Zobacz pełną wersję : el-tec strumienica
Mam pytanie co sądzicie o takiej strumienicy http://allegro.pl/item596693122_oryginalna_strumienica_el_tec_tuning _gratis.html konkretnie chodzi mi o to czy faktycznie poprawia to osiągi samochodu? Czy nie ma żadnych przeciwskazań żeby zamontować w D14Z1? No i ostatnie pytanie czy lepiej montować to zamiast kata czy tłumika środkowego a jeżeli zamiast kata to czy nie ma później problemu z badaniami technicznymi? Z gór dzięki za pomoc.
lepiej zamiast kata im blizej silnika tym lepiej ...
MisiekT_FKP
10-04-09, 02:15
Blade, el-tec miedzy innymi ze strumienic zyje, ale do robionych przez siebie wydechow ich absolutnie nie wsadza - wyciagnij z tego wnioski :)
Czyli co nie warto wydawać pieniędzy... Ale tak pozatym to jakiego rzędu może być poprawa mocy i czy był by problem później z badaniami technicznymi??
maciek070188
10-04-09, 11:50
mocy od strumiennicy haha zerowej takiej sie mozesz spodziewac
czyli co jedyna zmiana jaka następuje to różnica w dźwięku??
Ciekawe co zrobisz z druga sondą która jest wkręcona w oryginalny kat
maciek070188
10-04-09, 14:06
ja nie mialem w d14a4 zadnej 2 sondy
ja tez nie mialem:P ciekawe czy w 6 genie w ogole byly dwie, nie slyszalem o tym ale kto wie...
maciek070188
10-04-09, 19:36
nie bylo 2 sond chyba ze po 99 roku nie wiem;] ja nie mam mam rurke i chodzi lepiej niz na kacie;]
Zamiast w tą strumienice to zainwestuj w kolektor wydechowy, będziesz zadowolony z efektów:)
maciek070188
10-04-09, 19:41
nie wiem czy bedzie 4-1 niby w gornych obrotach ejst lepszy niz 4-2-1 i na 4-2-1 nie pociagniesz maks predkosci
nie pociagniesz maks predkosci
podciągnie max. moc, i to się liczy:)
kolektor 4-2-1 mam w planach czy tak czy siak tylko nie teraz jeszcze a na poczatek myslalem o tej strumienicy i dlatego pytalem czy poprawi to osiagi czy jedynie dzwiek. A i byl bym wdzieczny jak by mi ktos odpowiedizal czy po usunieciu kata sa potem problemy przy badaniu technicznym przy badaniu spalin??
maciek070188
11-04-09, 08:09
dajesz 50 zl do reki i nie ma zadnych problemow;]
czy po usunieciu kata sa potem problemy przy badaniu technicznym przy badaniu spalin??
wszystko zależy na jakiego diagnostę trafisz, ale przeważnie nie sprawdzają spalin
tu nawet nie chodzi o sprawdzanie spalin, tylko na kanale może zerknąć pod spód i zobaczy że nie ma kata
ale zawsze się można dogadać ;)
nie jestem na 100% pewien, ale podobno jest tak, że jak ma sie wbite w dowód w przegródce "d.3" przykladowo "civic 1,4 kat" to trzeba miec katalizator i kombinować na przeglądach, ja jednak mam "civic 1,6" bez wpisu o katalizatorze i nie martwie sie a na przegladach nikt mi o tym nie wspomnial, ze niby kata nie mam, nie ma wpisu nie ma kata...wpisu nie mam, bo postaralem sie zeby go nie bylo:D
Jak mi się kat skończył to wspawałem w jego miejsce strumienice w obudowie katalizatorowej więc na oko jest w porządku :D
MisiekT_FKP
12-04-09, 10:23
d14z2 rejestracja styczen 1999 - niestety 2 sondy
maciek070188
12-04-09, 10:29
peszek nie wiem po co 2 sondy zrobili..
skolopendra
12-04-09, 11:03
druga sonda jest sonda diagnostyczną, i można ją zastąpić prostym symulatorem
siemens_15
13-04-09, 12:28
nie jestem na 100% pewien, ale podobno jest tak, że jak ma sie wbite w dowód w przegródce "d.3" przykladowo "civic 1,4 kat" to trzeba miec katalizator i kombinować na przeglądach, ja jednak mam "civic 1,6" bez wpisu o katalizatorze i nie martwie sie a na przegladach nikt mi o tym nie wspomnial, ze niby kata nie mam, nie ma wpisu nie ma kata...wpisu nie mam, bo postaralem sie zeby go nie bylo:D
Może mały offtop, ale... według przepisów jest tak, że dla aut do 1995 roku bez wpisanego katalizatora w dowód katalizator nie jest wymagany. Jeżeli auto jest >1995 lub ma wpisany w dowód to wymagany jest.
lukasz-lukasz
13-04-09, 14:06
Mógłbyś podać jakieś źródło co do powyższego?
