny oryginałów czy zamienników?
Bo wychodzi, że gwarancja ASO jest droższa niż kompletny rozrząd :D Nie ma co ryzykować przedwczesnego (nawet darmowego) podnoszenia głowicy...

lukas-comp
15-03-06, 22:50
pasek oryginal, rolka z napinaczem zamiennik (oryginal nei pamietam, ale cos ok. 360-400zl i rozni sie tym, ze jest w pudelku + masz 3 elementy - sprezyna i inne badziewia, ktorych nie trzeba wymienic, ale mozna je dokupic do zamiennika za 50zl :D ) Zamiennik jest tej samej firmy co oryginal!

kamilwar00
10-04-06, 08:12
Pasek rozrządu japoński 112- , napinacz oryginalny 385- oczywiście cena ze zniżką Civic klub warszawa@wimsc.pl zapraszam Ostrobramska 38 a

[ Dodano: Pon 10 Kwi, 2006 ]
Pompa wody 182- , z wymianą zdecydował bym się po stwierdzeniu wycieku płynu chłodniczego drenażem pompy . Ale co mechanik to inne zdanie;)

[ Dodano: Pon 10 Kwi, 2006 ]
Jeszcze jedno , cena pompy ze zniżką 30% dla Civic klub nr klienta 003424

lukas-comp
13-04-06, 15:20
Pasek rozrządu japoński 112- , napinacz oryginalny 385- oczywiście cena ze zniżką Civic klub warszawa@wimsc.pl zapraszam Ostrobramska 38 a

[ Dodano: Pon 10 Kwi, 2006 ]
Pompa wody 182- , z wymianą zdecydował bym się po stwierdzeniu wycieku płynu chłodniczego drenażem pompy . Ale co mechanik to inne zdanie;)

[ Dodano: Pon 10 Kwi, 2006 ]
Jeszcze jedno , cena pompy ze zniżką 30% dla Civic klub nr klienta 003424

zamowione czesci przyszly w dwa dni! mila i fachowa obsluga polecam! :)
jutro jade wymienic rozrzad do ASO :mrgreen:

kamilwar00
15-04-06, 01:12
Przyjemności z jazdy życzę ;) Pozdrawiam i przepraszam ,że nie udało mi się odpisać na ostatniego maila , wszystko przez gorączkę przed swiąteczną:) Jeśli chodzi o felgi to nie będe w stanie pomóc . Do usłyszenia

borysss
01-07-06, 23:36
przed wymiana paska dzwonilem do 3 serwisow w kazdym mowiono mi ze po 120 tys. wymieniaja pasek a rolke z napinaczem sprawdzaja ,skoro serwis tak mowi i malo tego daje gwarancje za swoja robote nie pozostaje nic jak tylko pasek wymienic, od poczatku bylem nastawiony na wymiane kompletnego rozrzadu teraz juz nie:) a co do pompy hmmm jak padnie to padnie wtedy sie wymieni poki co nie mam zamairu wydawac kasy na cos co jest dobre .

lukas-comp
02-07-06, 12:48
hmm to mi w roznych ASO zalecali co innego i nawet w ksiazce gw. mam wpisane, iz przy 120tys wymiana napinacza jest konieczna, a nalezy sprawdzic pompe wody
gwarancji nie daja bo po 1. jest do 100.000km, po 2. daja gwarancje na pasek, ktory u nich kupiles i zalozyles i na nic innego gw nie dostaniesz
zreszta koszt 400zl za napinacz na 120tys km to nie duzo w porownaniu do 3tys za naprawe silnika!
dlaczego wiekszosc Polakow oszczedza na tym, na czym nie powinni :?: :shock:

MichalG
03-07-06, 10:07
awet w ksiazce gw. mam wpisane, iz przy 120tys wymiana napinacza jest konieczna, a nalezy sprawdzic pompe wody


Sprawdź jeszcze raz w tej książce bo jest zupełnie inaczej napisane:


W książce przeglądów stoi - 120.000/96 miesięcy - wymiana paska rozrządu, sprawdzenie autonapinacza, pompy wody*

* 3D z wyjątkiem TypeR, 5D z wyjątkiem 2.0L

lastom
08-06-07, 09:46
Podalcze sie do arch. watku.

Wlanie stuknelo 120K - zdecydowalem sie na wymiane paska i napinacza. Tutaj rodzi sie pytanie: Jakiej firmy kupic te elementy?

