Zobacz pełną wersję : felgi i opony za duże???
Witam,
trafiły mi sie za free:) bardzo ładne oponki dunlop na lato w rozmarze 195/65/15.
teraz mam standardy zimowe Fuldy czyli 175/65/14 na niemieckich felgach.
Chciałem normalnie przełożyc tylko oponki na letnie 185/65/14, no ale wpadł od razu pomysł o powiększeniu felgi do 15" np. http://moto.allegro.pl/item610555057_felgi_komplet_tanio.html i założeniu większych oponek - tych gratisowych.
No ale wtedy koło znacznie wieksze, moze obcierać nie będzie ale licznik, spalanie, może ABS zwariować, jeden cal na samej feldze plus opona 195, razem ze 4 cm:confused:
Dlatego nie za bardzo wiem co zrobić.
Dzięki za rady.
Bez przesady ;p...3/4 ludzi z tego forum jeździ na 15'' Sam mialem 195/55/15 i nie zauważylem żadnych zmian, w przyspieszeniu i spalaniu, także spoczko
Bez przesady ;p...3/4 ludzi z tego forum jeździ na 15'' Sam mialem 195/55/15 i nie zauważylem żadnych zmian, w przyspieszeniu i spalaniu, także spoczko
no właśnie 55 było by ok w miarę ale tu jest 65
no właśnie 55 było by ok w miarę ale tu jest 65
Ja przez chwile mialem 195/60/15 na feldze 7cali i jak na ten s amochod to za wielkie kolo moim zdaniem. Wspomaganie sie meczylo.
Ja przez chwile mialem 195/60/15 na feldze 7cali i jak na ten s amochod to za wielkie kolo moim zdaniem. Wspomaganie sie meczylo.
przypominam sobie chyba Twoje ogłoszenie z alusami, nad którymi sie zastanawiałem gdzie właśnie miałeś tam chyba taki rozmiar
przypominam sobie chyba Twoje ogłoszenie z alusami, nad którymi sie zastanawiałem gdzie właśnie miałeś tam chyba taki rozmiar
Zawsze mozna zalozyc zamiennik oryginalu 195/50/15 :)
Zawsze mozna zalozyc zamiennik oryginalu 195/50/15 :)
no jasne że mozna, ale już nie za friko:D
Zostanę przy 14" na razie bo za dużo może byc kombinowania później a mechanik ze mnie żaden:o
ja z fabrycznych ''14'' przesiadłem się na ''16'' 195/45
przy pełnym składzie 5 osób na pokładzie nie ma mowy o obcieraniu, stukach itp.
ja z fabrycznych ''14'' przesiadłem się na ''16'' 195/45
przy pełnym składzie 5 osób na pokładzie nie ma mowy o obcieraniu, stukach itp.
przeciez to juz wogole nie jedzie na takich kolach, ledwo co sie toczy...
ja na feldze 7J i laczku 195/50/15 zauwazylem tylko ze sie zmulila od 140 w gore... albo mi sie wydaje bo to 3 osoby itp. a najczesciej butowalem sam .... wczesniej mialem 175/65/14 ... myslalem ze zmuli fure na maxa ale nie jest zle ... nie sprawdzalem vmax jeszcze
przeciez to juz wogole nie jedzie na takich kolach, ledwo co sie toczy...
Bez jaj ;p
z jajami :D
przeciez na takim silniku ktory dysponuje taka moca, czuc juz zalozenie felg 15' a gdzie tam 16' jakos nie moge sobie tego wyobrazic...
z jajami :D
przeciez na takim silniku ktory dysponuje taka moca, czuc juz zalozenie felg 15' a gdzie tam 16' jakos nie moge sobie tego wyobrazic...
no co Ty? ja różnicy nie widzę
a co do mocy silnika to może i jest słaby ale radzi sobie doskonale, w planach jest SWAP na VTI ale to jeszcze nie teraz :)
Jak zmieniasz o jeden rozmiar w gore lub dol nic sie nie stanie tzn. nic nie bedzie obcieralo na pewno ale roznica w osiagach bedzie. W moim mb1 miedzy 14'' zimowkami a 16'' letnimi byla przepasc w przyspieszaniu.To nie 3.0 l wiec roznica zawsze bedzie odczuwalna.Polecam 15'' - prowadzenie lepsze niz 14'' a tyle nie zabieraja co 16'' i wiekszy komfort :D
15 cali zdecydowanie nie dość ze plusy jak wyżej to jeszcze na pewno licznik nie będzie przekłamywał :D bo opona 185/60/14 ma średnice prawie identyko co 195/50/15
Jak sie przesiadłem z zimowek o standardowych rozmiarach na 195/50 na 15' to szczerze mówiać odczułem różnice w dynamice...oczywiscie na nie korzyść
Jak sie przesiadłem z zimowek o standardowych rozmiarach na 195/50 na 15' to szczerze mówiać odczułem różnice w dynamice...oczywiscie na nie korzyść
Szerokosc i ciezar kola najlepiej odczuc przy powolnym ruszaniu od 0-15km/h wtedy czuc :)
Panowie czuć i niema gadania.Przekłamanie będzie ok.6-7%. wiem Bo sprawdziłem na własnej skórze195/60r15. Słabiej przyspiesza, słabiej hamuje i jeśli chcesz sprawnie się poruszać w mieście to spalanie wzrośnie.idealnie do 15" to 185/55(drogo) lub 195/50(tanio).Bliżej ideału 185.
