Zobacz pełną wersję : Odcinka
Witam mam pytanie do was da sie jakos przeniesc odcinke w silniku d15z6 z 7000 obr wyzej ?? co trzeba zrobic a by sie krecil do wyzszych obrotow ??
Pytanie może nie na temat, ale ma swój sens: po co?
Byłeś na hamowni i przy odcince moc nadal idzie w górę?
A może zmieniałeś głowicę i teraz musisz ciągnąć wyżej a ecu masz to samo?
Moim zdaniem, ciągnięcie silnika powyżej max mocy ma sens. Jesli np. moc max uzyskujemy przy 6800obr i pociągniemy samochód do załóżmy 7800obr/min na II biegu to po wrzuceniu III biegu będziemy mieli lepsze przyspieszenie bo obroty początkowe na "trójce" będą zbliżone do wartości przy jakich uzyskujemy moc max. Natomiast gdy odcina nam przy 6800obr/min obroty po wrzuceniu kolejnego biegu są dalekie od optymalnych i samochód nie przyspiesza tak jak bysmy tego chcieli. Z tego samego powodu krótsza skrzynia = lepsze przyspieszenie.
Wlasnie oto mi chodzi ze przy zmianie biegu z II na III lapie lekkiego mula
Moim zdaniem, ciągnięcie silnika powyżej max mocy ma sens. Jesli np. moc max uzyskujemy przy 6800obr i pociągniemy samochód do załóżmy 7800obr/min na II biegu to po wrzuceniu III biegu będziemy mieli lepsze przyspieszenie bo obroty początkowe na "trójce" będą zbliżone do wartości przy jakich uzyskujemy moc max. Natomiast gdy odcina nam przy 6800obr/min obroty po wrzuceniu kolejnego biegu są dalekie od optymalnych i samochód nie przyspiesza tak jak bysmy tego chcieli. Z tego samego powodu krótsza skrzynia = lepsze przyspieszenie.
Mi się wydaję, że nie do końca, tak ładnie to wygląda.
Przede wszystkim istotne jest jak wygląda charakterystyka momentu obrotowego, który w głownej mierze odpowiada za przyśpieszenie. Bo jeżeli powyżej tych obrotów spada moment obrotowy to teoretycznie auto wolniej przyśpiesza. Więc pytanie czy to, że po zostanie to zrekompensowane po zmianie biegu na wyższy.
Ale niech się fachowcy wypowiedzą.
W seryjnym silniku nic to nie da, tylko zwiększy się możliwość jego zniszczenia.
Cairo, w tym silniku, ani w sumie w żadnym innym Hondy, nie ma takiej sytuacji, że odcięcie jest przy obrotach mocy maksymalnej. Zawsze jest przynajmniej 500 obr/min wyżej, gdzie moc już mocno spada.
Zauważcie, że nie ma nic do zyskania przez podnoszenie odcięcia (w seryjnym silniku), a można:
1) przyspieszyć zużycie synchronizatorów (zmiany przy wyższych rpm)
2) mogą się spotkać tłoki z zaworami (za slabe spręzynki zaworowe)
3) zwiększa się obciążenie na ściankach cylindrów
4) traci się czas po włączeniu wyższego biegu, ponieważ jest większa różnica prędkości obrotowych silnika pomiędzy kolejnymi biegami (proporcjonalnie jest taka sama, ale wartościowo większa, bo większe rpm).
To, że "auto łapie muła po wrzuceniu 3" nie znaczy, że jadąc dłużej na 2 będziesz szybszy. Będzie Ci się wydawać, że tak jest, bo będzie głośniej, ale szybciej nie przyspieszysz.
