Zobacz pełną wersję : ZAWIESZENIE
Witam, jestem tu nowy lecz czytam wasze forum juz od pewnego czasu
Chcialem sie poradzic jak tanio usztywnic i obnizyc furke, poniewaz nie chce na zawieszenie wydac nie wiadomo ile kasy
Poprostu chcialbym to zrobic tanim kosztem
Prosilbym o jakas odpowiedz :grin:
zmien sprezynki na jakies -30 do 40mm, koszty to od 200 do 500pln zalezy za ile je znjadziesz, pozdrawiam
Ale czy jak zmienie sprezynki nie bede musial skracac amorkow :?:
I czy wymiana samych sprezyn jest ogolnie dobra
przy nie duzym obnizeniu bedzie ok, zalezy to tez oczywiscie od stanu twoich amorow??a skracac nic nie trzeba :)
Kupilem niedawno Civica i chcialem go obnizyc i usztywnic bo nie wyobrazam sobie dluzej jezdzic na seryjnym zawieszeniu. Amory byly wymieniane takze sa w dobrym stanie. Powiedz mi jakie musialbym zakupic sprezyny, bo chcialem sobie z czasem zalozyc 15 lub 16 fele zeby mi ladnie wypelnily nadkole. Bo zebym nie kupil sprezyn za krotkich a puzniej fele mi nie wlezie
przecie znapisalem -30 do 40mm, zadaj pytanie w kupie ktos na bank ci zloy oferte
No ale doradz mi 30 czy 40 rozumiez mnie chyba ze nie chce puzniej zalowac nap ze bedzie za nisko albo za wysoko :D
ja bym szedl przod -40 tyl -60 ale to jzu twoja sprawa, moze optymalnie bedzie -35, uzupelnij profil bo oprocz tego ze to civic nie wiadomo nic
i zacznij czytac fora bo jak zawsze zly dzial :!:
ustne ostrzezenie :!:
Wsadz najbardziej chyba popularne -35 i niemarudz, wszystko bedzie cacy :)
odezwij sie do Ignaca a na pewno Ci pomoze ja niedawno szukalem sprezynek i Ignac mial pare fajnych ofert aha zgadzam sie z Nero wrzuc -35mm- fajniej sie jezdzi, pasuje do fabrycznych amorów i calkiem niezle wyglada pozdro
A co myslicie -40 JAMEXA
Beda pasowac do seryjnych amorkow, prawda :?:
beda, czy ty nie potrafisz czytac ze zrozumieniem???
beda, czy ty nie potrafisz czytac ze zrozumieniem???
Potrafie nie denerwuj sie :sad:
Potrafie nie denerwuj sie
looz, powiedzielm ci jzu wszytsko, zrob tak jak mowielm i bedzie ok!! :grin:
Felga 16 czy 17 zawsze wejdzie bo prawidłowo dobrane koło nie zwieksza średnicy a tylko kosztem gumy z boku zwieksza sie felga WEWNĄTRZ opony. Jedyne czego trzeba pilnowac to ET felgi w związku z jej szerokościa
wazniejsze
do fabrycznych amorków pasuja tylko fabryczne sprezyny lub zamienniki o podobnej długości i miekkości.
kazda zmiana, a zwłaszcza na krótsze i twardsze powinna sie wiązac z wymianą amorków.
teskty ze do -30 czy tam -35 MOŻNA zostawić seryjne amorki są Bzdurą. Bzdura powtarzana bez zastonowieniai bez znajomości tematu.
To że taki zestaw sie nie rozleci to nie znaczy że skutecznie pracuje. Pachnie toto drutem albo jak kto woli to agrotuningerm. Zawieszenie to po kompleksowym tuningu silnika to jeden z najdroższych modów.
Żeby nie byc gołosłownym, np:
dla mazdy 626 do ugięcia seryjnej sprężyny potrzeba siły kg/mm
Mazda FD3S 1992 Stock 4.8
a inne sprezyny
Mazdaspeed Eibach, Ride heigh -25mm 6.9
Mazdaspeed Eibach, Ride height adjustable 7.3
JIC SF-2 16
Quantum swift 20
Tanabe Super H, Ride height>> -13mm front -20mm rear 5.4
Apexi T-Max Type 1 '96, Ride height>> -25mm 7.2
wiec jak widać siły od 20% do 400% wieksze. Seryjne amorki nie mają szans
jakby komus była mało to weźmy na warsztat sportowa furke pod tytułem seryjna RX7
wykres twardości seryjnego amorka (im stromiej tym twardsze):
http://www.fd3s.net/shock_chart_stock.jpg
a teraz tjunikowe amorki:
http://www.fd3s.net/shock_chart_R1.jpg
http://www.fd3s.net/shock_chart_Koni_front.jpg
http://www.fd3s.net/shock_chart_GAB_front.jpg
http://www.fd3s.net/shock_chart_GAB_front.jpg
Dla hondy civic charakterystyki są mniej wiecej takie:
KYB AGX na róznych ustawieniach:
http://www.koni-na.com/presentations/civic/images/Slide8.JPG
Koni SPort Vs KYB AGX
http://www.koni-na.com/presentations/civic/images/Slide9.JPG
Koni:
http://www.koni-na.com/presentations/civic/images/Slide3.JPG
Tokico Ilumina
http://www.koni-na.com/presentations/civic/images/Slide4.JPG
Koni VS Tokico:
http://www.koni-na.com/presentations/civic/images/Slide5.JPG
Bilstein, sądząc z numeru to B6 - uznawany za miekki. I tak nie ma pojaru do B8 czy Koni z wykresów wyżej. A seria to i tak jest przy nim prawie płaska.
http://www.koni-na.com/presentations/civic/images/Slide6.JPG
róznice w siłach jak widac sa gigantyczne. I jak widac zmiana punktu pracy o 35mm to juz zułenie inny zakres tłumienia amorka.
