Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : sportowy kolektor wydechowy B16A2 ---> Klapa???



przemo
25-02-06, 00:06
ść mam prośbe o porade.Kupiłem do B16A2 1994 rok,sportowy kolektor wydechowy (4-1 niecałe 2.5 cala) (narazie pominmy firme).Przed założeniem kolektora,na hamowni autko wypluło 158,5KM czyli prawie seria.Po założeniu tego kolektora hamownia pokazało...160,1KM czyli tylko 1,6KM więcej i moment obr.praktycznie taki sam jak z kolekotrem seryjnym.Namdienie że układ dolotowy to całkowita seria a reszta układy wydechowego to także seria.
Mam w związku z tym pytanie,bo nie ukrywam że troche mi smutno,czy jest możliwe że coś czyli któryś z układów "trzyma" te kunie mechaniczne i nie pozwala im się uwolnić (tak pisząc poetycko :) i czy jest możwlie że np.po założenie dolotu sytuacja znacznie się poprawi?,albo po założeniu reszty układu wydechowego przelotowego o większej średnicy?
Pytam bo niedługo będe montował ukł.dolotowy oraz reszte wydechu (niecałe 2.5cala) a narazie zastanawiam się czy może ten kolektor to jakiś nieudany egzemplarz?
Z góry bardzo Wam dziękuje za odpisanie.

havok
25-02-06, 00:10
Pokaż wykres, może przebieg całego wykresu jakoś się zmienił na lepsze i niepotrzebnie płaczesz?
Inna sprawa, że możesz mieć rzeczywiście recztę wydechu zapchaną. Skoro i tak niedługo wymieniasz resztę, to się dowiesz.
Więcej powietrza silnikowi też nie zaszkodzi ;).

Fawor
25-02-06, 00:12
Pewnie, ze reszta modów o wiele bardziej pomoże wykorzystać potencjał drzemiący w kolektorze. Jednak jest jeszcze inna sprawa: hamownia hamownią, ale jak sie zachowuje auto na ulicy? Bo często jest tak (np w ITRach), ze wyniki na hamowni są mizerne, ale auto na ulicy jest nie do poznania. I to jest chyba :wink: wazniejsze niz suche cyferki.

przemo
25-02-06, 00:20
mam nadzieje że to reszta seryjnych układów,czyli wydechu oraz dolotu hamuje potencjał tego kolektora.Ten seryjny wydech jest też troche kombinowany,tłumik srodkowy to bossal (dedykowany do VTI podobno) a końcowy to supersprint....ale w sumie na całkowitej serii hamownia pokazała 158,5KM więc nie wiem czy ten seryjny wydech jest taki bardzo zapchany?,być może jest tak,że nie pozwala on sportowemu kolektorowi (który ma de facto większą bo niemal 2,5'' śr) rozwinąć skrzydełek??? :) A jeżeli chodzi o to jak autko spisuje się na ulicy,to jest tak.Jeszcze przed hamowanie,po założeniu kolektora wydawało mi się że autko naprawde dużo lepiej reaguje na wciśnięcie gazu i lepiej zbiera się z dolnych obrotów,natomiast góra pozostał bez zmian lub bardzo nieznacznie się polepszyła.,natomiast hamownia jest jak gdyby zaprzeczeniem tego co ja czułem jadąc autkiem z tym kolektorem....więc już sam nie wiem.....najgorsze jest to,że reszta nowego ukł.wydechowego będzie dop.za ok.1.5-2 tyg. :((((((
Wykresy z hamowni zamieszcze jutro....bo zostawiłem je na dyskietce w samochodzie.
P.s z przebiegiem wykresu jest tak,że do 5.5-5.8 tyś.obr/min. wykres jest minimalnie na niekorzyść nowego kolektora,natomiast poźniej jest praktycznie taki sam a na końcu już lepszy.

