PDA

Zobacz pełną wersję : D16V1 - PROŚBA O KSIĄŻKĘ obsługi - JAKI OLEJ?



tomek
06-04-09, 21:21
Witam, jak w temacie bardzo bym był wdzięczny o skan książki obsługi w części dot. rodzaju oleju silnikowego, przekładniowego, rodzaju płynu hamulcowego ....- podstawowe dane.
DI3B2 znam prawie na wylot - nowo kupione D16V1 /2001 r/ niestety poznaje i nie mam ksiązki do niej :(
Z góry dziękuje /na PM prześlę maila/

Karol
06-04-09, 21:30
1) Olej zalej taki jaki będzie odpowiedni na twoją kieszeń. Ja osobiście polecam full syntetic 5w40 motula ale zawsze można kupić shell-a czy innej firmy.
2) Olej do skrzyni to każdy ci to powie MTF3 dostępny tylko ponoć w ASO
3) Płyn hamulcowy niby jest zalecane DOT4 ale ja mam u siebie DOT5.1 i sobie chwale

Ogólnie w książce jest napisane że olej należy wymieniać co 20 000 tys. km ja jednak polecam co 10 000
Zawory reguluję się co 40 000tys. km
Płyn chłodniczy co 3 lata
Rozrząd jak mnie pamięć nie myli wymienia się przy 120 000tys. km

Nie wiem gdzie mam książkę jak znajdę to zrobię ewentualnie zdjęcia bo skanera nie posiadam...

KUBI2410
06-04-09, 21:46
2) Olej do skrzyni to każdy ci to powie MTF3 dostępny tylko ponoć w ASO
Dokładnie jakieś 60zł litr wchodzą 2l

Płyn hamulcowy niby jest zalecane DOT4
Dokładnie ten sam też do sprzęgła

rodzaju oleju silnikowego
Jak najbardziej mobil 1 5 W 50

Rozrząd jak mnie pamięć nie myli wymienia się przy 120 000tys. km
Jeśli oryginał przy zmienikach spokojnie 80-90 tyś

tomek
07-04-09, 20:12
Ja osobiście polecam full syntetic 5w40 motula


Jak najbardziej mobil 1

- ale na pewno 5w40?

W poprzedniej Hani też lałem do skrzyni MTF3 /Kraków - 2 litry 143zł w ubiegłym roku/ oraz DOT4 /tak jak było w książce/
Jeśli do D16V1 zalecają DOT4 to raczej optuje za nim - znam przypadek w V generacji gdzie po zalaniu DOT5 po pewnym czasie pompa padła /zaczęła cieknąc/.

ps. jak by miał ktoś schemat ułożenia znaków kół rozrządu - bardzo bym prosił.
Dzięki za informacje.

KUBI2410
07-04-09, 20:24
cytat:
Napisał kubi2410 zobacz post
jak najbardziej mobil 1
- ale na pewno 5w40?

5 w 50
http://images36.fotosik.pl/96/4281d3318272f73e.jpg (www.fotosik.pl)

cvc d15
07-04-09, 20:43
o silnikowym było wiele razy, np:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=35536&highlight=jaki+olej
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=13884&highlight=jaki+olej
olej MTF3 razem z wymianą w ASO to 160 zł max. więc można spokojnie jechać.
btw, Kubi, to 50 nie jest trochę na wyrost?

LemonR
07-04-09, 21:18
Płyn chłodniczy co 3 lata


A to skąd? MANUAL (http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/3-4.htm) mówi, że po 200kkm dopiero.

_reggie_
08-04-09, 22:38
btw, Kubi, to 50 nie jest trochę na wyrost?

sam zalewam taki jak na fotce pokazał KUBI2410 i nie sądzę że na wyrost, wszystko jest ok.


Napisał Karol Zobacz post
Płyn chłodniczy co 3 lata
A to skąd? MANUAL mówi, że po 200kkm dopiero.
no dokładnie...

tomek
10-04-09, 15:09
Pytałem dzisiaj w serwisie Hondy i powiedzieli, że leją olej 5w40

tomek
23-04-09, 21:05
Wlewał ktoś do skrzyni coś innego niż MTF? Nie mam książki obsługi do swojego, ale w V gen. w książce było, żeby lać 10-w40... wiem że wtedy nie było MTF, ale do dziś ludzie leją 10-w40 i nic się nie dzieje.
Jak jest w VII generacji?

czy problem z wrzucaniem 1 biegu /i nie tylko/ tj. opory i "szukanie biegu" jest spowodowany wołaniem skrzyni o wymianę oleju? /przebieg auta 100tys./
-bardzo często w postach taka właśnie opinia się pojawia.

wojtek5300
23-04-09, 21:44
czy problem z wrzucaniem 1 biegu /i nie tylko/ tj. opory i "szukanie biegu" jest spowodowany wołaniem skrzyni o U mnie przed były problemy z 1 biegiem i po wymianie nic sie nie zmieniło . taki urok tego sprzętu . Pomaga jeszcze raz wciśnięcie pedału sprzęgła i wchodzi jak masełko za drugim razem . Pojawia sie to okresowo . Jest dobrze 3-4 dni a póżniej nagłe zacięcie . Ja juz nie zwracam na to uwagi . Przyzwyczaiłem sie to tego i nie walcze z tym . Zabieram sie niebawem za łozyska w skrzyni bo hucza coraz głosniej i wymienie łozysko na wałku to napiszę czy cos sie zmieniło z ta jedynka . Wsteczny tez czsami trzeba poprawiac .

tomek
24-04-09, 11:03
Ja juz nie zwracam na to uwagi .

zazdroszczę, bo mnie to niemiłosiernie wkurza. Na światłach czasami szukanie tego biegu kończy się zgrzytem w skrzyni i trąbieniem niecierpliwych za mną. Posmarowałem ostatnio oliwką i smarem to "jabłko" na drążku zmiany, ale zasadniczej różnicy nie ma.
W poprzedniej Hani /Vgen/ biegi chodziły jak w masełko - a tutaj to masełko coś skostniałe :confused: i lewarek lata jak chce.

TENCIO
25-04-09, 13:12
sie wtrace. ktos wpomnial o plynie hamulcowym dot5 i dot 5.1 . te plyny maja zupelnie inna baze. wazne by w naszych hondach, szczegolnie tych starszych nie mieszkal plyn na bazie silikonu(dot5), bo moze spowodowac to rozszczelnienie ukladu. dot 5.1 motula to plyn non silicon base, spokojnie mozna go zalewac do naszych hond. ja sam nawet stosuje go w moim staruszku jazziez 1984roku. to tak, moje 3 grosze. a co do oliwy to zlotym srodkiem w tym silniku jest wspomniane 5w40.
pozdrawiam