PDA

Zobacz pełną wersję : Dolot jaki



Piotr_Sz
19-04-09, 23:55
Mam honde civic 5d 96r i silnik 1,4 (D14A2) chce kupić dolot mam nastepujące pytania:

- jakiej firmy wybrać
- czy auto bedzie mniej palić
- czy będzie zauważna większ dynamika silnika

jjurgiel
20-04-09, 00:19
- czy auto bedzie mniej palić

a niby dlaczego? jakoś nigdy nie myślałem że można się tego spodziewać po zmianie dolotu ale może się mylę

crash
20-04-09, 08:25
- byle firmowe a jak nie firmowe to duuuuzo olejku nawalic
- bedzie palic moze wiecej ale na pewno nie mniej
- jak zrobisz cai to moze bedzie wieksza dynamika.... ja u siebie zaobresrowalem wzrost...... hałasu..... dynamiki jakoś nie




aaaa a tematów o dolocie jest mnostwo na forum wiec temat proponowalbym zamknac

Vex
20-04-09, 17:49
- czy auto bedzie mniej palić



Teoretycznie tak, bo uzyskacz minimalnie lepsza mieszanke, pod warunkiem dopasowania dobrego dolotu i poprawy charakterystyki a nie pogorszenia. Przyjmujac ze charakterystyka sie nie zmienila llub poprawila to spalanie spadnie, ale w takim stopniu ze bedzie to praktycznie niezmierzalne :)
Ja szukalem dlugo dolotu do swojego 1.4 i nic ciekawego nie znalazlem 77m srednicy mnie nie interesowalo. Pozostaje kombinacja czegos wlasnego projektu :)
Wyjscie na dolot ma cos w granicach 60mm srednicy wewnetrznej. Co do filtrow to cos markowego.

zieliniaczek
21-04-09, 18:27
ja mam na sprzedanie taki http://www.allegro.pl/item603319331_uklad_dolotowy_honda_civic_96_99_dol ot_power_rura.html

skolopendra
22-04-09, 19:38
czy będzie zauważna większ dynamika silnika

często przy zastosowaniu wkładki do seryjnej puchy

zed
23-04-09, 12:06
Rura Aoma + filtr K&N np. ...

Vex
23-04-09, 19:04
Rura Aoma + filtr K&N np. ...

Ktora niby ? Ta co siega jedynie kolektora wydechowego ? :)

czara
01-06-09, 08:52
odkurzę trochę temacik mam ten sam silnik 1.4 D14A8 i planuje wrzucić dolot ze stożkiem, Moje pytanie widziałem na allegro cale zestawy z carbonową osłoną sporo droższe ale pytanie czy taka osłona cos daje? Nie chce dolotu CAI bo za dużo sie nasłuchałem o problemach podczas deszczu i o skutkach zaciągnięcia przez filtr wody. Chciał bym krotki dolot tak aby stożek wypadł w miejscy gdzie obecnie jest obudowa starego filtra i teraz problem czy kupić osłonę czy samemu zrobić "ściankę" i okleić ja jakąś papą termiczna? sa na allegro tez takie puszki carbonowe w które zamyka sie stożek sa tez metalowe osłonki termiczne nie wiem na co sie zdecydować wiec pytam ;]

Calypso
01-06-09, 17:35
Po pierwsze to podstawa pociągnąc power rure pod samo miejsce gdzie jest/była pucha filtra, tylko aby się stożek zmieścił i tutaj od razu odradzam jakiekolwiek podróbki, nie ma co oszczedzac na filtrze. Na końcu mozesz zastować kolanko, które bedzie troche kierowało stożek w dół bo oczywiscie mam rozumiec, ze doporowadzisz do niego nawiew zimnego powietrza :) Taki zestaw juz bedzie sie sprawdzał i na pewno zauwazysz poprawe w dynamice wkrecania sie silnika, nie mowiac juz o samych wrazeniach dzwiekowych :) A co do osłony to bardzo dobrze myślisz, jeśli bedzie ona tak jak mówisz spełniać swoją role tzn. nie nagrzewać się to jest jak najbardziej korzyste posunięcie. Myśle, że nie masz co sie pchac w jakies carbony itp, te osołony carbonowe z allegro to bardziej wygladaja niz spełaniaja swoja funkce. Mysle, ze solidna osłona termiczna da na pewno rade :) Tylko poszukaj normalnej odpornej na temp blachy i sam ją wyprofiluj aby szczelnie pasowala :) POWODZENIA! :)

czara
01-06-09, 18:20
dzięki za wskazówki, zamówiłem stożek w airboxe do tego doprowadzę zimne powietrze i podobno jest nieźle :D najwięcej zabawy chyba czeka mnie tylko z czujnikiem ;/

