Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : el-tec strumienica



Blade-87
10-04-09, 00:05
Mam pytanie co sądzicie o takiej strumienicy http://allegro.pl/item596693122_oryginalna_strumienica_el_tec_tuning _gratis.html konkretnie chodzi mi o to czy faktycznie poprawia to osiągi samochodu? Czy nie ma żadnych przeciwskazań żeby zamontować w D14Z1? No i ostatnie pytanie czy lepiej montować to zamiast kata czy tłumika środkowego a jeżeli zamiast kata to czy nie ma później problemu z badaniami technicznymi? Z gór dzięki za pomoc.

toMMy
10-04-09, 01:04
lepiej zamiast kata im blizej silnika tym lepiej ...

MisiekT_FKP
10-04-09, 02:15
Blade, el-tec miedzy innymi ze strumienic zyje, ale do robionych przez siebie wydechow ich absolutnie nie wsadza - wyciagnij z tego wnioski :)

Blade-87
10-04-09, 11:46
Czyli co nie warto wydawać pieniędzy... Ale tak pozatym to jakiego rzędu może być poprawa mocy i czy był by problem później z badaniami technicznymi??

maciek070188
10-04-09, 11:50
mocy od strumiennicy haha zerowej takiej sie mozesz spodziewac

Blade-87
10-04-09, 11:54
czyli co jedyna zmiana jaka następuje to różnica w dźwięku??

uniu1
10-04-09, 12:13
Ciekawe co zrobisz z druga sondą która jest wkręcona w oryginalny kat

maciek070188
10-04-09, 14:06
ja nie mialem w d14a4 zadnej 2 sondy

dystans6
10-04-09, 19:30
ja tez nie mialem:P ciekawe czy w 6 genie w ogole byly dwie, nie slyszalem o tym ale kto wie...

maciek070188
10-04-09, 19:36
nie bylo 2 sond chyba ze po 99 roku nie wiem;] ja nie mam mam rurke i chodzi lepiej niz na kacie;]

Piterson
10-04-09, 19:39
Zamiast w tą strumienice to zainwestuj w kolektor wydechowy, będziesz zadowolony z efektów:)

maciek070188
10-04-09, 19:41
nie wiem czy bedzie 4-1 niby w gornych obrotach ejst lepszy niz 4-2-1 i na 4-2-1 nie pociagniesz maks predkosci

Piterson
10-04-09, 19:43
nie pociagniesz maks predkosci
podciągnie max. moc, i to się liczy:)

Blade-87
10-04-09, 23:45
kolektor 4-2-1 mam w planach czy tak czy siak tylko nie teraz jeszcze a na poczatek myslalem o tej strumienicy i dlatego pytalem czy poprawi to osiagi czy jedynie dzwiek. A i byl bym wdzieczny jak by mi ktos odpowiedizal czy po usunieciu kata sa potem problemy przy badaniu technicznym przy badaniu spalin??

maciek070188
11-04-09, 08:09
dajesz 50 zl do reki i nie ma zadnych problemow;]

Piterson
11-04-09, 10:32
czy po usunieciu kata sa potem problemy przy badaniu technicznym przy badaniu spalin??
wszystko zależy na jakiego diagnostę trafisz, ale przeważnie nie sprawdzają spalin

G.R.E.G
11-04-09, 11:00
tu nawet nie chodzi o sprawdzanie spalin, tylko na kanale może zerknąć pod spód i zobaczy że nie ma kata
ale zawsze się można dogadać ;)

dystans6
11-04-09, 12:27
nie jestem na 100% pewien, ale podobno jest tak, że jak ma sie wbite w dowód w przegródce "d.3" przykladowo "civic 1,4 kat" to trzeba miec katalizator i kombinować na przeglądach, ja jednak mam "civic 1,6" bez wpisu o katalizatorze i nie martwie sie a na przegladach nikt mi o tym nie wspomnial, ze niby kata nie mam, nie ma wpisu nie ma kata...wpisu nie mam, bo postaralem sie zeby go nie bylo:D

Lukasyaho
12-04-09, 10:12
Jak mi się kat skończył to wspawałem w jego miejsce strumienice w obudowie katalizatorowej więc na oko jest w porządku :D

MisiekT_FKP
12-04-09, 10:23
d14z2 rejestracja styczen 1999 - niestety 2 sondy

maciek070188
12-04-09, 10:29
peszek nie wiem po co 2 sondy zrobili..

skolopendra
12-04-09, 11:03
druga sonda jest sonda diagnostyczną, i można ją zastąpić prostym symulatorem

siemens_15
13-04-09, 12:28
nie jestem na 100% pewien, ale podobno jest tak, że jak ma sie wbite w dowód w przegródce "d.3" przykladowo "civic 1,4 kat" to trzeba miec katalizator i kombinować na przeglądach, ja jednak mam "civic 1,6" bez wpisu o katalizatorze i nie martwie sie a na przegladach nikt mi o tym nie wspomnial, ze niby kata nie mam, nie ma wpisu nie ma kata...wpisu nie mam, bo postaralem sie zeby go nie bylo:D

Może mały offtop, ale... według przepisów jest tak, że dla aut do 1995 roku bez wpisanego katalizatora w dowód katalizator nie jest wymagany. Jeżeli auto jest >1995 lub ma wpisany w dowód to wymagany jest.

lukasz-lukasz
13-04-09, 14:06
Mógłbyś podać jakieś źródło co do powyższego?

