PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka skrzynia do D15Z6



DjHammer
08-04-09, 22:36
Witam tak jak w temacie Jak skrzynia była by najlepsza do D15Z6 98 r ek3
Chodzi mi głownie o to żeby samochodzik "nieźle" :)przyspieszał tak na 1,2,3 biegu 4 i 5 raczej dłuższe do normalnej jazdy.Przy obecnej seryjnej nie da sie za bardzo pogonić do jest strasznie długa:/ Nie chciał bym składać skrzyni z kilku wiec wole kupić całą mniej roboty :) Wiem że może ktoś napisać szukaj ale szukałem już sporo po forum i codziennie je przeglądam ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Dodam ze posiadam kolektor 4-2-1 końcowy przelot 2 cale a lada dzień będzie dolot Simoty i przelot środkowy na 2 cale :)

Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym silnikiem to prosiłbym o porade :p

havok
08-04-09, 22:42
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929

Tak w skrócie: zakładaj od d16y8. tylko pamiętaj też, że silnika do osiągów to ty nie masz...

WaSSIL
10-04-09, 11:11
najlepsza by była hybryda z różnymi przełożeniami wg upodobań lub tak jak kolega pisze z d16yb lub d13, d15...

DjHammer
11-04-09, 22:55
WIem ZE nie jest za mocny ale chce wycisnąć z niego ile sie da a myśle ze krótsza skrzynia znacznie poprawi osiągi np do 100km/h ale za bardzo nikt nie wie ile orientuje sie ktos o ile o 0,5 sek przyspieszy czy mniej :o

dimo
12-04-09, 16:39
Wpadaj na spota do Ł-dz to pogadasz sobie z Górą i Kermitem bo oni robili hybryde chyba w D15Z6.. Albo zagadaj ich na japanese-riders to sie dowiesz szczegolow...

WaSSIL
11-06-09, 19:32
podepnę się pod temat:

Panowie mam już do swojego autka załatwioną skrzynię z D15B2 z 95r. Czy czujnik wstecznego i od prędkościomierza podejdą z mojej D15Z6 6gena ??

michalm320
12-06-09, 14:37
Panowie mam już do swojego autka załatwioną skrzynię z D15B2 z 95r. Czy czujnik wstecznego i od prędkościomierza podejdą z mojej D15Z6 6gena ??

podejdą bez problemów

wunat
12-06-09, 14:47
skrzyia hybrydowa w d15z6 naprawde duzo daje.

radar333
12-06-09, 16:12
Ja myślę że do tych silników dobre, opłacalne i łatwe rozwiązanie to skrzynia d15b2. d16z6 była by troszkę lepsza ale d15b2 jest tania i łatwo dostępna.

empe
13-06-09, 00:52
myśle ze krótsza skrzynia znacznie poprawi osiągi np do 100km/h ale za bardzo nikt nie wie ile orientuje sie ktos o ile o 0,5 sek przyspieszy czy mniej :o


Do 100km/h nie poprawi się za wiele (jeżeli w ogóle), bo będziesz musiał wrzucić 3 a na seryjnej skrzyni w EK3 100km/h robisz na 2 biegu.

WaSSIL
13-06-09, 01:26
skrzyia hybrydowa w d15z6 naprawde duzo daje.
niestety chwilowo mam inne wydatki i muszę założyć z d15b2 ale hybryda będzie prędzej czy później na pewno

barnie
14-06-09, 22:45
Podczepię się pod temat. Chodzi mi o świecenie się kontrolki "econo" w D15Z6 po wymianie skrzyni. Jak wiadomo seryjnie na 3 i 4 biegu świeci się do 2,5 tys. obr., a na 5 do 3 tys. obr. Jak jest po wymianie skrzyni na inną? Najbardziej chodzi mi o skrzynię z D16Y8 z 96r. o przełożeniach:
1 - 3,250
2 - 1,909
3 - 1,250
4 - 0,909
5 - 0,702
przełożenie główne - 4,250
Może ktoś już taką założył w D15Z6?

