PDA

Zobacz pełną wersję : Bezpiecznik od świateł przednich



ArturNOW
15-04-09, 10:37
Chciałem dla pewności spytać czy bezpieczniki od świateł przednich krótkich znajdują się pod kierownicą nad bezpiecznikami od świateł długich. Według rozpiski oraz manual to tak i mają mieć po 10A. Pytam dlatego, że zauważyłem, że mi przednie światła się tylko jarzą a wątpię, że dwie żarówki konają jednocześnie. Dziś zajrzałem i bezpieczniki tam gdzie powinny być dwie 10A mam 15A i 20A, a na prawo od prawowitych miejsc na 10A mam właśnie włożone te dwa 10A. Chcę się upewnić zanim zejdę i je przełożę. Te 15A to chyba od radia, a 20 od pompy paliwowej.

Serio coraz bardziej się zastanawiam co ten poprzedni właściciel wyczyniał z tymi bezpiecznikami.

Zapomniałem napisać model: Honda Civic 5D EU 1995-1997 ta przed liftem.

EDIT: Znalazłem potwierdzenie, że 21 i 22 są od świateł zaraz pójdę poprzestawiać.

Powtykałem prawidłowo bezpieczniki, ale jest zbyt jasno by ocenić. Który bezpiecznik odpowiada za podświetlanie tablic z tyłu?

Jednak to nie bezpieczniki czyli żarówki? W reflektorze są dwie oddzielne żarówki dla świateł mijania i świateł długich?

raq22100
15-04-09, 21:27
Po 1 bezpiecznik nie ma w tej sytuacji nic do rzeczy, jeśli światła pobierają niż 10A bezpiecnzik sie pali, jeśli mniej bezpiecznik jets traktowany jako kabel ;] W reflektorze masz chyba H4 w jednej żarówce 2 włókna (krótkie i długie). Po 3 ja bym na Twoim miejscu powyjmowałm wszystkie bezpieczniki, pozrzucał na kupe, posortował wg amper i powtykał je na nowo wg schematu ;) Najtelpiej tego u Ciebie w samochodzie ;]]

ArturNOW
15-04-09, 21:48
Kurde to jeżeli jest jedna żarówka i mijania nie świecą dobrze, tylko się święcą to co to może być? Bezpieczniki są teraz w odpowiedni sposób powtykane, przejrzałem wszystkie.

raq22100
16-04-09, 12:08
A aku dobry? Światła sprawdzasz przy zapalonym silniku? Tylko nie rozumiem do końca o co Ci chodzi... Którę światła sie palą dobrze a które tylko 'troszke'? Chodzi mi o długie/krótkie. I jak jest z 2 strony?

ArturNOW
16-04-09, 12:19
Więc tak. Światła sprawdzałem przy zapalonym i wyłączonym. Długie świecą bardzo dobrze, światła mijania nic nie oświetlają, choć niby coś tam się "świeci". Dziś jak wrócę to wyjmę bezpieczniki od długich, dla testu.

Co to znaczy żarówki H1, H4 czy H7? Jakie do Civica 5D MA8 EU? I tak kupię żarówki, bo nawet nie mam w wozie zapasowych w razie czego.

raq22100
16-04-09, 12:39
No to tak, masz H4, to jest rodzaj żarówek. Jeśli światła długie są OK, a światła krótkie mało co oświetlają to powodem może być np. złe ich ustawienie... Nie wiem co rozumiesz przez to że nic nie oświetlają, czy że za słabo sie palą czy że za krótko świecą. żarówki mogły się zużyć, Chociaż możliwe że coś z przekaźnikiem, w co wątpie, ale wszystko możliwe bo jeszcze z przekaźnikami się nie bawiłem. Najlepszym rozwiązaniem wg mnie było by zakupienie żarówek i wsatwienie ich zamiast tych, z reszta sam wspomniałeś że musisz kupić 2 kpl. Wtedy się okaże i będziesz pewny, możesz jeszcze to inaczej sprawdzić, wyjmij żarówkę i podepnij ją bezpośrednio pod akumulator, bedziesz pewny.

Wiesz jak wyjąć żarówki?

Jeśli bedziesz kupował żarówki i nie masz żółtych reflektorów (tzn nie pożółkły ci odblaski) to polecam Philips Xtreme, sam mam VisionPlus ale teraz żałuję że nie dołożyłem tych 20zł do Xtreme ;]

pzdr,

ArturNOW
16-04-09, 15:06
Trochę pamiętam jak szwagier mi kiedyś patrzył długie to po prostu otworzył maskę pogrzebał z tyłu (chyba przekręcił o parę stopni) i wyjął całość - żarówkę z wtykiem. A jak podpiąć żarówkę do akumulatora. Jeżeli jedna żarówka odpowiada za długie i mijania to jak będę wiedział, co jest nie tak?

raq22100
16-04-09, 15:47
Ona ma 3 styki, masę, + do krótkich i + do długich, podpinasz masę i + do jednego patrzysz które włókno się świeci i będziesz wiedział czy długie czy krótkie, krótkie to jest ten żarnik w kapelusiku takim jak by. Aby wyjąć żarówkę, musisz wyjąć wtyczkę, bez żadnego kręcenia ani nic, wyjmujesz następnie tą gumę, a później odpinasz drucikami żarówkę i wyjmujesz, apmiętaj aby nie dotykać żarówki paluchami (chodzi mi o szklaną część) a jeśli już dotkniesz, odtłuść ją np. benzyną do ekstrakcji czy zmywaczem do paznokci, spirytusem itd.

pzdr,

ArturNOW
16-04-09, 16:17
Dzięki za pomoc raq22100 spróbuję pod wieczór.