kiziol23
25-02-06, 01:05
tak sobie ogarniam FAQ i znalazlem coś co moze Cie troche uspokoi...
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=1492
na samym poczatku wojtrek mial taka sama sytuacje jak Ty teraz.
pozdro

itr
25-02-06, 12:29
Przemo - wiesz ze jest cos takiego jak Moment Obrotowy? To w sumie wazniejsze niz moc. Podaj Nm przed i po.
Momentu powinno ci przybyc z tego co piszesz, konie trzyma waski wydech, bo w sumie jaki jest zakladania kolektora 60-63mm jak sie ma seryjna rure do konca?

przemo
25-02-06, 13:58
Oto pierwszys wykres jeszcze przed założeniem sportowego kolektora : http://img.photobucket.com/albums/v520/pwojtas_1/VTIMK5-1.jpg

A to już wykres z nowym kolektorem :

http://img.photobucket.com/albums/v520/pwojtas_1/VTIMK5-2.jpg

Jak widać moment obr.zmienił się praktycznie bardzo bardzo niewiele a z wykresu wynika, że przebieg momentu obrotowego był nawet korzystniejszy przed założeniem sportowego kolektora....ale tak wynika tylko z wykresu,bo jestem pewien,że autko zdecydowanie lepiej reaguje na wciśnięcie gazu i poprawił się dół....

itr
25-02-06, 14:47
co z tego ze max moment jest lepszy o 1Nm czyli nic, jak caly przebieg od 2 do 7 tys obr jest gorszy od serii.
To ze czujesz lepsza reakcje gazu to niestety tylko sila twojej wewnetrznej sugestii.
Co to za kolektor?
Chcesz efektow - zrob caly wydech, sprawdz link podany przez kiziola.

Vassago
25-02-06, 18:53
i napisz co to za firma... rzadko sie zdarza aby nawet najgorszy kolektor rurowy nie dał zadnych przyrostow wzgledem seryjnego zeliwnego...

Pati
25-02-06, 19:42
moze samo zdjecie kolektora by wystarczylo?

LIO
25-02-06, 23:33
ja mysle ze sam kolektor przy mulacym wydechu moze nic nie dac

Tomo
25-02-06, 23:34
wkres bylby porownywalny tylko na hamowni dokladnej najlepiej maha i to najlepiej tego samego dnia tej samej benzynie

takto mozna zwalic na wszystko - cieplej zimniej, ustawienie nawiewu, paliwo gorszej jakosci

Na oko wydaje sie ze jest gorzej ale 100% pewnosci mozna miec tylko jak pomiar byl robiony tego samego dnia.

przemo
26-02-06, 10:26
Mam nadzieje że jest tak,jak mówi Lio. Zobaczymy za ok.2 tygodnie,wtedy będzie cały układ wydechowy 2.5'' do civica VTi (tej samej firmy co kolektor) oraz układ dolotowy Tenzora na długim ramieniu. Jeżeli i tutaj okaże się,że wyniki są mierne będe się bardzo martwił.
Słuchajcie nie chce podawać narazie nazwy firmy kolektora,bo nie chce wywołać następnej niepotrzebnej moim zdaniem wojny na ten temat.Zobaczymy po kompleksowej modyfikacji jakie będą efekty i wtedy napisze co to za cudo raczy się pod maską civica :)
Natomiast co do odczuć własnych...hmmm....nie należe do ludzi,którzy łatwo poddają się sile sugestii swojej bądź cudzej,raczej zawsze chłodno staram się podchodzić do takich rzeczy.Autkiem jeźdze naprawde bardzo dużo,spędzam w nim pare godzin dziennie (ostatnio troche mniej) i dlatego łatwo jest mi zauważyć każdą zmianę.Kurcze jestem naprawde przekonany że autko lepiej reaguje na pedał gazu....i dlatego naprawde bardzo się zdziwiłem gdy zobaczyłem wykres z hamowni...nie wiem,a czy nie zdarzało się już tak,że autko terotycznie słabsze i ze słabszym mom.obr. (wyniki z hamwoni) było bardziej żwawe i szybsze od tego, któremu na hamowni wypluło lepsze parametry?
Nie chce szukać jakiegoś pocieszenia,ale pytam tak tylko z ciekawości.
Ok,jak tylko dostane reszte ukł.wydechowego oraz dolot,pokaże kolejne wyniki z hamowni.
Pozdrawiam.
P.s Kiziol dzięki za linka,oby i tak okazało się w moim przypadku.

