PDA

Zobacz pełną wersję : Stuki w silniku SOHC



paweld
15-04-09, 21:24
Mam konkretne pytanie oczekuję konkretnej odpowiedzi.

Posiadam silnik D15B7 nie zależnie od temperatury przy obrotach od 3tyś do 5tyś słychać stukanie z okolic głowicy. Nie mam już pomysłu co to może być? (znam jeszcze dwie osoby co mają ten sam problem w SOHC i się już poddały)

Wykluczam:
- panewki (brak naruszenia powierzchni panewek, ciśnienie oleju dobre czyli na wolnych przy temp oleju 70-80stopni ponad 2bary przy 3tyś około 6-7bar
- pierścienie tłokowe (spalanie oleju 0,2l na 10000km (10W40), kompresja 13-14 czyli w jak najlepszym pożądku)
- zawory wyregulowane zgodnie z serwisówką (sprawdzone ponownie po przejechaniu 500km)
- blaszki, osprzęt silnika itp.
- spalanie stukowe, czasami da się ten efekt uzyskać przy hamowaniu silnikiem (nie ma możliwości uzyskania spalania stukowego bez paliwa)

Auto jeździ dobrze tylko denerwuje mnie ten stuk.
Mam nadzieję że nie skończy się to wymianą na DOHC (dostać taki motor w normalnym stanie graniczy z cudem:))

Z góry dziękuje za fachową pomoc.

Pozdrawiam

Jak ktos pomoże nagroda nie ominie :)

MrCk
16-04-09, 08:25
Ogólnie silniki SOHC maja swój własny dźwięk. Całkiem inny niż DOHC. U mnie wcześniej słychać było stukanie, ale to były zawory, teraz po wyregulowaniu wszystko jest ok. Wydaje mi się ze skoro wszystko jest dobrze to nie ma się czego czepiać. Ja bym jeszcze sprawdził pompę od wspomagania i alternator.

81saren
16-04-09, 09:31
paweld jak bedziesz kiedys w Wawie odezwij sie Posluchasz jak moj chodzi w pelni wyregolowany ,
To porozmawiamy o denerwujacych dzwiekach...:)
Wiesz jak chodzi silnik GSXr a Tzw Olejak ?? no tak wlasnie moj chodzi juz sie przyzwyczailem do tego .. i wiem ze jest wszystko ok..

paweld
16-04-09, 21:26
Dzięki za porady ale ja w wolnym czasie bede szukał dalej... Chyba że ktoś już wie o co chodzi to chetnie posłucham. Przy specyficznych obciążeniach i odpowiednio dobranych obrotach tego nie słychać. Alternator i pompa odpada były odłączone rozrząd też odpada, przed wymnianą i po wymianie tak samo.

Przestawiłem kułko rozrządu dzisiaj o 4 stopnie stuk jest ale przy innych obrorach i innym obciążeniu, powyżej 4500 zupełnie milknie...

Jakieś pomysły, może wałek, klawiatura, regulacja nie pomaga likwiduje delikatnie efekt na jakis czas. Kupie czujnik zegarowy i pomierze luzy całej góry... (albo od razu H22, podobno najlepszy silnik hondy:))

Siny26
17-04-09, 10:36
Może zrobił się lekki wżer w głowicy tam gdzie mocowany jest wałek. Odziwo niema tam żadnych panewek powiedzmy że zrobił się na jednym mocowaniu wżer na 2mm dajmy na to na środkowym . z silnikiem będzie niby wszystko ok bo i tak wałek będzie się kręcił na pozostałych a takie delikatne stuki mogą wystąpić. sprawdzić to można jedynie wyciągając wałek

to tylko moja teoria :)

_Z_I_K_
17-04-09, 17:00
odkrec korby i zobacz w jakim stanie sa panewy, z moimi niby wszystko w porzadku bylo ale cos stukalo po miesiacu nie bylo panewek :D

paweld
17-04-09, 23:23
panewki były sprawdzane, nic się tam nie dzieje. co do teori kolegi to wątpie ale sprawdzić mogę


pozdrawiam

Sopi4
18-04-09, 21:21
witam u mnie bylo podobnie stukot w okolicy glowicy przy obrotach 4500 okazalo sie ze byl luzny pasek rozrzadu i walil o obudowe po naciagnieciu problem z glowy

paweld
20-04-09, 08:28
jest to metaliczny dzwięk to nie to, dzięki za odpowiedz

Siwyyy86
20-04-09, 16:01
za bardzo sie nie znam no ale skoro piszesz o spalaniu jakby stukowym to moze zaplon sie przestawil albo cos bylo grzebane w nim, no nie wiem...

paweld
03-05-09, 16:51
Wiem co pukało

wałek w głowicy miał za duże luzy w panewkach (jeżeli tak mozna nazwać te stopki z alu.
Niestety zmniejszenie luzów na oko zkończło się tragicznie dla walka który się zatarł i ukręcił:)

Ogłonie jestem zadowolony bo wiem przynajmniej co to było, silnik był cichutki jak nigdy:)

Teraz bede testował następną głowicę tym razem wszystkie elementy narażone na tarcie będą powleczone powłoką ceramiczną (nie mylić z ceramizerem) :P

Jest to ostatnia szansa jaką daje silnikom SOHC marki Honda, później zostaje tylko DOHC i H22 czego napewno po sezonie spróbuje :)

Pozdrawiam wszystkich klubowiczów

stashek
03-05-09, 19:06
Czy remont głowicy jest możliwy w takim przypadku? Nim ukręci sie wałek?

paweld
03-05-09, 22:44
Kiedy się zatrze??

