Zobacz pełną wersję : Skrzynie d14, d15, prędkości przy obrotach-czy ja mam omamy?
niedawno pisalem o swoich przygodach ze skrzynia, o tym ze warsztat ja uszkodził i na swoj koszt ja naprawiał. O ile wiem, wymieniono kolo 2 biegu bo od wstrząsu sie ząb zlamal... dzisiaj pojechalem w trase i zdziwienie. Econo na 3 biegu dziala do 50km/h, na 4 do 70, na 5 do 85. Do tej pory bylo znacznie wiecej, na 5 na pewno wiecej, na pozostałych nie mam pewnosci. Oprocz tego i oleju nic nie bylo ruszane... No na pewno akumulator odłączali, moze reset komputera? I tu mam prosbe, czy Mozecie mi napisac, jakie sa zwykle obroty przy różnych prędkościach na różnych biegach, w d14 i/lub d15 z8? Podejrzewam, ze albo podmienili Czesci do skrzyni od d14, albo cala skrzynie. Szkoda ze numerów skrzyni nie spisałem.
tu masz jeden z tematow ktory rozjasni ci pare rzeczy.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929
to tez sie przyda
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2496
reset raczej nie pomoze...
spisanie nr skrzyni nic by ci nie dalo... bo przeciez mozna same bebechy wymienic...
econo gasnie ci przy 2500tys obr? na 5 biegu powinno gasnac przy 3tys.
jak jest u ciebie?
zajrzyj tez do tych tabelek, na podstawie tego jestes w stanie dojsc do tego co wstawili ci panowie mechanicy.
D15Z8 na oponach 185/60 R14 przy 3000 obr/min, licząc z fabrycznych przełożeń:
I - 26 km/h
II - 47 km/h
III - 67 km/h
IV - 90 km/h
V - 112 km/h
D14Z4, reszta j.w.
I - 23 km/h
II - 41 km/h
III - 63 km/h
IV - 79 km/h
V - 98 km/h
Aż poszedłem do kawiarenki, poprzedni post pisałem z telefonu, tak jest o wiele łatwiej ;)
reset raczej nie pomoze...
Wiem, miałem na mysli, że to oni resetowali - już nie wiem, różne myśli mi po głowie chodzą ;) Oprócz skrzyni, oleju w skrzyni, oleju w silniku i filtra nic nie było robione, no jeszcze porządki i mycie ;) ;) ;)
econo gasnie ci przy 2500tys obr? na 5 biegu powinno gasnac przy 3tys.
I tak było do tej pory, nawet chyba trochę wyżej niż 3k na 5, teraz 2,5k to chyba max :/
zajrzyj tez do tych tabelek, na podstawie tego jestes w stanie dojsc do tego co wstawili ci panowie mechanicy.
Jestem teraz po 7,5h w samochodzie, jak odpocznę to przeanalizuję te tabelki, żeby wyskoczyć do nich od razu z zapytaniem: "dlaczego wstawiliście mi bieg x ze skrzyni od y" - konkrety działają najlepiej...
D15Z8 na oponach 185/60 R14 przy 3000 obr/min, licząc z fabrycznych przełożeń:
mirasek jeśli to co napisałeś jest potwierdzone, to zaraz będę miałwszystko jak na dłoni - przejadę się i sprawdzę.
EDIT:
A czy mozliwe w ogóle jest, że przyczyna tkwi w czym innym? Przyczyna tego, że w trybie econo moge jechać max 85-88km/h na 5 biegu i 70 km/h na 4tym... Spalanie w zakorkowanej Bydgoszczy 9l/100km, w trasie (3 osoby, bagaże, pełny bak) poniżej 6l, dokładnie będę wiedział, jak zatankuję, ale jakby Econo działo, to na pewno by było mniej ;/
Oprócz tego, jadąc na 4 biegu, od ok. 80-85km/h czuć efekt, jakby mi ktoś sam pedał gazu mocniej wcisnął, ale to wydaje mi się w tym silniku normalne :)
mirasek jeśli to co napisałeś jest potwierdzone, to zaraz będę miałwszystko jak na dłoni - przejadę się i sprawdzę.
Opierałem sie na przełożeniach podanych w przyklejonym temacie, zrobiłem sobie arkusz w excelu który wszystko ładnie liczy :)
No to mam skrzynie od 1.4... Moje wyniki dla 3k obrotow: 2 bieg-41, 3-62, 4-84, 5-104. Econo max przy 85-88km/h. Po swietach znów wizyta w warsztacie. Do tej pory bylem cierpliwy i uprzejmy, ale tym razem to oszustwo a nie błąd.
to zastanow sie jeszcze... nie zauwazyles przyrostu mocy? i ze hania lepiej sie wkreca na obroty?:D moze warto zostawic co jest:D
tyle ze bedzie wiecej lykac paliwa, a z twoich postow mozna wywnisokowac ze duzo jezdzisz po trasie wiec spalanie ma tu znaczenie.
oj trafiles na jakichs dziwnych mechaniorow... wspolczuje.
Przyrostu mocy nie zauwazylem, bo przez nich odkad mam samochod to wiecej stoi w warsztacie niz nim jezdze :/ Zauwazylem tylko, ze wiecej sie musze dzwignia namachac, econo kuleje, juz przy 100km/h jest glosniej bo to juz 3k obrotow (nie zebym nie lubił krecic do 5k, ale w trasie 400km jazda pozwej 3k męczy pasażerow-jak jade sam na krótkim odcinku, to potrafię zrobic użytek z tego silnika;) ). A tak generalnie, to specjalnie Szukalem tego silnika i chcialbym, zeby tryb ekonomiczny dzialal jak powinien :) O skrzyni hybrydowej myślalem, ale wolałem po prostu dobrze zrobic swoja fabrycznie, bez kombinowania, bo znam juz możliwości specjalistow w Bydgoszczy... (sa pewne wyjątki, żałuję, ze nie oddalem do Garaz Race Team). Mialem nadzieje, ze jak znajde polecany warsztat i po prostu zrobie na dobrych czesciach, to zwykla wymiana lozysk ich nie przerosnie.
Aha, czy te skrzynie nie maja przypadkiem innych czujników predkosciomierza? Moze dlatego moj nie dzialal po remoncie???
Przypuszczam, ze nie mozna tych skrzyn odróżnić po wyglądzie zewnetrznym?
po wygladzie zewnetrznym nie odroznisz.
predkosciomierze byly raczej te same, to znaczy byly dwa modele, jeden elektryczny a drugi na linke:p ale to nie o to chodzi.
moze cos nie podlaczyli...
walcz ... zapytaj najlepiej co dolkladnie oni wymienili...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.