Dzieki i pozdrawiam

lukas-comp
08-06-07, 14:54
Oryginalny napinacz, a na pasku nie ma duzej oszczednosci, wiec tez warto oryginal ;)

agent
10-06-07, 11:23
Oryginalny napinacz, a na pasku nie ma duzej oszczednosci, wiec tez warto oryginal

A jakiej firmy jest oryginał (silnik 1.7 CDTI) ?

q33nyc
28-04-08, 22:44
Co to znaczy orginal ...??? jaka firma robi paski i rolki, napinacze dla Hondy...

skolopendra
28-04-08, 23:29
Co to znaczy orginal ...??

np Gates w zaleznosci od generacji będzie ich jeszcze kilka

Bono007
24-06-08, 12:25
Kolega zakładał ostatnio Gatesa, i goście w ASO się nie krzywili, więc chyba firma jest ok.Z tego co wiem to napinacze są tylko Hondowe, a zresztą jest to część którą się na tyle rzadko wymienia, że nie warto oszczędzać i wsadzać jakieś zamienniki, bo remoncik będzie kosztował trochę więcej (teraz mam ten sam problem w Subaru, tylko troche droższe są oryginały niż graty do Hondy ;)). W ogłoszeniach dałem wpis o napinaczu do D14z6 jeśli ktoś potrzebuje.

KUBI2410
07-02-09, 17:07
No pasek już kupiony Geitsa zostało już tylko zakupić napinacz i zastanawiam się nad GMB a facet ostro poleca mi SKF tańszy ale według niego lepszej jakości kojarzy ktoś tą firmę SKF. I ma ktoś może zapisany oryginalny numer rolki napinającej Hondy? do silnika D14Z6

wojtek5300
07-02-09, 21:04
kojarzy ktoś tą firmę SKF
Firam jest Ok Sprawdziłem w paru samochodach . Kupowałem rolki do skody i do accorda tej firmy Sprawdziły sie

Snajper_NSK
13-02-09, 14:33
Wiecie jak jest w 1.7 CTDI czy poza rolką napinajacą (napinacz) jest również rolka prowadząca?? Czy może jest tylko jedna rolka-napinacz??

KUBI2410
13-02-09, 17:04
No rolka napinająca kupiona jednak firmy Japanparts a na rolce pisze ''MADE IN JAPAN - NSK" CENA 380ZŁ

marko46
16-02-09, 22:35
na rolce pisze ''MADE IN JAPAN - NSK"

nie mogłem sie powtrzymac-wybacz-jest NAPISANE-tak po naszemu sie pisze;)

KUBI2410
17-02-09, 22:21
No rolka napinająca kupiona jednak firmy Japanparts a na rolce pisze ''MADE IN JAPAN - NSK" CENA 380ZŁ
I po wymianie rozrządu okazało się że oryginalna rolka zamontowana w fabryce była też NSK:) ASO proponowało cenę 580zł za rolkę:eek:. niby oryginał jak widać japanparts też sprzedaje oryginały:)
Przy okazji okazało się że do wymiany był uszczelniacz na szczęście koszt 56zł.
Czyli całkowity koszt części pasek 60zł GATES rolka 380zł, uszczelniacz olejowy 56zł
Robocizna 330zł CRH auto Lublin
Czas wymiany 3 godziny

Krzysztof1969
29-01-10, 08:32
Ja zaplaciłem za wymiane rozrządu w ASO Hondy we Wrocławiu 1200zł w październiku 2009 Bez wymiany pompy ponieważ fachowcy nie zalecają wymiany jeśli jest z nią wszystko wporządku. A z moja najwyraźniej było.

agent
29-01-10, 21:45
W CTDi jest rolka i napinacz - razem 2 rolki. Zamienników jest sporo - pasują od opla.

hector-x
12-02-10, 09:08
ja dzwonilem do serwisu Hondy w Hannoverze/tutaj mieszkam/ i wymiana paska rozrzadu oraz sprawdzenie napinaczy i pompy kosztuje 250,- Euro z Vatem.Zastanawiam sie czy to robic tutaj, czy dopiero jak przyjade wiosna do Polski ? Czy mozna cos zaoszczedzic?

platoon
13-02-10, 15:16
Ja ostanio dzwoniłem do ASO w Cotbus to powiedzieli mi ze wymiana paska i napinacza 200euro wiec chyba taniej niz w polsce. Mi w ASO zawolali 1022zl za wymiane paska i rolki wiec ceny sa rózne. Zamienników nie radze bo nikt ci gwarancji nie da. W hondzie powiedzieli mi ze moge sobie sam czesci zalatwic byle byly orginalne. Robocizna 250 po rabacie (honda gorzów)

rolka 300zl pasek 70zl czyli jestem do przodu 350zl :) az miło...

