Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Turbo



Bayer
08-01-05, 01:24
Witam

Mogę mieć turbinke po przebiegu mniej wiecej 25 tys/km. Cos napewno w niej jest nie tak.
Czy jest mozliwosc podjechac gdzies i ja jakos sprawdzic czy warto sie ja interesowac ?
Jest to wszak od diesla 1.4 TDci ale troche napewno pompuje.
Tylko niewiem czy warto np. ja regenerowac itp ? Ile mosze kosztować regeneracja jej, i czy jest ktos kto na zamowienie by mi dorobil ja do kolektora?

Pozdrawiam

Pietja
08-01-05, 01:38
w sensie: żeby ją zakładać do auta?

koszt turbiny to jeden z licznych kosztów przerobienia silnika na turbo...

Bayer
08-01-05, 01:51
Zapomnialem ze intercooler tez bede mial ;)

typeR
08-01-05, 02:13
Tak czy inaczej jeszcze troche częsci brakuje ;) chyba ze chcesz powoli gromadzic sprzęt.

Bayer
08-01-05, 02:18
Głownie chodzi mi o to czy kazda turbinke mozna zregenerowac i ile to kosztuje

Pietja
08-01-05, 06:43
Zapomnialem ze intercooler tez bede mial ;)

to jeszcze

komp sterujacy
pompa paliwa
regulator
wtryski
MBC/EBC
wastegate
bov
map sensor

i jeszcze 1000 rzeczy o których zapomniałem...

Bayer
08-01-05, 11:03
A co z moim pytaniem o turbinke ? zagineło ?

itr
08-01-05, 13:07
nie zagielo.

Skoro od diesla (SERYJNEGO) po 25 tys km to raczej nie powinno wymagac regeneracji.
Ile? Zeby ci sie to oplacalo to nie daj wiecej niz 800 zeta.

Pati
08-01-05, 17:05
jak masz ja za friko to warto.
jak masz ja jeszcze regenerowac to zobacz na to:
http://www.motoallegro.pl/show_item.php?item=38828952
http://www.motoallegro.pl/show_item.php?item=38740355
też od tdi

Bayer
08-01-05, 17:22
No widze te turbinki, ale nadal moje pytanie brzmi, ile moze kosztowac regeneracja takiej turbinki ?

Pati
08-01-05, 17:24
~800-1000. zadzwon tu i tam i zapytaj...

Bayer
08-01-05, 17:26
Czyli cena regeneracji przekracza 2 razy cene turbinki ?? hehe...

Pati
08-01-05, 17:30
zadzwon, sprawdz, zorientuj sie. bedziesz wiedzial.

Bayer
08-01-05, 17:33
Ok, dzieki za info.
A mam takie pytanko, warto wogole montowac to turbo do samochodu gaznikowego ? Ma ktos moze takie cudo ?

Pietja
08-01-05, 18:47
jak masz turbinę do regeneracji to znaczy że masz tylko obudowę - trzeba wymienić płytki, wirniki, wałek i łożysko...

Bayer
08-01-05, 19:58
Wlasnie o to chodzi ze ja nie wiem czy ona jest uszkodzona i jesli jest, to niewiem co z nia jest nie tak.


Mogę mieć turbinke po przebiegu mniej wiecej 25 tys/km. Cos napewno w niej jest nie tak.
Czy jest mozliwosc podjechac gdzies i ja jakos sprawdzic czy warto sie ja interesowac ?

Zreszta rozmowa bez sensu, zadzonie i pogadam z kims kto sie tym zajmuje.


Pozdrawiam

Pati
08-01-05, 20:00
musialbys zalozyc gaznik z renault 5 gtt. la jak tam jezdzi to znaczy ze sie da ;)

Bayer
08-01-05, 20:03
Tylko czy ktos ma jakies doswiadczenie z turbinami na gaznikach ?

Pati
08-01-05, 22:49
Ci, którzy dłubią w r5gtt. poszukaj uzytkownika Kidzio np. na sr.pl

itr
09-01-05, 14:22
Zreszta rozmowa bez sensu, zadzonie i pogadam z kims kto sie tym zajmuje.

Pozdrawiam

to co dupe zawracasz? kazdy ci odpowiada a ty strzelasz focha.
wogole kup sobie turbine za 1000, zregeneruj ja za drugie 1000 jak tak bardzo chcesz a ja kupie od tdi nowke za 500. o czym my tu rozmawiamy!?

Tomo
09-01-05, 19:39
Zacznijmy od tego ze turbo od dizla 1.4 bedzie zdecydowanie za male do twojego silnika.

Po 2gie z uzywanymi czesciami jest tak ze raz trafisz cos fajnego za mala kase a 2gi raz kupisz sobie co ma wartosc jedynie jako zlom.