Kras
15-06-09, 15:07
Kontrolka econo zalezy od obrotow i chwilowego obciazenia silnika. Takze zmiana skrzyni spowoduje jedynie zmiane predkosci przy ktorych bedzie swiecic (beda nizsze).

michalm320
15-06-09, 22:17
ja mam skrzynie od D15B2...jest bardzo zbliżona do tej z Y8. I w sumie nie wiem kiedy się pali kontrola econo bo mam ją zakryta przez nakładkę zegarów...wole jej nie widzieć...niech mi nie przypomina co mam pod maską...
Tu masz filmik z przyspieszeniem mojego D15Z6 + skrzynia D15B2 + zamach Fidanza 3.2kg + sprzęgło Exedy

http://www.youtube.com/watch?v=_07vsgKroPo

radar333
15-06-09, 22:30
Tu masz filmik z przyspieszeniem mojego D15Z6
I tak hu*owo...:p
Ten silnik i tak nie daje rady... Myślałem że skrzynia mu doda ZNACZNIE prześpieszenia, a tu widze że "nie jest do uratowania"... d15z6 to kupa:D (Jeśli chodzi o draga itp. nie kwestionuje jego ekonomiczności:D)

michalm320
15-06-09, 23:38
I tak hu*owo...
Ten silnik i tak nie daje rady... Myślałem że skrzynia mu doda ZNACZNIE prześpieszenia, a tu widze że "nie jest do uratowania"... d15z6 to kupa (Jeśli chodzi o draga itp. nie kwestionuje jego ekonomiczności)

wg. Twojego filmiku Twoje EG4 wcale lepiej nie przyspiesza...

WaSSIL
16-06-09, 00:14
dorzucisz do całości przelot 2" + stożek + 4-2-1 i od razu zacznie inaczej gadać

michalm320
16-06-09, 08:38
dorzucisz do całości przelot 2" + stożek + 4-2-1 i od razu zacznie inaczej gadać

zgadzam się z Tobą i może to ogarnę...ale najpierw chyba mini me zrobię bo nie jest to duży koszt a będę mieć normalnego Vtec'a a nie econo....

Nemereth
16-06-09, 08:46
Panowie, pamiętajcie, że więcej z silnika nie wyciśniemy jedyne co możemy to zabrać z kądś żeby gdzieś dodać więc przekładanie z góry na dól czy odwrotnie to tylko przekładanie więc o jakich poprawach osiągów mówimy?

michalm320
16-06-09, 10:05
Panowie, pamiętajcie, że więcej z silnika nie wyciśniemy jedyne co możemy to zabrać z kądś żeby gdzieś dodać więc przekładanie z góry na dól czy odwrotnie to tylko przekładanie więc o jakich poprawach osiągów mówimy?

???

radar333
16-06-09, 10:09
wg. Twojego filmiku Twoje EG4 wcale lepiej nie przyspiesza...
:eek:A masz stoper? Czy "na oko" bo te 2 sek mniej do 100 km/h robią KOLOSALNĄ różnicę...
Nie ma co owijać w bawełnę: d15z6 tak jak seryjne d15b2 nie idzie niewiadoma jak. Dlatego zacząłem modzić. Kumpel ma d15z6 w 6 genie tak jak ty i jak się moim przewiózł to zaczął świrować: doloty, kolektory, przeloty itp itd a i tak nie idzie mu to... Myślałem że jak zmieni skrzynie to wreszcie jakoś zacznie latac ale widzę że zmiana skrzyni nie wiele daje w tym silniku i tak. Ty masz jeszcze lekki zamach! Nie odbieraj tego jako atak! Krytyka jest motywująca! Mój brat ma CRX i jak się moja serią przewiózł to się śmiał że stoi. Teraz na kresce idą łeb w łeb:D
Myślę że dobry dolot, kolektor 4-2-1 i reszta wydechu da dopiero pozytywny efekt! Pozdro!