ARTX
26-02-06, 11:04
stawiam na Megana lub DC :wink: podaj nazwe kolektora a dyskusji na ten temat nie bedzie bo ITR tu posprzata jak bedzie trzeba :)

dominik...
26-02-06, 11:13
kolektor nawet na seryjnym wydechu powinien dac znaczaca poprawe...

kwestia wlasnie , jaki to kolektor... :D

Gul
26-02-06, 11:27
wkres bylby porownywalny tylko na hamowni dokladnej najlepiej maha i to najlepiej tego samego dnia tej samej benzynie

takto mozna zwalic na wszystko - cieplej zimniej, ustawienie nawiewu, paliwo gorszej jakosci

Na oko wydaje sie ze jest gorzej ale 100% pewnosci mozna miec tylko jak pomiar byl robiony tego samego dnia.Nasłuchałem sie wieeeelu takich teorii, a w praktyce wychodzi, że jak auto ma moc to hamownia to potwierdza.. niezależnie od pogody, siły wiatru, temperatury itp itd...

LIO
26-02-06, 11:27
kolektor nawet na seryjnym wydechu powinien dac znaczaca poprawe...

nie będę się upierał, ale myśle że jest to bardzo zależne od wielu czynników i nie można uogólniać, odnosząć się do jakiegoś przykładu w którym dał pozytywne efekty

seryjny kolektor jest wyliczony wraz z resztą układu wydechowego i można powiedzieć że jest "zgrany"
zakładając jakiś "sportowy" kolektor, gazy wydechowe mają lepsze wyjście z kanałów wylotowych, po czym u końca kolektora muszą wejść w otwór o mniejszej średnicy, co może spowodować nawet pogorszenie osiągów
Co jest tutaj przyczyną, tego nie wiemy...

przemo
26-02-06, 11:34
słuchajcie,a może to jest też kwestia tego,że po założeniu kolektora nie był zrobiony reset kompa,a na hamowanie pojechałem po przejechaniu ok.20km i jeszcze komp.nie zdążył się dostroić?...aaaale to rozpaczliwe co pisze,nie? :D
Być może zrobie jeszcze po drodze jedno hamowanie z tym kolektorem.

ARTX
26-02-06, 11:46
napiszesz wkoncu jaki to kolektor :?: :?: :?:

krystianITR
26-02-06, 14:19
napiszesz wkoncu jaki to kolektor :?: :?: :?:

Własnie :D

Tomo
26-02-06, 14:39
ile minęło czasu pomiędzy hamowaniami i jaki to kolektor?

itr
26-02-06, 14:51
stawiam na Megana lub DC :wink: podaj nazwe kolektora a dyskusji na ten temat nie bedzie bo ITR tu posprzata jak bedzie trzeba :)

nie bede sprzatal, zapowiada sie ciekawa dyskusja heh zwlaszcza jak padnie nazwa kolektora a potem jak beda wygladaly nastepne mody :)

krystianITR
26-02-06, 14:59
DC to watpie bo mi dal spory przyrost...
[glow=yellow:0a9d7cb960]JAKI TO KOLEKTOR[/glow:0a9d7cb960]

Tomo
26-02-06, 15:01
po przeanalizowaniu tematow w ktorych przemo bral udzial wychodzi mi na eltec

LIO
26-02-06, 15:21
ile minęło czasu pomiędzy hamowaniami

a jaka to różnica ?
ważne, czy jeździ na tym samym paliwie, ważne że temperatura obu pomiarów jest prawie jednakowa, ważne byłoby ciśnienie, którego jest widoczne na obu wykresach i troszke się różni (pomijam parametr korygujący na hamowni od takich czynników).
Nie szukałbym przyczyny w hamowni...