Czy ktos wie jaka firma robi pasek rorzadu (orginalny) do em2 ??

lajsta
15-02-10, 11:51
Kupował już ktoś napinacze za granicą? Znalazłem takie cuś - http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/25817/nm/Honda_Civic_Timing_Belt_Tensioner_14520PLC335_/category_id/201 jak sądzicie warto przyoszczędzić - z przesyłką wychodzi ok. 250 zł ( sama przesyłka 32$ :eek: ).

platoon
16-02-10, 10:32
.. 450zl normalna cena, sam sobie odpowiedz na pytanie czy 200zl to malo :)

lajsta
16-02-10, 14:27
.. 450zl normalna cena, sam sobie odpowiedz na pytanie czy 200zl to malo

To że 200 a nawet 150 jest mniej od 450 to sam sobie potrafię odpowiedzieć. Pytam czy ktoś kupował i "ma wiedzę" oraz - po ostatniej "odpowiedzi" - co jest NORMALNĄ ceną? We wskazanym sklepie napinacz GMB kosztuje 40$ ( ok. 120 zł ) http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/55132/nm/GMB+Timing+Belt+Tensioner+HONDA+CIVIC+1.7+2001-2004 w porównaniu do naszych 430 zł ( inter cars http://picasaweb.google.pl/lh/photo/DgiAwXoZsEBm4PIEx_aHcg?authkey=Gv1sRgCOSto8Srl_vU_ QE&feat=directlink ) więc moje pytanie chyba nie jest pozbawione sensu.

genior
16-02-10, 15:17
o jakim napinaczu mówimy, do diesla czy do benzyny?

sam platoon kupił przeciez u nas za 300 zl do benzyniaka
wiec nie wiem czy nie szkoda zachodu przy sprowadzaniu z zagranicy

http://www.moto.allegro.pl/item922374035_honda_civic_1_4i_17_rolka_napinacza_ skf_vkm_73607.html

ja kupiłem ten sam do 1,6 i po wyjęciu okazało się że fabryczny był identyczny, wiec to Twój wybór gdzie kupisz :)

lajsta
16-02-10, 22:26
No i to jest odpowiedź. Rozumiem z tego, że fabrycznie montowano elementy rozrządu różnych producentów - bo i pojawiają się paski od Dayco, Gates'a, rolki od SKF, NSK, Koyo, pompy od GMB itp. Czyli tak właściwie to nie ma co wybrzydzać - brać jak leci byle to było któreś z w/w.

genior
16-02-10, 22:52
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=46441&highlight=rozrz%B1d&page=3
mój temat z 1,6

napinacz skf ale w srodku w pudełku był zdaje sie NSK nie wiem czym to było spowodowane bo sie nie znam ale wiem że taki sam był orginalny wiec sie nie zastanawiałem;)
pasek gates 5593xs----------------48,84
pompa gmb kupilem ale juz nie pamietam teraz ceny dokladnej jak chcesz to posprawdzam na fakturach

lajsta
16-02-10, 23:22
W USA też nieźle kombinują - właśnie dostałem answer od Pana Johna Conroy'a z FCP Groton o treści:
Mirek,
This tensioner is made by GMB.
Thank you.

Dodam, że pytałem o pierwszy z napinaczy w cenie 50$. Okazuje się, ta sama firma, w tym samym sklepie oferuje ten sam napinacz w cenie 40$ z tym, że w pierwszym przypadku w ofercie brak jest nazwy producenta a w drugim jest on wskazany jako GMB :cool: ech...kapitalizm...

platoon
17-02-10, 13:03
A'propos paska, jaka firma robi oryginalne paski do hondy d19a8 ?? ...nie moze byc zamiennik, bo honda pieczatki nie podbije :P

lajsta
17-02-10, 18:53
Kiedyś w HA znalazłem pasek na którym był napis GATES oraz HONDA ( na niebiesko ). Jeszcze nie zaglądałem do swojego ale gdzieś wyczytałem, że znaleziono tam pasek od DAYCO. Empirycznie jednak nie potwierdziłem.

lajsta
18-02-10, 19:59
Dyskusja n/t producentów napinaczy chyba nie ma już najmniejszego sensu. Właśnie otrzymalem zamówiony w necie napinacz SKF za kwotę 306 zł i otrzymałem:
1. pudełko SKF :)
2. napinacz NSK ( Japan ) :eek:
3. śruba ( cholera wie skąd, ale wygląda, że jej pochodzenie może być ASO-wskie ) :confused:
Look at me: http://picasaweb.google.pl/lh/photo/dn61JGsVD_n5xvv6FEvJjg?authkey=Gv1sRgCOSto8Srl_vU_ QE&feat=directlink

genior
18-02-10, 20:43
dokladnie taki zestaw miałem i ja w pudeleczku skf

adam_k
19-02-10, 22:58
ja napinacz nsk miałem w pudełku ruville z IC :) a stary napinacz był identyczny, czyli tez nsk