michalm320
16-06-09, 11:02
A masz stoper? Czy "na oko" bo te 2 sek mniej do 100 km/h robią KOLOSALNĄ różnicę...

chcesz mi powiedzieć że Twoja ma 7,5 sek do setki??? Bo moja na GPS-ie ma ma powtarzalne 9,4

radar333
16-06-09, 12:10
chcesz mi powiedzieć że Twoja ma 7,5 sek do setki??? Bo moja na GPS-ie ma ma powtarzalne 9,4
:confused:eee no a ile? Twoja przy tym starcie to ponad 10, na filmiku przecież można zmierzyć. Najlepiej przecież zrobić filmik, tak jak to zrobiliśmy i stoperem , choćby w telefonie, mierzy się. Mierzysz tak 30 razy i masz wiarygodny pomiar. Lepiej się chyba nie da? A GPS przekłamuje. Na tym twoim filmiku to ten drugi start lepiej wyszedł i tam jakbym nie nacisnął start i po przekroczeniu 100 km/h stop, to wychodzi grubo ponad 10 sek. Prawie 11 sek. :o

Więc stwierdzam że d15z6 nie idzie:D Są dowody czarno na białym - sam je podałeś - filmik! Zmierz sobie stoperem w telefonie. I ile ci wyszło?:)

salvadore
16-06-09, 12:48
radar333,
nie przesadzaj z tym ze d15z6 to kupa bo widac ze nie masz ogarnietego tematu. nie mowie o konkretnym waszym przypadku. sam niedawno swapa robilem na d15z6 ale w celu przerobienia go na prawdziwego vteca. Udokumentowane jest ze ten silnik na seryjnych czesciach - walek z d16y8 dochodzi do 150 koni i 160 Nm (jak 100 koni z litra to kiepski wynik to przepraszam). Wiec nie sadze ze jest to kiepski silnik jak na d-series. Sam mam na walku z d16z6 zrobiony setup i obd1, hybrydowa skrzynia i powiem tak - mapa narazie seryjna z d16z6 i tlumik seria. Porzadne strojenie bedzie dopiero po zrobieniu przelotu. Juz jezdzi jak zly a mam civica 5d, a nadal czuje dolki zwiazane ze zlym wystrojeniem kompa.

radar333
16-06-09, 13:00
radar333,
nie przesadzaj z tym ze d15z6 to kupa bo widac ze nie masz ogarnietego tematu. nie mowie o konkretnym waszym przypadku. sam niedawno swapa robilem na d15z6 ale w celu przerobienia go na prawdziwego vteca. Udokumentowane jest ze ten silnik na seryjnych czesciach - walek z d16y8 dochodzi do 150 koni i 160 Nm (jak 100 koni z litra to kiepski wynik to przepraszam). Wiec nie sadze ze jest to kiepski silnik jak na d-series. Sam mam na walku z d16z6 zrobiony setup i obd1, hybrydowa skrzynia i powiem tak - mapa narazie seryjna z d16z6 i tlumik seria. Porzadne strojenie bedzie dopiero po zrobieniu przelotu. Juz jezdzi jak zly a mam civica 5d, a nadal czuje dolki zwiazane ze zlym wystrojeniem kompa.
No ja konkretnie o jego przypadku mówię. Ty, z tego co opisujesz, to masz konkretnie podłubane i to może (a nawet na pewno) nieźle lata! Więc tak jak pisałem wcześniej do "michalm320": rób dolot, i cały wydech i będzie lepiej! Pomodzonym d15z6 ale bez ruszanej skrzyni jeździłem i nie było rewelacji. Tu na filmiku widzimy ze sama skrzynia i zamach tez nie wystarczy. Z opisu "salvadore" wynika że skrzynia + reszta całego stuffu i dopiero się kręci! A że pisałem parę postów temu że kupa bo jeździłem d14 podłubanymi i na prawdę lepiej się zbierało. Może za ostro to powiedziałem i widzę że się ktoś mógł obrazić ale powiedziałem to z przymrużeniem oka. Nie spinajcie się tak:D

