Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Co się dzieje z moim civkiem D15z3



daro2004
06-03-06, 18:29
HELP
Kto wie niech się wypowie.Moja bryczka dusi się ibrakuje jej mocy.Potem wszystko ok ale za chwilę znowu do bani.Filtr powietrza nówka rozrząd nie dawno robiony(było sprawdzane czy nie przesuną się pasek) przewody wysokiego napięcia też nówka i nie wiem o co chodzi???Jak odłączę lambdę to na trochę jest ok a potem wszystko po staremu.A to wszystko w silniczku D15z3 1.5 VTEC-e 95r.Czy ktoś może polecić dobrego mechaniora w białymstoku.I jeszcze jedno ile przewodów jest w sondzie lambdzie w tym silniku bo nie wiem czy dobrą mam wstawioną ?Nigdzie nie mogę znależć w Białymstoku 5-przewodowej sondy może ktoś wie gdzie można taką dorwać?!?!?! :570:

sajmon1100
06-03-06, 20:32
HELP
Kto wie niech się wypowie.Moja bryczka dusi się ibrakuje jej mocy.Potem wszystko ok ale za chwilę znowu do bani.Filtr powietrza nówka rozrząd nie dawno robiony(było sprawdzane czy nie przesuną się pasek) przewody wysokiego napięcia też nówka i nie wiem o co chodzi???Jak odłączę lambdę to na trochę jest ok a potem wszystko po staremu.A to wszystko w silniczku D15z3 1.5 VTEC-e 95r.Czy ktoś może polecić dobrego mechaniora w białymstoku.I jeszcze jedno ile przewodów jest w sondzie lambdzie w tym silniku?
kumpel miał podobne objawy i miał sonde zepsutą i miała ona 5 przewodów

Tomek_HC3D
07-03-06, 11:02
Lambda :) u mnie to samo

daro2004
07-03-06, 17:54
a jaki zamiennik może być tej lambdy bo oryginał kupę klasy kosztuje i czy może być uniwersalna i jaka????

Tomek_HC3D
07-03-06, 23:14
Jeszcze jej nie kupowałem ale wiem :) że do nowych VW group montują lambde na 5 kabli i pasuje :) na allegro do kupienia za 100zł

Skydiverek
08-03-06, 09:28
z VW nie podchodzi zbytnio...bo ma inna opornosc.
Zobacz moj post http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=11955
Ale niestety nie wiem czym sie roznia dokladnie.
I sprawdz oferte NGK bo podobno maja do D15Z3

[ Dodano: Sro 08 Mar, 2006 13:12 ]
w ofercie ngk jest sonda o symbolu OZA446-E49 i chwala sie ze to jest do D15Z3 i w intercarsie w Krakowie kosztuje 480pln. Niestety nie wiedzia ile bedzie trwalo ściagniecie tej sondy i nie wiedzia ile to jest przewodowa sonda. A tak na marginesie to ile jest przewodowa w D15Z3.

fuji55
08-03-06, 15:51
... do D15Z3 jest 5-ci przewodówka. Mam podobne szarpanie w granicach 3000 obr. z zamontowaną lambdą VW/Audi też na 5 przewodów. Czyli patent raczej nie zadziała, czyba, że to szarpanie jest spowodowane jeszcze czymś innym. W ASO nie potrafili powiedzieć czym. Ja sobie z tym poradziłem wypinając lambdę:) Nie ma szarpania i silnik ciągnie bez problemów. Szkoda tylko nie korzystać z dobrodziejstwa silniczka vtec-e. Ale 900,-zł za lambdę nie dam.

Pozdrowka

Skydiverek
08-03-06, 16:28
no wlasnie tak tez mi sie wydawalo ze w d15z3 jest 5 przewodowa. Moze sprobuj zamontowac ta z ngk za 480zl. Tylko jest jeden zonk...facet w intercarsie zarzeka sie ze do d15z3 ta sonda ngk jest 3 przewodowa, ale nie ma co ich sluchac bo wmawial mi ze honda wogole nie stosuje 5 przewodowych sond :) tylko sa w audi

fuji55
08-03-06, 20:30
...dzięki, nie wykonam wątpliwego doświadczenia kosztującego 480,-zł :)
Co do NGK 5-cio przewodowej to wałkowałem to z NGK Polska i coś kręcili. Najpierw powiedzieli, że będzie OK a po konsultacji z NGK Niemcy decyzja była na nie. Z tego co wiem, to NGK sprzedało Hondzie całą produkcję sond 5-cio przewodowych do silników D15Z... i dlatego taka jest jej cena w ASO.
A może jednak wszystkiego nie sprzedali?

