Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Soft Turbo w b16a2



radek84
28-02-06, 07:52
Chciałem was zapyta ile wytrzyma silnik przy zalozonym soft turbo?Czy moc ok.220koni na seryjnych gratach to wytrzyma?Jakie wtryski moge zalozyc i od czego?Za pomoc serdecznie dziekuje.
Aha a jak ze sprzegłem?Słyszałem że jezdziła jakas b16 na seryjnym sprzegle przy 228koniach czy to mozliwe??

przemir
28-02-06, 08:06
a czy to dobry dzial ?
seryjne sprzeglo i 228koni - bedzie ok jak: a-konie beda mocno POLNE b-auto bedzie sie toczyc rzadko po miescie
i wogole co to za pytanie - zeby sie zastanawaic czy sprzeglo da rade - po co komus konie jak ich nie przenosi na asfalt??
czy 220 wytrzymaja seryjne bebechy - wsio zalezy od strojenia /przebiegu lini mocy i momentu itp/ - jakie wtryski? wsio zalezy od strojenia-moze sie obejsc bez wymiany do 200 kilku ale jak ciut wiecej bezpieczniej wymienic - konsultuj z tym co stroii

dla mnie seria wtryski i seria bebechy to okolice blizej 210 niz 220 - pogadaj z Marcelem ile dmuchali i ile wykrzesali z serii B16A1

rudzinski
28-02-06, 20:24
za wielka woda twierdza ze wytrzyma nawet 0,6 bara ale jak to sie ma do rzeczywistosci?
jeden dmuchnie 0,3 i sie urwie korba innemu wytrzyma 0,6 bez pokwikow

w ciagu tego miesiaca sam sie zmierze z tym probleme :roll:
seryjne wtryski w B16A2 maja wydajnosc 240cc i jest to ponoc zbyt malo (zakladamy 0,45 bara), trzeba szukac czegos wiekszego (co ja obecnie robie :wink: )

bardzo wazne zeby to jeszcze pozniej wlasciwie wystroic :!:

zobaczymy co sie u mnie stanie :twisted: :D

MartinS
28-02-06, 22:15
rudzinski może poczekaj i po zlocie to zrób na wszelki wypadek ;) :)

Tomo
28-02-06, 22:58
jak się dobrze zrobi to będzie dobrze jeździć

kosiniak
01-03-06, 03:44
oczywiscie jezeli silnik to seria i nie lyka 1l oleju na 1000km!!!!!!!

itr
01-03-06, 09:06
ja tam bym sie nie martwil o moc tylko o moment bo te chudziutkie korbki to wiatr nawet wygina :)

rudzinski
01-03-06, 10:11
rudzinski może poczekaj i po zlocie to zrób na wszelki wypadek
a w niedziele lotnisko...

krejzy
01-03-06, 20:35
Jeżeli już coś robić to dobrze a nie liczyć, że może da radę :wink: . Jak sprawdzisz to będziesz wiedział. Natomiast zabawa w turbo wymaga nakładów i zmian w seryjnej konstrukcji. Dobrze wiadomo, że początki sa skromne natomiast po pewnym czasie robi się mało.

civturbo
15-03-07, 12:55
Odświerzam temat.
Mam zdrowe B16, ale już jest za wolne ;)
Droga N/A jest za droga, by miec znaczące przyrosty.
Pomyślałem więc nad softurbo dmuchając tak np 0,2-0,3 bara.
Chcę pozostac przy seryjnych gratach. Są zdrowe, silnik nie bierze oleju (nie więcej niż powinien).
Poczytałem, użyłem szukajki, lecz nadal nie znajduję wszystkich odpowiedzi.

Z tego co wyliczyłem to turbina powinna mieć sprawność by móc ładowac 19,64 lbs/min, więc:
Jaka turbina? Ma pompować nie więcej niż 0,3 i to od dołu więc musi być mała.
Czy można użyć turbinę od silników TDI?
Czy trzeba dodawać wtryskiwacz?
Czy przy tak małym doładowaniu IC jest niezbędny?

przemir
15-03-07, 13:05
a jakie obecnie auto robi czasy? ile bedzie robic jak dmuchniesz AZ 0,3 i ile to 0,3 bedzie kosztowac?

civturbo
15-03-07, 13:28
Nie robię auta na zawody. Bez wyłożenia sporej kasy startowanie b16 w Turbo nie ma najmniejszego sensu. Poza tym przestała mnie bawić atmosfera SSS, ale EOT.
Jeszcze nie dawno auto robiło 15,3. Jeśli chodzi o koszty to sadzę, że zmieszczę się w 5k. Nie wiem ile z tego 0,3 da sie uzyskać, ale myślę nad 200KM. Czy innymi sposobami osiagnę 200KM za 5k? Z tego co liczyłem to by było trudno.