Tomo
26-02-06, 15:28
moze cos sie w miedzyczasie zkaszanilo... nie mozliwe zeby ktos tak spier... kolektor lub ze te zamienniki tjuningowe nic nie dawaly

przemo
26-02-06, 16:35
słuchajcie,nie chciałem podawać nazwy kolektora bo chciałem żeby w temacie tego postu skupić się na wszystkich innych możliwych przyczynach takiego stanu rzeczy,a nie na tym że ten kolektor jest .... a ten jest super itd...tak jak pisałem,nie gniewajcie się ale nazwe kolekotra podam jak zamontuje reszte układu wydechowego oraz dolot i wtedy zhamuje autko. Jeżeli wówczas sytuacja będzie wyglądała cyferkowo podobnie,czyli marnie.Będe wiedział gdzie leży przyczyna. Już pare osób miało podobne przypadki,czyli że po zamontowaniu samego kolektora,wykres praktycznie wogóle nie uległ zmianie,lub nawet pogorszył się a dopiero po dołożeniu przelotowego sportowego wydechu i dolotu nagle moc a przede wszystkim mom.obr. szedł w góre.Dlatego chce jeszcze poczekać,mam nadzieje że się nie pogniewacie.
Dalsze mody,to właśnie układ wydechowy,dolot tenzora (długie ramie),kółko Fidanzy,wałki rozrządu z Intergy 2000r.,spręzynki, cam gearsy AEM lub MEGAN,reg.ciśnienia paliwa B&M oraz na to wszystko Hondata. Zobaczymy jak będzie,mam nadzieje że będzie dobrze :) o wszystkich zmianach i ich wynikach będe na bieżąco Was informował, licze i będe wdzięczny za wasze komentarze,porady,opinie itd.
Pozdrawiam.

Pati
26-02-06, 16:56
na moje oko, każde z tych elementów powinno podnieść moc. natomiast, wszystkie razem powinny dac wiecej niz kazde z osobna.

krystianITR
26-02-06, 18:03
Dodam ze w hondach wydechy sa tragiczne, czy to w b16 czy b18,kolektor to samo i najlepsza modyfikacjia a zarazem najwazniejsza to wydech.
Najpisz jaki to kolektor to bedzie mozna wiecej pisac ,a potem napiszesz przyczyne proste!!
Ale kolektor podlaczany do seryjnego wydechu daje sporo
I tak nie ma jak custom kolektor by Kumanosuke hashimoto :mrgreen:

itr
26-02-06, 18:08
podaj nazwe, juz uslyszales teorie, ktore nie byly opierane o producenta tylko rozwarznia teoretyczne, wiec teraz mozesz podac nazwe, ja moderuje wiec bajzlu nie bedzie a potem spory rozwiaza twoje dalsze wyniki.

LIO
26-02-06, 18:32
Dodam ze w hondach wydechy sa tragiczne, czy to w b16 czy b18,kolektor to samo i najlepsza modyfikacjia a zarazem najwazniejsza to wydech

podam przyklad CRX iVT Arvida, który zorbil wydech bez kolektora i wypluło mu 168KM (z 150 seryjnych)
zakupil kolektor DC i przyrostów nie bylo, sprzedal go od razu. Co bylo nie tak ?

krystianITR
26-02-06, 18:46
Dodam ze w hondach wydechy sa tragiczne, czy to w b16 czy b18,kolektor to samo i najlepsza modyfikacjia a zarazem najwazniejsza to wydech

podam przyklad CRX iVT Arvida, który zorbil wydech bez kolektora i wypluło mu 168KM (z 150 seryjnych)
zakupil kolektor DC i przyrostów nie bylo, sprzedal go od razu. Co bylo nie tak ?

Wiem widzialem kiedys jego post na HT.com
A załozyl pozniej jakis inny??
Wogole 18 koni bez kolekotra to jakis absurd

LIO
26-02-06, 18:51
nie wiem czy absurd, te moce sie potwierdzaly chociazby w Skrobkowym CRXie, który defakto łoił niejednego na drodze :D

krystianITR
26-02-06, 18:52
nie wiem czy absurd, te moce sie potwierdzaly chociazby w Skrobkowym CRXie, który defakto łoił niejednego na drodze :D
A wsadzil pozniej jakis inny kolektor?

