Zobacz pełną wersję : Ręczny nierówno bierze.
Teraz moje pytanie. Zapinam wajche prawe tylne staje w miejscu lewe dopiero po chwili. W rezultacie zapinam w lewo - obraca, zapinam w prawo - nie obraca. Jakieś pomysły???
Dodam że tak samo miałem w poprzednim civie 4gen. więc zaczynam się zastanawiać czy to nie bolączka wszystkich hanek. Jak jest u was?
Aha, uprzedzam że różnice siły hamowania występują tylko na ręcznym, hamulec roboczy jest równy.
zmien szczeki hamulcowe i bedzie dobze a moja rada najlepiej jest zmienic bebny razem ze szczekami wtedy 100% pewniak bedzie zyleta
piotrek-mi
11-04-09, 08:04
Jeśli się nie mylę to w Hani są dwie linki i przy lewarku powinna być regulacja ich naciągu. Jeśli normalny hamulec bierze równo to po zaraz zmieniać szczęki i bębny? Może z linką wystarczy powalczyć???
skolopendra
11-04-09, 08:56
wyregulować samoregulatorami na bębnach.i po sprawie
Misiekemeryt160
11-04-09, 09:36
żeby było konketnie to riozebrac hamulce,założyć nowe okładziny, bebny przetoczyć.oraz całe mechanizmy wszelkiego rodzaju łączenia spręzynki itp,nasmarować. wystarczy starym olejem.
zdjąć koło, bęben i na "rozpieraczach" hamulca ręcznego jest regulacja - wyregulować żeby równo brało i problem załatwiony.
pozdr
a co w przypadku gdy z tulu sa tarcze? Wydaje mi sie,ze mam jedna z linek bardziej wyciagnieta bo obie niby odbijaja dobrze. Patrzac na zacisk.
Regulacja na linkach z wnętrza samochodu nic nie daje, ta "waga" do której przymocowane są obie linki przechyla się i lewe nadal nie domaga.
Po świętach rozbiorę wszystko i poskładam od nowa, zobaczymy czy będzie jakiś rezultat. Może faktycznie regulator na szczękach się zapiek.
W tygodniu ma być ładna pogoda to można przepijając browarkiem coś podłubać.
Regulacja w środku na linkach nic nie daje. Tutaj Kolega Mozes Ci dobrze napisał co trzeba zrobić:
zdjąć koło, bęben i na "rozpieraczach" hamulca ręcznego jest regulacja - wyregulować żeby równo brało i problem załatwiony.
pozdr
Tak zrób i jeszcze posmaruj tam wszystko, tylko z głową :) jeśli masz dobre bębny i szczęki to koła w miejscu będą stawać. Oba.
grabarzysko
17-04-09, 18:20
Mailem to samo bylem u mechanika 30zl i po sprawie ale faktycznie cos z bebnami...
Sprawa załatwiona i obeszło się bez brudnej roboty.
W bębnie nie było co czyścić, zero rdzy, nic się nie zapiekło, nic nie zużyło itp. więc w pierwszym momencie trochę z głupiałem. No ale podkręciłem regulator w lewym o cztery ząbki i teraz bierze idealnie. Podkręciłem też na linkach i mam teraz brzytwę na obu kółkach już przy trzecim kliknięciu wajchy. Normalnie miodek :)
Gdyby ktoś się bawił tym regulatorem to dodam, że po jego podkręceniu okładziny mogą ocierać o bęben co nie koniecznie musi oznaczać że przesadziliśmy, żeby tego uniknąć wystarczy delikatnie uderzyć szczęki od góry tak żeby się odrobinę przesunęły w dół.
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.