Zobacz pełną wersję : problem z D15b2 przerywa i jest zmulony
Witam jestem nowy na forum na mechanice się znam dosyć dobrze ale niestety z honda nie miałem do czynienia i dlatego chciałem się poradzić. Chodzi o hondę z94r silnik D15B2. jadąc autem na 2 3 4 czy 5 biegu jak się wciśnie trochę więcej gazu to auto najpierw się zmuli a później zaczyna przyspieszać i tak było odkąd go kupiła czyli jakieś 3 lata a teraz pojawił się inny problem mianowicie taki ze jak auto jest rozgrzane to jadać tak do 3tys obrotów lubi przerwać lub gdy się doda gazu w dolnym zakresie obrotów to bardzo często przerywa. Dodam że kable świece kopułka filtry wymieniane
Dodam ze powyżej 3000 4000 obrotów chodzi dobrze bez żadnych przerwań ale wydaje mi się ze jest troszkę słabszy
silnik D15B2. jadąc autem na 2 3 4 czy 5 biegu jak się wciśnie trochę więcej gazu to auto najpierw się zmuli a później zaczyna przyspieszać
ten problem jak dotąd nie został rozwiązany w wielu hondach były przeróżne pomysły i raczej na nic to się zdało chyba, że ktoś uporał się z tym problemem a nie podzielił się tą informacją na forum - ja wymieniłem przepustnicę jak ktoś zalecał/było podejrzenie uszkodzonego czujnika położenia przepustnicy / i nic to nie dało a mam zamiar jeszcze wymienić sensor map.
jak auto jest rozgrzane to jadać tak do 3tys obrotów lubi przerwać lub gdy się doda gazu w dolnym zakresie obrotów to bardzo często przerywa
wygląda troszkę jakby niedomagał główny wtryskiwacz paliwa odpowiedzialny za zakres do 3000-3500 obr.
Zrób samodiagnostykę i sprawdź czy wywala jakieś błędy.
pozdr
diagnostykę zrobiłem i nie pokazało żadnego błędu
ponoc pomaga wymiana wsz. przwodow gumowych w kol. ssacym
ten problem jak dotąd nie został rozwiązany w wielu hondach
U siebie odczuwam podobny problem (D15Z6) jak zapnę 2,3 lub4 bieg i przy około 2 tys. obr. wcisnę mocniej pedał to autko wydaje charakterystyczne "buuuuu" i słabo przyspiesza... trwa to do około 3-3,5 tys. później już ładnie kręci się do czerwonego pola i bardziej czuć przyspieszenie. Wydaje mi się, że może to i nie jest żaden problem, tylko charakterystyka pracy silników naszych Hond, które jednak wolą 2-połowę obrotomierza :)
ogólnie ten typ tak ma?
Dodam, że mój silnik jest w 100% sprawny, czyli świece i filtry wymienione, ustawiony zapłon, sprawdzone kable WN, wymieniony (prawidłowo) rozrząd. Żadnych błędów samodiagnostyki... gdzie w taki razie szukać przyczyny tego "zamulenia" w dolnym zakresie obrotów?
piotrek-mi
10-04-09, 07:03
Mam podobnie, ale nie patrzyłem na to jak na usterkę tylko jak na przypadłość tych silników. Skoro Honda robi silniki wysokoobrotowe to ja się nie dziwie, że jak chce depnąć przy około 2tys. rpm. to pierw trochę zamuli... Również mam u siebie w motorze wymieniane wszystko na bieżąco, ustawione zawory, zapłon itd...
Mam podobnie, ale nie patrzyłem na to jak na usterkę tylko jak na przypadłość tych silników.
...w takim razie ten typ chyba tak ma, albo może znajdzie się ktoś kto rozwiąże ten problem?
odnosnie przerywania to ja mialem palec rozdzielacza do wymiany i mi przestal przerywac...
a tradycyjnie to moze byc wina krokowego, przewodow wn, aparatu zaplonowego, swiec itd :)
ja mam lekkie kolo zamachowe i nie odczuwam zmulenia na dole :D
pewnie spowodowane jest to za malym moment w serii :)
krystian.NH
10-04-09, 12:55
u mnie problem znikl po wymianie kopulki i palca rozdzielacza, wczesniej wymienialem kable, swiece filtry i nic to nie dalo..ogolnie w zimie bylo najgorzej, teraz troche cieplej i zadnego przerywania, zmulania nie odczuwam..a dwa ze po wymianie kopulki i palca auto jest jakby żwawsze :]..
Czekają cię inwestycje w zapłon, oprócz wymienionych rzeczy może się też kończyć cewka zapłonowa (znana przypadłość D15B2) ...
piotrek-mi
11-04-09, 08:50
Ja wymieniałem kopułkę, palec jest ok. U mnie żadnego przerywania nie ma, ale jak jade np. 60km/h na IV biegu i wcisnę gwałtownie pedał gazu do podłogi to autko musi chwilę pomyśleć i dopiero zaczyna się rozpędzać, ale gdy jadę 60km/h na III biegu to silnik reaguje bardzo czule na pedał gazu i przyśpiesza odrazu po wciśnięciu gazu...
Podejrzewam, że przy tak niskich obrotach nasze silniczki nie mają siły (momentu) i dlatego tak jest...
Może wypowie się ktoś kto ma b16 jak to jest u niego ;)
Piotrek-mi, oczywiście masz rację.
Nowi młodzi właściciele zadają często pytania na forach - "jadę na piątce i gdy depnę przy 2k obrotów dlaczego nie chce przyśpieszać"? itp. :)
piotrek-mi
11-04-09, 13:30
Nowi młodzi właściciele zadają często pytania na forach - "jadę na piątce i gdy depnę przy 2k obrotów dlaczego nie chce przyśpieszać"? itp.
Trafne spostrzeżenie.
Załóżmy, więc, że takie mulenie jest w jakimś tam stopniu dopuszczalne.
Co się tyczy przerywania to absolutnie nie powinno go być a przyczyn może być mnóstwo :(
przerywanie znikło po ponownej wymianie świec. Na starych zrobiłem 5 tys i cos sie z nimi podziało
JeNNy_forever
26-05-10, 19:05
Czekają cię inwestycje w zapłon, oprócz wymienionych rzeczy może się też kończyć cewka zapłonowa (znana przypadłość D15B2) ...
chyba sie wczoraj skończyła hehehe ;) przedwczoraj jeździłem bez problemu, wczoraj rano chcę odpalac auto a tu zonk i nie chce odpalić :| cała elektryka w aucie działa, pompa i przekaźnik działa więc dopuszczam 2 możliwości - cewka albo kuna :D na zadnej świecy nie mam iskry więc podejrzewam cewkę zapłonowa, ile taki bajer moż kosztowac do D15B2 używka a ile nowa? Na allegro widziałem tylko jedną sztuke i gosc krzyczy sobie za nią 150 zł a to chyba lekka przesada... jakieś porady? może to nie cewka?
Cewka kosztuje nowa około 90 pln z przesyłką na allegro.
pozdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.