LIO
26-02-06, 18:57
Arv napewno nie, Skrobek nie wiem, ale chyba tez nie

Tomo
26-02-06, 19:00
sereyjne nie sa wcale takie złe... nie wiem skąd ta teoria

LIO
26-02-06, 19:13
sereyjne nie sa wcale takie złe... nie wiem skąd ta teoria
zgadzam się, sam byłem zdziwiony wielkością przekroju seryjnego kolektora i dolotu ( w porównaniu z D serią :D )

przemo
26-02-06, 19:35
słuchajcie,podam wam przykład boomera,z którym rozmawiałem,on ma kolektor Megan Racing i cały wydech megan racing,który ja też zamówiłem i na który czekam.U niego po takich modach moc wzrosła znacznie w porównaniu z serią.Nie pamiętam jakie to były wartości,ale wiem że duuuże jak na takie mody.Lio pisze że u Arvida kolektor DC nie dał zupełnie nic,dlatego wydaje mi się ze wszelkie dyskusje na temat,której firmy kolektor jest lepszy są bezsensu,bo praktyka potwierdza to,że nie ma reguły.Zdjęcia mojego kolektora niestety nie pokaże,ponieważ i tak jest owinięty taśmą termoizolacyjną więc niewiele by to dało,natomiast ten kolektor który założyłem to właśnie Megan Racing.A teraz powiem coś na jego obrone,hamownia hamownią ale dzisiaj miałem okazje odbyć pare rajdów ulicznych pomimo średniej pogody i jestem bardzo zadowolony,na pierwszy ogień poszła astra :) niby nic,ale 200KM,mocno grzebana i...połknąłem ją 3 razy z pod świateł z zapasem.Następnie BMW 2.5L 170KM poszło jeszcze łatwiej.Nie wiem dlaczego hamownia pokazła takie wyniki,ale jestem na 100% przekonany,że autko naprawde lepiej zbiera się z niższych obrotów,bo takie rzeczy po prostu się czuje,bardzo dużo jeżdze swoim samochodem i czuje naprawde wszelkie zmiany jakie się dzieją,poza tym nigdy niczego sobie na siłe nie wmawiam.Zobaczymy jak będzie po dalszych modyfikacjach.
Jutro wyjeżdzam służbowo i wracam dop.w czwartek,ale może byłby ktoś chętny (najlepiej VTI 160KM sedan :) lub z innym mocnym autkiem żeby ustawić się w wawie (o ile pogoda pozwoli) na mały wyścig?
Pozdrawiam i prosze,dajcie spokój z opiniami typu : "a nie mówiłem że megan to g...." albo DC i megan to g... itp :) poczekamy zobaczymy.Jak założe reszte wydechu i dolot i nadal hamownia będzie nieugięta,to zamontuje inny kolektor i zobaczymy.

Skrobek
26-02-06, 19:44
ja mialem seryjny kolektor!!! natomias reszte wydechu robilem 3 razy, az uzyskalem satysfakcjonujacy efekt :D

ARV z DC byl niezadowolony!!!

Mugen, Spoon, Toda albo seria ;)

ARTX
27-02-06, 01:40
na pierwszy ogień poszła astra niby nic,ale 200KM,mocno grzebana i...połknąłem ją 3 razy z pod świateł z zapasem
teraz poleciałes ziomie :lol: :lol:
stawiam skrzynke wodki jakiej chcesz jak objedziesz astre 203KM a jesli tego nie zrobisz zwracasz koszty za benzyne do Wawy - sorry ale nie mogę słuchac takich bredni ;)

wracajac do tematu kolektora to juz nie raz było udowodnione, ze Megan w B series sie kpl. nie sprawdza, moze w silnikach D tak ale nie w B :!: :!:

pozdro

btw. niedługo beda przeprowadzone testy na moim vti kolektora DC 4-1 JDM i zobaczymy co pokaze :)

przemo
27-02-06, 09:42
...artx nie wiem czemu uważasz że jest to niemożliwe,koleś ścigał się ze mną 3 razy spod świateł i za każdym razem z nim wygrałem.Na koniec zapytałem się go,jaki to silnik bo faktycznie bardzo ładnie jechał i powiedział mi że jest to grzebana astra ok.200KM.
Pozdrawiam.