Blade-87
13-04-09, 20:34
A jak ostatecznie jest z tym osiagami czy ta strumienica cos poprawia jezeli chodiz o moc i moment czy jedyna roznica to dzwiek??

dystans6
13-04-09, 23:07
nie wszytkie auta > 1995 maja kata:D wiec co niby maja sami sie w niego wyposarzac?

Silent
19-06-09, 22:19
dołączę się do tematu, posiadam civica z silnikiem d14z1 i chce zamiast kata wstawić strumiennice lecz nie wiem co z 2 sondą zrobić? Podobno są jakieś emulatory (ktoś pisał wyżej) jak to wygląda i gdzie lub jak to można wykonać?

Gumka23
20-06-09, 11:17
A jak ostatecznie jest z tym osiagami czy ta strumienica cos poprawia jezeli chodiz o moc i moment czy jedyna roznica to dzwiek??

A ja ostatecznie zapytam, czy Ty czytales co wyzej Ci napisali?


Blade, el-tec miedzy innymi ze strumienic zyje, ale do robionych przez siebie wydechow ich absolutnie nie wsadza - wyciagnij z tego wnioski


mocy od strumiennicy haha zerowej takiej sie mozesz spodziewac


Zamiast w tą strumienice to zainwestuj w kolektor wydechowy, będziesz zadowolony z efektów

Ale widac, ze sie na nia uparles, wiec kupuj i wyobrazaj sobie, ze dodalo Ci 30 KM, jezeli ma Ci to poprawic samopoczucie to czemu nie.

PS. Jeszcze gdzies nawet slyszalem, ze dzieki temu ogien z wydechu leci :D

Silent
21-06-09, 02:15
wstawiam strumiennice tylko dlatego że mam katalizator do wymiany ponieważ się zapchał, nie chodzi mi tu o osiągi czy te konie których nie będzie...a moje pytanie dotyczyło tej 2 sondy która jest przed katalizatorem

chedder
21-06-09, 11:05
d14aX - 1 sonda
d14zX - 2 sondy

2 sonde mozna oszukac emulatorem - jedzcie do najblizszego gazownika.

Jak masz wstawiac strumiennice to lepiej wez zapchany kat i wywal caly ceramiczny srodek z niego. Kase ktora przeznaczyles na strumiennice przeznacz lepiej na kolektor lub inny ciekawszy mod.

Barti88
21-06-09, 17:41
Twierdzicie, że szkoda kasy na strumiennice ale chyba nikt nie oczekuje ze poprawi ona cokolwiek (no chyba, że wczesniej byl zapchany kat.) Ale strumiennica El-tec'a nie pogorszy osiągów chyba nie ? a na pewno będzie ciszej niż bez niej co nie znaczy, że się ją opłaca kupić.

Silent
22-06-09, 20:23
Ale chyba bardziej opłaca się kupić strumiennice El-tec za +-90zł jak kata za 300zł. Ja właśnie nosze się z faktem takiej zmiany ponieważ kat się mi zapchał i strasznie grzeje się tunel środkowy.. A powiedźcie mi jeszcze gdzie najlepiej zamontować ten emulator 2 sondy?

chedder
22-06-09, 22:57
Ale chyba bardziej opłaca się kupić strumiennice El-tec za +-90zł jak kata za 300zł. Ja właśnie nosze się z faktem takiej zmiany ponieważ kat się mi zapchał i strasznie grzeje się tunel środkowy.. A powiedźcie mi jeszcze gdzie najlepiej zamontować ten emulator 2 sondy?


Nikt Ci nowego kata nie kaze kupowac. Poprostu wyjmij stary, wez jakie wiertlo, pret metalowy, mlotek i wykrusz cala ceramike z srodka. Bedziesz miec wolna puszke.

Silent
22-06-09, 22:59
ale jeśli tak zrobię to podczas jazdy spaliny będą tworzyć rezonans przez co będzie dużo głośniej

Lukasyaho
22-06-09, 23:07
A myślisz że jak założysz strumienice to będzie ciszej ??

