Zobacz pełną wersję : Luz na kierownicy eg3.
Witam. Z góry zaznaczam że szukałem, szukałem ale nic nie znalazłem.
Od pewnego czasu (może był od zawsze ale przez chwile jeździłem innym autem) zauważyłem luz na kierownicy. W miejscu jak ruszam kierownicą na wyłączonym silniku to można ją przekręcić ok 3cm w prawo lub lewo bez żadnych oporów. Przy takim ruszaniu lekko stuka z okolicy kierownicy i lewego koła. Podniosłem wczoraj auto, aby sprawdzić końcówki drążka, ale wyglądają na dobre. Stukot wydobywa się jakby zza drążka kierowniczego. Jest jakaś regulacja luzu? Czy maglownica wola o pomoc? Niedawno byłem na przeglądzie ale gość popatrzył, i powiedział że "tak musi być"...;// Wieczorem nagram krótki filmik jak to wygląda.. Czy jazda z takim luzem jest bezpieczna? Auto prowadzi się pewnie, nie pływa na zakrętach.
Pozdrawiam.
Ja mam luz ok. 1 cm w każdą stronę. W sumie nie wiem ile powinno być, ale jak stuka to już jest podejrzane. Obstawiał bym maglownicę, skoro drążki są ok.
Niedawno byłem na przeglądzie ale gość popatrzył, i powiedział że "tak musi być"...;//
To proponuje Ci nigdy więcej do tego barana nie jechać. Njprawdopodobniej sypie sie maglownica, u mnie wyszło to własnie na przeglądzie i jak diagnosta ma choć troche pojęcia to sprawdzi to na szarpakach.
Hm a jak to samemu zdiagnozować? Da rade z tym jeździć czy może mi się w końcu zablokować/rozpaść? Da się to reanimować? Za chwilkę dodam filmik.
Dodam jeszcze że mam do wymiany przegub wahacza, (stuka), oraz jak jadę to słychać na dziurach taki dźwięk jakby był luz na jakiejś nakrętce, ale to niewykluczone że od tego przegubu wahacza.
http://www.youtube.com/watch?v=H9khQWoqKNM
Trzeba podgłośnić, machałem tak aparatem bo chciałem aby było słychać. Nie jest to aż taki głośny stuk jak na filmie. Podczas jazdy to praktycznie nie przeszkadza, i z góry mówię. Nie chciałem się pochwalić butami, ani nie ogolę nóg!:) Pozdrawiam.
U mnie bylo cos podobnego..a powiedz mi,jak przejezdzasz przez np tory,czy jakis maly kraweznik uskok to slyszysz stuki?Mi cos pukalo z lewej strony ,pojechalem do naszego fachury i sruba regulacyjna lekko podkrecil magiel z tej strony i nastala cisza,stukow nie ma,na kierze minimalnie,ale z okolic kol zupelna cisza:)..
Widzę, że lato w pełni ;)
Maglownice można regenerować, tylko pytanie czy się tą konkretną da i czy się opłaca. Na Twoim miejscu najlpierw bym się upewnił na 100%, czy to rzeczywiście maglownica. Jedź do porządnego diagnosty.
Maglownica :D I wyglada na dobrze wy*****a! Miałem coś w podobie i nie dało sie jej już zregenerowac (V gen ma dość skomplikowana budowe magla) kupiłem używke w lepszym stanie i dałem do regeneracji koszt 620zł a efekt *****isty nic nie stuka luzy znikneły :D
Śruba regulacyjna jest owszem ale przy takim luzie nic ona nie pomoże jeśli ją dokręcisz to kierownicą nie będziesz mógł ukręcić pomimo wspomagania.
No u mnie naszczescie bylo delikatnie,zadnych stukow od kol,kierownica normalnie chodzi,a minimalny stuk jest,ale pozatym ok:)..regulacja sruba pomogla:)
A powiedzcie mi, mogę z tym jeszcze z miesiąc pojeździć? Tymczasowo jestem całkowicie spłukany i żeby co zarobić to muszę co pojeździć...;/ U mnie stuk od koła może być od przegubu wahacza bo jest tam luz.
