Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Odcinka



zeus
28-02-06, 11:06
Witam mam pytanie do was da sie jakos przeniesc odcinke w silniku d15z6 z 7000 obr wyzej ?? co trzeba zrobic a by sie krecil do wyzszych obrotow ??

Furious
28-02-06, 11:09
najtanszy to bedzie chip

havok
28-02-06, 11:12
Pytanie może nie na temat, ale ma swój sens: po co?
Byłeś na hamowni i przy odcince moc nadal idzie w górę?
A może zmieniałeś głowicę i teraz musisz ciągnąć wyżej a ecu masz to samo?

Cairo
28-02-06, 13:05
Moim zdaniem, ciągnięcie silnika powyżej max mocy ma sens. Jesli np. moc max uzyskujemy przy 6800obr i pociągniemy samochód do załóżmy 7800obr/min na II biegu to po wrzuceniu III biegu będziemy mieli lepsze przyspieszenie bo obroty początkowe na "trójce" będą zbliżone do wartości przy jakich uzyskujemy moc max. Natomiast gdy odcina nam przy 6800obr/min obroty po wrzuceniu kolejnego biegu są dalekie od optymalnych i samochód nie przyspiesza tak jak bysmy tego chcieli. Z tego samego powodu krótsza skrzynia = lepsze przyspieszenie.

zeus
28-02-06, 13:22
Wlasnie oto mi chodzi ze przy zmianie biegu z II na III lapie lekkiego mula

ERKA
28-02-06, 15:51
Moim zdaniem, ciągnięcie silnika powyżej max mocy ma sens. Jesli np. moc max uzyskujemy przy 6800obr i pociągniemy samochód do załóżmy 7800obr/min na II biegu to po wrzuceniu III biegu będziemy mieli lepsze przyspieszenie bo obroty początkowe na "trójce" będą zbliżone do wartości przy jakich uzyskujemy moc max. Natomiast gdy odcina nam przy 6800obr/min obroty po wrzuceniu kolejnego biegu są dalekie od optymalnych i samochód nie przyspiesza tak jak bysmy tego chcieli. Z tego samego powodu krótsza skrzynia = lepsze przyspieszenie.
Mi się wydaję, że nie do końca, tak ładnie to wygląda.
Przede wszystkim istotne jest jak wygląda charakterystyka momentu obrotowego, który w głownej mierze odpowiada za przyśpieszenie. Bo jeżeli powyżej tych obrotów spada moment obrotowy to teoretycznie auto wolniej przyśpiesza. Więc pytanie czy to, że po zostanie to zrekompensowane po zmianie biegu na wyższy.
Ale niech się fachowcy wypowiedzą.

elmer
28-02-06, 16:18
W seryjnym silniku nic to nie da, tylko zwiększy się możliwość jego zniszczenia.
Cairo, w tym silniku, ani w sumie w żadnym innym Hondy, nie ma takiej sytuacji, że odcięcie jest przy obrotach mocy maksymalnej. Zawsze jest przynajmniej 500 obr/min wyżej, gdzie moc już mocno spada.

Zauważcie, że nie ma nic do zyskania przez podnoszenie odcięcia (w seryjnym silniku), a można:
1) przyspieszyć zużycie synchronizatorów (zmiany przy wyższych rpm)
2) mogą się spotkać tłoki z zaworami (za slabe spręzynki zaworowe)
3) zwiększa się obciążenie na ściankach cylindrów
4) traci się czas po włączeniu wyższego biegu, ponieważ jest większa różnica prędkości obrotowych silnika pomiędzy kolejnymi biegami (proporcjonalnie jest taka sama, ale wartościowo większa, bo większe rpm).

To, że "auto łapie muła po wrzuceniu 3" nie znaczy, że jadąc dłużej na 2 będziesz szybszy. Będzie Ci się wydawać, że tak jest, bo będzie głośniej, ale szybciej nie przyspieszysz.

havok
28-02-06, 17:06
Słowem - jak łapie muła na 3 to szukaj krótszej skrzyni :).

elmer
28-02-06, 18:11
Dokładnie.

