PDA

Zobacz pełną wersję : dziwny halas przy ok 1500-2000 obrotow



smsh
05-04-09, 14:48
Zdaje sobie sprawe, ze opis usterki bedzie lakoniczny i male sa szanse ze ktos na jego podstawie pomoze mi zdiagnozowac usterke, jednak jestem zdesperowany bo owy halas doprowadza mnie do szalu. Zatem do rzeczy:

Auto: mb3 d15z8 1.5vtec-e 99r

Nie wiem czy to ma zwiazek z sednem sprawy, ale
tuz po uruchomieniu silnika slysze jakby przelewajaca sie bulgocaca wode - trwa to ok. 2-3 sekund i zanika.
To jeszcze przezyje, chociaz tez mnie denerwuje, najgorsze jest to:

Po rozgrzaniu silnika (jednak nie zawsze) przy samym dodawaniu gazu albo przy ruszaniu slysze podobny odglos (dzwiek podobny do tego jak sie psika wodą ze strzykawki) lub dzwiek zmienia sie w szuranie, tak jakby cos przesuwac po gladkiej podlodze. Dzwiek lepiej jest slyszany z kabiny, bo przy podniesionej masce silnik raczej zaglusza.
Co gorsza czasami podobny dzwiek pojawia sie np przy przejezdzaniu przez progi na drodze, ale sporadycznie.

Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie i pomoc. Niestety mam charakter idealisty i kazda najmniejsza ustereczka doprowadza mnie do szalu ;)

tronik1
05-04-09, 16:52
Hmm... może jakieś podciśnienie tworzy się w układzie chłodzenia?? Może za mało płynu chłodzącego... sprawdź to. Nie wiem czy takie coś może powodować tego typu objawy ale z racji że jesteś idealistą to pewnie o poziom płynów dbasz ;]
Bardzo chciałbym pomóc ale nie wiem co to mogłoby powodować ale spróbuję poszukać info w internecie bo też mnie to interesuje ;D zawsze można się czegoś dowiedzieć. Musimy poczekać na fachowców ;D Pzdr!

smsh
05-04-09, 20:31
Z tego, co sprawdzałem na zbiorniczku wyrównawczym to płyn jest ok. Dzięki za zaangażowanie, może na coś trafimy ;) pozdro

TeeS1975
05-04-09, 21:19
A jaki masz dolot ?

teg
06-04-09, 01:09
Ja stawiam na zapowietrzoną/nieszczelną nagrzewnicę. Taka przypadłość często dotyka Skody Favorit i Felicji - wprawdzie technologia zupełnie inna, ale tam zwykle to jest przyczyną :)

smsh
06-04-09, 11:07
Dolot jest seryjny. Co do nagrzewnicy - będę musiał się temu przyjrzeć dokładniej. Z tego, co dotychczas sprawdziłem:
- w zbiorniczku nie ma zanieczyszczeń więc raczej olej się nie przedostaje.
- po jeździe nie zaobserwowałem żadnych wycieków, nawet zawilgocenia (chyba że to tak szybko paruje i znika)
- wody w zbiorniczku nie ubywa

może powinienem wymienić całkowicie płyn chłodzący na nowy?

Jak możecie to podpowiedzcie jak dokładniej sprawdzić tę nagrzewnicę - brak siana żeby się udać do mechanika.
Może spróbuję ją sam odpowietrzyć - tylko jak? :D