Puki co pewnie jeździć się da. Do tej pory jakoś jeździłeś a to się z dnia na dzień nie stało ;) Tylko lepiej chyba jej nie przeciążać np. kręceniem w miejscu przy dużym oporze podłoża itd.
Rozumiem, ale. Czy gdy padnie już na maksa (chociaż zakładam że za 2 tyg jeżeli wyrok trafi na nią, to już będę miał nową, a ta nie zdąży się rozlecieć) to: zablokuje mi się układ kierowniczy?/przestanie działać przełożenie koła kierownicy na kola jezdne? Tzn. chce skręcić a jadę prosto?
Tego nie wiem.
Wiem natomiast, że widziałem kiedyś wracając z Zakopanego jak koleś zielonym Civiciem jechał pod górę w okolicach restauracji "Krakowiacy i Górale" i nagle "stracił kierownicę". Auto trochę skręciło i jechało na pobocze aż do zatrzymania a koleś kręcił zawzięcie kierownicą po 10 razy w każdą stronę bez reakcji ze strony kół. Jechał jakieś 40 km/h. Jeśli byłoby to na prostej, gdzie jest 90 km/h i barierki, to myślę że by z tego nie wyszedł...
dlatego będę delikatnie jeździł a w czwartek oddam auto niech się głowią mechanicy ;) pozdrawiam i thx za info. Jak się dowiem co było to napiszę dla potomnych. Wesołych świat;)
to: zablokuje mi się układ kierowniczy?/przestanie działać przełożenie koła kierownicy na kola jezdne? Tzn. chce skręcić a jadę prosto?
Tak sie moze stać w najgorszym wypadku:(
Jesli bedziesz wkładał drugą używke to mechanik Ci to ogarnie natomiast jeśli będziesz chciał regenerowac to proponuje dobrze sie rozejrzeć za fachowcem który naprawde na tym sie zna!
Pozsdrawiam.
straszna rozbieżność cen tych przekładni na allegro... Od 50zł do 500... Jak zbadać stan trzymając ją w rękach? Czy brać tylko z gwarancją rozruchową i dać do oceny mechanikowi?
Najlepsza opcją było by jak byś sobie znalazłw Krk zakład specjalizujący sie w regeneracji maglownic i jedziesz z maglem do nich i ci powiedzą czy jest ok czy nie ja tak własnie zrobiłem. Na pewno na pierwszy rzut oka nie może nigdzie cieknąc tylko różnie to bywa bo wiesz przekładnia mogła jakiś czas lezeć i będzie wtedy sucha a jak ją włozysz do auta dostanie ciśnienie może cieknąć. Ogólnie podejrzewam że idealnej używki nie znajdziesz każda będzie miała jakiś tam luz, dlatego proponował bym sie zastanowic nad regeneracja, fakt koszt moze i wieksze ale spokój na długi czas. ;)
Mi tez magiel cieknie z lewej strony,ale minimalnie,przez 20tys km raz mi tylko przy wymianie pompy wspomy dolali troszeczke,ale ubytku raczej nie widze:)
Mnie płynu wspomagania nie ubywa. A może luz być od jednego drążka kierowniczego? Bo jak na podniesionym aucie złapię za drążek i ruszam w przód w tył to stuka.
Może i może ;)
Jedź jak pisałem do porządnego diagnosty i niech Ci na 100% ustali, co jest winne.
Może i może ;)
Jedź jak pisałem do porządnego diagnosty i niech Ci na 100% ustali, co jest winne.
Dokładnie bo takie gdybanie nie ma sensu
witam ponownie. Udało mi sie załatwić kanał. Obczailem co słychać u mnie pod autem i... Pęknięta jest osłona drażka kierowniczego od strony kierowcy. Jak złapie za drazek i szarpne nim w górę dol to stuka. Tak samo jest gdy szarpie na postoju ręcznie kołem. Wygląda to na uszkodzony drazek? Gdzie jest ta śruba regulacyjna na maglu? Od kupna auta kierownica miała lekkie problemy z powrotem do jazdy na wprost, ale nie miała prawie wogóle luzu. Od kiedy mam luz i stuka to kierownica wraca bez problemu. Jakieś podpowiedzi?
