PDA

Zobacz pełną wersję : Dynamika, spalanie, kultura pracy



wapel
21-04-09, 19:42
Witam, niechętnie pisze pierwszy post akurat z problemem, ale już nie mam pomysłu co mogłoby być nie tak. Na wstępie powiem ze było sporo postów o podobnej problematyce lecz nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Może ktoś borykał się z podobnymi problemami?

Silnik to D14A8 '98

Moim problemem jest to,że auto spala duże ilości paliwa (12l/100 w mieście), gdzie nie żyłuje auta. Pierwsze co, to sprawdziłem sonde lambda na oscyloskopie. Przebieg ok (wartości na multimetrze od 0 do 1 V). Oprócz tego doskwiera mi brak dynamiki silnika, która również niedawno się pojawiła. Auto zamiast przyspieszać jak kiedyś, wyje. Fakt faktem udało mi się rozpędzić do 160 (licznikowo) ale kosztem paliwa. Idąc za myślą z wcześniejszych postów sprawdziłem tłumik końcowy, który okazał się być drożnym.
Z ciekawych rzeczy to jeszcze to, że jak odpalam auto na ciepłym silniku obroty spadają do 200 by wrócić na normalny poziom. Dziwnym objawem było to, że jak odpiąłem czujnik temperatury płynu chłodzącego problem zanikł. Czujnik wymieniłem na nowy, reset kompa, uczenie obrotów i dalej to samo.
Samodiagnostyka nie wykazuje błędów. Analiza spalin - wszystko wzorcowe.
Co na razie wiem? Przednie prawe koło przy wymianie kół ciężko się obracało ( akceptowałbym spalanie wynikające z tego powodu ale chyba nie aż o 4 litry za dużo ).
Pomysł padł teraz na katalizator, ale czy przypadkiem nie wyszłoby to na analizie spalin? Btw, robiłem je dzisiaj.
Oprócz tego auto czasem dziwnie drży przy biegu jałowym. Wiem że muszę wyregulować zawory bo już je słychać.

Prosiłbym o ewentualne sugestie, bo męczę się z tym problemem od 2 tygodni.

Ps. Jaka jest średnica tłoczka w 5d z tym silnikiem? 54mm?

Vex
21-04-09, 20:03
Moze byc i katalizator. Niekoniecznie cos by wyszlo na analizie spalin. Moze Ci wrobel wpadl do ukladu dolotowego ? :) Swiece, przewody ?

suchy2004
21-04-09, 20:15
Kolega mial podobne objawy, nie pamiętam czy wszystkie i pomogło ustawienie konta wyprzedzenia zapłonu.

wapel
21-04-09, 23:02
świece i przewody są ok, przyjrzę się układowi dolotowemu bo słychać dziwny świst/gwizd. Teraz zauważyłem, że jak włączę np ogrzewanie tylnej szyby i parę innych odbiorników to obroty siadają. Mam wrażenie, że przede wszystkim przez ogrzewanie szyby.

czara
23-04-09, 07:31
to ze obroty troszkę Ci spadną jak włączysz tyle odbiorników prądu to raczej nie powinno wpływać az tak bardzo na spalanie to po prostu jest mały silnik i czuje takie obciążenie mam taki i reaguje podobnie ale obroty trzyma tzn ze troszkę spadnie a po chwili wróci na 750.

skolopendra
23-04-09, 09:01
Wiem że muszę wyregulować zawory bo już je słychać.

i one mają wpływ na spalanie
a i filtry pasuje wymienić

teg
23-04-09, 16:47
Eh, właściciel japońskiego auta szuka problemów, jeśli samochód sam nie chce się zepsuć ;) Trzeba zacząć od podstaw - filtry i koniecznie regulacja luzów zaworowych, regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu, sprawdzenie czy pasek rozrządu nie jest przesunięty o ząbek - od tego trzeba zacząć, jak to nie pomoże, to dopiero się przejmować :)

wapel
07-05-09, 23:20
witam ponownie,
Po naprawie zacisku, wyregulowaniu zaworow i wymianie filtru paliwa (profilaktycznie bo nie byl wymieniany od 30000 km a auto zmienilo wlasciciela) spalanie w cyklu mieszanym (1/3 trasa 2/3 miasto) wynioslo 7.3 litra, co uwazam za sukces.
Ale dalej trapi mnie problem
Z ciekawych rzeczy to jeszcze to, że jak odpalam auto na ciepłym silniku obroty spadają do 200 by wrócić na normalny poziom. Dziwnym objawem było to, że jak odpiąłem czujnik temperatury płynu chłodzącego problem zanikł. Czujnik wymieniłem na nowy, reset kompa, uczenie obrotów i dalej to samo. Auto dziwnie drzy na jalowym.
Samodiagnostyka nie wykazuje błędów; oprocz tego jak jest zimny to chwile zajmuje mu wejscie na obroty 1200-1500
Czy to jest normalne?
Dziekuje za pomoc