itr
27-02-06, 09:51
(...)natomiast ten kolektor który założyłem to właśnie Megan Racing.A teraz powiem coś na jego obrone,hamownia hamownią ale dzisiaj miałem okazje odbyć pare rajdów ulicznych pomimo średniej pogody i jestem bardzo zadowolony,na pierwszy ogień poszła astra :) niby nic,ale 200KM,mocno grzebana i...połknąłem ją 3 razy z pod świateł z zapasem.Następnie BMW 2.5L 170KM poszło jeszcze łatwiej...

Tak se patrze na te wykresy, patrze se tak i mysle... Powiedzmy ze termometr wskazuje ze mam 39 st. C, a wiec jestem nieco chory ale co tam, pobiegne z buta do apteki bo wydaje mi sie ze zrobie to szybciej niz gdybym byl zdrowy.
Na poprzedniej stronie zamiesciles wykresy. Wykres nowszy jest duzo bardziej NIEKORZYSTNY w praktycznie CALYM zakrecie od wykresu sprzed modyfikacji, wiec to co opisujesz to albo sny albo swietne samopoczucie w twojej glowie.

[ Dodano: Pon 27 Lut, 2006 ]

...artx nie wiem czemu uważasz że jest to niemożliwe,koleś ścigał się ze mną 3 razy spod świateł i za każdym razem z nim wygrałem.Na koniec zapytałem się go,jaki to silnik bo faktycznie bardzo ładnie jechał i powiedział mi że jest to grzebana astra ok.200KM.
Pozdrawiam.

znam te "grzebane" astry hehe, megnetizer strumienica tlumik power

lukaszgsi
27-02-06, 12:58
ARTX pisze zapewne o astrze waszki która akurat jezdzi porządnie i niejest to zaden magnetyzer & lpg madafaka :wink:

ARTX
27-02-06, 13:20
dokładnie 8)

izzy_rajder
27-02-06, 17:28
YEAAAAAAH a jednak megan to mega^n kupa. Stary poczciwy supersprint na serii wydechu daje różnice w przebiegu momentu i mocy, to samo dc sport.

To że zrobisz wydech 2.5 cala i dolot i nagle pojawi się +10 KM i +10 Nm, to wcale nie musi byc zasluga tego kolektora. Jak juz to jak zrobisz ten wydech na 2.5 cala i dolot, to zrob pomiar na seryjnym kolektorze i na Meganie. Stawiam 10 PLN, że róznica bedzie znikoma albo żadna. Kto da więcej :lol:

pzdr

TENCIO
27-02-06, 18:25
u mnie na robionym kolektorze Michael w polaczeniu z przelotowa reszta 60mm byl spadek mocy rzedu 10km i tyle samo Nm wzgledem seryjnego kolektora polaczonego z tym samym wydechem. inna sprawa ze na wydechu 50mm mialem praktycznie ta sama moc co na wydechu 60mm, oba polaczone byly z seryjnym kolektorem. niestety padl mi twardy dysk na ktorym mialem wykresy z tych roznych hamowan. teraz mam wsadzony kolektor od b18c6 i wg lepiej ciagnie autko z dolu, niestety nie moge tego poprzec hamownia bo ...hamownia sie zamknela :(

rem36
27-02-06, 18:49
to samo dc sport.

Arvid mial i kucy nie bylo...

krystianITR
27-02-06, 19:07
to samo dc sport.

Arvid mial i kucy nie bylo...

Ja mialem i przybyło...
DC w b18 to kopia japonskiej wersji
Wez porownaj b18 EDM a JDM

znam 3 b16a2 co po DC przybyło mocy...

itr
27-02-06, 19:29
To że zrobisz wydech 2.5 cala i dolot i nagle pojawi się +10 KM i +10 Nm, to wcale nie musi byc zasluga tego kolektora.
pzdr

i w tym przypadku juz napewno nie bedzie!

krystianITR
05-03-06, 17:50
Ciekawe ile to ustrojstwo da :D
http://img308.imageshack.us/img308/747/dsc000522jf4is.th.jpg (http://img308.imageshack.us/my.php?image=dsc000522jf4is.jpg)

http://img355.imageshack.us/img355/4881/dsc000566po7sg.th.jpg (http://img355.imageshack.us/my.php?image=dsc000566po7sg.jpg)

Pati
05-03-06, 17:51
ciekawe czy zmiesci sie jeszcze wspomaganie kierownicy z tym kolektorem ;). to jest HyTech?