Od kupna auta kierownica miała lekkie problemy z powrotem do jazdy na wprost, ale nie miała prawie wogóle luzu. Od kiedy mam luz i stuka to kierownica wraca bez problemu. Jakieś podpowiedzi?
Poprzedni własciciel dokręcił śrubke regulacyjną? Jak za mocno jest skręcona to właśnie kierownica ciężko chodzi i nie za bardzo chce wracać i albo masz wywalony drążek albo duży luż na listwie w maglu. Sprawdz jeszcze może sobie kolumne kierowniczą czy tam nie masz jakiś luzów.
Jak na razie zakupiłem drążek kierowniczy + osłonę z odpowietrznikiem (harmonijkę). Jutro jadę to wymienić. Zastanawiam się czy śruba regulacyjna mogła się sama lekko poluzować.. Bo wydaje mi się że jednak stuki i duży luz pojawił się dość nagle. No i kierownica nagle zachciała bezproblemowo wracać.. Chodzi aż za lekko. Ale no nic, nie będę filozofował. Jutro auto obaczy mechanik i doda swoje dwa grosze. Liczę że naprawa zakończy się na wymianie drążka i zbieżności. Pozdrawiam.
Rozumiem że jest różnica między drążkiem kierowniczym prawym a lewym? Dzwonilem do jc, mają na miejscu 555, dzwoniłem do maximy i zamówiłem yaruto (czy jakoś tak - czytałem na googlach i słyszę że ogarnia temat, na 555 brakuje mi $$$:( ), tyle że ani w JC ani w Maximie nikt nie zapytał mnie o którą stronę chodzi a ja nie wpadłem na pomysł że może być różnica w długości. ;/
Raczej są tej samej długości.
Niestety, okazuje się że rozsypał się magiel, śruba regulacyjna jest dokręcona na maksa:| więc pewnie już była kombinowana. Decyzja - regenerować?(koszt ok 500-600zł + 200zł"robocizna") Czy kupić używkę w dobrym stanie za ok 350zł + 150zł "robocizna"? (raczej sprawdzone źródło)
Kieruj się stosunkiem jakość/cena. Ja bym wziął używkę. Nowa na allegro kosztuje 500.
Nowa na allegro kosztuje 500.
Pokaz mi ją bo nie chce mi sie w to wierzyć! W aso czy w IC to koszt ok 5000 pln.
vati jedz do dobrego fachmana i niech zobaczy czy jest w stanie ją zregenerowac bo jak jest strasznie wy*****a to wątpie ze względu na specyficzną budowe ale jesli nie to po regeneracji bedziesz miał magiel jak nowy i spokój na dłuższy czas.
Jesli nie to szukaj używki w jak najlepszym stanie bez luzu lub z minimalnym, ze szczelnoscią może być róznie bo jak przekładnia dawno nie była uzywana to jak dostanie ciśnienia mogą wyjśc kwiaty!
No mój błąd. Nie doczytałem opisu aukcji. Jest regenerowana. Ale wygląda jak nowa ;P
http://moto.allegro.pl/item609224990_honda_civic_maglownica_przekladnia.h tml
Moja podobno wy*****a na amen. Gość krzyknął minimum 600zł za regeneracje. Podobno skręcona jest na maksa, luz jest ok 3-4 cm na kierownicy, i ok 1 / 1,5cm na drążkach (może więcej?). Kupie chyba używkę, 350zł i będzie spokój na dłuższy czas. Biorę z auta jeżdżącego sprowadzonego na części więc wszystko postaram się sprawdzić przed kupnem.
Moja podobno wy*****a na amen. Gość krzyknął minimum 600zł za regeneracje.
