Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : POMOCY - Honda Civic VI 1.4is 5d LPG- problem z obrotami



filipok
30-03-09, 20:03
Witam,

Mam problem, otoz w mojej hondzie 1.4is z gazem wystepuja problemy z obrotami na biegu jalowym. Problem ten nie wystepuje przy jezdzie na benzynie. Objawia sie to w ten sposob, ze kiedy spuszczam noge z gazu i wrzucam na luz obroty spadaja prawie do 0, a potem wracaja na swoje miejsce (ok.800/min). Dzieje sie tak rowniez kiedy jade na luzie i hamuje. Podczas mocniejszego hamowania obroty rowniez zblizaja sie do 0, a kiedy przestaje wracaja na swoje miejsce. Bylem juz u gazownika, ale on sam nie potrafi do konca zlokalizowac przyczyny. Chcialem dodac, ze wszystkie filtry zostaly wymienione na nowe, silnik krokowy zostal przemyty, reduktor wyregulowany. Gazownik twierdzi ze auto moze brac lewe powietrze i nalezy wymienic serwo z pompa hamulcowa, ktore moga byc przyczyna (jakies cisnienie, albo lewe powietrze). Nie potrafi on jednak powiedziec ze to na pewno przyczyna. Stwierdzili, ze moze to byc rowniez przyczyna reduktora gazowego. Koszt zakupu zarowno reduktora jak i serwa jest dosc wysoki i niestety nie stac mnie na wymiane jednego i drugiego razem. Czy jest ktos kto mial podobny problem? I jak sobie z nim poradzil? :)

Z gory dzieki,
pzdr

misiek1
30-03-09, 22:36
Której generacji instalacja gazu jest zamontowana? Jeśli II to powodem mogą być membrany w parowniku (reduktorze), które można bez problemu wymienić (koszt ok. 50-60 zł)

filipok
30-03-09, 23:39
Reduktor kupiłem reprodukowany 2 miesiace temu, wiec mysle, ze membrany sa ok. Sama instalacja ma jakies 8 lat. Instalacja to stary Elpigaz. Nie znam sie za bardzo na tym. Jest tam listwa wtryskowa. Znajomy mi mowil, ze to jednopunktowa instalacja.

imm3
30-03-09, 23:44
A jaka masz pewność ze naprawdę był reprodukowany? I co dokładniej było w nim zmienione? Bo to tylko wskazuje na reduktor. Sprawdz reduktor w pierwszej kolejności

Artur861025
01-04-09, 09:32
Ewentualnie oprócz membran problem może tkwić w źle zamontowanym parowniku, wrzuć jakąś fotę jak to wygląda pod maską

madziulka
07-04-09, 12:17
Hej.. ja miałam prawie identyczną sytuację jak ty.. HONDA 96' LPG. Mechanik twierdził, ze do wymiany jest cała membrana co okazało się nieprawdą. Sama zaczełam grzebać sobie pod maską wymieniając filtr gazowy i filtr powietrza i chodzi jak ta lala.

filipok
07-04-09, 13:44
Madziulka, filtr gazowy i powietrza byly jednymi z pierwszych wymienionych elementow, nic to nie dalo. Za kilka dni jade do innego gazownika, znajomego ojca. Moze ci magicy znajda przyczyne. Imm3 - nie mam pewnosci, ze reduktor byl reprodukowany i nie znam sie na tym na tyle, zeby to samemu stwierdzic. Nie mam nawet odpowiednich kluczy do grzebania przy tym, a wiem, ze jak zaczne cos rozkrecac, to moge juz nie skrecic. Instalacja w tym aucie ma juz sporo lat i wiele wezy gumowych jest starych i sparcialych, moze tam tkwi przyczyna (?). Jak mowilem obroty spadaja prawie do zera nie tylko przy spuszczaniu nogi z gazu, rowniez przy ostrzejszym hamowaniu. Chcialbym znalezc gazownika, ktory bedzie w stanie okreslic jednoznacznie co jest przyczyna, a nie strzelac w stylu: "moze to, a moze tamto, ale nie gwarantuje panu, ze to bedzie to". W ten sposob to moge od razu z miejsca wymienic cala instalacje na nowa i wyjdzie mi to taniej niz jezdzenie do takich cudakow i sluchanie ich zgadywanek i wymienianie po kolei wszystkich teoretycznie wadliwych elementow :(

filipok
22-09-09, 13:01
Witam, wracajac do tematu - wymienilem reduktor na nowy (LOVATO), silnik krokowy nowy, przeczyscilem przepustnice. Efekt? Samochod dostal wiecej mocy, jednak obroty dalej spadaja po zdjeciu nogi z gazu i wrzuceniu na luz na jakies 200, a potem wracaja na 800. Czy moze ktos mi pomoc z tym? Cholera mnie juz bierze z tym dziadostwem, a gazownicy zgaduja tak samo jak ja. Jedyne rzeczy jakie mi przychodza do glowy to wadliwy komputer instalacji LPG (Elpigaz), lub sonda lambda. Obie rzeczy dzialaja, jednak nie wiem czy dzialaja prawidlowo. Gazownicy wspominali tez o servo, jednak smiem watpic w ich kolejne teorie. Prosze o pomoc.

redbul
29-09-09, 15:01
witam,mam ten sam problem z obrotami,tez chetnie bym skorzystal z pomocy

algi
03-04-10, 18:34
też tak miałem - po regulacji zaworów jest Ok (u mnie D14Z4)

Dareczek
08-04-10, 23:06
Witam mam dokladnie ten sam problem tylko ze u mnie jest to samo na benzynie lecz w mniejszym stopniu, ten sam silnik ten sam model. Podobnie jak ty przeczyscilem krokowca wymienilem caly reduktor na nowy, filtry i nadal to samo... Jutro biore sie za czyszczenie przepustnicy, slyszalem ze powodem tego moze byc uszczelka pod przepustnica lub jakies inne lewe powietrze. Kiedys ktos wspomnial o jakims czujniku FITV nie wiem dokladnie co to jest ale tez warto bylo by to sprawdzic.

filipok
25-08-10, 14:04
Czy ktoś poradził sobie już z tym problemem?

gonzobizarro
25-08-10, 17:52
Miałem dziwne jazdy z obrotami jałowymi na LPG i problem rozwiązało albo poprawienie położenia reduktora albo założenie BLOS'a (robiłem obie rzeczy jednocześnie). Więcej tu :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?82784-D15B2-ga%B6nie-Ci-na-LPG-po-wysprz%EAgleniu-Zobacz-tu.

bagro
25-08-10, 19:36
Mi w podobnej sytuacji pomogła wymiana sondy lambda (pierwszej). Miałem identyczne problemy z obrotami + zauważalny brak mocy przy prędkościach powyżej 100 km/h. Pojechałem na regulację instalacji, a mechanik zdiagnozował właśnie sondę. W moim przypadku trafnie.