PDA

Zobacz pełną wersję : Pytania o DC Sports 4w1 i katalizator do B16A2



wojtrek
06-01-05, 14:00
czesc,

tego posta napisałem na sr.pl, ale moze tam nie wszyscy znawcy tematu zagladają więc daje go też tutaj :D
w koncu dotarły do mnie kolektor i katalizator (kupiłem na ebayu jako komplet troche używany).
Kolektor to DC Sports 4w1 od ITR (JDM), ma 2.5 cala, katalizator (high-flow) tez 2.5cala (62-63mm wew, srednica). Całość jezdziła na USDM Civic Si 99rok z B16A2 oczywiscie. Czyli z moim silnikiem ;)
Moje pytania brzmią tak.
1. Czy do mojego prawie seryjnego B16A2 tylko z CAI oraz kolektorem ssacym od ITR (jeszcze nie ma, ale lada dzień bedzie) 2.5 calowy wydech to nie za duzo? czy jest sens zakladac coś a'la zwężke na np. 2 cale?
w tej chwili mam 50mm (i to chyba nawet zewnetrzną srednice wydechu) i jest wg mnie bardzo dobrze bo 172KM i 160Nm.
Mam hamownie wiec to nie problem, moge sobie przecież zrobic np. test, ze do tego wydechu co mam (caly przelotowy bez katalizatora) dolożyc kolektor i zmierzyc co wyjdzie, po czym zrobic caly wydech 2.5 cala i tez testowac, a potem np zrobic 2 cale i tez zmierzyc :) ale koszty racze będą spore tych wydechów, więc się Wam pytam co wy na to.
Oczywiscie priorytetem u mnie są KM w gornym zakresie obrotów. ale nie chce sobie spieprzyć za bardzo dołu skoro nie jest tak źle i miec 10-20Nm mniej na niskich tylko dla 2KM na górze, aż taki hardkorowiec nie jestem :)
Reasumując - wiem, ze ogolnie 'wszyscy' mówią, że ładować 2.5 cala do B16A2, ale pytanie jest po co? jakos tego nie widze, zeby aż taką rure bylo sens ładować. robil ktos test np. 2 cale vs. 2.5?

2. Co z katalizatorem? Z tym będzie raczej latwiej, tzn zbadanie jego wplywu na przebieg i wartosci mocy/momentu.
Olać od razu czy próbować? Dostałem go własciwie gratis, wiec nie bede ryczał ze go nie użyje :) teraz jezdze bez, glownie dlatego ze stary sie wykruszył.

3. Potrzebuje uszczelke pod kolektor, w ASO mówią 220zł, czy za tą kwotę da się coś lepszego kupić niż oryginał? czy oryginał to najlepsza opcja? moze ktos u nas robi? nie wiem. wie ktoś coś?

To chyba wszystko. Za wszelką pomoc dzięki :)

Ps. tak to wygląda
http://www.diesel.win.pl/stuff/dc.jpg

Banzai
06-01-05, 14:46
1. 2.25" - przyjemne z pożytecznym.
2. Jak hiflow to zostaw, jak zwykły z przebiegiem ponad 100tyś to wywal.

hcc
06-01-05, 14:50
Czy do mojego prawie seryjnego B16A2 tylko z CAI oraz kolektorem ssacym od ITR (jeszcze nie ma, ale lada dzień bedzie) 2.5 calowy wydech to nie za duzo?

moim zdaniem to przesada 2,5' dawac w wolnossacy silnik 1,6.... jaki on by nie byl... ale pewnie sie zaraz wypowiedza znawcy tematu B16 i B18...

Tomo
06-01-05, 14:52
Zakładaj i reszte ukł. zrób na wzór z JDM itr. Będzie optymalnie pod dalsze mody. Np. przesunięcie rev.limiterka, wałeczki od itr.

LIO
06-01-05, 15:15
kata zostaw, caly wydech 2,5' bez wiekszej rzezby silnika wydaje mi sie czysto teoretycznie ze ciut przyduzy...

typeR
06-01-05, 15:33
wojtrek moglbys podac dokladne wymiary kolektora, glownie chodzi mi o jego wysokosc. Chcialbym sie zorientowac o ile jest wyzszy od serii. Dzieki.

ARTX
06-01-05, 15:43
Jego kolektor jest do ITRa JDM wiec bedzie nizej siedział niz dedykowany do B16

wojtrek
06-01-05, 16:04
zmierzylem od najnizszego punktu do gornych srub we flanszy i jest 46-47cm - ciezko dokladniej zmierzyc.

jak wiesz jaka jest wysokosc seryjnego do B16 to podaj, sam jestem ciekaw ile bedzie mi wisiał niżej. dzieki!

itr
06-01-05, 17:15
panowe 2.5 cala to tak naprawde srednica zewnetrzna a jest to realnie 60 mm wewn i to jest OPTIMUM dla tych silniczkow

itr
06-01-05, 17:20
wyjscie kolektora u mnie tez bylo wieksze niz reszta wydechu

wojtrek
06-01-05, 17:30
witek, napisalem, ze 2.5cala mam wewnątrz i tyle też pokazala suwmiarka! i na wyjsciu kolektora i na wyjsciu kata...
jutro zakladam, zastanawiam sie czy dac 55mm czy 60mm... help? :)

krystianITR
06-01-05, 17:30
Umnie tez jest wyjscie kolektora DC63.5mm ,potem ss na 60mm

Peter
06-01-05, 17:31
2.5 cala do N/A i to 1.6 nie przesadzacie troche?