michalm320
16-06-09, 13:09
ja na filmikach się nie będę opierać....wiem co mam jak staje na kresce...owszem ciężko jest mi z pomodzonymi Hondami ale nie dostaje po dupie za wiele....ale za to inne marki samochodów już inaczej wypadają...jak choćby Audi A4 2.6 V6 150KM 4x4 które ma do setki katalogowo 9,1sek...niestety albo stety nie daje mi rady na 400m....

radar333
16-06-09, 14:02
No ja wiem że z Hondą ciężko jest się ścigać:D (Mój Civic vs CRX brata):D
A wracając do tematu to wiemy już że skrzynia z d15b2 i/lub d16z6 w d15z6 jest dobra a na pewno lepsza niż długa seryjna. A ma ktoś inna? Albo hybrydę z CRX'a?
Ciekawi mnie ten temat bo tak jak pisałem kumpel ma ten silnik i o skrzyni myśli zmianie/modyfikacji i się mnie podpytuje co robić a tu właśnie taki temat jest? Ma ktoś coś innego?

michalm320
16-06-09, 14:10
podobno najlepsza jest hybryda ale koszta są b.duże...jak zmieniałem skrzynie i się pytałem jakiegoś kolesia co się zajmuje hybrydami to powiedział mi za całość1200zł...dlatego zdecydowałem się na tą z D15B2 i różnicę w osiągach naprawdę widać...

salvadore
16-06-09, 15:41
Ja mam skrzynie hybrydowa - 2 krotka z civica, 3i4 z crxa 5 econo i powiem tak skrzynie mialem na poczatku w 1.4 i efekt niewiarygodny. Ale dopiero po wsadzeniu zdlubanego d15z6 i zalczaniu vteca - naprawde pokazuje pazur. Jeszcze troche mi do zrobienia zostalo ale blizej niz dalej:D

Radar pilem akurat do ogolnego stwierdzenia d15z6 to lipny silnik. Nie chce nikogo obrazac - ale przed swapem na b-serie postanowilem troche wycisnac z d-serii i stwierdzilem ze jest to dosc otryginalny setup malo popularny. A po efektach chlopakow z holandii i wloch to dochodzily do parametrowq nie dlubanych b16 - na seryjnych walkach d -serii. Ciekaw jestem co sie bedzie dzialo na customach ale psotaram sie to sprawdzic i zdac relacje:]

Pozdro,
sal

DjHammer
16-06-09, 18:51
Nie piszcie tu głupot ze D15Z6 z po modzonym dolotem i wydechem 2 cale jest kiepski do tego skrzynia zamach sprzęgło i tyle fur po dupie dostaje ze szkoda gadać zresztą nie jeden juz o tym sie przekonał :D

radar333
16-06-09, 19:24
i stwierdzilem ze jest to dosc otryginalny setup malo popularny
No, dość oryginalny owszem.
Nie piszcie tu głupot ze D15Z6 z po modzonym dolotem i wydechem 2 cale jest kiepski do tego skrzynia zamach sprzęgło
A kto tak pisze?

Pati_crx
17-06-09, 00:52
:confused:eee no a ile? Twoja przy tym starcie to ponad 10, na filmiku przecież można zmierzyć. Najlepiej przecież zrobić filmik, tak jak to zrobiliśmy i stoperem , choćby w telefonie, mierzy się. Mierzysz tak 30 razy i masz wiarygodny pomiar. Lepiej się chyba nie da? A GPS przekłamuje. Na tym twoim filmiku to ten drugi start lepiej wyszedł i tam jakbym nie nacisnął start i po przekroczeniu 100 km/h stop, to wychodzi grubo ponad 10 sek. Prawie 11 sek. :o