Tomo
05-03-06, 17:58
rozumiem ze obadamy ten kolektor jelitowy w środe 8)

Pati
05-03-06, 18:00
a czekaj. to do d-serii?

krystianITR
05-03-06, 18:14
a czekaj. to do d-serii?
Do B series :D

elmer
05-03-06, 21:54
Bisimoto?

krystianITR
07-03-06, 21:01
Bisimoto?
Nie
:D

Jest to custom pewnej firmy :mrgreen:

Pati
07-03-06, 21:31
bisimoto robi do Dserii

Gul
07-03-06, 21:49
do B, H i F też mają w ofercie...

NORMAN
20-03-06, 12:08
Ja mam zalozony kolektor nawet nie wiem jakiej firmy 4-1 cos na wzor DC i reszte wydechu 60mm reszta w aucie jest totalna serja,a gdy wczoraj w warszawce bylem na pomiarze pokazalo 176KM i 169Nm.W czwartek bede mial juz dlugi dolot i moze ze 180KM bedzie.Zobaczymy.Mam wykres ale nie wiem jak go wstawic.

ppm702
20-03-06, 15:10
Mam wykres ale nie wiem jak go wstawic.
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=6496

NORMAN
20-03-06, 19:28
Dzieki za pomoc.Wklejam wykresikhttp://img208.imageshack.us/img208/8233/obraz0082sg0sy.th.jpg (http://img208.imageshack.us/my.php?image=obraz0082sg0sy.jpg)
[img=http://img217.imageshack.us/img217/7626/obraz0061xc7bl.th.jpg] (http://img217.imageshack.us/my.php?image=obraz0061xc7bl.jpg)
Jak bede mial leprzej jakosci zdjecia wkleje na technicznym jeszcze do wykresow

Misiekemeryt160
30-01-10, 14:03
mam pytanko. Robię teraz sobie wydech do B16. Będzie to 2,25 na dwóch tłumikach przelotowych. środkowy własnej produkcji będzie w miejscu katalizatora zaś końcowy będzie coś w stylu ala apexi. Pytanie moje dotyczy kolektora wydechowego. Obecnie mam ten z b18c4(minimalnie lepszy od tego z b16) - zostawić go czy jednak coś z kwasówki byłoby lepsze- jakiś 4-2-1?

Pati
30-01-10, 14:17
jakikolwiek kolektor z wyjsciem 2,5"

Misiekemeryt160
30-01-10, 17:24
jakikolwiek kolektor z wyjsciem 2,5"

dzięki za odpowiedź. Zdecyduję sie na jakis 4-2-1 bo te 4-1 szybko bym zgubił...

skolopendra
30-01-10, 18:06
Obecnie mam ten z b18c4

ja bym go zostawił ,przy większym kolektorze na przelocie 2,25 stracisz trochę dołu ,a 1,6 nie ma go za wiele...

Misiekemeryt160
31-01-10, 10:33
przy większym kolektorze na przelocie 2,25 stracisz trochę dołu ,a 1,6 nie ma go za wiele...
zapomnaiłęm dodac że zależy mi na raczej górze i chciałbym żeby ten mój wydech właśnie "podkręcił" auto. Z osłabienia dołu zdaję sobie sprawe.

skolopendra
31-01-10, 13:39
chciałbym żeby ten mój wydech właśnie "podkręcił" auto. Z osłabienia dołu zdaję sobie sprawe.

idąc tym tokiem myślenia ,to można zrobić przelot 2,5 ? ale skoro wiesz co robisz...;)

Misiekemeryt160
31-01-10, 14:02
2,5 za dużo. :)