Ok właśnie byłem w samochodzie. Po lekkiej walce udało mi się wyjąć lewą żarówkę - do tej dostęp był wygodniejszy. Żarówka wygląda tak, że ma dwa miejsca gdzie są takie jakby sprężyny - bliższa podstawy oraz dalsza z taką metalową osłonką. Obie są całe. Poniżej sprężyn tuż przy samym spodzie jest taki prostopadły drucik i on nie jest cały. wygląda tak - + - plusik bo tam biegnie od podstawy do końca powyżej jest "sprężyna" dalsze rozgałęzienia i ta kolejna. No i nie wiem czy ten dół nie powinien wyglądać --+-- . Co więcej jak odpiąłem zasilanie to po włączeniu świateł zaświeciły się reflektory (te słabe światło) to znaczy, że nie paliły mi się światła mijania.

Czyli po prostu żarówki do wymiany?

Patrzę właśnie na servic manual i tam są jeszcze parking lights i tam piszą by przekręcić gniazdo o 45 stopni, czyli to te mi się świecą.

Znalazłem jako takie zdjęcie (jak rozmiar przeszkadza to usunę) i tu ta część co mówię o przerwanym druciku trochę inaczej wygląda.

PS. Jak się światła ustawia? Jest jakiś wzorzec?

http://felicia.autokacik.pl/pages/zarowki/BV-H4z.JPG

Ralfi
17-04-09, 11:59
Często przyczyną bardzo słabego świecenia H4 w civicu są nadpalone lub przytopione kostki, które podłącza się właśnie pod tą żarówkę i to radziłbym najpierw sprawdzić. Druga opcja to żarówki, ale raczej nie świeciłyby wcale niżmiałyby się jarzyć. No i ostatnia spadek napięcia w instalacji, na przykład na przełłączniku zespolonym, którry znajduje się za kierownicą :)

raq22100
17-04-09, 13:03
Kurde;/ Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodiz znowu :E o 45 st to ja u siebie przekręcam postojówki. A żarówki są na druciki, ale w Twojej moz ebyc inaczej. Jestes I wlascicielem Hondy? Jesli nie, żarówki mogły być 100/90W i wtedy bardzo prawdopodobne że kostki sie podopiły, ale podłączałeś w końcu żarówkę bezpośrednio pod aku? Od tego zacznij, jeśli dobrze się zapalą to znacze że problem tkwi w instalacji.

ArturNOW
17-04-09, 17:25
No tak, postojówki o 45stopni.

Stare żarówki to 60/55W dziś kupiłem nowe. Na razie jest zbyt jasno by ocenić. Tak jak pisałem po odpięciu kabli po włączeniu świateł coś się jarzyło i to chyba były postojówki. Jak się je wyłącza?

Ralfi
17-04-09, 17:41
OMG. Proponuję poczytać instrukcję obsługi samochodu

raq22100
17-04-09, 18:27
nie da się wyłączyć samych postojówek tak aby świeciły krótkie/długie, najpierw zapalasz postojówki później wraz z postojówkami zpalają Ci sie krótkie. Daj znać jaki jest efekt wymiany żarówek. Jakie żarówki kupiles?

ArturNOW
18-04-09, 00:19
Właśnie wróciłem i pada, więc sprawdzę dopiero jutro. Sorry chłopaki, sam jestem ciekawe czy już jest ok, ale piwko rozleniwia.

Niestety światła mijania nie działają :(

raq22100
21-04-09, 15:02
Ale nowe żarówki też?

ArturNOW
21-04-09, 17:19
Na nowych żarówkach nie działa, bezpieczniki nowe. Tylne światła mijania działają.

Coś musiało pójść z dymem co mi wcześniej radio padło i bezpiecznik 7,5 pod maską. Gadałem właśnie ze szwagrem przez tel i mówił, że jak tylne się świecą to przekaźnik jakiś. Gdzie to coś się znajduje i jak wygląda?

raq22100
23-04-09, 15:55
Szwagier ma rację, przekaźniki świateł są chyba pod kierownicą na tej tablicy gdzie bezpiecnziki, nad bezpiecznikami, jest ich tam 3-4 jeden lub dwa są od świateł przednich. Nie wiem dokłądnie który to musisz gdzieś sprawdzić.

kj-19871
23-04-09, 21:00
Panowie gdzie kupie bezpiecznik główny 80A do civic Vgen ? nigdzie sie z takim nie spotkałem :/ a przez przypadek jak aku wyjmowałem to mi poleciał ...

raq22100
25-04-09, 10:46
A nie może tam być taki płaski? Ja w swojej VI gen mam taki szerszy i wiekszy, kurde nie pamietam własnie czy styki sa takie jak dla zwykłych...

piroman
25-04-09, 10:58
Ostatnio na alledrogo widziałem jak ktoś sprzedawał, w intercarsie też powinni miec. Poszukaj na jakimś szrocie albo popytaj na forumowej giełdzie...