wapel
21-04-09, 19:42
Witam, niechętnie pisze pierwszy post akurat z problemem, ale już nie mam pomysłu co mogłoby być nie tak. Na wstępie powiem ze było sporo postów o podobnej problematyce lecz nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Może ktoś borykał się z podobnymi problemami?
Silnik to D14A8 '98
Moim problemem jest to,że auto spala duże ilości paliwa (12l/100 w mieście), gdzie nie żyłuje auta. Pierwsze co, to sprawdziłem sonde lambda na oscyloskopie. Przebieg ok (wartości na multimetrze od 0 do 1 V). Oprócz tego doskwiera mi brak dynamiki silnika, która również niedawno się pojawiła. Auto zamiast przyspieszać jak kiedyś, wyje. Fakt faktem udało mi się rozpędzić do 160 (licznikowo) ale kosztem paliwa. Idąc za myślą z wcześniejszych postów sprawdziłem tłumik końcowy, który okazał się być drożnym.
Z ciekawych rzeczy to jeszcze to, że jak odpalam auto na ciepłym silniku obroty spadają do 200 by wrócić na normalny poziom. Dziwnym objawem było to, że jak odpiąłem czujnik temperatury płynu chłodzącego problem zanikł. Czujnik wymieniłem na nowy, reset kompa, uczenie obrotów i dalej to samo.
Samodiagnostyka nie wykazuje błędów. Analiza spalin - wszystko wzorcowe.
Co na razie wiem? Przednie prawe koło przy wymianie kół ciężko się obracało ( akceptowałbym spalanie wynikające z tego powodu ale chyba nie aż o 4 litry za dużo ).
Pomysł padł teraz na katalizator, ale czy przypadkiem nie wyszłoby to na analizie spalin? Btw, robiłem je dzisiaj.
Oprócz tego auto czasem dziwnie drży przy biegu jałowym. Wiem że muszę wyregulować zawory bo już je słychać.
Prosiłbym o ewentualne sugestie, bo męczę się z tym problemem od 2 tygodni.
Ps. Jaka jest średnica tłoczka w 5d z tym silnikiem? 54mm?
Silnik to D14A8 '98
Moim problemem jest to,że auto spala duże ilości paliwa (12l/100 w mieście), gdzie nie żyłuje auta. Pierwsze co, to sprawdziłem sonde lambda na oscyloskopie. Przebieg ok (wartości na multimetrze od 0 do 1 V). Oprócz tego doskwiera mi brak dynamiki silnika, która również niedawno się pojawiła. Auto zamiast przyspieszać jak kiedyś, wyje. Fakt faktem udało mi się rozpędzić do 160 (licznikowo) ale kosztem paliwa. Idąc za myślą z wcześniejszych postów sprawdziłem tłumik końcowy, który okazał się być drożnym.
Z ciekawych rzeczy to jeszcze to, że jak odpalam auto na ciepłym silniku obroty spadają do 200 by wrócić na normalny poziom. Dziwnym objawem było to, że jak odpiąłem czujnik temperatury płynu chłodzącego problem zanikł. Czujnik wymieniłem na nowy, reset kompa, uczenie obrotów i dalej to samo.
Samodiagnostyka nie wykazuje błędów. Analiza spalin - wszystko wzorcowe.
Co na razie wiem? Przednie prawe koło przy wymianie kół ciężko się obracało ( akceptowałbym spalanie wynikające z tego powodu ale chyba nie aż o 4 litry za dużo ).
Pomysł padł teraz na katalizator, ale czy przypadkiem nie wyszłoby to na analizie spalin? Btw, robiłem je dzisiaj.
Oprócz tego auto czasem dziwnie drży przy biegu jałowym. Wiem że muszę wyregulować zawory bo już je słychać.
Prosiłbym o ewentualne sugestie, bo męczę się z tym problemem od 2 tygodni.
Ps. Jaka jest średnica tłoczka w 5d z tym silnikiem? 54mm?