Więc stwierdzam że d15z6 nie idzie:D Są dowody czarno na białym - sam je podałeś - filmik! Zmierz sobie stoperem w telefonie. I ile ci wyszło?:)

Stoperem to możesz sobie mierzyć czas jak biegasz przełajowo i nie pisz bzdur, że masz 7,5 sek do 100 bo to jest śmieszne B16 w EK4 ma chyba 7,8 pozatym zakładając, że masz te ponad 115 koni to takie EK3 ze skrzynią z d15b2 po lekkim zmodzeniu szło by z Tobą równo, a różnica między 11 sek a 7,5 jest jak przepaść. A i jeszcze do kolegi Nemereth - jak piszesz coś na forum to postaraj się być trzeźwy ;)

mia
17-06-09, 00:56
nie wiem kiedy się pali kontrola econo bo mam ją zakryta przez nakładkę zegarów...wole jej nie widzieć...niech mi nie przypomina co mam pod maską...
Stary, mam pytanie: po co brałeś 1.5? Przed kupnem nie wiedziałeś, jaki to silnik? Jeśli tak - zrozumiem, jeśli nie, to skoro to taka tragedia może trzeba było kupić starsze auto z większym silnikiem, zamiast teraz płakać :confused:

Btw. ładnie przyspiesza...



Ten silnik i tak nie daje rady... Myślałem że skrzynia mu doda ZNACZNIE prześpieszenia, a tu widze że "nie jest do uratowania"... d15z6 to kupa:D (Jeśli chodzi o draga itp. nie kwestionuje jego ekonomiczności:D)

Kolejny malkontent... Jeśli kupuje się silnik 1.5 nie liczy się na "niewyobrażalne" osiągi. Chyba, że ktoś chce turbić.



Nie piszcie tu głupot ze D15Z6 z po modzonym dolotem i wydechem 2 cale jest kiepski do tego skrzynia zamach sprzęgło i tyle fur po dupie dostaje ze szkoda gadać zresztą nie jeden juz o tym sie przekonał :D

Raczej, nie inaczej :)
Szczerze mówiąc jestem zdziwiona, Panowie. Chyba ktoś kto ma jako takie pojęcie na temat aut powinien w miarę świadomie dobierać sobie własne. Oczywistym jest, że D15Z6 to silnik nastawiony na ekonomię i że przy odpowiednich modach może nienajgorzej jeździć. Nienajgorzej. Jak można sobie wyobrażać, że po wrzuceniu CAI i krótszej skrzyni przybędzie nam nie-wiadomo-ile-HP i nagle zaczniemy młócić B16? "silnik nie do uratowania" "nie chcę patrzeć, co mam pod maską"... może po prostu czas zmienić samochód?


:confused:eee no a ile? Twoja przy tym starcie to ponad 10, na filmiku przecież można zmierzyć. Najlepiej przecież zrobić filmik, tak jak to zrobiliśmy i stoperem , choćby w telefonie, mierzy się. Mierzysz tak 30 razy i masz wiarygodny pomiar. Lepiej się chyba nie da? A GPS przekłamuje. Na tym twoim filmiku to ten drugi start lepiej wyszedł i tam jakbym nie nacisnął start i po przekroczeniu 100 km/h stop, to wychodzi grubo ponad 10 sek. Prawie 11 sek. :o

Więc stwierdzam że d15z6 nie idzie:D Są dowody czarno na białym - sam je podałeś - filmik! Zmierz sobie stoperem w telefonie. I ile ci wyszło?:)

Jestem przerażona. Naprawdę sądzisz, że pomiar stoperem z filmiku jest wiarygodny? I że przekłamania GPS są większe, niż licznika? :eek: Pojedź może najpierw na hamownię i dowiedz się tak naprawdę ile masz pod maską... Z resztą nawet gdyby było to 115HP to nie wiem, jakim cudem miałbyś mieć 7,5s do stówy :eek::eek:



z góry przepraszam za mały offtop ;)

michalm320
17-06-09, 08:57
Stary, mam pytanie: po co brałeś 1.5? Przed kupnem nie wiedziałeś, jaki to silnik? Jeśli tak - zrozumiem, jeśli nie, to skoro to taka tragedia może trzeba było kupić starsze auto z większym silnikiem, zamiast teraz płakać

Jak kupowałem H to celowałem w 1.4 a że się trafił w ten w super stanie to kupiłem...a później się zaczęło czytanie o tym silniku....fakt, jest oszczędny i po zmianie skrzyni zaczął trochę jechać...ale to jeszcze nie to....