Jeżeli w głowicy zatrze się wałek nie zależnie od tego czy pęknie czy nie remont jest możliwy

trzeba wyszlifować wałek albo wymienić, splanować głowicę oraz stopki od strony wałka, powierzchnie w której będzie chodził wałek trzeba rozwiercić rozwiertakiem nastawnym ze specjalnym pilotem na wymiar wałka + luz określony dla danego silnika

stashek
04-05-09, 08:39
Dzięki serdeczne paweld za wszelkie info. Mam własnie takie stuki i uwazam ze to od wałka. W ASO Hondy powiedzieli "tak ma być". Będę sie przymierzał do remontu głowicy (z powodu tych stuków) tak to jest igła. Czekam na wiadomosci od Ciebie jak idą postępy. Pozdrawiam

Siny26
04-05-09, 11:02
czyli moja teoria jednak się sprawdziła

paweld
05-05-09, 07:34
nie do końca

na panewkach nie było żednych wrzerów (takie cuda nie mogą powstać jeżeli w obiegu jest olej (wyjątek błąd fabryczny, bądz wałek zamocowany na nie oczyszczone panewki)... podczas pracy przy tak dużym obciążeniu (16 zaworów z jednego wałka) i takich małych panewkach (VW są dwa razy większe i dwa wałki np. 2.0 GTi 16V nic się nie dzieje) panewki wybierają się i wałek przy specyficznych obciąrzeniach puka (wpada w wibracje) dając strzsznie nieprzyjemny dzwięk

Już mam zakupioną następną głowicę która prze wsaczeniem zostanie dokładnie pomierzona i oczywiście co nieco poprawiona, przystosowana do mojego motoru gdzie obciążenia są nieco większe :)

Trochę to potrwa ze względu na koniecznośc naniesienia powłok ceramicznych, wymianie elementów zurzytych (mam nadzieję ze będzie ich mało:P), narazie wyciągnełem jakąś zapasową od 1.3 założyłem na starą uszczelkę tak na sztukę żeby jezdziło... jedyne koszta to pasek rozrządu 104 żęby (32zł) bo głowica nieco inna... Jesdzcze nie robiłem takiego numeru dam znać czy takie coś dziła...

GAWRON
05-05-09, 08:38
99% silników d15b7 się "tłucze" :) ja raczej nazwał bym to lekkim klekotem :) i pewnie w kazdym przypadku jest tak jak u kolegi. Ja też tak mam ale sie tym nie przejmuje bo mi to juz nie przeszkadza. No niestety nasze auta mają przeważnie powyzej 200 000km (jezeli ktoś ma mniej i wierzy w to to jest naiwny :) ) wiec powstawanie tego typu luzów jest raczej normalne zwłaszcza że nie są one raczej kompletnie szkodliwe i gdyby tego kolega nie ruszał zapewne do tej pory było by wszystko ok.

paweld
05-05-09, 19:21
nie mam silnika d15b7, mam d14a4 z tłokami doprażającymi na 11:1, kolektorem ssącym od d16z6 komputerem od d15b7 przerobioną wiązką elektryczną od d15z1, nad prawidłowym składem mieszanki czuwa sonda szerokopasmowa, wydech o średnicy przepustnicy z dwoma tłumikami przelotowymi i końcowym komorowym całość z nierdzewki. Autko miało w granicach 122 do 125KM w zależności od paliwa.

d15b7 umarło w wigilie, dostało ostre baty i nie dało rady aż olej poleciał przez filtr powietrza...

Wracając do tematu... Mi osobiście nie podobają się żadne trykania itp. Dlatego SOHC dostało ostatnią szanse wraz z głowicą od d16y7 która dostanie powłoki ceramiczne.
Mam nadzieje że będzie ok jak nie pozostanie DOHC B18C lub H22A. Osobiście jestem za B18C
+ kompresor ale to się jeszcze okaże

JarekEJ2
05-05-09, 23:20
No niestety nasze auta mają przeważnie powyzej 200 000km (jezeli ktoś ma mniej i wierzy w to to jest naiwny )

Albo ma fart

gruby.s8
27-05-09, 20:22
waldus wiesz co ci puka najprawdopodobniej dynks od cyngwajsa usun i sie przejedz napewno pomorze :D

BARTAS998
28-05-09, 04:12
albo oporopowrotnik od sprzegla :D