Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ile wytrzyma silnik D16Z6



Hmt_D
05-03-06, 13:30
ile wytrzyma silnik D16Z6??

temat dotyczy turba..
kto z was dmuchal powyzej 0,45 bara na seryjnych tlokach i korbowodach?
po zakuciu sporo zniesie, ale jak to jest z seryjnymi gratami? ile wytrzyma ? jakie cisnienie zniesie ten motor ?

ARTX
05-03-06, 13:33
odezwij sie do HCC - najlepiej zna i przerabiał ten temat :wink:

itr
05-03-06, 16:28
ile wytrzyma silnik D16Z6??

temat dotyczy turba..
kto z was dmuchal powyzej 0,45 bara na seryjnych tlokach i korbowodach?
po zakuciu sporo zniesie, ale jak to jest z seryjnymi gratami? ile wytrzyma ? jakie cisnienie zniesie ten motor ?

turba? A co to sa te turba???
A niby czemu masz sie bac o tloki przy wyzszym doladowaniu? To tylko kwestia dobrego strojenia i mozesz duzo wiecej ladowac.

Lord_ZED
05-03-06, 17:17
Turba hmm. Chyba to taka guma co się zbierało auta z niej. To się zbierało turba hehe.

A tak serio Wo jak napisał itr bardzo dużo zależy jak to będzie zrobione. Im taniej tym mniej się da dmucha. Na jakimś FMU to bym się więcej bał hehe.

Hmt_D
05-03-06, 17:35
FMU bedzie grane na poczatku i z tego co wiem to niezle sie spisuje:)
Ale konkretow poszukuje. Kto ile dmuchnal na serii? i jak sie sprawuje

Pati
05-03-06, 17:40
www.turbod16.com www.homemadeturbo.com
tam szukaj odpowiedzi. u nas za malo ludzi jeszcze uturbilo i testowalo. najwiecej chyba Łukasz hcc.

Tomo
05-03-06, 17:50
seryjny silnik na naszym paliwie powinien wytrzymac doladowanie ok. 0,3 atmosfery bez klopotow

o ile silnik jest w dobrej formie a komputer dobrze wystrojony

Peter
05-03-06, 22:06
seryjny silnik na naszym paliwie powinien wytrzymac doladowanie ok. 0,3 atmosfery bez klopotow

o ile silnik jest w dobrej formie a komputer dobrze wystrojony

A co tu stroic? 0.3 bara? do 0.5 spokojnie FMU wystarczy, bedzie bogato, ale bezpiecznie.

Tomo
05-03-06, 22:08
moze byc zle wystrojone FMU np. jak ktos nigdy tego nie robil :wink: i doda za malo paliwa, co zaowocuje stukowym spalaniem i roz*****iem silnika

Peter
05-03-06, 22:12
FMU nie stroisz, kupujesz 12:1 lub 10:1, montujesz i naprzod. :)

Hmt_D
05-03-06, 23:32
dokladnie:)
12:1 w moim przypadku

poza tym nie ma mozliwoscie zle zalozyc:) przecinamy przewod paliwa i wioooo :D

ale serio to chce wlasnie dmuchnac jakies 0,5 i czy to styka? bedzie jakies 195Hp wedlug moich obliczen i to wystarcza ale jesli mowiecie ze wytrzyma to znaczy ze wytrzyma :)

jak cos to slucham wiecj info.

PS. SMT6 bedzie ale chwilowo tescik na FMU :) bede wiedzial jak sie sprawdza i rzuce opisik objawow na forum

Pozdro

Tomo
06-03-06, 01:21
:)

specjalisci druciarze :) :) :)

0,5 tak (na FMU bym nie ryzykował) - jak bedziesz mial pewnosc ze za kazdym razem lejesz 98 czyli V-Power 99 tylko i wyłącznie

Hmt_D
06-03-06, 09:05
A konkretnie?
Moge lać i Vpower RACING jesli to ma znaczenie:)
Tylko czy silnik wyrobi 0,5 dmuchniecie na FMU

Chyba ze faktycznie SMT6 zapodać i problem by zniknął, tylke ze FMU to ja juz mam i szkoda mi troch wywalac to w błoto:(

Pozdrawiam

itr
06-03-06, 10:41
A konkretnie?
Moge lać i Vpower RACING jesli to ma znaczenie:)
Tylko czy silnik wyrobi 0,5 dmuchniecie na FMU

Chyba ze faktycznie SMT6 zapodać i problem by zniknął, tylke ze FMU to ja juz mam i szkoda mi troch wywalac to w błoto:(

Pozdrawiam

w "bloto"??? :lol: to nie zapodawaj i daj znac niebawem ile wywalisz w "bloto" (a moze to juz nie ebdzie bloto) na remont :lol:

pinki
06-03-06, 11:47
kurcze ale czmu uwazacie ze FMU jest do bani?? Kto mial to u siebie?? kumu wywalilo silnik ?? Na jakiej podtawie tak myslicie??


Caly czas mowa o tym ze zle, ze wywali motor i wogle.. Ale pytanie jest nastepujace (Dlaczego)??

- bo za ubogie mieszanki sobie robi?
- bo jest do bani? (dlaczego)
- itp itd
niedlugo bede na tym stadium pracy prosze o opis (dlaczego nie fmu) i nie pytam o zalety SMT6 tylko o wady i zalety FMU bo SMT znam doskonale ( cale stany jezdza na FMU i to na seryjnych gratach ) wiec czemu FMU u nas nie?? a moze dlatego ze nikt tego nie ma? moze dlatego ze nie jest dostepne i tylko z teorii wiecie ze to sie nie sprawdza??

A MARCEL?? podobno FMU bylo a auto calkiem sympatycznie smigalo :roll:

Pozdrawiam

adamez
06-03-06, 16:03
Otóż całe stany jeżdżą teraz na Apexi (też już zło) i wystrojonych kompach, Uberdata, Hondata, Crome.

FMU jest nieprecyzyjne, jedyne co możesz zrobić to założyć, a co jak Ci nie da odpowiedniej dawki paliwa np przy 4000 rpm? Nic nie zrobisz i będziesz miał stukowe, na piggybacku możesz to już skorygować siekierą a w programie typu Uber, Crome, Hondata możesz to skorygować skalpelem chirurgicznym :)

Nie zapomnij że w stanach silniki D to najtańsze badziewie i nikt się za bardzo nie przejmuje czy i kiedy wybuchnie bo kupi nowy za 500$. FMU nie zarządza w żaden sposób zapłonem, jak planujesz go opóźnić ?

pinki
06-03-06, 16:34
na aparacie zaplonowym o jakies 4-5 stopni od aktualnego, chyab ze ko p se tos koryguje

:|

PAT
06-03-06, 20:55
ja wiem ile zniesie zakuty, ale mysle ze seri to bezpiecznie 0,6 bara..moze chcesz kupic gotowa honde turbo??? :wink:

kosiniak
06-03-06, 20:58
ja wiem ile zniesie zakuty, ale mysle ze seri to bezpiecznie 0,6 bara..moze chcesz kupic gotowa honde turbo???
az taka desperacja???

PAT
07-03-06, 23:24
az taka desperacja???

jaka tam desperacja auto odpicowane lepiej niz bylo i sprzedaje a trzeba jakos kupca poszukac..zmienily sie moje plany zyciowe i tyle :) ale juz placze :)