LIO
28-02-06, 19:41
wszystko jak napisal elmer i zakonczyl havok, a do tego, ten silnik w tym zakresie obrotów to juz wogóle nie jedzie, jesli wogóle jedzie D15Z6

Cairo
28-02-06, 23:32
Ok, no częściowo się z wami zgadzam bo może nie do końca opisałem to tak jak to widze.

pirus
28-02-06, 23:40
przeniesc odcinke w silniku d15z6 z 7000 obr

ja mam seryjnie wyzej odcinke, gdzies przy 73oo

havok
28-02-06, 23:51
ja mam seryjnie wyzej odcinke, gdzies przy 73oo

Obrotomierz przekłamuje. D15Z6 tnie przy 7000.
Dla przykładu mój d16z6 ma redline 7200 a na obrotomierzu przy 7500.

Cairo, odnieś się jeszcze do straty mocy na kołach.

pirus
28-02-06, 23:56
Obrotomierz przekłamuje. D15Z6 tnie przy 7000.
Dla przykładu mój d16z6 ma redline 7200 a na obrotomierzu przy 7500
predkosciomierz klamie, obrotomierz tez...
a cos kur#a dziala w tej hondzie :?: :!:

[ Dodano: Wto 28 Lut, 2006 11:56 pm ]
aha, ze wskaznik paliwa oszukuje to wiem...

[ Dodano: Wto 28 Lut, 2006 11:57 pm ]
w sumie to od temperatury moze pokazywac dobrze bo tam nie ma zadnych wartosci :]

havok
28-02-06, 23:57
Kierunkowskaz?

A nie, on raz działa, raz nie... ;)

Cairo
01-03-06, 06:33
Cairo, odnieś się jeszcze do straty mocy na kołach.

Czy to jest wrzut?? :/

Dominik_bb
01-03-06, 16:30
hmm ja tam nie narzekam a mam odcinke na 7700 RPM fakt ze wszystko wyjdzie na hamowni co do mocy i momentu ale bym na twojim miejscu zaryzykował tyle ze nie musisz przeciez krecic tak wyskoko cały czas tylko wtedy gdy trzeba :D wiec ryzyko uszkodzenia silnika jest nie wielkie

havok
01-03-06, 17:46
Czy to jest wrzut?

Nie, propozycja. :D

elmer
01-03-06, 17:52
nie musisz przeciez krecic tak wyskoko cały czas tylko wtedy gdy trzeba :D wiec ryzyko uszkodzenia silnika jest nie wielkie

Nie widzę ciągu przyczynowo-skutowego.

Cairo
02-03-06, 13:57
Czy to jest wrzut?

Nie, propozycja. :D

Więc pomine już tą kwestie gdyż uważam że jest zbyteczna w tym wątku. :P

LIO
02-03-06, 15:34
Dla przykładu mój d16z6 ma redline 7200 a na obrotomierzu przy 7500.

kolego, czerwone pole zaczyna sie na 7200, co nie oznacza, ze ma odcinac przy 7200
Ecu ma ustawioną odcinke 7500 i tyle Ci pokazuje obrotomierz i tyle odcina. !!!!

havok
02-03-06, 16:03
http://d-series.org/forums/showthread.php?p=131350

Whatever

W d15b7 czerwone pole zaczyna się od 6400, oficjalnie redline jest 6800, a na obrotomierzu to 7000.

suchy30
02-03-06, 17:35
ja mam hondzine d16z6 i spalił mi się komp kupiłem kompa zamiast p28 to kupiłem p07 podpięcie pasuje ale czy to bedzie jeżdzić

[ Dodano: Czw 02 Mar, 2006 ]
niech mi ktoś doradzi

havok
02-03-06, 17:43
Da się jeździć, bo to chyba od d15z1. Czyli nawet VTEC będzie. Tylko trochę inaczej będzie ciął i inne nastawy (pewnie bardziej ekonomiczne) będą. Ja przez jakiś czas jeździłem na kompie od d15b7 i nic się nie działo, poza tym że nie było VTEC i wypluło 108hp na hamowni ;).

rem36
02-03-06, 18:13
Cairo, odnieś się jeszcze do straty mocy na kołach

to cenna uwaga, chodzi tu o straty na przeniesienu napedu, sa one czesciowo zlezne od predkosci obrotwej silnika, ich naniesienie na wykres spowoduje drobna zmiane ksztaltu krzywych, przezco obliczen optimum zmiany ciezko bedzie dokonac z wykresu mocy na silniku, no i oczywiscie parametry nalezy przemnozyc przez przelozenie....


