PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku po swapie na b18c4



szamanm
15-04-09, 09:53
Niedawno swapowałem w swoim civicu 5d silnik z d14z4 na b18c4. Po swapie mam problemy z gaśnięciem na zimnym silniku przy niskich temperaturach (za niskie obroty); myślałem, że to będzie wina krokowego lub zabrudzonych kanałów w przepustnicy ale niestety po wyczyszczeniu wszystkiego problem niestety pozostał.
Przy temperaturach obecnie panujących już mi nie gaśnie ale wolne obroty na zimnym silniku są na poziomie ok 500 obr. Po nagrzaniu wszystko jest w porządku, obroty lądują gdzieś na poziomie ok 900 obr.
Miałbym prośbę do jakiegoś posiadacza VTI czy mógłby sprawdzić u siebie czy po odłączeniu krokowego na pracującym silniku wywala jakiś błąd? U mnie po odpięciu krokowego nie wywala żadnego błędu, oprócz tego nie ma też żadnej różnicy na obrotach po jego odpięciu. Dodam jeszcze, że silniczek prawdopodobnie działa ponieważ po podaniu zasilania bezpośrednio słychać jak "stuka".
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

Pozdrawiam

chubik
15-04-09, 09:58
Spróbuje wyregulowac zawory. U mnie po odołaczeniu krokowca gasło jak miałem za ciasno wyregulowane zawory.po odciasnieniu problem znikł.Wywala błąd po odłączeniu kroka i myśle ,że powinno wywyalac zawsze.

szamanm
15-04-09, 21:16
Odpinałeś krokowego i wywaliło Ci błąd czy tylko zakładasz, że tak powinno być (nie pamiętasz na 100%)?
U mnie raczej to nie są zawory bo na ciepłym jest ok.

chubik
15-04-09, 21:20
Wywalało bo świcił sie check engine.I tak powinno być.

szamanm
16-04-09, 00:27
Czy ktoś jeszcze mógłby to potwierdzić?

wisien84
16-04-09, 09:53
tak wywala blad po odpieciu wtyczki od krokowca...a z tymi zaworami to sprobuj u mnie tez gasl gdy byl zimny a jak sie rozgrzal to nie bylo problemu..dopiero po regulacji uspokoilo sie wszystko

szamanm
17-04-09, 22:43
Sprawdziłem jeszcze dziś czujnik płynu chłodzącego ale jest dobry.
Spróbuję jeszcze z tymi zaworami tak jak piszecie.
A jeszcze jedno pytanie do wisien84 i chubika , jakie macie ECU (u mnie P9K)?

szamanm
23-04-09, 19:05
Ustawiłem dziś zawory (miały za duże luzy) - jest jeszcze gorzej; nawet przy tej temperaturze jaką mamy na zewnątrz gaśnie na zimnym.
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

chubik
23-04-09, 21:09
Krokowy

szamanm
24-04-09, 20:03
Niestety wygląda na to, że krokowy jest sprawny. Dziś podałem mu masę na czarno niebieski z akumulatora i elegancko otwiera się i dopuszcza powietrza do kolektorka - obroty oczywiście w górę. Chyba problem leży w ECU niestety.
Może jeszcze jakieś propozycje?

skolopendra
24-04-09, 22:54
problem leży w ECU niestety.

mapy są seryjne czy" ruszane?

szamanm
25-04-09, 00:04
komp seria p9k

szamanm
30-05-09, 10:53
Problem już zdiagnozowany.
Byłem ostatnio na podmianie kompa. Niestety moje przypuszczenia sprawdziły się :(, uszkodzony komputer.
Orientuje się może ktoś czy gdzieś naprawiają komputery albo gdzie można zdobyć schemat ecu p9k?