Skydiverek
08-03-06, 22:28
No to mozesz jeszzce kupic sonde firmy NTK L1H1 i ona na 100% podchodzi. Ale jest do kupienia za wielka woda za ok 185$. A notabene NTK polaczylo sie z NGK :)
Zeby sprzedawali produkcje sond Hondzie? Dziwne. Te sondy szerokopasmowe to w samocgodach sie zadko stosuje ale juz w strojeniu samochdow czy czujnikach AFR to juz sa standardem.

fuji55
09-03-06, 10:19
NTK to chyba "oddział" NGK od lambd, ale może się mylę. Dzięki za namiary na sondę zza wielkiej wody, ale z przesyłką to wyjdzie tyle co oryginał w ASO:)
NGK/NTK sprzedało całą produkcję Hondzie bo ta sonda była dedykowana do silników D15Z... i tylko dla nich konstruowana. Tak mi powiedzieli goście w ASO.
Pozdrówka.

P.S. A Ty masz dobrą oryginalną lambdę?

Skydiverek
09-03-06, 13:44
no narazie mam dobra...ale niestety to jest element zuzywajacy sie :(
Jest jeszcze taka sprawa ze: (od razu mówie ze nie znam sie na elektronice)
moj znajomek powiedzial mi ze jesli sonda VW/Audi rozni sie jedynie opornoscia od sondy Hondy to majac dwie dobre sondy (ta NTK i ta Boscha) bylbt w stanie zrobic taki uklad zeby ECU Hondy widzial wszystko dobrze. Ale nadmieniam ze to tylko teoria.

fuji55
09-03-06, 15:13
no narazie mam dobra...ale niestety to jest element zuzywajacy sie :(
Jest jeszcze taka sprawa ze: (od razu mówie ze nie znam sie na elektronice)
moj znajomek powiedzial mi ze jesli sonda VW/Audi rozni sie jedynie opornoscia od sondy Hondy to majac dwie dobre sondy (ta NTK i ta Boscha) bylbt w stanie zrobic taki uklad zeby ECU Hondy widzial wszystko dobrze. Ale nadmieniam ze to tylko teoria.

Oj jak chętnie bym wypróbował Twoją sondę w mojej cifie:) Miałbym wtedy 100% pewność, że szarpanie to wina mojego patentu lub czegoś innego.

Moim zdaniem teoria jest błędna. Mój patent komputer diagnostyczny widzi jako idealną sondę o parametrach takich jak oryginał a autem poszarpuje. Dlatego coraz bardziej się przekonuję, że patenty się tu nie sprawdzą. Taka to jest z tą oryginalna 5-cio przewodówka....
Pozdr.

daro2004
12-04-06, 15:26
Sonda dobra zapchany kat. :D Rurka i po problemie

fuji55
12-04-06, 16:28
A skąd taka stanowcza diagnoza?:-) Miałeś ten sam problem, widzę, że silniki mamy takie same.

Pozdr.

[ Dodano: Sro 12 Kwi, 2006 ]
...ups:-) Za szybko palce pobiegły po klawiaturze. Nie zobaczyłem, że to jest twój temat i podałeś przyczyny problemu.
U mnie raczej kat OK. Po odłączeniu lambdy samochód jeździ bezproblemowo. Podejrzana jest więc ciągle lambda i zawór EGR, który mam nadzieję w najbliższym czasie sprawdzić.

Jeszcze raz pozdrawiam.

daro2004
12-04-06, 16:49
Też myślałem,że mam kata ok,bo civ ma przejechaneniecołe 130tys.Widziałem tą siatkę w kacie była cała pozaklejana.

fuji55
12-04-06, 20:05
...ja mam 153kkm. Czy po odpięciu lambdy twoja cifa nie miała tego dławienia? Jechała normalnie?

daro2004
12-04-06, 20:19
Lambdę odpinałem i przez moment było ok,a potem znowu to samo.Wymieniłem świece na NGK,przewody WN,palec,filtry,kopułkę i trochę się polepszyło.Ale dopiero dobże się zrobiło po wstawieniu rurki.Autko śmiga aż miło.

fuji55
12-04-06, 20:31
....a to jakaś specjalna rureczka czy do dorobienia w każdym warsztacie tłumikarskim?

daro2004
12-04-06, 21:37
Rozcieli katalizator,w środek wstawili zwykłą rurkę,pospawali wsadzili spowrotem,założyli osłony i nic nawet nie widać,że było coś przy katalizatorze robione.Robili tam gdzie robią wydechy.Spalinami nie śmierdzi jakby ktoś pytał :D
Pozdrawiam :wink:

fuji55
13-04-06, 12:04
Dzięki za info. Pozdrawiam.