Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : FotoInstrukcja - Wymiana podświetlania nawiewów na indiglo



MikeFoto
11-04-09, 20:50
Witam,

Opisałem coprawda w temacie o mojej Hance (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=30375) ale myślę,że przyda się byćmoże komuś.

Oczywiście zakładam, że już posiadamy zestaw zegarów indiglo wraz inverterem, do którego będzie podłączona tarcza Indiglo Nawiewów.

Manual obejmujący instalację indiglo zegarów i nawiewów, także do ściągnięcia w postaci PDF'a . Waga 2,2MB - zdjecia niskiej jakości. Tutaj można ściągnąć
http://mikefoto.pl/Montaz_Indiglo_w_Hondzie_Civic_MB2.pdf
UWAGA - przekopiować do okna przeglądarki (na moim hostingu nie działa hotlinkowanie)

TUTAJ można przejrzeć i ściągnąć PDFa w wysokiej jakości (http://www.scribd.com/doc/14166650/Monta-Tarcz-Indiglo-w-Hondzie-Civic-5D-MB2)

Z góry przepraszam za jakość zdjęć - miałem kiepski aparat pod ręką (przez co kilka zdjęć jest rozmazanych), jadnak myślę, że każdy i tak będzie wiedział o co chodzi.

Do wykonania potrzebujemy:
- śrubokręt krzyżakowy (ja użyłem no.2)
- płaski śrubokręt
- kawałeczek taśmy klejącej (aby nie porysować plastików)
- tarcze indiglo nawiewów od MoMana (z tego co wiem tylko oni je oferują)
- ostry nożyk
- kawałek dwustronnej taśmy klejącej
- opcjonalnie - 2 żarówki LED białe T5 (bez oprawki, wciskane)
- klucz nasadowy 10mm - najlepiej z grzechotką

Czas pracy ok 1,5h (pierwszy raz to robiłem) - praktycznie niebyło żadnych problemów.

Przystępujemy do pracy:
1. Wrzucamy wsteczny lub 4-kę, oraz zaciągamy ręczny - pozwoli to na łatwiejsze wyciągnięcie plastików.
2. Wykręcamy 2 krzyżakowe śruby po prawej i lewej konsoli
http://img261.imageshack.us/img261/6158/20090411dsci1021.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/7820/20090411dsci1023.jpg

3.Wymontowujemy radio
http://img512.imageshack.us/img512/4585/20090411dsci1025.jpg

4. Wymontowujemy metalową kieszeń, w którą wsuwa się radio
http://img114.imageshack.us/img114/977/20090411dsci1027.jpg

5. Wkładamy rękę w otwór po radiu i wypychamy przyciski: ogrzewania tylniej szyby oraz przycisk świateł awaryjnych. Mając już je na wierzchu - wypinamy kable. Nie polecam podważać i próbować wyciągnąć przycisku "od przodu". Skończy się to tak jak na zdjęciu - ułamanym elementem - niestety pozostałość po poprzednim właścicielu który o tym niewiedział.
http://img16.imageshack.us/img16/8735/20090411dsci1028.jpg

6. Po usunięciu powinniśmy zobaczyć taki widok. Znuwu wkładamy rękę i wypinamy kostkę od zegarka.
http://img114.imageshack.us/img114/3662/20090411dsci1029.jpg

7. Przystępujemy do rozmontowania konsoli. Delikatnie płaskim śrubokrętem owiniętym taśmą izolacyjną podważamy zaślepkę i ją wyjmujemy - jest na 5ciu zatrzaskach. W tym miejscu wydaje mi się, że - poprzedni właściciel rozbierał konsolę, zamiast śrub były nakrętki - 10mm.
http://img185.imageshack.us/img185/281/20090411dsci1031.jpg

8. Odkręcamy 2 śruby krzyżowe po prawej i lewej stronie tylniej popielniczki
http://img178.imageshack.us/img178/5223/20090411dsci1032.jpg
http://img378.imageshack.us/img378/7202/20090411dsci1033.jpg

9. Po odkręceniu delikatnie podnosimy element - uwaga! nic na siłę - ów element ma plastikowe zaczepy (haczyki) które łatwo połamać
http://img261.imageshack.us/img261/8793/20090411dsci1035.jpg

10. Gdy już element jest luźny, wkładamy pod niego rękę i wypinamy kostkę z otwierania szyb. A następnie wyjmyjemy cały element. W moim przypadku to jedna kostka, niewiem jak w wersjach z podłokietnikiem z pełnym sterowaniem, wszystkimi szybami.
http://img125.imageshack.us/img125/5381/20090411dsci1036.jpg

11. Odkręcamy gałkę zmiany biegów (przeciwnie do ruchów wskazówek zegara).
http://img512.imageshack.us/img512/3465/20090411dsci1038.jpg