Tomo
06-01-05, 17:32
to nie jest zwykle 1,6 tylko 1,6 ze zmiennymi fazami kręcące się wysoko.

itr
06-01-05, 17:43
witek, napisalem, ze 2.5cala mam wewnątrz i tyle też pokazala suwmiarka! i na wyjsciu kolektora i na wyjsciu kata...
jutro zakladam, zastanawiam sie czy dac 55mm czy 60mm... help? :)

wg mnie dajesz 60 ale nie czytalem co lepsze - 55 czy 60 w takim motrku

Peter
06-01-05, 17:50
to nie jest zwykle 1,6 tylko 1,6 ze zmiennymi fazami kręcące się wysoko.


Co nie zmienia faktu, że to jest nadal 1.6 N/A bez większych przeróbek..

Tomo
06-01-05, 17:53
Nie mozna porownywac zwyklego 1.6 z jedna faza do takiego z dwoma fazami. Pozatym taki wydech jest rozwojowy 8)

Pietja
06-01-05, 18:14
Tak z ciekawości:
jak 1.6 NA -> 2.5
1,6 TURBO -> ??
2.2 TURBO --> ??

Bo ja mam tylko 3 cale.... :smile:

Peter
06-01-05, 18:18
Na to wyglada, że musisz zmnienić na 4 cale :lol: Troche przesadzacie z tą średnicą w N/A

Nevada
06-01-05, 19:13
wojtrek wskakuj na 60mm
tak jak piszą, bedzie rozwojowo- przesada nie przesada, a JDM 4-1 kolektor to nie przesada?

np. do K20A NA robią już 70mm i nie ma płaczu

Banzai
06-01-05, 20:48
ale k20 ma 2litry a nie 1.6

Nevada
06-01-05, 20:50
dlatego ma 70 a nie 60

typeR
06-01-05, 20:52
zmierzylem od najnizszego punktu do gornych srub we flanszy i jest 46-47cm - ciezko dokladniej zmierzyc.

jak wiesz jaka jest wysokosc seryjnego do B16 to podaj, sam jestem ciekaw ile bedzie mi wisiał niżej. dzieki!

Zmierzylem z dokladnoscia do około 1cm, bo na kolektorze mam osłonę, ktorej raczej nie bede w stanie zdjac... w kazdym razie wyszlo około 43cm, i raczej mniej niz wiecej, czyli jest roznica około 3-4 cm... dla mnie to duzo bo mam niecałe 10 cm przeswitu :evil:

sc0rpion
06-01-05, 20:59
na kolektorze mam osłonę, ktorej raczej nie bede w stanie zdjac...

zdejmiesz, ja swoja wywalilem

typeR
06-01-05, 21:12
Chodzi o to ze sruby na ktorych sie trzyma są mocno podrdzewiałe... trzeba bedzie ciać... juz niedlugo mam nadzieje :grin:

Walter
12-02-05, 17:10
Chciał bym troche poseżyć temat.
Sporo juz napisano na temat wydechów na tym forum i innych. Zazwyczaj mowa o B16A2 i tu pytanie czy do B16A1 to wszystko tak samo może być? Czy te 10 KM robi jakąś różnice dla konstrukcji wydechu? Konkretnie chodzi o CRX EE8. Może macie jakieś konkretne rady, bo szykuje się do zrobienia całego wydechu. Mam spawacza więc tylko materiał będzie mnie kosztował. Decyduje się na 4-2-1 żeby za nisko nie było i Nm wzrosły też na dole. Zastanawiam się nad średnicą, z obliczeń wyszło 52 mm, ale wiele osób tu sugeruje więcej. Ma to być samochód na ulice raczej, wyścigi może kiedyś. Narazie lekkie zmiany nic poważnego nie będe robił, ten wydech i jakiś dolocik.
1. Jaką średnice sugerujecie na kolektor i jaką na reszte wydechu? Czy 52-56 będzie optymalna na kolektor a 60 na reszte wydechu?
2. Co wstawić zamiast katalizatora? Jakąś komore rezonansową czy nic nie trzeba.
3. Czy plecionka jest potrzebna?
4. Gdzie znajde jakiś środkowy tłumik i jakiego szukać?
5. Jaki gatunek stali się nadaje na wydech?

Pozdrowienia