Czyli podsumowując najlepiej wsadzic 185x55x15- lepszy komfort, przyspieszenie. a dla wygladu 195x50x15 o 16 juz nie wspomne bo to hardcore :D
Hehe jeżdże na 16' z oponami 205/45 od dwóch dni i przyspiesza tak jak powinien, spalanie wcale nie wzrosło. Jedyna zauważalna różnica to to że wspomaganie ma ciężej, gdy kręcę kołami na postoju.
określenie spalania po dwóch dniach to nieporozumienie, podaj wyniki po trzech miesiącach
No wlasnie suchy cos przegiales, napewno ci wzrosnie, nie ma bata, zobacz ze masz teraz na kazdej oponie 3 cm gumy wiecej :) To tak jakbys zamiast jednego durexa zalozyl 3...sprobuj, poczujesz roznice i sie nameczysz :D
Co do wspomagania to tez czasem sie meczy i czuc wibracje na kierownicy, ale to raz czy dwa sie zdarzylo i do tego jak krecilem w miejscu :/
Dochodzi ciezar kola. Szersa felga. Kolo stawia wieksze opory itd itd.
Przy 205 faktycznie nie musi byc roznicy, ja sie przesiadlem ze 175/65/14 na 195/50/15 i ani spalanie ani przyspieszenie sie nie zmienilo, wspomaganie tez daje rade.
Jedyne co oczywiscie wyszlo to inne zachowanie w koleinach... ale to standard ;)
http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp
tu jest kalkulator, można porownac obwody (Circumference) rożnych konfiguracji opon.
Przy 205 faktycznie nie musi byc roznicy, ja sie przesiadlem ze 175/65/14 na 195/50/15 i ani spalanie ani przyspieszenie sie nie zmienilo, wspomaganie tez daje rade.
Jedyne co oczywiscie wyszlo to inne zachowanie w koleinach... ale to standard ;)
Dokładnie tak jak mówisz. Przejechałem 150 km i spaliło 1/4 baku, więc tak jak przedtem...
Mam prośbę - mógłby ktoś usystematyzować to co czytam i wyjaśnić? Bo się zastanawiałem nad zmianą seryjnych 14" felg na aluminiowe 15" ale chciałbym sobie wszystko przekalkulować:
- wiadomo, 15" będą droższe (a od stalowych to już w ogóle)
- może nie będą wyglądały aż tak dobrze jak większe średnice ale na naszych dziurach 15" to w Aerodecku dla mnie maks jeśli chodzi o kompromis z komfortem itp.
A teraz wątpliwość - dlaczego auto na 15" felgach ma mieć gorszą dynamikę niż na 14"? Czy to wynika tylko z tego, że często zwiększając średnicę felg wybiera się też przy okazji szersze i do nich tak samo szersze opony? I to szerokość opony ma tu znaczenie? Może ktoś to rozsądnie wytłumaczyć?
1. waga wiekszej felgi(po za tym, felgi alu sprzedawane w przystepnych cenach nie sa lzejsze od stalowych, a czasem ciezsze) a z fizyki wiemy ze trudniej jest obrocic kolo ciezsze.
2. jesli zalozymy wieksza srednice(czyli np 195/55 lub /60) to zmienia sie srednica kola, a co za tym idzie przelozenie skrzynia-kola (przy wiekszych kolach skrzynka mniej robi obr, ale musi sie bardziej napracowac)
3.szerokosc to wiekszy opor toczenia, to tez ma znaczenie...
a z fizyki wiemy ze trodniej jest obrucic kolo ciezsze.
a z polskiego wiemy... ;)
qba1983 wyjasnil chyba wszystko:)
a z polskiego wiemy... ;)
oj najmocniej przepraszam... szybko pisalem i jakos nie zdarzylem poprawic bledow:o(a popelniam bo to podobno choroba jest:(, bog zaplac za firefox - ale jak ktos leniwy..:rolleyes:) ... przepraszam i sory za OT
1. waga wiekszej felgi(po za tym, felgi alu sprzedawane w przystepnych cenach nie sa lzejsze od stalowych, a czasem ciezsze) a z fizyki wiemy ze trudniej jest obrocic kolo ciezsze.