A jak ostatecznie jest z tym osiagami czy ta strumienica cos poprawia jezeli chodiz o moc i moment czy jedyna roznica to dzwiek??
nie wszytkie auta > 1995 maja kata:D wiec co niby maja sami sie w niego wyposarzac?
dołączę się do tematu, posiadam civica z silnikiem d14z1 i chce zamiast kata wstawić strumiennice lecz nie wiem co z 2 sondą zrobić? Podobno są jakieś emulatory (ktoś pisał wyżej) jak to wygląda i gdzie lub jak to można wykonać?
A jak ostatecznie jest z tym osiagami czy ta strumienica cos poprawia jezeli chodiz o moc i moment czy jedyna roznica to dzwiek??
A ja ostatecznie zapytam, czy Ty czytales co wyzej Ci napisali?
Blade, el-tec miedzy innymi ze strumienic zyje, ale do robionych przez siebie wydechow ich absolutnie nie wsadza - wyciagnij z tego wnioski
mocy od strumiennicy haha zerowej takiej sie mozesz spodziewac
Zamiast w tą strumienice to zainwestuj w kolektor wydechowy, będziesz zadowolony z efektów
Ale widac, ze sie na nia uparles, wiec kupuj i wyobrazaj sobie, ze dodalo Ci 30 KM, jezeli ma Ci to poprawic samopoczucie to czemu nie.
PS. Jeszcze gdzies nawet slyszalem, ze dzieki temu ogien z wydechu leci :D
wstawiam strumiennice tylko dlatego że mam katalizator do wymiany ponieważ się zapchał, nie chodzi mi tu o osiągi czy te konie których nie będzie...a moje pytanie dotyczyło tej 2 sondy która jest przed katalizatorem
d14aX - 1 sonda
d14zX - 2 sondy
2 sonde mozna oszukac emulatorem - jedzcie do najblizszego gazownika.
Jak masz wstawiac strumiennice to lepiej wez zapchany kat i wywal caly ceramiczny srodek z niego. Kase ktora przeznaczyles na strumiennice przeznacz lepiej na kolektor lub inny ciekawszy mod.
Twierdzicie, że szkoda kasy na strumiennice ale chyba nikt nie oczekuje ze poprawi ona cokolwiek (no chyba, że wczesniej byl zapchany kat.) Ale strumiennica El-tec'a nie pogorszy osiągów chyba nie ? a na pewno będzie ciszej niż bez niej co nie znaczy, że się ją opłaca kupić.
Ale chyba bardziej opłaca się kupić strumiennice El-tec za +-90zł jak kata za 300zł. Ja właśnie nosze się z faktem takiej zmiany ponieważ kat się mi zapchał i strasznie grzeje się tunel środkowy.. A powiedźcie mi jeszcze gdzie najlepiej zamontować ten emulator 2 sondy?
Ale chyba bardziej opłaca się kupić strumiennice El-tec za +-90zł jak kata za 300zł. Ja właśnie nosze się z faktem takiej zmiany ponieważ kat się mi zapchał i strasznie grzeje się tunel środkowy.. A powiedźcie mi jeszcze gdzie najlepiej zamontować ten emulator 2 sondy?
Nikt Ci nowego kata nie kaze kupowac. Poprostu wyjmij stary, wez jakie wiertlo, pret metalowy, mlotek i wykrusz cala ceramike z srodka. Bedziesz miec wolna puszke.
ale jeśli tak zrobię to podczas jazdy spaliny będą tworzyć rezonans przez co będzie dużo głośniej
A myślisz że jak założysz strumienice to będzie ciszej ??
A myślisz że jak założysz strumienice to będzie ciszej ??
sądze że jesli założy strumiennice El-tec'a będzie ciszej. Skoro El-tec twierdzi że jest prawie tak cicho jak na serii to możliwe, że tak jest w końcu znają sie podobno na rzeczy i nie psuli by sobie opinii wypuszczając jakies gówno ?
