PDA

Zobacz pełną wersję : Sportowe sprężyny



camaro17
10-04-09, 10:41
Witam wszystkich forumowiczów!!!!!

Mam bardzo ważne pytanie czy sportowe sprężyny obniżające od Hondy Civic 5d będą pasowały do mego Rovera 400. Bardzo proszę o pewną informacje bo zamierzam takie nabyć.
Np. takie http://moto.allegro.pl/item602376850_sprezyny_sportowe_honda_civic_5d_40_ 35mm_mts.html

Pozdrawiam.

chubik
10-04-09, 21:03
Pewna informacja - będą :D

Jarek
10-04-09, 23:11
A ja tylko przypominam, że stosowanie obniżanych sprężyn do seryjnych amortyzatorów jest bardzo słabym posunięciem.

camaro17
11-04-09, 10:35
chubik Dzięki za pewną informację, jeżeli jesteś na 100% pewien że podejdą to bardzo się z tego cieszę. To przy okazcji możesz mi powiedzieć czy rozpórka kielichów też podejdzie od civica 5d????

saib
15-04-09, 17:46
A ja tylko przypominam, że stosowanie obniżanych sprężyn do seryjnych amortyzatorów jest bardzo słabym posunięciem.To, że seryjne amory szybko padną, to wiadomo, a coś poza tym?

Tak swoją drogą, te sprężyny: http://allegro.pl/item602376850_sprezyny_sportowe_honda_civic_5d_40_ 35mm_mts.html

to coś godnego uwagi?
Nie ma za bardzo wyboru na Allegro, jeśli chodzi o same sprężyny i obniżenie rzędu 30-40mm.

chubik
15-04-09, 18:07
"chubik Dzięki za pewną informację, jeżeli jesteś na 100% pewien że podejdą to bardzo się z tego cieszę. To przy okazcji możesz mi powiedzieć czy rozpórka kielichów też podejdzie od civica 5d????"

Camaro 17 w podwieszonym temacie o specyfikacjach masz foty z komorami silników.Jak tak samo wygląda a musi tak byc bo to ta sama buda to podejdzie.

Konrad84
15-04-09, 18:15
poza tym pracują na nie odpowiedniej wysokości. Amortyzator też powinien być skrócony.

saib
15-04-09, 18:36
Jakieś większe niebezpieczeństwa są z tym związane? Bo planowałem zaopatrzyć się najpierw w sprężyny i jeździć na seryjnych amorach, a jak te zaczną dogorywać, kupić sportowe (gazowe?).

Może jak już dyskutujemy, to polecicie jakieś dobre i w miarę rozsądnie wychodzące cenowo amortyzatory do krótszych sprężyn?

crash
15-04-09, 21:21
user Aquarius utwardzal i skracal seryjne sprezyny w VI genie 3d i mowi ze roznica jest kolosalna w porownaniu do wczesniejszej serii... jezeli nasze amorki w 5d tez maja jakas regulacje twardosci to moze warto sprobowac ?

taif1991
15-04-09, 21:27
Podepne sie pod temat...

A co sadzicie o regulowanych sprezynach obnizajacych?

Czy jesli sie obnizy o 30mm na seryjnych amortyzatorach, az tak bardzo zle to obnizenie wplynie na nie?

crash
15-04-09, 22:22
kazde obnizenie wplynie na seryjny amor... czy zrobisz to ucinajac zwoj czy zakladajac sprezyne z jakas tuleja do regulacji to bez roznicy...

qba1983
15-04-09, 22:23
hmm. chacialem tylko przypomniec ze tu nie tylko skok(dlugosc) sprezyny wplywa na zuzycie amorka, to wlasnie sztywnosc sprezyn powoduje przyspieszone zuzycie. chodzi o to ze charakterystyka tlumienia musi byc dostosowana do danych sprezyn, a tak zawsze bedzie kiszka.
dlatego tez nie jestem zwolennikiem zakladania przypadkowych produktow. nie lepiej kupic cos co jest dla siebie stworzone??

Jarek
15-04-09, 22:54
Cytat:Napisał Jarek
A ja tylko przypominam, że stosowanie obniżanych sprężyn do seryjnych amortyzatorów jest bardzo słabym posunięciem.

W podwieszonym temacie o specyfikacjach masz foty z komorami silników.Jak tak samo wygląda a musi tak byc bo to ta sama buda to podejdzie.
Nie bardzo rozumiem, co ma jedno do drugiego, co Ty piszesz i w stosunku do czego? Chyba coś Ci się pomyliło.;)

Proszę, poczytajcie trochę. Robcie coś dobrze i z głową, albo nie róbcie wcale. Chcecie mieć twardo, chcecie obniżać, ok, ale róbcie to tak, jak należy. I jak już wymienicie, to ustawcie geometrię.

W mega uproszczeniu:
Spręzyna trzyma auto, amortyzator trzyma sprężynę. Auto rozbuja sprężynę, która jest twarda i może dużo. Amortyzator jest słabszy i może mniej i sprężyny nie utrzyma w ryzach. Poleci sprężyna... i auto. Do pewnej granicy będzie ok, ale powyżej będzie kiszka. Dla każdej sprężyny, amortyzatora i auta ta granica będzie różna.

Dlatego zestawy mają bardzo dużą zaletę, bo jako zestawy są odpowiednio do siebie dobierane, tak, że wszystko jest tak, jak należy.

Poza tym można ( bardzo dobre rozwiązanie ):
Można mieć mega mocne amortyzatory i seryjne sprężyny, np. Bilstein B6 + seryjna sprężyna ( albo odpowiednik, np. Lesjofors robi także sprężyny twarde i mocne, ale o wysokości seryjnej ). Takie połączenie sprawia, że będzie bardzo mocno auto trzymane w ryzach przez amor, ale komfort będzie lepszy w porównaniu do obniżanych zestawów, bo skok zawieszenia jest seryjny.

camaro17
16-04-09, 14:09
A co z tą rozpórką kielichów podejdzie z Civica 5d do mego Rovera 400??????

crash
16-04-09, 15:53
jest montowana do nadwozia a nie do kielichow wiec na 99 tak

chubik
16-04-09, 16:21
A co z tą rozpórką kielichów podejdzie z Civica 5d do mego Rovera 400??????

W podwieszonym temacie o specyfikacjach masz foty z komorami silników.Jak tak samo wygląda a musi tak byc bo to ta sama buda to podejdzie

Barry
16-04-09, 16:31
A co sądzicie o nieco krótszych amortyzatorach i oryginalnych sprężynach. Czy taki zestaw
będzie sporo twardszy ? Konkretnie chodzi mi okoni z zestawu 1110 i oryginalne sprężyny.

crash
16-04-09, 19:35
nie wyobrazam sobie za bardzo

chubik
16-04-09, 20:09
Dzwoniłem do BBP(głowny dystrybutor Koni na Polskę) i rozmiawiałem z miłym Panem kiedyś na ten temat. Powiedział mi ,że amortyzatory koni maja tą sama długość co seryjne tylko ,że zakres pracy jest w innym położeniu.Pytałem go o taki mix i powiedział ,że można wsadzać krótki amor i seryjną sprężyne.Zdziwiłem się ale to on jest fachowcem nie ja.