Słowem - jak łapie muła na 3 to szukaj krótszej skrzyni :).
wszystko jak napisal elmer i zakonczyl havok, a do tego, ten silnik w tym zakresie obrotów to juz wogóle nie jedzie, jesli wogóle jedzie D15Z6
Ok, no częściowo się z wami zgadzam bo może nie do końca opisałem to tak jak to widze.
przeniesc odcinke w silniku d15z6 z 7000 obr
ja mam seryjnie wyzej odcinke, gdzies przy 73oo
ja mam seryjnie wyzej odcinke, gdzies przy 73oo
Obrotomierz przekłamuje. D15Z6 tnie przy 7000.
Dla przykładu mój d16z6 ma redline 7200 a na obrotomierzu przy 7500.
Cairo, odnieś się jeszcze do straty mocy na kołach.
Obrotomierz przekłamuje. D15Z6 tnie przy 7000.
Dla przykładu mój d16z6 ma redline 7200 a na obrotomierzu przy 7500
predkosciomierz klamie, obrotomierz tez...
a cos kur#a dziala w tej hondzie :?: :!:
[ Dodano: Wto 28 Lut, 2006 11:56 pm ]
aha, ze wskaznik paliwa oszukuje to wiem...
[ Dodano: Wto 28 Lut, 2006 11:57 pm ]
w sumie to od temperatury moze pokazywac dobrze bo tam nie ma zadnych wartosci :]
Kierunkowskaz?
A nie, on raz działa, raz nie... ;)
Cairo, odnieś się jeszcze do straty mocy na kołach.
Czy to jest wrzut?? :/
Dominik_bb
01-03-06, 16:30
hmm ja tam nie narzekam a mam odcinke na 7700 RPM fakt ze wszystko wyjdzie na hamowni co do mocy i momentu ale bym na twojim miejscu zaryzykował tyle ze nie musisz przeciez krecic tak wyskoko cały czas tylko wtedy gdy trzeba :D wiec ryzyko uszkodzenia silnika jest nie wielkie
Czy to jest wrzut?
Nie, propozycja. :D
nie musisz przeciez krecic tak wyskoko cały czas tylko wtedy gdy trzeba :D wiec ryzyko uszkodzenia silnika jest nie wielkie
Nie widzę ciągu przyczynowo-skutowego.
Czy to jest wrzut?
Nie, propozycja. :D
Więc pomine już tą kwestie gdyż uważam że jest zbyteczna w tym wątku. :P
Dla przykładu mój d16z6 ma redline 7200 a na obrotomierzu przy 7500.
kolego, czerwone pole zaczyna sie na 7200, co nie oznacza, ze ma odcinac przy 7200
Ecu ma ustawioną odcinke 7500 i tyle Ci pokazuje obrotomierz i tyle odcina. !!!!
http://d-series.org/forums/showthread.php?p=131350
Whatever
W d15b7 czerwone pole zaczyna się od 6400, oficjalnie redline jest 6800, a na obrotomierzu to 7000.
ja mam hondzine d16z6 i spalił mi się komp kupiłem kompa zamiast p28 to kupiłem p07 podpięcie pasuje ale czy to bedzie jeżdzić
[ Dodano: Czw 02 Mar, 2006 ]
niech mi ktoś doradzi
Da się jeździć, bo to chyba od d15z1. Czyli nawet VTEC będzie. Tylko trochę inaczej będzie ciął i inne nastawy (pewnie bardziej ekonomiczne) będą. Ja przez jakiś czas jeździłem na kompie od d15b7 i nic się nie działo, poza tym że nie było VTEC i wypluło 108hp na hamowni ;).
Cairo, odnieś się jeszcze do straty mocy na kołach
to cenna uwaga, chodzi tu o straty na przeniesienu napedu, sa one czesciowo zlezne od predkosci obrotwej silnika, ich naniesienie na wykres spowoduje drobna zmiane ksztaltu krzywych, przezco obliczen optimum zmiany ciezko bedzie dokonac z wykresu mocy na silniku, no i oczywiscie parametry nalezy przemnozyc przez przelozenie....