Co do turbiny w gaznikach to temat bardzo skomplikowany w przypadku hondy. Bo albo dopasujesz gaznik od reno5 turbo albo zamontujesz gaznik przed turbo :wink: Z czego 2giego sposobu bym nie polecal :lol: .

Pozatym montowanie turbo do takiego starego silnika (przypuszczam ze masz przebieg ok 200Kkm) skonczy sie drogim remontem :).

Bayer
09-01-05, 23:43
Hehe to nie foch ;), tylko myslalem ze moze ktos robil np. regeneracje turbinki i bedzie znal orientacyjne ceny itp.
A temat sie rozwinal niewiem dlaczego, odpowiedzi typu, ile jeszcze potrzebujesz itd.

Sorki ze zawrocilem glowe


Skoro od diesla (SERYJNEGO) po 25 tys km to raczej nie powinno wymagac regeneracji.
Ile? Zeby ci sie to oplacalo to nie daj wiecej niz 800 zeta.



wogole kup sobie turbine za 1000, zregeneruj ja za drugie 1000 jak tak bardzo chcesz a ja kupie od tdi nowke za 500.

Mogę mieć ją za 300 tylko tak jak mowie niewiem co w niej jest. Dlatego pytalem o cene mniej wiecej regeneracji itp.

Pozdrawiam

rem36
09-01-05, 23:48
komp sterujacy
pompa paliwa
regulator
wtryski
MBC/EBC
wastegate
bov
map sensor

Hmmm my tu o gazniku rozmawiamy...????

Nie rob turbo tylko kompresor i gaznik przed sprezarką, zimno bedzie bedzie dobrze;) Zrobisz sobie troche szybsza turbinke kowalskiego:D
w dodatku zaoszczedzisz na intercoolerze :)

Bayer
09-01-05, 23:52
Nie rob turbo tylko kompresor i gaznik przed sprezarką, zimno bedzie bedzie dobrze;) Zrobisz sobie troche szybsza turbinke kowalskiego:D
w dodatku zaoszczedzisz na intercoolerze

Nierozumiem dokladnie o co chodzi, turbinke taka mialem kiedys w kaszlu ;), jeseli o tej samej mowimy ;)

rem36
10-01-05, 00:12
Nierozumiem dokladnie o co chodzi, turbinke taka mialem kiedys w kaszlu

I jak byly efekty, moze warto by ja zaadoptowac do H :D :D :D

Kupujesz turbosprerzarke , pozbywasz sie turbiny, sprerzarke napedzasz za posrednictwem kola pasowego, robisz uklad dolotowy i smigasz :wink:
Przy takim rozwiazaniu jest sznasa ze bedzie dzialac z gaznikiem "przed" ( oczywiscie nie orginalnym), dodatkowo nie musisz kombinowac z podlaczeniem turbiny do kolektora wydechowego no i nie potrzebujesz intercoolera bo powietrze nie jest ogrzewane 8)

To oczywiscie takie sobie gadanie bo cala operacja nie ma jakiego kolwiek sensu :D lepiej sobie isc lody

Bayer
10-01-05, 07:11
Pewnie nie ma sensu, jednak sporo samochodów posiadało takie cóś, i pewnie jeźdzą do tej pory jeszcze ;).

Dobra, skoro mowice ze sporo problemu z tymi gaznikami i turbo, to bedzie w nastepnym samochodzie juz. :twisted:

elmer
10-01-05, 09:34
Zdecydowanie bez sensu turbo do tego silnika. Gdybys chociaz zmienil zasilanie na wtrysk (co nie jest specjalnie trudne), to jeszcze zgoda. A tak, narzezbisz sie wiecej niz z tego pozytku bedzie.

jamal
10-01-05, 10:17
skoro mowa o zmianie z gaznika na wtrysk jest to mozliwe i czy to trudne ? bo piszecze ze nie wiec jak by to zrobic ? moj silniczek to d13b2 na gazniku oczywiscie :-s

Tomo
10-01-05, 11:29
No nie wiem czy to takie łatwe jak zacząłem sobie myśleć co trzeba by wymienić to odechciało mi się pisać :D

ARTX
10-01-05, 11:31
chyba prościej, taniej, bezpieczniej byłoby wymienic cały silnik :)

Tomo
10-01-05, 12:00
i deske rozdzielcza , moze i pompe paliwa i ch.... wie co jeszcze :roll:

elmer
10-01-05, 12:38
Kompletny kolektor dolotowy, komputer, aparat zaplonowy, rezystor i kilka wtyczek i masz wtrysk. Wydaje mi sie ze to proste ;)

Ale dzis bedziemy cwiczyc podobna przekladke, tzn. z DPI na MPI w Civicu Nevady, to sie okaze czy takie proste ;) :lol:

Tomo
10-01-05, 12:50
eee ale w gazniku nie jest tak samo jak przy wtrysku