Zobacz pełną wersję : Znikajacy plyn chlodniczy pomocy!!
andrzej_civic
21-04-09, 18:13
problem polega na tym iz w mojej hondzie (tj civic 1.4i 95r) wycieka plyn jednak nigdzie nie widac zadnych sladow ojeju tez nie przybywa silnik pracuje normalnie jednak po okolo 200km poziom wody spada tak nisko ze silnik zaczyna sie nagrzewac dzieje sie tak dosyc dlugo od kilku mies nikt nie potrafi stwierdzic przyczyny moze ktos mial podobny prypadek pomozcie
skolopendra
21-04-09, 18:26
jeśli nie ma nieszczelności ,to uszczelka pod głowicą
andrzej_civic
21-04-09, 19:04
czasem zimna ciezko odpala trzeba kilka razy krecic. byc moze tak jak piszesz chyba zaryzykuje zdjecie glowicy. A mozna jakos jeszcze z diagnozowac czy to wina uszczelki?? jakies objawy?? z gory dzieki i pozdr
najprawdopodobniej tak jak napisał skolopendra,
a dużo bierze Ci tego płynu ??
jak wydmuchało Ci uszczelkę to płyn wrzuca Ci do komory spalania, wiec po przejechaniu jakiegoś dłuższego odcinka sprawdź czy nie wyrzuca płynu tłumikiem.
Sprawdź czy nie zapowietrza ci się układ chłodzenia, jeżeli w układzie jest duże cisnienie - uszczelka.
Albo zapowietrzony układ masz. Albo jeżeli pod korkiem oleju jest maź z oleju i płynu chłodniczego to na 100% uszczelka.
Ja bym zaczął od odpowietrzenia układu chłodzenia.
Jaki masz przebieg?
Mogę sie mylić, ale zgaduję że masz założony gaz?
Mam to samo. Walcze juz z tym ponad rok i nic. Rowniez po przejechaniu 200km ubywa tyle plynu, ze auto zaczyna sie nagrzewac:/ Mazi pod korkiem oleju nie ma, oleju nie przybywa, itd. Wycieku zlokalizowac rowniez nie moge:/ Dolewalem uszczelniacza do chlodnicy i zauwazylem, ze jakby przez chwile bylo lepiej ale za chwile ponownie wrocilo do tego samego...
poszłą uszczelka pod głowica i wyrzuca płyn w układ wydechowy miałem kiedys to samo
poszłą uszczelka pod głowica i wyrzuca płyn w układ wydechowy miałem kiedys to samo
a dokładniej tak jak pisałem , wrzuca go do komory spalania , tam odparowuje i skrapla w układzie wydechowym, obiawem jest poprostu cieknący tłumik :eek:
andrzej_civic
22-04-09, 16:16
Tak jak pisze kolega Marukas olej czysty maz sie nie tworzy ale przyznam ze po dluzszej jezdzie nawet jak silnik juz jest chlodny zbiera sie cisnienie tzn powietrze wielokrotne odpowietrzanie nie pomga. Dodam ze nie posiadam gazu a przejechane mam 160tys jednak dla spokoju sumienia wymienie ta uszczelke dzieki za pomoc po zabiegu dam znac o efektach byc moze komus to jeszcze pomoze pozdrawiam
aha plynu bierze okolo 1.5l na 200 km tyle zazwyczaj dolewam czasem wiecej jak krece wyzsze obroty podczas jazdy
Tak jak pisze kolega Marukas olej czysty maz sie nie tworzy ale przyznam ze po dluzszej jezdzie nawet jak silnik juz jest chlodny zbiera sie cisnienie tzn powietrze wielokrotne odpowietrzanie nie pomga. Dodam ze nie posiadam gazu a przejechane mam 160tys jednak dla spokoju sumienia wymienie ta uszczelke dzieki za pomoc po zabiegu dam znac o efektach byc moze komus to jeszcze pomoze pozdrawiam
aha plynu bierze okolo 1.5l na 200 km tyle zazwyczaj dolewam czasem wiecej jak krece wyzsze obroty podczas jazdy
na 100% poszła uszczelka pod głowica i płyn ucieka w układ wydechowy
skolopendra
22-04-09, 19:06
aha plynu bierze okolo 1.5l na 200 km
przy takiej ilości to powinno nieźle dymić na biało z wydechu
andrzej_civic
22-04-09, 19:14
faktycznie jak dodaje gazu to widac bialy dym wcesniej tego nie bylo
U mnie tak 400ml na 200km ubywa. Z tlumika nic nie cieknie...Zrobilem juz ponad 15 tys. km z tym ubywajacym plynem i caly czas jest taka sama sytuacja.
