Zobacz pełną wersję : sila hamowania na tylnych hamulcach
Witam.
Ciekawy jestem jaka prawidlowa wartosc sily hamowania powinien miec moj civic z tarczowymi hamulcami z tylu.
Kiedys mialem bebny z tylu potem zmienialem na tarcze lecz nie wymienialem regulatora sily hamowania.
Ostatnio jak bylem na tescie to sila hamowania tylnej osi dochodzila prawie do wartosci 1kN
przod okolo 2,5 kN
reczny 1,4 kN
prosze o wypowidzi jakie macie u siebie wartosci i czy powinienem zmienic regulator sily hamowania?
Bo wydaje mi sie ze tyl troche za slabo
Klocki mam niffin i hamuja rownomiernie na calej tarczy tylnej.
nissin.
tyl zawsze hamuje slabiej, bo sie odciaza - wiekszosc masy wedruje na przednia os. gdybys na tyle mial wieksza sile hamowania, blokowalby kola.
Z tego co pamiętam, też miałem ok 1kN
tył w tarczowych hamuje słabiej, ale korektor siły hamowania jest zupełnie inny niż w hamulcach bębnowych, więc przy zabiegu wymiany, należy zmienić też i wspomniany korektor.
Siła w hamulcach bębnowych na tył jest z większym rozdziałem i może to się zakończyć postawieniem auta bokiem przy ostrzejszym hamowaniu np na lekkim łuku. Teraz masz za dużą siłę na tył.
no raczej nie mam za duzej bo tak jak wspomnialem 1kN a raczej obawialem sie ze za mala bo na rolkach nie dalo rady zblokowac kol tylnych.
wydaje mi sie ze kwestia twardosci klocka tez ma tutaj znaczenie.
generalnie zastanawiam sie nad klockami na tyl - jakies lepsze by sie przydaly.
te mi lekko popiskuja.
Witam!
Troszkę odświerze. W czwartek wymieniam tarcze i klocki z przodu. Z tyłu mam bębny. Już teraz wydaje mi się, że przednie koła blokują się zbyt łatwo. Stąd moje pytanie... W jaki sposób wyregulować siłę hamowania między przodem a tyłem. Czytałem, że jest regulator siły hamowania ale niestety nie mam pojęcia gdzie on jest i jak się nim poprawnie posłużyć.
regulator seryjny nie jest regulowany, wiec nic nie zmienisz
nazwalby mgo rozdzielaczem sily hamowania :-)
Jesli napewno przód blokuje bardziej niz tyl, to znaczy ze masz bardzo slaby tyl, który wogóle nie hamuje, wiec wez sie za niego i doprowadz go do odpowiedniego stanu
Może po prostu jest to kwestia słabych opon.
I tu jest zagadka... Na przeglądzie technicznym wsio było ok. Żadnych zastrzeżeń do rozkładów sił hamowania. Opony są chyba podobnej klasy: Fulda - przód, Dunlop - tył.
Jeszcze jedno... Faktycznie coś z oponami może być nie tak bo na mokrym asfalcie, to jak na lodowisku i to nawet przy małych prędkościach (średnio gwałtowne hamowanie z 70km/h)
Na przeglądzie technicznym wsio było ok. Żadnych zastrzeżeń do rozkładów sił hamowania
na stacji diagnostycznej mierząc na rolkach niestety nie mają możliwości zmierzyć
ROZKŁADÓW sił hamowania jedynie siłe hamowania na poszczegulnych kołach a to jest zupełnie inna sprawa
Owszem, zgadzam się. Ale wiedząc jaka jest siła hamowania na poszczególnych kołach diagnosta wie, czy jest w porządku, czy też któryś hamulec działa za słabo prawda?
no to niech wszystkie hamulce hamuja dobrze, ale % rozdzialu sily nie poda ci chociazby ze wzgledu na rózne hamulce z przodu i z tylu
mowa o tylnych hamulcach to sie tutaj dorzuce
z tylu tarcze. na przeglądzie mi wyszło ze z tylu nie hamowało prawie wcale. wymieniliśmy płyn, jakaś tam regeneracja czegoś (nie znam sie) i jest ok
.ale inny problem który byl wcześniej został nadal a mianowicie: jak jest wilgotno i auto postoi jakaś chwile to hamulce z tyłu wyją. mimo ze sie nie wciska pedału. po lekkim rozgrzaniu przestają.. tarcze wyglądają jakby klocki słabo brały ale to juz naprawione.
to mega irytujące jak ruszam spod domu czy gdzieś tam z jakiegoś parkingu..
ma ktos tak lub mial i wie co zrobic? wymiana klockow czy co tam moze byc gówniane?
moze trzeba z recznego popuscic bo trzyma za mocno!
wlanie nie. toczy sie dobrze i nie trzyma nic.. ale na reczny zaciagam na chwile na jeden ząbek zeby siary nie robic bo wtedy nie wyje :LOL: ..ale to do dupy metoda hehe
mialem cos takiego na tarczach z tylu ale w astrze 2 cdti.. rozebralem, wyczyscilem blaszki i miejsca na klocku gdzie klocek je dotyka.. przestalo halasowac przez pierwsze 3 wcisniecia hamulca.. i jest spokoj :)
pzdr
a no moze warto pogrzebac..
dzisiaj kolejne eg5 dowiedzialem sie ze ma to samo tez na tylnych tarczach
wracam do tego rozdzielacza sily chamowania! czy on jest rozbieralny? mozna w nim cos przeczyscic poniewaz u mnie rowniez jast bardzo slaby tyl i chce cos z tym zrobic, ile moze kosztowac nowy?
mysle ze pozadny przeglad tylnych hamulców w rozruszaniem cylinderków pomoze,ewentualnie wymiana płynu ham.
to zle myslisz! przy kazdym wymienianiu klockow samruje cylinderki, plyn tez wymienilem na dobry! wiez zostaje rozdzielacz(dodamze klocki wymienilem rownoczesn ie raze z tarczami! dobry zestaw!)
to zle myslisz!
jak zes taki kozak to po co pytasz sam powinienes wiedzieć co zrobic
a korektor to rzecz mało awaryjna
ak obraz se! mwie ze sprawdzone wszystko razem wymienione! Wyluzuj!
ja jestem spoko-jny chce pomóc,ty krzyczysz wykszyknikami :P
a tak naprawde to po czym wnosisz ze masz słaby tył,jedziesz hebel w podłogie i blokuje to jest oki,jesli nie to w co watpie to cos sie zepsuło. :D
on tak ma z tymi wykrzyknikami :lol: :wink:
[ Dodano: Czw 26 Paź, 2006 11:53 ]
doloze sie... jak naprawic wysoki reczny?? (tylko prosze nie pisac o podcagniecie linki za pomoca srubki, bo ostatnio takie podciagniecie o pare mm skonczylo sie ostrym zagrzaniem klockow i tarcz)
jak nie podkrecenie linki, to wymiana klocków z tylu
klocki z tylu byly niedawno wymieniane, takze sa zuzyte w malym stopniu :-/ a po wymianie reczny i tak dalej swoje.
[ Dodano: Czw 26 Paź, 2006 21:37 ]
ps. przy okazji wymiany klockow bylo rowniez robione smarowanie tloczkow
moze za cieka tarcza juz! z wykrzyknikami to tak mam hehe. Bylem na przegladzie i tam sie orietowalem koles powiedial ze u niego na bebnach jest 2 ray leprze, nie zablokowalo kol! :twisted:
jak naprawic wysoki reczny??
podciągnij linke tylko z głową
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.