2. jesli zalozymy wieksza srednice(czyli np 195/55 lub /60) to zmienia sie srednica kola, a co za tym idzie przelozenie skrzynia-kola (przy wiekszych kolach skrzynka mniej robi obr, ale musi sie bardziej napracowac)
OK - to już wiem. Dzięki!
Ad 1 - zakładałem, że felgi z tzw. "stopów lekkich" są lżejsze od stalowych - jak widać mylnie. Chociaż przy dzisiejszym pędzie do obniżania kosztów nie dało się tego wykluczyć przecież...
Ad 2 - tu zakładałem, że manipulując profilem opony uzyskamy taką samą średnicę zestawu na większej feldze (lub pomijalną różnicę) dlatego ten aspekt pominąłem.
Ad 1 - zakładałem, że felgi z tzw. "stopów lekkich" są lżejsze od stalowych - jak widać mylnie. Chociaż przy dzisiejszym pędzie do obniżania kosztów nie dało się tego wykluczyć przecież...
No teoretycznie powinny być lżejszcze, wkońcu to felgi ze stopów lekkich, ale w praktyce różnie to bywa
Ad 2 - tu zakładałem, że manipulując profilem opony uzyskamy taką samą średnicę zestawu na większej feldze (lub pomijalną różnicę) dlatego ten aspekt pominąłem.
Wystarczy ze skorzystasz z jakiegos kalkulatora do zamienników opon i wtedy zobaczysz ze ta średnica nigdy nie jest taka sama, zawsze jest jakis odchył, jako max. dopuszczalne uznaj sie chyba odchył średnicy od standardu na poziomie 3-4% ale lepiej zeby nie bylo to wiecej niz 1-2%
Witam, mam koło 17" 8" szerokie 225/45/17 i jedzie tak jak jechała dodam ze to 2.0 i TD 86KM bardzo fajnie sie prowadzi w zakrętach a o wyglądzie nie wspomnę:) pozdrawiam
Witam, mam koło 17" 8" szerokie 225/45/17 i jedzie tak jak jechała dodam ze to 2.0 i TD 86KM bardzo fajnie sie prowadzi w zakrętach a o wyglądzie nie wspomnę:) pozdrawiam
Jedną rzecz jednak trzeba mieć na uwadze. Felgi z takimi oponami dają różnicę w odczycie prędkościomierza ok 10% na minus.
licznika nie mam zamiaru zamykać ani w rajdach jeździć więc w czym problem....:)
licznika nie mam zamiaru zamykać ani w rajdach jeździć więc w czym problem....:)
W tym ze jak jedziesz 100km/h (realnie) licznik pokazuje 90km/h. Około, bo np zużycie opon/ciśnienie opon ma wpływ - niewielki (1-2 km/h + - ) co prawda ale ma. Tak wychodzi z obliczeń. Najlepiej przetestuj na GPSie jak posiadasz :), i daj znać - sam jestem ciekaw.
Na moich oponkach - teoretycznie zamienniki standartów - czyli 195/50 15 cali - jak jadę licznikowo 100km/h na GPSie ok 95km/h (to realne)
Dokładnie tak jest. Ja mam u siebie 195/60R15 i licznik pokazuje dokładnie tyle samo co na GPS.W porównaniu do zalecanego rozmiaru195/50R15, koło jest ok 3cm wyższe i przy 1.4cm3 odczuwam różnicę w rozpędzaniu i hamowaniu.:( nawet mam wrażenie ,że skrzynia głośniej szumi:( więc z pewnością dostaje swoje. Dodam, że jeżdżę normalnie nie wariuję,a jeszcze jak włączę klimę... tragedia.
niestety im większe kolo tym szybciej zużyją sie elementy kola :(
No dokładnie. Dlatego na następną wiosnę zmieniam na195/50R15 lub przejdę na 14" 185/60 lub 175/65.
niestety im większe kolo tym szybciej zużyją sie elementy kola :(
Tak, i coś w tym jest. 3 tygodnie po założeniu do auta aulmków 15 cali - padł mi przegub :(.
w takim razie...vivat 14";)
A ja już kilka miesięcy na 16'' i nie narzekam, nic nie stuka nie puka :D
no ja tez właśnie sie przesiadam z 15 na 16 cali zobaczymy kiedy zaczną padać pierwsze elementy zawiechy heh
Ja zostanę przy 14" :) Za często jeżdżę po bezdrożach a Honda i tak wystarczająco sztywna jest.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.