Btw. ładnie przyspiesza...

Dzięki... :)

radar333
17-06-09, 09:56
Stoperem to możesz sobie mierzyć czas jak biegasz przełajowo i nie pisz bzdur, że masz 7,5 sek do 100 bo to jest śmieszne B16 w EK4 ma chyba 7,8 pozatym zakładając, że masz te ponad 115 koni to takie EK3 ze skrzynią z d15b2 po lekkim zmodzeniu szło by z Tobą równo, a różnica między 11 sek a 7,5 jest jak przepaść. A i jeszcze do kolegi Nemereth - jak piszesz coś na forum to postaraj się być trzeźwy
Jestem przerażona. Naprawdę sądzisz, że pomiar stoperem z filmiku jest wiarygodny? I że przekłamania GPS są większe, niż licznika? Pojedź może najpierw na hamownię i dowiedz się tak naprawdę ile masz pod maską... Z resztą nawet gdyby było to 115HP to nie wiem, jakim cudem miałbyś mieć 7,5s do stówy
Bo CRX ED9 d16z5 ma seryjnie 8,4 sek do 100/h a ja takiego podłubanego (Dolot homemade, kol. 4-2-1 z d16z6, pusty kat, końcowy przelot) robię do połowy trójki o 2 długości, dopiero jak kończymy trzeci bieg to dochodzi i po 160 km/h wyprzedza. To jest raz. Dwa że 5 gen VTi Sedan z B18C4 na pokładzie idzie ze mną łeb w łeb (chyba nawet CRX lepiej), wiem że zaraz będziecie komentować to że niemożliwe ale nie raz stawałem z tym kolesiem. Jeszcze jak miał b16a2 to takie kille dostawał że aż się wstydził (owszem troch sfatygowany miał ten silnik ale teraz swapował na b18c4). Trzy że kumpel ma EG5 d16z6 + dolot badziewny i na kresce jest przepaść na moją korzyść. Nie wiem, może mam dobry silnik i z modami razem dobrze się zbiera.
A jak można mierzyć coś stoperem, wychodzi czarno na białym i ktoś powie że tak nie jest? Filmik jest 60 klatek / sekundę, na youtoube go okroili z jakości. Czuję że po 160 kl/h to już nie ta moc i pojemność ale ze startu jest petarda!
Trochę zazdrość czuję... Jak założę po wakacjach na to czapkę vtec to VTi wali na ryj wtedy! Nie jeździliście nigdy mocnym D15?
A i jeszcze jedno, w piątki w Krakowie kolesie się ustawiają na dragi i możecie zaraz też pisać że nie możliwe itp ale raz koleś w EG3 z mega wydłubanym d13b2 zrobił serię EG6 VTi. Nie mówcie że nie możliwe bo to znaczy że wy się nie znacie!