U mnie tak 400ml na 200km ubywa. Z tlumika nic nie cieknie...Zrobilem juz ponad 15 tys. km z tym ubywajacym plynem i caly czas jest taka sama sytuacja.
moze jest lukutko wydmuchany kanalik w uszczelce i puszcza delikatnie
czasem zimna ciezko odpala trzeba kilka razy krecic
Bo musi najpierw wypompować wodę z cylindrów. Kolega w CC miał wersję ekstremalną - na 3 biegu na pych 3 chłopa nie mogło ruszyć samochodu, żeby odpalić, tyle wody było w jednym cylindrze.
Skoro piszesz że jeździsz tak już miesiąc, to może juz być bardzo niefajnie. I ciekawe, co to za specjaliści Ci diagnozowali problem, skoro od miesiąca żaden nie może dać odpowiedzi...
Ale przecież można podjechac na stację diagnostyczna i poprosic o sprawdzenie zawartości spalin w płynie chłodniczym. Koszt niewielki a na pewno pomoże określic czy to uszczelka czy nie
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=661316#post661316
andrzej_civic
01-05-09, 16:50
Witam ponownie u mnie zawinila jednak uszczelka wlasnie jesst w trakcie robienia pozdrawiam
Witam ponownie u mnie zawinila jednak uszczelka wlasnie jesst w trakcie robienia pozdrawiam
mam identyczne objawy (ubywa płynu chłodniczego, olej czysty, rano trzeba pare razt zakręcić aby odpaliła, ale mocno nie kopci..). Płynu dolewam około 0,5 l na 300 km (ostatnio wody destylowanej).
Czy badanie na obecność spalin w płynie potwierdzi na 100 % że to wiina uszczelka.?
Jakie mogą być skutki jazdy przez kilka m-cy z taką usterką?
Co warto zrobić/wymienić przy okazji wymiany uszczelki a co należy bezwzględnie wymienić przy okazji tego remontu?
i najważniejsze "pochwal się" ile wyniósła Ciebie ta przyjemność...
Owszem, takie badanie jest wiarygodne. Skutki jazdy mogą być "kosztowne". Wysoka temp. zabija silnik. Przegrzanie prowadzi w najgorszym wypadku do zapieczenia pierscieni olejowych, a wtedy jest za Tobą jak za Wartburgiem :) lub do pęknięcia głowicy. Co warto zrobić ? To zależy w jakiej kondycji masz silnik.
Owszem, takie badanie jest wiarygodne. Skutki jazdy mogą być "kosztowne". Wysoka temp. zabija silnik. Przegrzanie prowadzi w najgorszym wypadku do zapieczenia pierscieni olejowych, a wtedy jest za Tobą jak za Wartburgiem :) lub do pęknięcia głowicy. Co warto zrobić ? To zależy w jakiej kondycji masz silnik.
silnik to d14a8 (1,4 16 v 90km) 1998r., na liczniku 195000km
a oleju od wymiany do wymiany (co 12000km) bierze około 1,5litra.
wyczytałem, ze przy wymianie uszczelki pod głoicą to nalezy równiez wymić:
- uszczelki pod kolektorami (na wydechowym jest jedna uszczelka a czy pod kolektor ssący tez jest jedna czy dwie uszczelki?)
- czy rozrząd moze zostać ten sam, skoro wymieniany był okolo 15 000 km temu?
Co do rozrządu, to pozostaje ten sam. Dobry meches poluzuje napinacz na dole i ściągnie ładnie pasek na bok. Uszczelki pod kolektory, owszem, szcególnie pod wydech ponieważ lubi sie rozwarstwić przy demontażu. Pod ssący jest jedna. No i najważniejsze, lekkie zabielenie głowicy, bo znam przypadki, że ludzie wymieniali uszczelkę bez zabielenia głowicy!!!. Można sprawdzić stan uszczelniaczy zaworowych i je też ewentualnie, jeśli są twarde i popękane, wymienić.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.