Barti88
23-06-09, 13:12
A myślisz że jak założysz strumienice to będzie ciszej ??

sądze że jesli założy strumiennice El-tec'a będzie ciszej. Skoro El-tec twierdzi że jest prawie tak cicho jak na serii to możliwe, że tak jest w końcu znają sie podobno na rzeczy i nie psuli by sobie opinii wypuszczając jakies gówno ?
A co do tej El-tec'owej strumiennicy - czy lepiej dać ją zamiast poprostu rury z kwasa (+dalej wydech przelot na tlumikach mtecha) czy nie ? Napewno z ta strumiennica będzie ciszej ale czy bez niej nie będzie "szybciej" Krótka piłka TAK czy NIE (i dlaczego)

chedder
23-06-09, 19:30
przytocze z innego forum :
"nawet jesli w jakims aucie strumienica wstawiona w miejsce kata (sprawnego) pomoze to tylko w jakims okreslonych (bardzo waskich) obratach i na 99 % nie bede to obroty mocy max - raczej momentu...

w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. katalizator lub tlumik przelotowy dynamizuje proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik oprzelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)
dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opro spalina nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.
Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata."

Magnetyzery tez maja dodawac moc, a EL-Tec sprzedaje strumiennice poniewaz jak ktos wczesniej powiedzial na czyms zarabiac trzeba, nie sa firma produkujaca wydechy jedynie do celow sportowych.

A zeby Cie juz wogole przekonac do NIE montowania strumiennicy pokaze wykres :
http://chojnacki.com.pl/wykresy/wykres.php?id=34

Silent
23-06-09, 22:41
pomijając kwestie głośności to jakbym zamiast kata wstawił tą strumiennice i tłumnik końcowy przelotowy to poprawi to coś? Kombinuje ze strumiennicą ponieważ mój katalizator jest zapchany i coraz bardziej mnie to drażni

chedder
23-06-09, 22:49
co Ty sie tak uparles na ta strumiennice ? za duzo pieniazkow masz ?
czy dwie lewe rece ?

skolopendra
24-06-09, 08:25
kata wstawił tą strumiennice i tłumnik końcowy przelotowy to poprawi to coś?

twoje samopoczucie na pewno :)

wstaw to
http://www.allegro.pl/item654245881_tlumik_w_obudowie_katalizatora_nie_s trumienica.html

Blade-87
24-06-09, 12:53
a włsnie co z 2 sondą? czy można by ją było wkręcić w 2 miejsce w ebayowym 4-2-1 ? i czy wogole miało by coś takiego sens bycia??

artek0903
24-06-09, 14:55
ja bym radzil pierwsza sonde wkrecic w ten drugi otwor, jesli wkrecimy w ten pierwszy to bedzie zczytywac tylko z jednego cylindra. sam tak jezdze (z lenistwa bo trzeba kable od sondy przedluzac), nie moge sie zebrac jakos do tego...

Blade-87
24-06-09, 16:17
dużo to zmiania że czyta z jednego cylindra?? spalanie i osiągi??

skolopendra
24-06-09, 20:03
w 2 miejsce w ebayowym 4-2-1 ?

wywali błąd

awigdackp
21-07-09, 08:49
Odświeże temat, po wycięciu kata w jego miejsce wstawiłem taki tłumik http://www.allegro.pl/item654245881_tlumik_w_obudowie_katalizatora_nie_s trumienica.html , czy możliwe że jest to przyczyną rezonansu w aucie w zakresie pewnych obrotów, i głośnej pracy ? Dodam że cały układ jest szczelny.

jawe
21-07-09, 09:57
No tak, zmieniła się charakterystyka uk. wydechowego i teraz te rezonansy nie są niwelowane. Przerabiam to samo w swojej młodej, na kol. 4-2-1, ale mi "poldek sound" w zakresie 3 - 3,5 krpm baaardzo się podoba :D

awigdackp
21-07-09, 15:52
Dokładnie tak jak piszesz ok 3-3.5rpm zwłaszcza gdy schodzi z obrotów , zastanawiam sie jeszcze nad wymianą końcowego tłumika ale czy to pomoże? Osobiście wolał bym standardowy cichy wydech.

jawe
21-07-09, 16:17
Chyba raczej będziesz się musiał do tego przyzwyczaić, jak już wspomniałem, pozbyłeś się kata, czyli


zmieniła się charakterystyka uk. wydechowego i teraz te rezonansy nie są niwelowane.

Trzeba by pomyśleć nad kompletnym wydechem pod auto, wtedy mogłoby być ok :)

awigdackp
21-07-09, 16:37
Czyli gra nie warta świeczki, lepiej sobie odpuszcze.

P.S.
Który z tłumików ma za zadanie tłumienie hałasu
- środkowy przelotowy
- czy końcowy?

skolopendra
21-07-09, 18:32
końcowy?

tak

chedder
21-07-09, 18:42
a raczej oba ...