No to teraz na klatę przyjmę wszystko:D

A i jeszcze jedno, tu też jest 10 sek do 100 km/h???:D
http://www.youtube.com/watch?v=sUlQLUV2cKA&feature=related
I idzie tak duużo, duużo lepiej niż moja? I na filmiku się nie mierzy itp itd Weście przestańcie:D:D:D

Pati_crx
17-06-09, 10:30
Kup sobie g-techa i zobaczysz swoje pomiary stoperem na filmikach

radar333
17-06-09, 10:54
Ta, G-Tech jest niewiarygodny. Czytałem artykuł na 3 strony. Mierzyli G-Techem i właśnie wyszło że nie można się całkowicie opierać na pomiarach tym cudem. Chcecie linka? Musiałbym poszukać ale i tak nie mam co robić w pracy:D To nie ja kupię G-Techa tylko wy poprzyklejajcie cyfrówki taśmą do kiery i nagrajcie filmiki. To jest wiarygodne.
A i tu koleś w ITR ma według moich pomiarów stoperem 6,1 sek do 100 km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=3IvMG1enxZ4
A tu forumowicz "darekoo87" w EG4 z czapką vtec, przepustnicą, lekkim zamachem, doloty, przeloty itp (lepiej się już N/A d15b2 zrobić nie da i dla tego on swapuje na DOHC VTEC teraz, do takiego upgrade'u chcę dojść w swoim EG:)):
http://www.youtube.com/watch?v=Paiq-bsohN4 I co niemożliwe?
D15b2, D15B7, d16z6 to potencjał! Dlatego D15Z6 nie lata tak dobrze i tyle!

Ale się OT zrobił:D

majkel
17-06-09, 11:10
Przyjedź dziś na spota MKH (19.00 parking M1). Jestem wielkim fanem D-serii i chcę zobaczyć jak D15 robi Vti, lub chociaż trzyma się równo za zderzakiem.

Pati_crx
17-06-09, 11:28
G-tech napewno będzie dokładniejszy niż twoje pomiary stoperem oparte na filmiku nagranym cyfrówką przyklejonym do kierownicy (weź jeszcze pod uwagę przekłamania licznika, rozmiar kół itp.)
A co do modów skrzyni to ja bym zrobił skrzynke z d16y8 i przełożył z d15z6 5 bieg chociaż przejście z 4 na 5 mogło by być zabójcze i pewnie zabijało by wspięcie się na v-maxa.

salvadore
17-06-09, 11:48
Ta, G-Tech jest niewiarygodny. Czytałem artykuł na 3 strony. Mierzyli G-Techem i właśnie wyszło że nie można się całkowicie opierać na pomiarach tym cudem. Chcecie linka? Musiałbym poszukać ale i tak nie mam co robić w pracy:D To nie ja kupię G-Techa tylko wy poprzyklejajcie cyfrówki taśmą do kiery i nagrajcie filmiki. To jest wiarygodne.
A i tu koleś w ITR ma według moich pomiarów stoperem 6,1 sek do 100 km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=3IvMG1enxZ4
A tu forumowicz "darekoo87" w EG4 z czapką vtec, przepustnicą, lekkim zamachem, doloty, przeloty itp (lepiej się już N/A d15b2 zrobić nie da i dla tego on swapuje na DOHC VTEC teraz, do takiego upgrade'u chcę dojść w swoim EG:)):
http://www.youtube.com/watch?v=Paiq-bsohN4 I co niemożliwe?
D15b2, D15B7, d16z6 to potencjał! Dlatego D15Z6 nie lata tak dobrze i tyle!

Ale się OT zrobił:D


Kocham stwierdzenia - dlatego d15z6 nie lata tak dobrze - pisalem juz wczesniej ze wszystko zdlubac sie da i wszystko bedzie latac dobrze. Widziales d14 vtec?145 koni? A jest mowione ze d14 to lipny silnik - a 100 koni z litra da sie zrobic. Slyszalem o d15 N/a kolo 170 koni - gosc mistrzostwo Polski robil w dragu. Wszystko kwestia solidnej bazy mechanicznej - z glowa zrobionej a nie wydech ala mugen. Dobre wystrojenie, eleektronika i gwarantuje Ci ze kazde d15 nawet d15z6 o ktorym mowisz ze jest kiepskie i sie nie nadaje bedzie smigac milo. Poczytaj troche d-series.org
Pozdro,sal

radar333
17-06-09, 12:32
Przyjedź dziś na spota MKH (19.00 parking M1)
Nie raz już się zbieram ale kończę pracę o 17 i nie mogę czekać 2 godziny bo kobietę po drodze muszę zgarnąć do domu też:(