Bo jeżeli powyżej tych obrotów spada moment obrotowy to teoretycznie auto wolniej przyspiesza
bzdura.
Widze ze dla wielu osob roznica miedzy moca i momentem to czysta fikcja.... uslyszy sie jakies bzdury w tvn turbo typu "przypieszamy momentem a moc jest potrzeba do osiagania predkosci maksymalne" i pozniej sie rozpisuje takie rzeczy. Probowalem napisac o tym art ale widze ze nie bylem w stanie przekazac w nim sedna sprawy.....
Co do mulenia na 3 to przeciaganie 2 dalej jest tylko pol srodkiem, prawdziwe efekty da dopiero zmiana skrzyni, mialem kiedys 2 do 115km/h i to bylo nie porozumienie....
rem36
zgadzam sie :!:
jak ktos robi auto na wyscigi spod swiatel to glowie powinien myslec o mocy aby jak najwiecej wyciagla (ale tez niezapominal dokonca o momencie), a jak auto takie aby w trasie pokazalo naco stac go to moment obrotowy jest bardzo wazny (w jakim zakresie on jest, ale moc oczywiscie tez wazna).
ja powinienem miec odconke przy 7200 obr. i tyle tez pokazyje mi obrotomiez :)
http://d-series.org/forums/showthread.php?p=131350
Whatever
W d15b7 czerwone pole zaczyna się od 6400, oficjalnie redline jest 6800, a na obrotomierzu to 7000.
sprawdzane u hcc za pomoca Apexi 7450obr/min
tresc postów na innym zagranicznym forum, jest tak wiarygodna jak kazdego z nas na tym forum.
a komp P07 to nie jest od D15B7 ???? (nia mam netu u siebie to nie moge teraz sprawdzic, siedze w kawiarence), a nawet jak to jest od D15Z1 to i tak dziwne ze silnik odcina tak samo jak w D16Z6, bo odcinki sie różnia w obu tych silnikach.
Ja bym szukam i zamienial komp na oryginalny...
sajmon1100
04-03-06, 17:09
http://d-series.org/forums/showthread.php?p=131350
Whatever
W d15b7 czerwone pole zaczyna się od 6400, oficjalnie redline jest 6800, a na obrotomierzu to 7000.
sprawdzane u hcc za pomoca Apexi 7450obr/min
tresc postów na innym zagranicznym forum, jest tak wiarygodna jak kazdego z nas na tym forum.
a komp P07 to nie jest od D15B7 ???? (nia mam netu u siebie to nie moge teraz sprawdzic, siedze w kawiarence), a nawet jak to jest od D15Z1 to i tak dziwne ze silnik odcina tak samo jak w D16Z6, bo odcinki sie różnia w obu tych silnikach.
Ja bym szukam i zamienial komp na oryginalny...
w d15b7 jest komp P06
Trochę OT, kiedy odcina w d13b2?
Trochę OT, kiedy odcina w d13b2?
jak sie spotka zawor z tlokiem...
jak sie silnik przekreci...
No tak racja, gaźnik. :oops:
Trochę OT, kiedy odcina w d13b2?
jak koleś z ktorym sie scigasz zostaje na dwie dlugosci samochodu z tylu :twisted:
jak na dwójce idziesz 120 :twisted: .. to pomyśl o zmianie biegu :D
d13b2 spokojnie na dwójce bez stresow mozesz krecic do 100km/h wyzej tez mozna ale juz troche szkoda;P no.... chyba ze sporadycznie :twisted: hyhy
Jeszcze jedno pytanie jak bede jezdzil bardzo czesto na wysokich obrotach (5500-6800) to co moze sie rozpieprzyc w silniku ??
Jak kontrolujesz stan oleju i temperaturę silnika to nic się nie stanie. Chyba, że chcesz jeździć na torze itp. wtedy przynajmniej warto się zaopatrzyć w jakiś lepszy olej oraz wskaźniki temp. i ciśnienia oleju.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.