PDA

Zobacz pełną wersję : D16W7 ciekawa konstrukcja



YETI
13-04-09, 15:06
Znalazłem coś takiego:

http://i12.photobucket.com/albums/a222/twinx72/d5207c47.jpg

Co to za instalacja na silniku? to jakiś mod czy wyposażenie standardowe? niewiele znalazłem w necie o tym...

Link do tematu w którym znalazłem fotkę: http://www.civicforums.com/forums/182-7th-gen-honda-civic/294960-question-about-engine.html

wunat
13-04-09, 15:20
a to nie jest poprostu oslona? i nie jest to silnik z jakiegos hrv?

Blend
13-04-09, 16:25
Wygląda, jak cewki oddzielnie dla każdej świecy.

skolopendra
13-04-09, 19:16
jedyne co zostało zmienione w tym silniku to
pseudo komora-rozprężna przed przepustnicą, osłona dla stożka (bmc) dolot z pod zderzaka i filtr na odmę
reszta seria

YETI
13-04-09, 19:42
a co robi ta czerwona seria? może opłaca się to założyć do innych d-serii?

Kras
14-04-09, 15:34
Po prostu ktos sobie pokrywe pomalowal i tyle.

cvc d15
14-04-09, 17:04
pseudo komora-rozprężna przed przepustnicą
żadna tam komora, zwykła rura dolotowa dosyć powszechna w zestawach k&n, np:
http://www.kandn.com/instructions/57-0527_inst.pdf
poza gadżetami zwykły silnik, prawie zwykły, bo wszystko takie czyste i błyszczące :rolleyes:

YETI
14-04-09, 19:05
Po prostu ktos sobie pokrywe pomalowal i tyle.

jestem przyzwyczajony, że z mojej metalowej pokrywy wychodzą jedynie kable od zapłonu, tu widzę jakiś czerwony plastik, dziwne "wtyczki"... myślałem, że ta góra może coś dodać...

rafalb33
14-04-09, 19:12
żadna tam komora, zwykła rura dolotowa dosyć powszechna w zestawach k&n, np:
http://www.kandn.com/instructions/57-0527_inst.pdf
poza gadżetami zwykły silnik, prawie zwykły, bo wszystko takie czyste i błyszczące :rolleyes:

No raczej nie taka zwykła, bo to jest bmc cda, dosc ciekawa konstrukcja.

http://www.bmcairfilter.com/infoCDA.asp

Pati
14-04-09, 19:16
a zauwazyles zenie ma aparatu zaplonowego? ten silnik ma 4 cewki zaplonowe.

skolopendra
14-04-09, 19:33
żadna tam komora, zwykła rura dolotowa dosyć powszechna w zestawach k&n, np:
http://www.kandn.com/instructions/57-0527_inst.pdf
poza gadżetami zwykły silnik, prawie zwykły, bo wszystko takie czyste i błyszczące :rolleyes:

fakt z tej perspektywy jest mniej rozprężna :)

ale jaka by to nie była konstrukcja to 110km z 1,6 :rolleyes:

YETI
14-04-09, 21:40
a zauwazyles zenie ma aparatu zaplonowego? ten silnik ma 4 cewki zaplonowe.

jako laik zapytam, co to daje?

Karol
14-04-09, 22:27
To jest podstawy silnik w VII gen. Za dużego ognia on nie daje ale jak ma dobry humor to potrafi bardzo mało spalić. Silnik ten wręcz jest bliźniaczy do d16v1. Co do cewek to teraz każdy nowy wózek chyba nie ma już aparatu zapłonowego.

Tak apropo czym trzeba myć silnik żeby był w takim stanie ? Sam dzisiaj trochę się pomęczyłem pod maską ale efekt w porównaniu do zdjęcia tego silnika mizerny. Ludziska na myjce jak się podpytałem to mówią że oni się nie przejmują i tak jak leci karcherem dają ognia. Ja dzisiaj jak myłem gąbką z wierchu to gdzieś mi widocznie kapła z niej woda i przez moment nie miałem pomiaru ilości paliwa :D ale przekręciłem kluczyk jeszcze raz i było git więc nie chce wiedzieć co się dzieje po zalaniu woda...

Kras
15-04-09, 07:57
jako laik zapytam, co to daje?

Mocowo nic. Ale indywidualne cewki sa stabilniejsze i bardziej niezawodne od klasycznego aparatu zaplonowego z rozdzielaczem.

cvc d15
15-04-09, 15:47
ale jak ma dobry humor to potrafi bardzo mało spalić
No to ja jeszcze nigdy nie wprowadziłem swojego w taki dobry humor, katalogowe 8,6 w mieście to pobożne życzenie konstruktorów

Cytat:
Napisał YETI Zobacz post
jako laik zapytam, co to daje?
Mocowo nic. Ale indywidualne cewki sa stabilniejsze i bardziej niezawodne od klasycznego aparatu zaplonowego z rozdzielaczem.
i przede wszystkim brak problemów z przewodami WN :rolleyes:

Kras
16-04-09, 11:25
Dlatego napisalem "bardziej niezawodne". Bo z przewodami i rozdzielaczem w kazdym aucie predzej czy pozniej beda jaja...kwestia czasu jedynie.