12. Wracamy do konsoli. Do odkręcenia mamy 3 śrubki krzyżowe:
- przez otwór gdzie jest przycisk świateł awaryjnych
- przez otwór gdzie jest przycisk ogrzewania tylniej szyby
- znajdująca się pod radiem
http://img114.imageshack.us/img114/9722/20090411dsci1040.jpg

13. Po wyjęciu konsolki naszym oczom ukazuje się następujący widok. Górna część, podobnie jak dolna zawiera 3 zatrzaski, które trzymają plastikowy czarny element z białym. Bardzo, bardzo delikanie, podważamy każdy z 3 zatrzasków od góry.
http://img16.imageshack.us/img16/8789/20090411dsci1042.jpg

14. Aby dostać się do dolnych zatrzasków, musimy wymontować panel popielniczki i zapalniczki. W tym celu odkręcamy 4 krzyżowe śruby po bokach panelu i jedną pod popielniczką.
http://img114.imageshack.us/img114/50/20090411dsci1043.jpg

15. W tym momencie mamy doskonały dostęp, by odłączyć kolejne 3 zatrzaski - w dolnej części. Podobnie jak wcześniej - bardzo, bardzo delikatnie!
http://img185.imageshack.us/img185/6837/20090411dsci1046.jpg

16. Po usunięciu plastiku - widzimy coś takiego..
http://img178.imageshack.us/img178/5082/20090411dsci1047.jpg

17. W tym momencie może być problem. Trzeba usunąć pokrętła. Ja na wstępie użyłem śrubokręta owiniętego taśmą izolacyjną a gdy już trochę wszyszedł "wydłubywałem" pokrętło. Na oryginalnej tarczy mi niezależało i trochę ją porysowałem.
http://img378.imageshack.us/img378/9435/20090411dsci1048.jpg

18. Po usunięciu pokręteł oraz oryginalnej tarczy uzyskujemy taki widok:
http://img261.imageshack.us/img261/2874/20090411dsci1049.jpg

19. Środkowy element jest luźny, przez co, bez problemu wyjmujemy go. Uzyskujemy wówczas doskonały dostęp do wymiany żaróweczek. Ja zastosowałem 2 żaróweczki LED T5 - białe, szerokokątne. Wystarczy je wcisnąć w oryginalną oprawkę.
http://img125.imageshack.us/img125/930/20090411dsci1050.jpg

20. Teraz pojawia się mały problem. MoMan sprzedaje złe tablice. Prawdopodobnie ktoś zrobił projekt na tarczach z wersji angielskiej 5D, która ma odwrócone pokrętła nawiewów (regulacja siły nawiewu z prawej).

Poniższe zdjęcie pokazuje w czym problem (górny oryginał, dolny MoMan)
http://img114.imageshack.us/img114/1040/20090411dsci1052.jpg

Otwór trzymający tarczę jest z prawej zamiast z lewej strony. Przez co tarcza niepasuje na mocowanie - patrz zdjęcie z punktu 18. Łatwo sobie z tym poradzić. Należy usunąć ów plastikowy bolczyk nożykiem.

INFO: Poinformowałem już sklep MoMana o zaistniałej sytuacji.

21. Plastikowy element, o którym pisałem w punkcie 19 oklejamy taśmą klejącą dwustronną - kształt X
http://img114.imageshack.us/img114/4798/20090411dsci1054.jpg

22. Mocujemy tarczę indiglo przy użyciu taśmy klejącej i montujemy do panelu.
http://img185.imageshack.us/img185/4033/20090411dsci1055.jpg

23. Zaznaczamy miejsce wyjścia kabli i wycinamy niewielki otwór.
http://img512.imageshack.us/img512/3268/20090411dsci1051.jpg

24. Zrywamy folię zabezpieczającą i otrzymujemy to...
http://img178.imageshack.us/img178/1002/20090411dsci1056.jpg

25. Montujemy plastikowy element wymontowany w puntach 13 i 15.
http://img261.imageshack.us/img261/1268/20090411dsci1058.jpg

26. Przy montowaniu Indiglo zegarów pozostawiłem sobie jedną wtyczkę właśnie w celu przyszłego podłączenia indiglo nawiewów. Podłączamy na WYŁĄCZONYCH zegarach! To bardzo ważne - próba podlączenia przy działającym Inwerterze Indiglo - kończy się uszkodzeniem invertera.
http://img125.imageshack.us/img125/680/20090411dsci1059.jpg

27. Instalujemy wszytsko w odwrotnej kolejności.

Rezlultat:
http://img512.imageshack.us/img512/4265/20090411dsci1060.jpg
http://img114.imageshack.us/img114/5884/20090411dsci1061.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/2166/20090411dsci1062.jpg

Nocą:
http://img227.imageshack.us/img227/8690/20090411dsc3624.jpg
http://img408.imageshack.us/img408/6715/20090411dsc3627.jpg
http://img185.imageshack.us/img185/5841/20090411dsc3625.jpg

Turbo
12-04-09, 13:37
Super ;)
Proponuję takie tematy podklejać żeby nie szukać ich potem na 20 str.