Peter
15-03-07, 15:40
Ciezko bedzie uzyskac z 0.3 200KM. Tyrbina musi byc malutenka, cos pokroju K03 i bedzie nisko ladowala, co jest szkodliwe dla korb i tylko czekac az pokaza kolano.

civturbo
15-03-07, 16:08
To jak to jest z silnikami obecnie montowanymi w samochodach o małych pojemnościach z małym doładowaniem? One są fabrycznie zakute?

Peter, czyli nie da się jej tak wystroić by ładowała od 3,5-4k obr? Chyba nie będize już wtedy mocno obciążać dołu, chyba że przy tych obrotach nie będzie w stanie dać już takiego doładowania?

Srry jeżeli zadaje lamerskie pytania, ale turbo jest dla mnie nowym tematem.

[ Dodano: Czw 15 Mar, 2007 ]
Wg wyliczenia z http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm i przejrzeniu charakterystyk kilku turbin z http://www.rbracing-rsr.com/turbotech.html wyszło mi że najwłaściwsza będzie GT28R

http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/gt28rcompress.gif

lub IHI RHF4

http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/ihi_maps.gif

Czy dobrze kombinuję?

Pati
17-03-07, 17:12
seryjne b16a2 dobrze wystrojone spokojnie wytrzyma 0,5 bara. nie wkladaj malej sprezarki bo to nie ma sensu - dmuchnie troche na dole a potem kibel. duzy moment za wczesnie jest szkodliwy dla korbowodow. gt28r jest dobra. szukaj ewentualnie t3 albo t3/t4, lub td0416. potrzebujesz wieksze wtryski, co najmniej 310cc i wzmocnione sprzeglo.

civturbo
17-03-07, 18:39
Dzięki Patryku za odpowiedź. Zależy mi na tym by właśnie jak najmniej obciążyć silnik. Nie stać mnie na razie na zakuwanie, dlatego też z doładowaniem chcę być b ostrożny na seryjnym silniku.

Z tego co rozumiem, to mała sprężarka ma małe opory przez co szybko się napędza i pompuje od niskich obrotów. Uzyska swoją największą sprawność w środkowym zakresie obrotów, a potem doładowanie będzie spadało bo silnik zacznie potrzebować więcej powietrza, którego mała sprężarka nie będzie już w stanie doładować.
Czyli większa sprężarka, ze względu na to że będzie potrzebowała wyższych obrotów do rozpędzenia, będzie ładować wyżej, ale też "starczy jej" na utrzymanie doładowania do obrotów mocy maksymalnej. Am I right?

Jak steruje się doładowaniem? Czy za to odpowiada westgate? Jak on dokładnie działa?

Kolejna rzecz. Dlaczego potrzebuję większe wtryski? Domyślam się, że przy wyższych obrotach seryjne będą podawać za mało paliwa co będzie miało skutek w wyższym EGT. Am I right?
Spotkałem się z dodawaniem jednego, dwóch wtrysków, które załączają sie przy odp obrotach. Czy przy tak małym doładowaniu są one potrzebne? Do jakiego doładowania starczają seryjne?

Jeśli chodzi o sprzęgło to np zwykłe exedy wystarczy?

Co z wydechem? Kolektor to ogarniam, ale jak dalej? Czy przy takim sofcie np 2,25" wystarczy?

Fawor
17-03-07, 18:58
Z turbiną i wtryskami masz racje, dobrze kombinujesz :) Jest bardzo prosty wzorek na moc, do ktorej starczą Ci wtryski o danej wydajnosci przy zadanym cisnieniu. Lepiej wymieniac wszystkie wtryski na wieksze niz dodawac serie w dolot. Jakby to powiedziec - bardziej profi i stabilniej :) Mozna tanio wyrwac wtryski od Probe albo Eclipsa.
Co do wydechu to mozna i 2,25, ale po co skoro 2,5 bedzie lepsze ;)

Pati
17-03-07, 20:23
z turbina dobrze kombinujesz.
intercooler lepiej miec niz nie miec.
cisnieniem doladowania steruje wastegate. jak dziala -> wikipedia.
duze wtryski potrzebujesz dlatego ze bedziesz mial duzo wiecej powietrza podanego do cylindra. seryjne wtryski tez moga obsluzyc z 230 koni, ale potrzebowalyby wyzszego cisnienia paliwa, pracowalyby na bardzo duzej wydajnosci, przez co zakonczylyby swoj zywot dosc szybko. duzo powietrza i malo paliwa to wysoka temperatura, a to oznacza usmażenie tłoków.
zwykle exedy nie wystarczy. za 650 Radzikowski zrobi Ci ładnego spieka na 4/6 łopatek, ktory spokojnie obsluzy.
do turbo to im wieksza srednica wydechu tym w zasadzie lepiej :) wiekszy downpipe to lepszy spool.