wojtrek
06-01-05, 14:00
czesc,
tego posta napisałem na sr.pl, ale moze tam nie wszyscy znawcy tematu zagladają więc daje go też tutaj :D
w koncu dotarły do mnie kolektor i katalizator (kupiłem na ebayu jako komplet troche używany).
Kolektor to DC Sports 4w1 od ITR (JDM), ma 2.5 cala, katalizator (high-flow) tez 2.5cala (62-63mm wew, srednica). Całość jezdziła na USDM Civic Si 99rok z B16A2 oczywiscie. Czyli z moim silnikiem ;)
Moje pytania brzmią tak.
1. Czy do mojego prawie seryjnego B16A2 tylko z CAI oraz kolektorem ssacym od ITR (jeszcze nie ma, ale lada dzień bedzie) 2.5 calowy wydech to nie za duzo? czy jest sens zakladac coś a'la zwężke na np. 2 cale?
w tej chwili mam 50mm (i to chyba nawet zewnetrzną srednice wydechu) i jest wg mnie bardzo dobrze bo 172KM i 160Nm.
Mam hamownie wiec to nie problem, moge sobie przecież zrobic np. test, ze do tego wydechu co mam (caly przelotowy bez katalizatora) dolożyc kolektor i zmierzyc co wyjdzie, po czym zrobic caly wydech 2.5 cala i tez testowac, a potem np zrobic 2 cale i tez zmierzyc :) ale koszty racze będą spore tych wydechów, więc się Wam pytam co wy na to.
Oczywiscie priorytetem u mnie są KM w gornym zakresie obrotów. ale nie chce sobie spieprzyć za bardzo dołu skoro nie jest tak źle i miec 10-20Nm mniej na niskich tylko dla 2KM na górze, aż taki hardkorowiec nie jestem :)
Reasumując - wiem, ze ogolnie 'wszyscy' mówią, że ładować 2.5 cala do B16A2, ale pytanie jest po co? jakos tego nie widze, zeby aż taką rure bylo sens ładować. robil ktos test np. 2 cale vs. 2.5?
2. Co z katalizatorem? Z tym będzie raczej latwiej, tzn zbadanie jego wplywu na przebieg i wartosci mocy/momentu.
Olać od razu czy próbować? Dostałem go własciwie gratis, wiec nie bede ryczał ze go nie użyje :) teraz jezdze bez, glownie dlatego ze stary sie wykruszył.
3. Potrzebuje uszczelke pod kolektor, w ASO mówią 220zł, czy za tą kwotę da się coś lepszego kupić niż oryginał? czy oryginał to najlepsza opcja? moze ktos u nas robi? nie wiem. wie ktoś coś?
To chyba wszystko. Za wszelką pomoc dzięki :)
Ps. tak to wygląda
http://www.diesel.win.pl/stuff/dc.jpg
tego posta napisałem na sr.pl, ale moze tam nie wszyscy znawcy tematu zagladają więc daje go też tutaj :D
w koncu dotarły do mnie kolektor i katalizator (kupiłem na ebayu jako komplet troche używany).
Kolektor to DC Sports 4w1 od ITR (JDM), ma 2.5 cala, katalizator (high-flow) tez 2.5cala (62-63mm wew, srednica). Całość jezdziła na USDM Civic Si 99rok z B16A2 oczywiscie. Czyli z moim silnikiem ;)
Moje pytania brzmią tak.
1. Czy do mojego prawie seryjnego B16A2 tylko z CAI oraz kolektorem ssacym od ITR (jeszcze nie ma, ale lada dzień bedzie) 2.5 calowy wydech to nie za duzo? czy jest sens zakladac coś a'la zwężke na np. 2 cale?
w tej chwili mam 50mm (i to chyba nawet zewnetrzną srednice wydechu) i jest wg mnie bardzo dobrze bo 172KM i 160Nm.
Mam hamownie wiec to nie problem, moge sobie przecież zrobic np. test, ze do tego wydechu co mam (caly przelotowy bez katalizatora) dolożyc kolektor i zmierzyc co wyjdzie, po czym zrobic caly wydech 2.5 cala i tez testowac, a potem np zrobic 2 cale i tez zmierzyc :) ale koszty racze będą spore tych wydechów, więc się Wam pytam co wy na to.
Oczywiscie priorytetem u mnie są KM w gornym zakresie obrotów. ale nie chce sobie spieprzyć za bardzo dołu skoro nie jest tak źle i miec 10-20Nm mniej na niskich tylko dla 2KM na górze, aż taki hardkorowiec nie jestem :)
Reasumując - wiem, ze ogolnie 'wszyscy' mówią, że ładować 2.5 cala do B16A2, ale pytanie jest po co? jakos tego nie widze, zeby aż taką rure bylo sens ładować. robil ktos test np. 2 cale vs. 2.5?
2. Co z katalizatorem? Z tym będzie raczej latwiej, tzn zbadanie jego wplywu na przebieg i wartosci mocy/momentu.
Olać od razu czy próbować? Dostałem go własciwie gratis, wiec nie bede ryczał ze go nie użyje :) teraz jezdze bez, glownie dlatego ze stary sie wykruszył.
3. Potrzebuje uszczelke pod kolektor, w ASO mówią 220zł, czy za tą kwotę da się coś lepszego kupić niż oryginał? czy oryginał to najlepsza opcja? moze ktos u nas robi? nie wiem. wie ktoś coś?
To chyba wszystko. Za wszelką pomoc dzięki :)
Ps. tak to wygląda
http://www.diesel.win.pl/stuff/dc.jpg