PDA

Zobacz pełną wersję : wahacze tył - cała prawda -



jaqb
21-02-06, 11:36
pytanie dotyczy tuningowych wahaczy tylnych, kiedy się je montuje i tak naprawde po co, czy tylko przy bardzo duzym obnizeniu auta, czy sa robione w kilku rozmiarach do jednego rodzaju budy i wtedy sobie wybieramy odpowiedni..

czy gdzies sa wymiary takich wahaczy i jak sie roznia od serii

TENCIO
21-02-06, 14:36
sie doczepie.... czy przy obnizeniu rzedu -60mm spodziewac sie nierownego zbierania opon i czy takie wahacze to skoryguja?

michal750
21-02-06, 14:51
sie doczepie.... czy przy obnizeniu rzedu -60mm spodziewac sie nierownego zbierania opon i czy takie wahacze to skoryguja?
W mojej Coupe przy obnizeniu -70 strasznie darlo opony od wewnatrz (wymienialem opony srednio co 4-5 miesiecy). Są CAMBER KITY ktore moga skorygowac ustawienie pochylenia kola, ale to juz wiekszy wydatek http://www.e-x-c.com/index.php?cPath=31_32_55_502

Octane
21-02-06, 15:03
tunigowe wahacze sa tylko do lansu i moze sa lzejsze pare gramow i to wszystko.
Tak jak pisze michal750 sa camber kity do regulacji (mam takie na przod i tyl) wiec jak ktos che to moge zrobic foto jak one wygladaja. Wydatek nei jest taki straszny jak kupuje sie je w usa.
ps. wygladaja dokladnie jak w linku jaki podal michal

jaqb
21-02-06, 16:49
dajesz OCTANE foto tych camberow....ciekaw jestem jak z przodu sie z tym mozna uporac. malo miejsca ale moze gorny wahacz ruszyc i nim minus korygowac...

Octane
21-02-06, 18:44
No wlasnie na tym polega przedni camberkit, ze wymieniasz oryginalny gorny wahacz na rególowany
foto:
http://img383.imageshack.us/img383/940/img00063me.th.jpg (http://img383.imageshack.us/my.php?image=img00063me.jpg)

Z tylu wymienia sie jeden z wahaczy poprzecznych, ten najkrotszy.
foto:
http://img234.imageshack.us/img234/149/img00089ph.th.jpg (http://img234.imageshack.us/my.php?image=img00089ph.jpg)

jaqb
21-02-06, 19:23
wypas, gdzie mozna jakos normalnie kupic takie klamoty i za jaka cene?

Octane
21-02-06, 21:20
normalnie ebay.com :D

LIO
21-02-06, 22:01
Z tylu wymienia sie jeden z wahaczy poprzecznych, ten najkrotszy.

też wymienia sie wahacz górny

Rikoo
21-02-06, 22:27
no octane ziom ile dales za te zabawki powiedz no ba ja musze pomyslec o tyle

Octane
21-02-06, 22:31
Ja duzo nei dalem, jak bylem w usa to sledzilem ebaya i kupilem calosc od kolesia co sprzedal civica i zostaly mu czesci nowki. Wiec mnie calosc wyniosla ok 150$ firma to skunk2

jaqb
21-02-06, 23:41
http://www.tunersports.com/performance-rear-billet-aluminum-adjusters-pair-p-2279.html


http://www.tunersports.com/performance-front-camber-extreme-upper-aarm-anchor-bolts-pair-p-2270.html

Octane
21-02-06, 23:46
na ebay sa duzo tansze. Te cos co podales do przodu to nie wiem jak to ma dzialc, lepijej chyba akupic caly wahacz regulowany (wyjdzie taniej na ebayu).

jaqb
22-02-06, 00:13
ale tylne fajne, choc juz mi swita jak samemu tylne zrobic ;) , z przodem tez by sie dalo powalczyc....wiesz w takiej cenie jak kupiles swoje to bym sie tez nie zastanawial

rAku*
22-02-06, 00:38
Jak wymyslisz jak tyl zrobic to prosze o jakas foto relacje bo szkoda mi bedzie opon jak hanke nisko posadze :P

poozdro.

jaqb
22-02-06, 00:42
mam jakies wahacze w domu tylne i przednie wiec polowa sukcesu juz jest, kolega sam zrobil sobie do toyoty cambery i dziala super, nic sie nie odkreca i trzyma wymiar

polak potrafi :D

kivik
23-02-06, 01:08
Mozna kupic tylne wahacze z twrdszymi gumkami lub w ogole z unibolami.
Wtedy ma to sens.
Za to trzeba uwazac bo wiekszosc amerykanskich wahaczy (wykonanych w chinach) sa ze slabymi gumkami ktore sie zuzywaja blyskawicznie.
Podobnie jest z tylnimi camber kitami, "no namy" maja gowniane gumki.

jaqb
23-02-06, 10:11
z gumkami to nie klopot, z tylnym wahaczem gornym regulowanym tez nie ale za to z przednim bedzie troszke precyzyjnej roboty slusarskiej, jak czas pozwoli to do połowy marca bedzie juz gotowe :D

Octane
23-02-06, 13:59
ja mam guy z poliurethau wiec luz.

merfi
27-02-06, 02:55
z tylu wystarczy podlozyc podkladki pod poprzeczny wachacz gorny i ewentualnie wymienic na dluzsza srube mocujaca.

a z przodu wstawisz camber kit i bedziesz musial rozklepywac blotniki,
przeciez wachacz oryginalnie jest tak zrobiony zeby chowal kolo pod blotnik a camber kit wydluzy ci wachacz gormy ale spowoduje obcieranie kolem o blotnik albo i calkiem sie zatrzyma na blotniku przy wiekszym ET felgi

kivik
27-02-06, 03:31
z tylu wystarczy podlozyc podkladki pod poprzeczny wachacz gorny i ewentualnie wymienic na dluzsza srube mocujaca.

a z przodu wstawisz camber kit i bedziesz musial rozklepywac blotniki,
przeciez wachacz oryginalnie jest tak zrobiony zeby chowal kolo pod blotnik a camber kit wydluzy ci wachacz gormy ale spowoduje obcieranie kolem o blotnik albo i calkiem sie zatrzyma na blotniku przy wiekszym ET felgi

A ja proponuje pomyslec co sie pisze lub na bezdurno nie tlumaczyc forumow z USA.

1) podkladki z tylu nic nie dadza jak sie chce negatyw zrobic wiekszy, tzn dadza - pogorsza sytuacje.
2) podkladki ewentualnie sie stosuje jak masz baaaardzo obnizona fure i zeby mniejszy negatyw zrobic. W PL raczej ze wzgledu na stan drog ten problem nie wystepuje
3) przod to samo, jak chcesz miec wiekszy negatyw to kupujesz camber kita
4) przod - jak ci sie za duzy zrobil ze wzgledu na obnizenie fury to kola sa i tak bardzo pochylone i miejsca masz duzo na "wypionowanie" ich na tyle co potrzeba.