Bo jeżeli powyżej tych obrotów spada moment obrotowy to teoretycznie auto wolniej przyspiesza

bzdura.

Widze ze dla wielu osob roznica miedzy moca i momentem to czysta fikcja.... uslyszy sie jakies bzdury w tvn turbo typu "przypieszamy momentem a moc jest potrzeba do osiagania predkosci maksymalne" i pozniej sie rozpisuje takie rzeczy. Probowalem napisac o tym art ale widze ze nie bylem w stanie przekazac w nim sedna sprawy.....

Co do mulenia na 3 to przeciaganie 2 dalej jest tylko pol srodkiem, prawdziwe efekty da dopiero zmiana skrzyni, mialem kiedys 2 do 115km/h i to bylo nie porozumienie....

vtecmatti
02-03-06, 23:52
rem36

zgadzam sie :!:

jak ktos robi auto na wyscigi spod swiatel to glowie powinien myslec o mocy aby jak najwiecej wyciagla (ale tez niezapominal dokonca o momencie), a jak auto takie aby w trasie pokazalo naco stac go to moment obrotowy jest bardzo wazny (w jakim zakresie on jest, ale moc oczywiscie tez wazna).

ja powinienem miec odconke przy 7200 obr. i tyle tez pokazyje mi obrotomiez :)

LIO
04-03-06, 12:46
http://d-series.org/forums/showthread.php?p=131350

Whatever

W d15b7 czerwone pole zaczyna się od 6400, oficjalnie redline jest 6800, a na obrotomierzu to 7000.
sprawdzane u hcc za pomoca Apexi 7450obr/min

tresc postów na innym zagranicznym forum, jest tak wiarygodna jak kazdego z nas na tym forum.


a komp P07 to nie jest od D15B7 ???? (nia mam netu u siebie to nie moge teraz sprawdzic, siedze w kawiarence), a nawet jak to jest od D15Z1 to i tak dziwne ze silnik odcina tak samo jak w D16Z6, bo odcinki sie różnia w obu tych silnikach.
Ja bym szukam i zamienial komp na oryginalny...

sajmon1100
04-03-06, 17:09
http://d-series.org/forums/showthread.php?p=131350

Whatever

W d15b7 czerwone pole zaczyna się od 6400, oficjalnie redline jest 6800, a na obrotomierzu to 7000.
sprawdzane u hcc za pomoca Apexi 7450obr/min

tresc postów na innym zagranicznym forum, jest tak wiarygodna jak kazdego z nas na tym forum.


a komp P07 to nie jest od D15B7 ???? (nia mam netu u siebie to nie moge teraz sprawdzic, siedze w kawiarence), a nawet jak to jest od D15Z1 to i tak dziwne ze silnik odcina tak samo jak w D16Z6, bo odcinki sie różnia w obu tych silnikach.
Ja bym szukam i zamienial komp na oryginalny...


w d15b7 jest komp P06

skiba
04-03-06, 18:27
Trochę OT, kiedy odcina w d13b2?

pirus
04-03-06, 21:22
Trochę OT, kiedy odcina w d13b2?
jak sie spotka zawor z tlokiem...

TENCIO
04-03-06, 21:24
jak sie silnik przekreci...

skiba
04-03-06, 22:11
No tak racja, gaźnik. :oops:

ANTEK
05-03-06, 10:53
Trochę OT, kiedy odcina w d13b2?

jak koleś z ktorym sie scigasz zostaje na dwie dlugosci samochodu z tylu :twisted:

Bono
05-03-06, 17:50
jak na dwójce idziesz 120 :twisted: .. to pomyśl o zmianie biegu :D

ANTEK
05-03-06, 17:56
d13b2 spokojnie na dwójce bez stresow mozesz krecic do 100km/h wyzej tez mozna ale juz troche szkoda;P no.... chyba ze sporadycznie :twisted: hyhy

zeus
08-03-06, 15:33
Jeszcze jedno pytanie jak bede jezdzil bardzo czesto na wysokich obrotach (5500-6800) to co moze sie rozpieprzyc w silniku ??

elmer
09-03-06, 00:16
Jak kontrolujesz stan oleju i temperaturę silnika to nic się nie stanie. Chyba, że chcesz jeździć na torze itp. wtedy przynajmniej warto się zaopatrzyć w jakiś lepszy olej oraz wskaźniki temp. i ciśnienia oleju.