Takie są ceny regeneracji ale jak jest w takim stanie jak piszesz to nie ma sensu sie w to babrać.
Kupie chyba używkę, 350zł i będzie spokój na dłuższy czas. Biorę z auta jeżdżącego sprowadzonego na części więc wszystko postaram się sprawdzić przed kupnem.
Cena jest dobra i jak źródło również pewne to nie masz sie nad czym zastanawiać.
Pozdr :D
Czy jeżeli jest luz na maglownicy to można na nierównościach odczuwać pływanie przodu auta?
U mnie czuć wyraźne niepewne zachowanie auta w wąskich ostrych zakrętach. Na początku myślałem że to przez zimówki, kupiłem nowe letnie toyo i choć auto klei się drogi i opony nie piszczą to dalej auto tak niepewnie faluje.
Mam luz 1 cm z dwóch stron idzie to jakoś podkręcić? Czy wymienić na używana lub nową Magłownice ??
Czy wymienić na używana lub nową Magłownice ??
A znasz cene nowej maglownicy? uwież mi że koszt jest spory, jedyna rada do wyrwać dobrą używke lub dać do regeneracji swoja
nom 500 zł nowa, używka jaka znalazłem ok 200 zł regeneracja od 500zł. Tylko wnioskuje że kupie używkę założę pojeżdżę i się rozleci bo może być w gorszym stanie niż tą co mam, a regeneracja równa się minimalnie cenowo z nową wiec lepiej zainwestować w nową niż regenerować starą a problem może wystąpić ponownie, a na nową jest jeszcze gwarancja dawana, ja tak uważam lecz mogę się mylić. A słyszałem że jest tam jakaś śruba którą można dokręcić trochę.... prawda czy fałsz?
nom 500 zł nowa,
ale to jest cena z ASO? bo jesli nie to bym powątpiewał w jej tzw. nowość jesli to jest w magiel z Inter Carsu czy innych podobnych firm to jest to po regeneracji i jesli w tej cenie to bym się nie zastanawiał nad uzywka, osobiście regenerowałem magiel w swoim aucie i wyszko ok.750 złotych z zakupem uzywki
A słyszałem że jest tam jakaś śruba którą można dokręcić trochę.... prawda czy fałsz?
Jest śruba regulacyjna lecz jak masz dobrze wyjeb.. przekładnie to na nic sie to nie zda, skęcisz śrube to kiera ci samoczynnie nie bedzie wracać przy skręcie.
A jak jest luz minimalnie niecały 1 cm to co? da rade to wyregulować ?
Wiesz, spróbować zawsze warto a czy to cos pomoze tego juz niestety nie wiem
Byłem dzis na przeglądzie, i nic mi nie stwierdzono że jest luz :P ja juz sam niewiem xD jedni mechanicy gadają że jest a drudzy że nie ma, w poniedziałek jade do warsztatu na montaż osłony gumowych od drązka kierow. i na ustawienie geometrii kół wiec jeszcze sprawdzą.
Leniwiec sprawa polega na tym ze na nie odpalonym aucie na kierownicy luz w jedna i druga strone to normalne, moze byc nawet slychac lekkie stuki, tym sie przejmowac nie musisz ,problem jest gdy na odpalonym aucie masz wyrazne luzy i bezwładnosc chwilowa na kierownicy. Wtedy magiel siada, poczatkowo mozna go przykrecic sruba, ale z czasem co ma sie rozdupcyc to sie rozdupcy. Jestem przekonany ze polowa tutaj osób ma luzy na kierze przy wylaczonym silniku co jest normalne, a jesli chodzi o stukanie przy nierownosciach ewidentnie dochodzace z kolumny kierowniczej, to niekoniecznie musi byc magiel, na 95 % to krzyzak na kolumnie kierowniczej. Lukajcie cos po manualach. A jak ktos ma juz maglownice do wymiany to wspolczuje, i jak ktos wierzy ze kupi nowke za 500 zl, to ja odrazu zamawiam sto. Za taka kase to uzywke po rege. Pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.