Zobacz pełną wersję : Czy był silnik D13B JDM?
Ostatnio dopiero się dowiedziałem, że w civicach IV był montowany D12B - 1.2L SOHC 1 gaźnik. Ale przeglądając opis na wikipedii :p http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic zauważyłem, że jest tam silnik D13B 1.3L SOHC (JDM) czy był taki silnik ? Była to jakaś mocniejsza wersja silnika 1.3, tak jak w przypadku D15B w porównaniu do D15B2?
Jeżeli był taki silnik wie ktoś jaka była jego moc?
Tu znalazłem informacje na temat ciekawego 1.2 w którym uzyskano 90KM http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2360182
Owszem, był taki silnik:
Engine model D13B
Max.power (Net), kw(PS)/rpm 85 ps (62.52 kw) / 6300 rpm
Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 10.7 kg*m (104.93 N*m) / 4500 rpm
kw(PS)/rpm 85 ps (62.52 kw) / 6300 rpm
skoro w nawiasie jest podane ps to pozniej powinno byc w nawiasie wartosc ps a nie przed nawiasem :rolleyes:
PS(kW)/rpm 85 ps (62.52 kw) / 6300 rpm
Ciekawe, ciekawe...
A ktoś wie może, czym się różnił od standardowego D13B2? Jeśli ma 85 KM, to coś mi się widzi, że mógł mieć fabrycznie odblokowaną 2-gą przepustnicę?
tez mi to przeszlo przez mysl, samo odblokowanie daje odczuwalna roznice ale polaczenie silownika bezposrednio z gaznikiem tak jak pisal jogal to juz jest spory wzrost mocy w moim odczuciu przynajmniej (zobaczcie moja sygnaturke)
eee przeciez tzw manual gaznika nie da 10 koni:p
Nie jestem pewien, ale dlaczego nie?
Bo nie:D jak Ci da 5 kuniuf to wg mnie max....
hmm jesli 5km to taka roznica to spoko, to niewyobrazam sobie co by bylo gdy bym wsiadl do vti, nie wiem nie jezdzilem mocniejszymi autami a przynajmniej nie tak zeby krecic na max, nie ma gdzies w necie wynikow z hamowni przed i po modach gaznika ? :p
też jestem ciekaw skąd w tym d13 JDM więcej o 10km niż seryjny d13b2,
w seryjnym d13b2 podstawowe mody + kolektor 4-2-1 daje około 10km więcej. może w tym JDM o to chodzi ?
4-2-1 nie daje wiecej koni a lepszy dol... a max KM masz juz na wysokich obrotach gdzie 4-1 lepszy
No właśnie ja zamontowałem 4-2-1 z D16Z6 i jakoś wydaje mi się, że nie ma poprawy a jeżeli to jakaś minimalna. Chodzi tylko głośniej.
odgrzeję trochę temat bo zalazłem trochę nowych informacji na temat D13 JDM
tu info z Japonii:
http://translate.google.pl/translate?prev=hp&hl=pl&js=y&u=http%3A%2F%2Fwww.honda.co.jp%2FHOT%2FModelData%2 Fcivic%2F8ch-ka-709%2F23u_sy.html&sl=ja&tl=pl&history_state0=
Silniki te było montowane w Civic 4gen 23L/23U o oznaczeniu modeli E-EF1
"EF1 1.3l JDM D13B All Civic 23L, 23U"
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1519636&highlight=ef1
http://hondaswap.com/reference-materials/civic-chassis-codes-31271/
tu przykład modelu E-EF1
http://www.clubcivic.com/board/showthread.php?t=161525
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2649553&highlight=ef1
w info-tech nie znalazłem informacji o tym silniku, jest tylko d13b1 i d13b2 75KM
szukając info na temat D13 JDM znalazłem to, jak dla mnie to silnik d14a4:
http://www.cardomain.com/ride/795800
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1727182&page=2
czyżby inne oznaczenia silnika na Japonię i Europę
EG3 na rynku japońskim też miały mocniejsze silniki - 85KM
http://www.goo-net.com/catalog/HONDA/CIVIC/2002106/index.html
Mieszkomcs
28-11-16, 21:02
Inny wałek rozrządu jest☺ inne tłoki. Inny stopień sprężania nieco inny gaźnik.Parę różnic jest niewykrywalnych na oko.☺
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.