A co do tej El-tec'owej strumiennicy - czy lepiej dać ją zamiast poprostu rury z kwasa (+dalej wydech przelot na tlumikach mtecha) czy nie ? Napewno z ta strumiennica będzie ciszej ale czy bez niej nie będzie "szybciej" Krótka piłka TAK czy NIE (i dlaczego)
przytocze z innego forum :
"nawet jesli w jakims aucie strumienica wstawiona w miejsce kata (sprawnego) pomoze to tylko w jakims okreslonych (bardzo waskich) obratach i na 99 % nie bede to obroty mocy max - raczej momentu...
w silniku wolnossacym uklad wydechowy jest naprawde dokladnie policzony tak - aby zjawiska falowe zachodzace w nim nawet jesli nie pomagaly to chociaz nie przeszkadzaly. katalizator lub tlumik przelotowy dynamizuje proces oprozniania cylindrow ze spalin. Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik oprzelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)
dzialanie katalizatora jako komory rozpreznej niestety ograniczone jest tym ze nie jest on w srodku pusty i niestety sprawia opro spalina nawet jak jest sprawny - a jak jest juz przytkany to oczywiscie zastapienie go - nawet strumienica moze pomoc.
Ale wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest zamontowanie w miejscu katalizatora tlumika przelotowego zblizonego rozmiarami do kata."
Magnetyzery tez maja dodawac moc, a EL-Tec sprzedaje strumiennice poniewaz jak ktos wczesniej powiedzial na czyms zarabiac trzeba, nie sa firma produkujaca wydechy jedynie do celow sportowych.
A zeby Cie juz wogole przekonac do NIE montowania strumiennicy pokaze wykres :
http://chojnacki.com.pl/wykresy/wykres.php?id=34
pomijając kwestie głośności to jakbym zamiast kata wstawił tą strumiennice i tłumnik końcowy przelotowy to poprawi to coś? Kombinuje ze strumiennicą ponieważ mój katalizator jest zapchany i coraz bardziej mnie to drażni
co Ty sie tak uparles na ta strumiennice ? za duzo pieniazkow masz ?
czy dwie lewe rece ?
skolopendra
24-06-09, 08:25
kata wstawił tą strumiennice i tłumnik końcowy przelotowy to poprawi to coś?
twoje samopoczucie na pewno :)
wstaw to
http://www.allegro.pl/item654245881_tlumik_w_obudowie_katalizatora_nie_s trumienica.html
a włsnie co z 2 sondą? czy można by ją było wkręcić w 2 miejsce w ebayowym 4-2-1 ? i czy wogole miało by coś takiego sens bycia??
ja bym radzil pierwsza sonde wkrecic w ten drugi otwor, jesli wkrecimy w ten pierwszy to bedzie zczytywac tylko z jednego cylindra. sam tak jezdze (z lenistwa bo trzeba kable od sondy przedluzac), nie moge sie zebrac jakos do tego...
dużo to zmiania że czyta z jednego cylindra?? spalanie i osiągi??
skolopendra
24-06-09, 20:03
w 2 miejsce w ebayowym 4-2-1 ?
wywali błąd
Odświeże temat, po wycięciu kata w jego miejsce wstawiłem taki tłumik http://www.allegro.pl/item654245881_tlumik_w_obudowie_katalizatora_nie_s trumienica.html , czy możliwe że jest to przyczyną rezonansu w aucie w zakresie pewnych obrotów, i głośnej pracy ? Dodam że cały układ jest szczelny.
No tak, zmieniła się charakterystyka uk. wydechowego i teraz te rezonansy nie są niwelowane. Przerabiam to samo w swojej młodej, na kol. 4-2-1, ale mi "poldek sound" w zakresie 3 - 3,5 krpm baaardzo się podoba :D
Dokładnie tak jak piszesz ok 3-3.5rpm zwłaszcza gdy schodzi z obrotów , zastanawiam sie jeszcze nad wymianą końcowego tłumika ale czy to pomoże? Osobiście wolał bym standardowy cichy wydech.
Chyba raczej będziesz się musiał do tego przyzwyczaić, jak już wspomniałem, pozbyłeś się kata, czyli
zmieniła się charakterystyka uk. wydechowego i teraz te rezonansy nie są niwelowane.
Trzeba by pomyśleć nad kompletnym wydechem pod auto, wtedy mogłoby być ok :)
Czyli gra nie warta świeczki, lepiej sobie odpuszcze.
P.S.
Który z tłumików ma za zadanie tłumienie hałasu
- środkowy przelotowy
- czy końcowy?
skolopendra
21-07-09, 18:32
końcowy?
tak
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.