Vex
01-06-09, 18:27
Jaka srednica ukladu ? :)

czara
01-06-09, 18:29
77mm

Vex
01-06-09, 21:55
77mm

A nie wydaje Ci sie ze zwolnisz ruch czasteczek w dolnym i srednim zakresie obrotow ? Wieksza srednica, mniejsze cisnienie. W niektorych odmianach VTEC ma zmienna geometrie ukladu dolotowego Ty odrazu przestawiasz dolot na maks obroty :) Zwroc uwage np. na doloty K&N wcale nie sa wielkosci dolotow do V6 nawet do wiekszych silnikow niz malutkie 1.4.

sane
02-06-09, 00:55
Vex ma rację. Mój kolega mierzył kiedyś na hamowni różne opcje grubość/długość w Lanosie 1.6, który zmiennej długości kanały dolotowe i moc max. osiągał w okolicy 7 tys. rpm i najkorzystniej wypadał dolot CAI o średnicy wewn. 50-55 mm... 77mm to dużo za dużo...
Myślę, że u Ciebie sprawdzi się rura o średnicy takiej jak przepustnica.

czara
02-06-09, 07:01
a jaka średnicę ma przepustnica? 55mm? chodzi o to ze ten airbox ma wyjścia 77mm nie spieprzę całkiem konstrukcji jak zwężę rurę zaraz po wyjściu ze stożka?

wewnętrzna średnica to 74mm, rozmawiałem z dwoma ludkami co maja doloty na 77mm i identyczny silnik o dziwo u jednego na dole bez zmian góra zdecydowanie lepiej a u drugiego auto zaczęło sie lepiej zbierać na niskich obrotach ??? Z reszta gość który mi składa ten dolot ma taki sam u siebie w hondzie z 1.4 i mówił ze tez próbował juz mniejsza średnicę ale nie uzyskał takiego efektu jak na tym 77mm. Podobno od kilku lat zajmuje sie składaniem dolotów w hondach i dopasował średnicę rury, stożek itd pod 1.4 także nie pozostaję mi nic innego jak uwierzyć :D z reszta sama rura i zwężka to nie jest straszna kasa wiec jak będzie źle to zmniejszymy ;)

Vex
02-06-09, 19:13
a jaka średnicę ma przepustnica? 55mm? chodzi o to ze ten airbox ma wyjścia 77mm nie spieprzę całkiem konstrukcji jak zwężę rurę zaraz po wyjściu ze stożka?

wewnętrzna średnica to 74mm, rozmawiałem z dwoma ludkami co maja doloty na 77mm i identyczny silnik o dziwo u jednego na dole bez zmian góra zdecydowanie lepiej a u drugiego auto zaczęło sie lepiej zbierać na niskich obrotach ??? Z reszta gość który mi składa ten dolot ma taki sam u siebie w hondzie z 1.4 i mówił ze tez próbował juz mniejsza średnicę ale nie uzyskał takiego efektu jak na tym 77mm. Podobno od kilku lat zajmuje sie składaniem dolotów w hondach i dopasował średnicę rury, stożek itd pod 1.4 także nie pozostaję mi nic innego jak uwierzyć :D z reszta sama rura i zwężka to nie jest straszna kasa wiec jak będzie źle to zmniejszymy ;)

W przedziale 6-7 tys pewnie uzyskal lepsze osiagi silnika. Tylko pewnie patrzac troche slepo. Jeden dolot max moc np. 95km, drugi dolot max moc np. 91km. Tylko zanim osiagnie 95km dol moze byc duzo gorszy. Przepustnica chyba ma 58mm ale wyjscie, czyii srednica wewnetrzna na fabryczna rure gumowa dolotu w D14Z2 ma +/- 60mm. Zmniejszanie fabrycznej srednicy sensu raczej nie ma. Moj dolot ma +/- 62mm :)

Podsumowujac na allegro nie znajdziesz czegos takiego. W gre wchodza "samorobki".

crash
02-06-09, 20:10
ja tez sie zastanawiam nad zmiana na jakas mniejsza rurke :/

czara
03-06-09, 07:45
kolega który robił u siebie ostatnio dolot w D14A8 (1.4) kupował zwężkę na przepustnice o średnicy 77mm (rura) na 67mm (przepustnica) wiec myślę ze te 77mm całego układu nie będzie tragedią.