W przypadku sensownego tuningu zawieszenia to jak sie nie ma kasy to lepiej nie ruszac serii.
Na pozostawionych seryjnych amorkach samochód skacze jak dziwka po klientach i łatwo o 100% dobicie zawiechy. Nie ma szans ani długo wytrzymac ani utrzymac w ryzach sprezyny
Poprostu chcialbym to zrobic tanim kosztem
Prosilbym o jakas odpowiedz
Tano to sobie zrobisz tak że bedzie mniej komfortowo i tylko troszke lepiej na drodze pod warunkiem że bedzie równiutka. Cała reszta potencjalnej poprawy to złudzenie wynikające z tego że jak jest twardo to znaczy że jest *****iście. A guzik.
jest kilka poziomów modyfikacji zawieszenia. Zrobienie czegos inaczej oznacza podejście do tematu od dupy strony i ładny efekt jak samochód stoi pod dyskoteką
1. Wymiana amorków na sztywniejsze przy pozostawieniu seryjnych sprezyn
2. Wymiana amorków na sztywniejsze i krótsze oraz DOPASOWANYCH do nich krótszych i twardszych sprezyn obniżających (progresywnych)
3. Jak wyżej + rozpórki
4. Jak wyżej + rozpórki + poliuretanowe tuleje zawieszenia
5. jak wyżej + rozpórki + poliuretanowe tuleje zawieszenia+ obspawanie budy
6. jak wyżej + rozpórki + poliuretanowe tuleje zawieszenia+ obspawanie budy+ klatka
7. jak wyżej + rozpórki + poliuretanowe tuleje zawieszenia+ obspawanie budy+ klatka + zawieszenie montowane do klatki a nie samonosnego nadwozia
W skrócie:
darmo - to boli gardło.
tanie patenty to przechodzą w kaszlach i ładach/fso1500 a nie w zawieszeniach wielowahaczowych na McPhersonach
Wiem że zaraz sie znajdzie ktos kto napisze że on ma seryjne amorki, sprezyny -35 i że jest super. Pozostaje pogratulowac dobrego samopoczucia - bo napewno nie skutecznego zawieszenia. Bo trzeba pamietac że :
- tatusia oszukasz
- mamusie oszukasz
- ale życia nie oszukasz
a zycie to czysta fizyka rządząca praca zawieszenia. :D
Dolacze sie i zapytam kolezanka kupila polo z zoltymi amorami koni i jest do nich taki korek dolaczony z napisem FIRM powie ktos co sie tym robi??
jest on po to zeby regulowac sobie ich twardosc i miekkosc :grin:
:grin: tak podejrzewalem to jeszcze powiedz gdzie to sie robi na amorku bo pod maska te kielichy sa w polo zabudowane blacha. :?
uuu to ma albo niema problemy to sie reguluje na samej gorze amorka
Mam prosbe czy mozecie mi napisac ile maja seryjne sprezyny do civica 92-95 3D 1.5 /16 Zamowilem sprezyny Jamexa -40, a nie wyciagalem jeszcze seryjnych i nie mam jak porownac przy odbiorze przesylki czy mi nie wciskaja jakis seryjnych tylko pomalowanych dlatego tez chcialbym je zmierzyc
Rozumiem, że chodzi Ci o wysokość.
Nie można porównywać długości używanych sprężyn. Każde auto jest inne. Różne przebiegi, silniki (masy) itd., wszystko ma wpływ na to ile sprężyna się "skurczy" od nowości. Po za tym nowe sprężyny muszą się "ułożyć" i tak naprawdę po przełożeniu możesz od razu nie zauważyć różnicy w wysokości nadwozia.
A takie sprezynki warte są kupna na seryjny amorek? czy nie
http://www.czescionline.pl/tuning.php?szczegoly=1&marka=11&szukaj_rodzaj_id=302&szukaj=2&cur_page=1&post_czesc_id=24404
czytałes watek?
mam vogtlandy red violet 5 rok. są dobre. nie siadły. ale choć mają -35mm to amorki KYB seryjne wykończyły w 3500km przód i w niecałe 10000 tył.
teraz chodza z bilsteinami B8 i jest świetnie
To nie bede sie pchał w cos co długo nie pojezdze wiec zbieram na cały komplet koni :grin:
[ Dodano: Pon 20 Mar, 2006 ]
A taki zestaw warty jest swojej ceny czy to jakis szit
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=92585052
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.