Zobacz pełną wersję : Wymiana klamek
Witam. Jestem posiadaczem Hondy 5D Aerodeck TDi 1998r. Niestety mam problem z klamkami- wyrwała się tylna z drzwi prawych, pozostałe ledwo się trzymają. Czy podchodzą klamki z innych modeli, może ktoś wymieniał bo do tych nie mam zaufania (Hondzia składana w Anglii bo silnik Rovera). Podpowiedzcie jakie podejdą i gdzie je zdobyć, może jakąś fotką uraczycie. Pozdrawiam:)
Tydzień wcześniej i bym ci zdjęcia zrobił, bo klamkę zdejmowałem do wymiany zamka, klamka trzyma się na dwóch bolcach które są na wcisk w klamkę,a przykręcane do skrzydła drzwi. Domyślam się że jesli ci odpadła, ledwo się trzyma to właśnie plastik od klamki popękał od starości i bolec został przykręcony do drzwi a klamka luźno leży,bo plastik wykruszył sie, popękał. Możesz poszukać klamek w dobrym stanie, lub też zdemontować i próbować naprawić, ja nie kupowałem nowych/innych bo jeszcze doszedł by koszt malowania.
Spróbuj zdjąć klamkę i zobaczyć jakie są osadzenia w klamce tych bolców montażowych, u mnie pomogło wyczyszczenie oraz klejenie na gorąco, oczywiście jeśli ktoś będzie mocno szarpał pewnie odpadnie ale do normalnego użytkowania wystarczy.
Dzięki za informację, ale już wiem jak zdemontować.Z tyłu całkiem odpadła tzn. wyrwała się z zaczepów. Tak jak piszesz plastik popękany i wyrwały się z niego śruby. Skleić się nie da bo cały się kruszy. Problem jest też ze śrubami bo tak zardzewiały, że nie idzie ich odkręcić. Moje pytanko czy nie podejdą klamki od innego modelu bo do tych nie mam żadnego zaufania. Wymieniłbym wszystkie żeby mieć spokój i w necie znalazłem różne, ale nie takie jak u mnie. Jeśli ktoś się z tym borykał niech się odezwie i coś poradzi- będę wdzięczny.:)
chyba niestety tylko od tego modelu
Dzięki za informację, ale już wiem jak zdemontować.Z tyłu całkiem odpadła tzn. wyrwała się z zaczepów. Tak jak piszesz plastik popękany i wyrwały się z niego śruby. Skleić się nie da bo cały się kruszy. Problem jest też ze śrubami bo tak zardzewiały, że nie idzie ich odkręcić. Moje pytanko czy nie podejdą klamki od innego modelu bo do tych nie mam żadnego zaufania. Wymieniłbym wszystkie żeby mieć spokój i w necie znalazłem różne, ale nie takie jak u mnie. Jeśli ktoś się z tym borykał niech się odezwie i coś poradzi- będę wdzięczny.:)
A nie masz czasem u siebie takich jak te??;>
http://www.allegro.pl/item593959288_klamka_prawa_tylnia_honda_civic_5d_9 5_00.html
Takiej właśnie szukam, ale czarnej albo zielony metalik. Masz może namiary na takie?
Jeżeli chodziło Ci o inny model 5D to pasują od każdej.
Zapytaj ludzi z giełdy Septic, Ralf, Cairo
DamianPietras
30-03-09, 11:06
podejdą też od Rovera 400/45
Jesli starych klamek nie da sie naprawic, to nie lepiej zainwestowac w nowe (o ile masz nielakierowane)? Wcale nie sa drogie a zarowno sruby jak i gniazda, w ktore sa wkrecane, nie sa zardzewiale.
Jesli starych klamek nie da sie naprawic, to nie lepiej zainwestowac w nowe
mówisz o orginalnych z ASO czy podróbach?
no i zadzwoniłem do ASO i Gruszka ma rację nowa orginalna około 100PLN więc chyba nie warto używek :)
nowa orginalna około 100PLN więc chyba nie warto używek
No wlasnie, moim zdaniem nie warto, chyba ze sie zmienia na lakierowane.
Wymieniłem na razie tył- obie. Robiłem to tak:
1 Ściągam boczki- o tym już było
2 Odkręcam zamek (trzy śruby) z boku drzwi, odsłaniam dojście do śrub trzymających klamki
3 Odkręcam klamki ( u mnie puścił skruszały plastik) zostały śruby. Wycinałem ostrożnie szlifierką kątową, otwór osłonięty szmatami.
4 Po spasowaniu dokręcam śruby na klamkach, sprawdzam działanie
5 Montaż w odwrotnej kolejności i po sprawie
Najwięcej problemu z zakładaniem boczku, koło szyb, ale posmarowanie plastiku lekko smarem pomogło. Klameczki wyglądają i działają jak nowe. Powodzenia:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.