A jest mowione ze d14 to lipny silnik
Ja tak nie mówię. Pisałem przedtem że jeździłem d14 pomodzonym i dobrze się odpychało, lepiej niż d15z6 :/
Ale macie z tym G-Tech'em fazę... Uznajmy więc że mierzenie stoperem na filmiku nie jest wiarygodne w stwierdzeniu przyspieszenia 0-100 km/h dających prawo do legitymowania się i chwalenia nimi jako realnymi. Porównajmy natomiast czas jaki zajmuje różnym autom rozpędzenie się od/do tych wartości. Wyraźnie widać że moje d15 "idzie" dużo lepiej niż kolegi d15z6 na filmiku podawanym paręnaście postów wyżej. No nie jest tak? A i jeszcze nie zapominajmy o stosunku moc/masa... Niewiem jak idzie to d15z6 Salvadore'a ale po filmiku jaki dał inny kolega zmiana skrzyni i lekki zamach w d15z6 w 6gen szału nie robi... Ten konkretnie przypadek omawiam i jego komentuje. Inna sprawa że jeździłem d15z6 innym i też szału nie było, więc ja mam pogląd że d15z6 nie idzie. Dla jednego tak, dla innego nie. Dla mnie nie. Ja na prawdę myślałem że skrzynia zdziała tam cuda. Musiał bym zobaczyć jakieś konkretniejsze dowody, na "taśmie":D Wtedy zmienię zdanie!
A jeszcze inna sprawa że weźmy na przykład tą samą Hondę, ten sam model z tym samym silnikiem, wyposażeniem, nawet kolorem:) i niech się jedną wozi przez 15 lat jedna osoba a drugą inna. Każda pójdzie w swoją stronę. Potem jak staną w nich na kresce w 2009 roku to ja myślę że mimo bliźniaczości obu aut wynik nie będzie taki sam... Może nawet bardzo różny...

Wiem że moje EG też nie idzie nie wiadomo jak, CRX też nie jest Bóg wie co bo ostatnio koleś mnie przewiózł Subaru Impreza WRX STi i wiem że to jak się odbiera jak coś jeździ zależy dużo tez od psychiki kierowcy i tego jak to odbiera, placebo itp. Ja jak na przykład jadę firmowym Partnerem TDI to on normalnie stoi w miejscu...:rolleyes:

Misiek12
17-06-09, 12:59
moze ktos podac przykladowe ceny takich zabaw ze skrzynia?
W calym temacie ktos podal 1200zl za hybryde a to dosyc sporo..
Jakies inne przykladowe ceny?

mia
17-06-09, 13:06
A ja nadal sądzę, że 115konne auto ważące niespełna tonę nie będzie miało w żadnym wypadku 7,5s do stówy.

A zazdrości, jak to ująłeś, nie ma we mnie ni krzty, jakbym chciała demona prędkości nie brałabym D15Z6.

radar333
17-06-09, 13:19
A ja nie wiem czy mam 115 koni czy więcej bo nie mierzona:D Tu masz forumowicza co ma podobnie mody i hamowane autko:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8414
A jeździłeś kiedyś w ED (civic 4 gen) to dopiero za*ierdala! I nie mówię o i-VT tylko 1.6 bez vitka + mody:D

A co do ceny to skrzynie z ED9 D16Z5 z CRX 2 gen (tą najlepszą do modyfikacji z której się bierze 3,4 bieg i FD) to na forum CRX w tej chwili jest nawet do kupienia za 350 zł. Jak sam to zrobisz to nie dużo. Inna sprawa robocizny... Na pewno drugie tyle:rolleyes: Do tego jak już robic skrzynie to lekki zamach dawać, co minimum (jeśli obierać będziesz seryjne) 150 zł wyjdzie jeszcze.